نکات مهم برای بیرون رفتن با نوزاد!/ وسایل لازم برای خارج از منزل

گردش رفتن به همراه نوزاد خیلی با بیرون رفتن های قبلی شما فرق دارد، هم از نظر برنامه ریزی و هم اینکه اکنون تمام برنامه های شما باید حول و حوش فرزندتان و نیازهایش بچرخد. البته به مرور زمان این گردش رفتن ها برای تان عادی و طبیعی خواهد شد. راهنمایی های زیر می تواند برای اولین گردش ها مفید باشند:

در کیف مخصوص کودک لوازم مورد نیازتان را قرار دهید، از جمله مقدار زیادی پوشک، زیر انداز تعویض پوشک، دستمال مرطوب، بطری و شیر خشک (اگر کودک از شیشه شیر می خورد)، آروغ گیر و پستانک (در صورتی که کودک از پستانک استفاده می کند).

بیرون بردن نوزاد کار ساده ای نیست و دردسر دارد، مثلا تعویض پوشک و شیردهی. برنامه ای که قبلا نیم ساعت طول می کشید با حضور کودک می تواند بیشتر از یک ساعت طول بکشد، پس برنامه آنچنانی نچینید و از قبل خودتان را آماده کنید.

با آمدن نوزاد بایست به نوع جدیدی از بیرون رفتن عادت کنید، بنابراین در دفعات اول حتما یک همراه داشته باشید تا به شرایط جدید عادت کنید.

سیستم ایمنی یک نوزاد هنوز آمادگی مقابله با فصل شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا را ندارد. اگر فرزندتان مریض شود نتیجه اش اول از همه این است که بدنش عادت می کند و زود به زود سرما می خورد و هم اینکه ممکن است در اثر بیماری رنجور و نحیف شود. پس نوزاد را به مکانی که مریض دارند نبرید.

نکات مهم برای گردش با نوزاد خارج از منزل

۱٫ لباسهای مناسب برای او انتخاب کنید : چنین توصیه می شود که برای پوشاندن فرزندتان از چند لایه پوششی استفاده کنید. و این که لایه های پوشش او یک لایه از شما بیشتر باشد.

اگر بیرون سرد است ، به یاد داشته باشید که به او ژاکت بپوشانید. کلاه و دستکش یادتان نرود. سعی کنید فرزندتان بیش از حد گرمش نشود. نشانه های گرم شدن شامل سرخی صورت یا تعرق است.

۲٫ مواظب تابش نور خورشید باشید : از پتو یا از سایه بان مخصوص کالسکه استفاده کنید و برای حمایت از پوست حساس فرزندتان در برابر نور خورشید کلاهی بر سر او بگذارید.

۳٫ آماده باشد : این که فقط چند دقیقه یا چند ساعت بیرون از منزل باشید مهم نیست. مهم این است که وسایل مورد نیاز بچه را همراه داشته باشید. این وسایل شامل لباسی برای تعویض ، پوشک ، دستمال برای پاک کردن ، پوششی برای شیردهی پستانی و نوشیدنی برای رفع تشنگی شما.

۴٫ اول امنیت : هرگز فرزندتان را در اتومبیل گرم رها نکنید. گرمازدگی می تواند طی چند دقیقه اتفاق افتد.

وسایل لازم برای خارج از منزل :

– صندلی مخصوص ماشین ( اگر از ماشین استفاده می کنید ).

– کالسکه ( باز و بسته کردن آن را بدانید ).

– کیسه پوشک.

– یک پستانک اضافه.

– چهار تا پنج پوشک.

– کیسه ای برای پوشک های استفاده شده.

– زیر انداز برای تعویض پوشک.

– چند دستمال برای پاک کردن دهان بچه.

– یک پتوی اضافه.

اگر فرزندم بیش از حد تحریک شده باشد ، چه کنم؟

در روزهای نخستین بسیاری از نوزادان به سادگی بیش از حد تحریک می شوند. وقتی هم که بیرون از منزل مشغول گردش هستید ، بد خلق و بد رفتار می شوند. نشانه های تحریک بیش از حد عبارتند از ناراحتی ، نگاه نکردن به شما ، فغان کردن با حرکاتی ترسناک ، خم کردن پشت و گردن و گریه کردن.

اگر فرزندتان این نشانه ها را دارد ، راه کارهای زیر را به کار برید :

– محیط او را آرام و هر محرکی را دور کنید.

– او را محکم در آغوش کشید و از هر تغییری در وضعیت خودداری کنید.

– او را سفت قنداق کنید ، به طوری که دست هایش نزدیک به صورت او باشد.

– به آرامی « شوشش … » بگویید و او را در میان بازوان تان به آرامی تکان دهید یا در کالسکه بنشانید و راه ببرید.

– اجازه دهید که انگشتان خود یا شما را بمکد. در غیر این صورت پستانک را امتحان کنید.

– یک راه کار آرامش بخش را برای چند دقیقه ادامه دهید ، اگر جواب نداد ، راه کار بعدی را به کار ببرید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *