میل شدید به خوردن برگه زردآلو و آلبالو خشکه در بارداری؟!

سلام من ۱۰ هفته و دو روزمه اولین بار فشارخونم بالا بود دکتر گفت رعایت کنم ولی تو مراقبتهای بعدی خوب بود قندمم لب مرزه وزنم بالاست دلم خیلی ترشیجات میخواد میخواستم بدونم خشکبار ترش مثل البالو خشکه و برگه زرد آلو یا الو جنگی ترش مشکلی برام ایجاد نمیکنه؟

پاسخ مشاور:

سلام منعی ندارد اما نباید در مصرف آن زیاده روی شود و حتما آنها را بدون نمک مصرف کنید.

***

مصرف آلبالو در بارداری

 آلبالو دارای ویتامین آ، ب و ث است. املاح معدنی آلبالو عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت.

مصرف آلبـالو، چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو را که از عوامل اصلی بروز بیماری دیابت است، کاهش می دهد. اما در صورت ابتلا به دیابت باید تعادل را در مصرف آن رعایت کنید.

آلبالو را چه وقت و چگونه باید مصرف کرد؟
وقتی آلبـالو خوردید روی آن آب نخورید، مایعات به طور کلی روی میوه‌ها آن را «باد کرده» می‌کند و این وضع برای دستگاه هاضمه خطرات جدی در بر دارد. در فاصله غذاهای اصلی می‌توانید آلبـالو را بخورید زیرا خیلی زود هضم می‌شود یک مرتبه مقدار زیادی آلبـالو نخورید بلکه به مقدار کم بخورید و در موقع خوردن هم خوب آن را بجوید.

آلبالو برای چه اشخاصی خوب نیست؟
کسانی که ورم روده دارند چون آلبـالو ترش است و سلولز دارد دیر هضم می‌شود.
کسانی که از معده یا روده‌ها علیل هستند می‌توانند آلبالوی پخته را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنند، البته در این موارد آلبـالو چون پخته می‌شود، قسمتی از مواد حیاتی خصوصا ویتامین‌های خود را از دست می‌دهد ولی به آسانی هضم می‌شود. با وجود این بعضی از کسانی که از جهت معده و یا روده‌ها علیل هستند، می‌توانند هضم آلبالو را تحمل کنند به شرطی که صبح ناشتا به مقدار کم آن هم کاملا رسیده باشد، مصرف کنند.
کسانی که دیابت دارند می‌توانند به حد اعتدال آلبـالو بخورند زیرا قند آلبـالو از نوع لولوز است و این قند را بیماران دیابتیک می‌توانند جذب کنند.
اشخاصی که چاق هستند نباید آلـبالو را به عنوان دسر یا غذای اضافی علاوه بر غذاهای مخصوص رژیم خود مصرف کنند ولی به عنوان یک غذای اصلی می‌توانند آلبالو مصرف نمایند زیرا آلـبالو دارای کالری کمی است و شیپور اشتهای کاذب را خفه می‌کند!

چه کسانی باید آلبالو بخورند؟
کسانی که بیماری کلیه دارند، اشخاصی که رماتیسم دارند اگر آلـبالو بخورند از بروز نقرس در آنها جلوگیری خواهد شد.
کسانی که بیماری قلبی دارند چون آلبـالو ادرارآور است پتاسیم آن از باقیمانده نمک در عروق جلوگیری می‌کند و به صورت ادرار آن را خارج می‌کند و در نتیجه به قلب کمک می‌کند. خانم‌هایی که می‌خواهند دارای رنگ درخشانی شوند و زیبایی چهره آنها مورد توجه قرار گیرد برای صاف شدن خون خود باید آلبـالو بخورند.

مصرف برگه زردالو در بارداری

زردآلوي خشک شده مانند میوه های خشک دیگر غنی از کلسیم، اسید فولیک، آهن و فیبر بوده و مصرف آن می تواند یک انتخاب عالی برای آرام کردن میل شدید به مصرف غذاهاي مضر در بدن زنان حامله باشد.

زردآلوي خشک شده مانند میوه های خشک دیگر غنی از کلسیم، اسید فولیک، آهن و فیبر بوده و مصرف آن می تواند یک انتخاب عالی برای آرام کردن میل شدید به مصرف غذاهاي مضر در بدن زنان حامله باشد.

با توجه به یافته های محققان، زنان در سراسر دنیا می توانند در دوران بارداری خود ۱ الی ۲ عدد از این میوه را با خیال راحت و به صورت روزانه مصرف کنند. در ادامه این مقاله، نگاهی به مزایای بهداشتی و درمانی مصرف زردآلو در دوران بارداری زنان انداخته ايم. مهم ترين اين موارد عبارتند از:

• میوه زردآلو سرشار از مواد معدنی، سیلیکون، فسفر، پتاسیم، آهن و کلسیم است. محتوای بالای آهن، مس و کبالت در میوه زردآلو به بدن فرد مصرف کننده کمک می کند تا از مشکل کم خونی (که عواقب آن می تواند برای مادران حامله کشنده باشد.) در امان بماند.
• همانطور که می دانید مادران باردار بايد روزانه ۳۰۰ کالری بیشتر از زنان معمولي دريافت کنند، تا بتوانند نيازهاي بدن خود و جنین در حال رشد داخل رحم خود را فراهم نمایند. به همین علت، اين مادران بايد برای دریافت کالری اضافی، همه مواد غذایی مفید را به طور مساوی در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند. یادتان باشد كه اگر میوه زردآلو همراه با سبزیجات و میوه هاي غنی از رتینول مصرف شود، براي حفظ سلامت خود اين مادران و رشد جنين داخل رحم آن ها بسیار مفید خواهد بود.
• همچنین، فراموش نکنید كه این میوه غنی از آهن است. به همين دليل، اكثر پزشکان متخصص زنان و زايمان به زنان باردار توصیه می کنند كه (برای دریافت ۳۰ میلی گرم آهن در روز) این میوه را به صورت روزانه مصرف کنند، تا بدن آن ها در برابر مشکل کم خونی محافظت شود. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *