نزديكی از پشت در دوران بارداری ضرر دارد؟!

رابطه از پشت از نظر بهداشتی مناسب دوران بارداری نیست و توصیه میشود که از این نوع رابطه در دوران بارداری بپرهیزید…

نزديكي از پشت در دوران بارداري ضرر دارد، روشهاي نزديكي در دوران بارداري،  ريختن مني در دوران بارداري،  پوزيشن نزديكي در بارداري،  ایا رابطه مقعدی در دوران بارداری ضرر دارد،  نزديكي از پشت و حاملگي،  رابطه دهانی در دوران بارداری،  نزديكي در دوران بارداري از نظر شرعي

نزدیکی از مقعد عموما برای یک خانم دردناک و آسیب زا می باشد. در دوران بارداری بدلیل افزایش ریسک همورویید (بدلیل یبوست و شرایط کلی بارداری)، توصیه می شود هرگز از راه مقعد در بارداری نزدیکی نکنید.

همچنین داشتن رابطه جنسی مقعدی پس از رابطه واژنی می تواند باکتری های مضری را به مجرای رحم منتقل کند. این باکتری ها می توانند در بسیاری موارد باعث عفونت های رحمی و واژنی شود. رابطه مقعدی را به بعد از زایمان معوق کنید.

بسیاری از مادران باردار نیز در طول دوران بارداری بواسیر دارند که این میتواند رابطه مقعدی را دردناک کند.

عوارض نزدیکی از پشت در بارداری:

التهاب و سایر بیماری های مرتبط و نزدیکی از پشت:
هنگامی که حامله هستید، همیشه در معرض خطر ابتلا به هموروئید و یبوست قرار می گیرید. نزدیکی از پشت این خطرات را افزایش می دهد و باعث بدتر شدن بیماری می شود زیرا نزدیکی از پشت منجر به التهاب در مقعد می شود. اگر دقت نکنید، نزدیکی از پشت منجر به خونریزی و پاره شدن مقعد می شود. بنابراین، اگر با مشکلاتی مانند، هموروئید و یا درد مقعد مواجه هستید بهتر است از نزدیکی از پشت بپرهیزید.

مسائل بهداشتی در نزدیکی از پشت در بارداری:
بهداشت در بارداری بسیار مهم است. مقعد حاوی باکتری های خاصی است که می تواند به واژن آسیب برساند و برای مادر و جنین ضرر دارد. بنابراین، اگر نزدیکی از پشت دارید، نباید پس از نزدیکی از پشت آلت همسرتان وارد واژن شود. اگر تمایل دارید پس از نزدیکی از پشت، نزدیکی واژینال داشته باشید حتما همسرتان آلتش را با صابون و آب بشوید. اگر از کاندوم استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که او از کاندوم جدید استفاده می کند.

انقباض و نزدیکی از پشت در بارداری:
ارگاسم یک تجربه آسمانی است، اما در بارداری این تجربیات و غذاهای سالم می تواند منجر به عوارض جانبی شود. به طور مشابه، ارگاسم یکی از مسائل عمده و نگران کننده در هنگام نزدیکی از پشت است. اگر بعد از نزدیکی از پشت از انقباضات رنج بردید حتما به پزشک مراجعه کنید. زنانی که در معرض خطر درد زودرس زایمان هستند باید از نزدیکی از پشت اجتناب کنند. لطفا توجه داشته باشید که تناقضات و تحرک پذیری رحم بعد از نزدیکی در دوران بارداری طبیعی هستند. با این حال، اگر این حالت پس از مدت کوتاهی برطرف نشود، بهتر است بلافاصله متخصص زنان خود را ببینید. توجه داشته باشید که اگر در هفته سی و هفتم بارداری هستید، پس از انقباض طولانی مدت بعد از رابطه جنسی باید با پزشک خود مشورت کنید.

انسداد جفت و نزدیکی از پشت در بارداری
اگر با مسائلی مانند انسداد جفت (شرایطی که تحت آن جفت بخش اعظم دهانه رحم را پوشش می دهد) مواجه شدید و نباید نزدیکی از پشت داشته باشید. فشار و درد ناشی از آن در جفت می تواند منجر به خونریزی شود و بارداری را به خطر بیندازد.
اگر بارداری شما به خوبی پیش برود، نزدیکی در دوران بارداری خطرناک نیست.
قبل از اینکه چیزی جدید را امتحان کنید، با شریک زندگی خود در مورد آن صحبت کنید. اگر شما نزدیکی از پشت دارید بهتر است از روانکاری برای راحتی و سهولت استفاده کنید. اگر قبلا نزدیکی از پشت را تجربه نکرده اید، بهتر است از آن اجتناب کنید یا به آرامی پیش بروید. در طول فرایند با همسر خود صحبت کنید و هیچ گونه ناراحتی را تحمل نکنید. نزدیکی از پشت نیاز جنسی شما را برآورده کرده و به جنین نیز آسیبی نمی رساند.  

چه وضعیتهایی برای یک زوج باردار مناسب و راحت تر است؟

ممکن است با پیشرفت بارداری متوجه شوید که انتخاب وضعیت های جدید برای آمیزش جنسی ضروری است. ممکن است شکم شما باعث شود انتخاب برخی وضعیت ها برای شما ناراحت کننده باشد. به علاوه، توصیه می شود که از حدود ۱۶ هفتگی ( نزدیك به چهار ماهگی ) از خوابیدن به پشت ( تاقباز ) خودداری كنید ‏ چرا که در این حالت؛ ممكن است فشار ناشی از وزن رحم بر روی عروق اصلی لگن موجب اختلال در گردش خون این ناحیه شود. بهتر است برای آمیزش جنسی یا به پهلوی خود بخوابید و یا بالا قرار گیرید.

نكته ها :

ممکن است چندی بعد از اوج لذت جنسی جنین شما تکان بخورد! در این مورد نیز نگران نباشید چون این افزایش تحرک بدلیل افزایش جریان خون ناشی از افزایش ضربان قلب شماست نه بخاطر اینکه جنین احساس درد می کند یا از آنچه روی داده چیزی فهمیده است.

برخی زنان فکر می کنند که بدلیل افزایش اندازه و تغییرات جسمانی ناشی از بارداری، جذابیت خود را از دست داده اند. ممکن است بعد از مقاربت احساس گرفتگی در شکم یا حساس شدن ناراحت کننده در سینه ها داشته باشند. در مورد این احساسات خود با همسرتان صحبت کنید، درک متقابل و محبت می تواند به هر دوی شما کمک کند.

چه زمانی باید از آمیزش جنسی اجتناب کرد؟

برخی وضعیت ها باید شما را نسبت به عدم انجام آمیزش آگاه سازد. اگر سابقه زایمان پیش از موعد دارید. ممکن است پزشک شما را آمیزش جنسی و یا رسیدن به اوج لذت جنسی باز دارد.

اوج لذت جنسی باعث انقباض های خفیف رحمی می شود. مواد شمیایی موجود در ترشحات جنسی مرد ( منی ) نیز می توانند باعث تحریک انقباضات رحمی شوند. بنابراین شاید بهتر باشد که همسر یک زن باردار از تخلیه ترشحات جنسی خود داخل واژن اجتناب کند.

اگر سابقه سقط خود به خودی داشته باشید ممکن است پزشک شما را از رابطه جنسی و رسیدن به اوج لذت بر حذر دارد. با این حال هیچ رابطه ای بین آمیزش جنسی و سقط خود به خودی پیدا نشده است.

در صورت وجود موارد زیر از فعالیت جنسی پرهیز کنید:

جفت سر راهی ( پایین واقع شدن جفت در رحم )؛ نارسایی دهانه رحم

سابقه زایمانهای مكرر ؛ چندقلو بودن حاملگی

 آغاز پیش از موعد دردهای زایمانی؛ پاره شدن کیسه آب

 دیابت و حاملگی های پرخطر

 درد به هنگام آمیزش جنسی

خونریزی و یا ترشح بدون علت از واژن

 وجود ضایعه بهبود نیافته هرپسی در همسر

منبع خبر : ooma

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. هنگام رابطه مقعدی ، مدفوع از مقعد بیرون می آید و ممکن است باکتری های موجود در آن به واژن برسند که باعث ایجاد عفونت واژینال می شوند و منجر به واژینوز باکتری خواهند شد. کاندوم بعد از رابطه مقعدی و قبل از رابطه واژینال یا اورال باید حتما تعویض شود تا مانع از انتقال باکتری های مقعد به واژن یا دهان و در نتیجه ایجاد عفونت شود.

  2. هنگامی که بارداری طبیعی باشد و مانعی برای نزدیکی زوجین وجود نداشته باشد روابط جنسی در طول ماه های حاملگی بلامانع است اما در سه ماهه سوم باید پوزیشن هایی در حین نزدیکی در نظر گرفته شود که به شکم زن باردار صدمه وارد نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *