هزینه سونوگرافی چهار بعدی در سال ۹۸/تفاوت سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی

سونوگرافی چهار بعدی حرکات جنین را داخل رحم نشان می دهد. در این سونوگرافی از امواج صوتی برای تصویر برداری استفاده می شود. در سونوگرافی سه بعدی می توانید تصویری سه بعدی از جنین دریافت کنید. سونوگرافی چهار بعدی شما را به مرحله بعد می برد. در این سونوگرافی فیلمی از جنین مشاهده می کنید. با استفاده از این تکنولوژی می توانید حرکات جنین را در لحظه در رحم مشاهده کنید. در واقع در این سونوگرافی می توانید خمیازه کشیدن یا لبخند زدن جنین را در لحظه مشاهده کنید.

سلام خدمت مشاور محترم میخواستم قیمت سونوگرافی چهار بعدی ۳۲ هفته رو بدونم؟

پاسخ مشاور:

قیمت سونوگرافی چهار بعدی جنین در سال ۹۸ بدون دفترچه بیمه و آزاد، حدود ۶۵۰ هزار تومان و سونوگرافی سه بعدی ۶۵۰ هزار تومان می باشد.

قابل ذکر است که این نوع سونوگرافی بصورت آزاد انجام می شود و قبل از مراجعه از انجام این نوع سونوگرافی در مرکز مربوطه اطمینان حاصل کنید چون در مراکز خاصی انجام می شود.

سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی

سونوگرافی سه بعدی یک روش سونوگرافی پزشکی است که اغلب در مورد سونوگرافی حاملگی و با استفاده از تصاویر سه بعدی جنین کاربرد دارد . به طور کلی ، چندین روش برای تشخیص اولتراسونوگرافی در حاملگی وجود دارد که متداولترین آن سونوگرافی دو بعدی است . در سونوگرافی سه بعدی ، برخلاف سونوگرافی دو بعدی که امواج صوتی مستقیما فرستاده می شوند ، امواج از زوایای مختلف تابانده شده و دریافت می گردند . لذا ، تصاویر سه بعدی و دقیق تری از جنین به دست می آید.

استفاده کلینیکی این روش سونوگرافی عمدتا در مورد تحقیقات پزشکی روی جنین است ، گرچه اخیرا کاربرد بسیار محبوب و متداولی در بین خانم های حامله حتی در بین خانم های آمریکائی پیدا کرده است چون استفاده از آن باعث ارتباط عاطفی قوی تری بین مادر و جنین می شود . تکنیک سونوگرافی چهار بعدی مشابه سونوگرافی سه بعدی است با این تفاوت که در سونوگرافی چهار بعدی تصاویر تاخیر ندارند و در زمان فعلی حرکت جنین گرفته می شوند .

اگرچه هیچ شواهدی مبنی بر مضر بودن سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی در دست نیست ولی انجمن سونوگرافی آمریکا توصیه می کند که این نوع سونوگرافی ها فقط در مواردی که کاربرد دارند ، انجام شوند . گزارش طبیعی و نرمال سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی در حاملگی نبایستی این تصور کاذب را برای مادر و پزشک ایجاد کند که هیچ نوع مشکلی برای جنین وجود ندارد و انجام آزمایشات پره ناتال ( مراقبت روتین بارداری ) برای تمامی خانم های حامله جدا از انجام این سونوگرافی الزامی است . بهترین زمان انجام سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی در بارداری ، بین هفته ۲۴ تا ۳۲ حاملگی است تا بتوان ناراحتی های مادرزادی جنین از قبیل لب شکری ، کام شکری ، اسپاینا بیفیدا ( نقایص ستون فقرات و نخاع جنین ) و مشکلات مادرزادی قلب جنین و نقایص اندام جنین نظیر چند انگشتی و پا چماقی و غیره را با آن تشخیص داد .

در مورد تعیین جنسیت جنین ، سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی در هفته ۱۶ حاملگی با دقت بسیار بالائی تا حد ۹۹% می تواند جنسیت جنین را تشخیص دهد که دقت بسیار بالاتری در مقایسه با سونوگرافی دو بعدی محسوب می شود .

در آینده پیش بینی می شود که سونوگرافی سه بعدی جزئی از مراقبت های بارداری روتین و ضروری محسوب شود و حتی بیمه ها آن را پوشش دهند . سونوگرافی سه بعدی که در حال حاضر برای تعیین ناراحتی مادرزادی قلب مفید است ؛ ممکن است در آینده نزدیک برای تعیین اختلالات عصبی جنین و احتمال وجود فلج مغزی در وی بکار رود .
انجام سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی احتیاج به پر شدن مثانه ندارد ولی بسیاری از مراکز سونوگرافی برای گرفتن تصاویر دقیق تر از جنین به خانم های حامله پیشنهاد می کنند که از حدود ۱ تا ۲ هفته قبل از انجام سونوگرافی خانم مقادیر کافی آب ( ۳۲ اونس در روز ) مصرف کند .
 

اشتراک‌گذاری
12 نظر
  1. سلام و خسته نباشی خدمت شما.و ممنون از برنامه.و راهنماییهای خوبتان..
    میخاستم بدونم هزینه سونو سه بعدی چنده؟
    در شیراز جای مطمعن سراغ ندارید.برا انجام سونو سه بعدی.ممنون از راهنماییتون

  2. شوهرم ب مدت ۴ ماه قرص فینستراید مصرف کرده منم تو همین مدت مصرفش ناخواسته باردارشدم شنیدم قرص فینسترایدباعث ناهنجاری جنینی میشه الان ۴ماه از بارداریم میگذره ایا باید سقط کنم.یا منتظرسونوگرافی سه بعدی باشم واین سونوگرافی رو تو جندهفتگی انجام بدم

    1. خیر نیازی به انجام سقط نیست اگر مشکلی وجود داشت در غربالگری مرحله اول جنین مشخص می شد.

  3. س من متاسفانه غربالگری مرحله اول وسونوی ntمرحله اول رو از دست دادم توهفته۱۴ رفتم دکترگفت نمیشه انجام بدی چون هفته ۱۱تا۱۳بارداری انجام میشه بخاطرمصرف قرص فینستراید توسط همسرم نگرانم شاید خدایی نکرده بچه ام سالم نباشه الان من باید چکار کنم؟

    1. سلام نگران نباشید غربالگری مرحله دوم را انجام بدهید .

  4. سلام وخسته نباشید
    ببخشید میخواستم هزینه سونوگرافی سه بعدی در سال ۹۶ روبدونم

  5. س
    ببخشید هزینه سونوگرافی سه بعدی و هزینه غربالگری مرحله ۲ چقد هست اگه امکانش هست پاسخ بدید

  6. سلام آگه بتا ۴۸۰۰ باشه بارداریم مطین هست.قبلا ۴۵۰ بود بتا گفتن بعد چند روز هم بیماری هورمول داری …

    1. سلام با توجه به تیتر صعودی بتای خون شما که نرمال می باشد جای نگرانی وجود ندارد.

  7. سلام من هفته ۳۱ بارداریم امروز رفتم سونو بهم گفتن که بچم سرش بزرگه حالا دکتر برام نوشته که باید سونوی ۴ بعدی بدم آیا بچم مشکل داره و گفته که هفدهم سونو بدم حالا سونوی ۴بعدی واسه بچه ضرر نداره اخه چون امروز که چهاردهم سونو دادم بعد سه روز سونوی چهار بعدی بدم مشکلی نداره

    1. سلام در بعضی از جنین ها به علت مسئله ژنتیکی بزرگی سر دیده می شود بعضی از افراد ژنتیکی استخوان سر بزرگی دارند و جای نگرانی وجود ندارد و معمولا طبیعی است می توانید برای اطمینان ۳ هفته دیگر مجدد سونوگرافی انجام بدهید .

  8. با‌عرض‌سلام‌ببخشید‌من‌دو‌حاملگی‌بینتژجه‌داشتم‌بچه‌ها‌بعد‌به‌دنیا‌اومدن‌فوت‌شدن‌
    البته‌به‌دنیا‌اومدن‌با‌یه‌دنیا‌مشکل‌
    مشکل‌قلبی‌ریوی‌مننگسل‌
    پاچنبری‌.وشش‌انگشتی‌بودن‌که‌این‌بژماری‌هارو‌تو‌هیچ‌کدوم‌تشخژص‌ندادند‌
    من‌دکتر‌ژنتیک‌هم‌رفتم‌آزمایش‌کروموزوم‌دادم‌
    گفت‌هیچ‌مشکلی‌ندارین‌
    اگه‌بخوام‌بازم‌با دار‌بشم‌
    با‌چه‌سونویی‌تشخیص‌این‌بیماری‌هارو‌میدن‌
    البته‌ون‌یه‌پسر‌سالمم‌دارم‌
    فقط‌میخواستم‌بدونم‌چند‌ماه‌از‌حاملگی‌بگذره‌این‌مسائل‌بالا‌تشخیص‌داده‌میشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *