نداشتن رابطه باعث تنگی واژن میشود؟!

نداشتن رابطه باعث تنگی واژن نمیشود. زایمان های متعدد، ورزشهای سنگین، ضعف عضلات واژن و سن و نداشتن تمرینات کگل باعث گشادی واژن می شود…

هفته ای دو بار با همسرم رابطه زناشویی دارم و ۲ زایمان هم داشتم به همین علت دچار گشادی واژن شدم اگر برای مدتی رابطه ام را کمتر کنم ممکنه باعث بشه واژن تنگ تر بشه؟ یا مثلاً آب انار برای تنگ کردن واژن مفیده؟

نداشتن رابطه باعث تنگی واژن نمیشود. زایمان های متعدد، ورزشهای سنگین، ضعف عضلات واژن و سن و نداشتن تمرینات کگل باعث گشادی واژن می شود.

تنگ کردن واژن با تمرینات کگل و وزنه‌های مخروطی و متد نخ و عمل جراحی لابیاپلاستی ممکن است و آب انار و قرص و کرم‌ تنگ کننده واژن توصیه نمی‌شود.

درخصوص بافت واژن هم باید بیان کرد که مصرف آب انار جهت تنگ کردن واژن چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد، بافت واژن چند لحظه آن را جذب خواهد کرد، تنگ کردن واژن با آب انار حتی یک روز به طول نمی انجامد ، پس این دیدگاه اشتباه است که تنگ کردن واژن با آب انار امکان دارد.

ورزش کگل برای تنگ کردن واژن و تقویت عضلات کف لگن بسیار موثر است. پس از زایمان ، عضلات با کشش زیادی روبرو می شود که با انجام صحیح این تمرین ها می توان این عضلات را بازیابی نمود و مشکلات زیادی نظیر افتادگی رحم ، بی اختیاری ادرار و …. را درمان نمود.

تنگ کردن واژن به روش های مختلفی انجام می شود، بسته به اینکه وضعیت واژن در چه حالتی است، روش انتخابی متفاوت است ، در خصوص اینکه بانوان نگران از دست رفتن حس جنسی هستند باید بیان کرد که در بانوانی که واژن بیش از حد سست است، در زمان مقاربت جنسی این بانوان نه تنها از رابطه جنسی لذت نمی برند بلکه به دلیل اینکه واژنشان بیش از حد گشاد است به بیماری های مختلف از جمله عفونت های مکرر مبتلا می شوند، با تنگ کردن واژن می توان گشادی واژن را درمان کرد تا هم شخص از عفونت های مکرر در امان باشد، هم اینکه تنگ کردن باعث می شود که شخص در زمان مقاربت جنسی لذت جنسی بیشتری را تجربه نماید، در نتیجه نه تنها میل جنسی از بین نمی رود بلکه سبب افزایش تمایل به برقراری رابطه جنسی شود.

علل گشاد شدن واژن
با افزایش سن، تونیسیته بافت های داخلی و خارجی تناسلی کم می شود و باعث شل شدن واژن و کاهش حجم لبیای خارجی می شود.
زایمان های سخت
چند قلوزایی
زایمان هایی که زمان زیادی طول بکشد
استفاده از فورسپس در زایمان
پارگی ناحیه پرینه در زایمان
گاهی کسانی هستند که زایمان یا حتی بارداری هم نداشتند ولی به صورت ژنتیکی بافت واژن آنها شل می باشد و واژن گشادی دارند.

عوارض گشاد شدن واژن
سوال بسیاری از افراد این است که عوارض گشاد شدن واژن چیست و خانم ها چگونه متوجه این مشکل خود شوند؟

در این حالت، شکل ورودی واژن ممکن است حالت گشاد و افتاده ای داشته باشد که این مورد هم از نظر زیبایی مشکل ایجاد می کند و هم می تواند موجب ایجاد عفونت در ناحیه واژینال شود و ترشحات عفونی افزایش یابد.

علاوه بر آن گشادی ناحیه واژن ممکن است باعث شود که هنگام رابطه زناشویی دو طرف احساس لذت قبلی را نداشته باشند و حتی ممکن است احساس ورود و خروج هوا را در حین نزدیکی داشته باشند که این مساله می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

واژن یکی از اندام‌های انعطاف‌پذیر بدن خانم‌ها است و در طول عمر خانم‌ها، بارها و بارها کشیده شده و دوباره جمع می‌شود. گذاشتن تامپون، روابط جنسی، معاینات زنان و زایمان طبیعی مواردی هستند که باعث باز شدن واژن می‌شوند. واژن پس از هر بار باز شدن، دوباره جمع می‌شود و به اندازه ابتدایی خود برمی‌گردد.

برانگیختگی جنسی نیز به خودی خود باعث باز شدن واژن می‌شود. وقتی خانم‌ها از نظر جنسی تحریک می‌شوند، تاخوردگی‌های واژن از هم باز می‌شوند و کانال واژن برای ورود آلت تناسلی همسر، آماده می‌شود. با این وجود، بعضی از خانم‌ها احساس می‌کنند واژن‌ تنگ شده است؛ به‌ویژه پس از نداشتن رابطه جنسی برای مدت طولانی. این موضوع باعث احساس درد هنگام برقرار کردن رابطه جنسی می‌شود. موارد زیر، بعضی از علت‌های تنگ شدن واژن در صورت نداشتن رابطه جنسی در طولانی‌مدت هستند:

اضطراب
زمانی که خانم‌ها بعد از مدت طولانی رابطه جنسی برقرار می‌کنند، به خاطر مشکلات عاطفی یا در اثر تردید در برقراری رابطه جنسی دچار اضطراب می‌شوند؛ به‌ویژه اگر در رابطه جدیدی قرار گرفته باشند. این اضطراب، آرامش را از خانم‌ها و اندام‌های جنسی آن‌ها دور می‌کند.

فقدان لوبریکاسیون کافی
لوبریکاسیون (خیسی واژن) برای راحتی برقراری روابط جنسی بسیار مهم است. اضطراب می‌تواند منجر به فقدان لوبریکاسیون طبیعی واژن شود. یائسگی از دیگر علت‌های خشکی واژن محسوب می‌شود. نداشتن رابطه جنسی منظم پس از یائسگی، ممکن است باعث کوتاهی و تنگی کانال واژن شود.

اگر به‌خاطر نداشتن رابطه جنسی در طوت طولانی دچار تنگی واژن شدید، موارد زیر را رعایت کنید:

عشقبازی طولانی‌تر: گاهی اوقات ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا واژن خانم‌ها برای برقرار کردن رابطه جنسی آماده شود.

ارتباط مناسب بین زن و شوهر: ممکن است آقایان از این موضوع که همسر آن‌ها برای برقرار کردن رابطه جنسی آماده نیست، آگاه نباشند. خانم‌ها باید با همسر خود در این مورد صحبت کنند. وجود مشکلات حل نشده در روابط، ممکن است باعث شود خانم‌ها از روابط جنسی لذت نبرند.

استفاده از لوبریکاتور: انواع مختلفی از لوبریکاتور‌ها در داروخانه موجود است. باید توجه شود هنگام استفاده از کاندوم‌های لاتکس، از انواع خاصی از لوبریکاتورها نمی‌توان استفاده کرد.

اگر با استفاده از موارد بالا مشکل برطرف نشود، خانم‌ها می‌توانند به متخصص زنان مراجعه کنند. لیزر جوانسازی واژن می‌تواند بسیاری از مشکلات روابط جنسی را برطرف کند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *