موم انداختن در دوران بارداری/ شب قبل زایمان می تونم موم بندازم؟!

سلام ببخشید من می تونم یک روز قبل از سزارین موم بندازم؟ مشکلی پیش نمیاد؟!

پاسخ مشاور:

خیر مشکلی ندارد. به شرطی که مراقب باشید باعث پارگی مویرگهای پوست نشود.

حتما حرارت موم قبل از تماس با بدن بايد کنترل شود. احتمال حساسيت به پارچه، کاغذ و خود موم ممکن است وجود داشته باشد که به‌ صورت قرمزي، خارش، تورم و حتي ايجاد تاول مي‌تواند بروز کند.

***

اگر چه بسیاری از خانم های باردار در حین انجام اپیلاسیون با موم احساس درد بیشتری دارند ولی این موضوع لزوما در مورد همه آنها یکسان نیست. به طور کلی شدت احساس درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

– در صورت احساس نیاز به اپیلاسیون یا موزدایی بدن به مراکز معتبر و متخصصان مجرب مراجعه کنید. پیش از انجام اپیلاسیون با موم حتما باید در قسمت کوچکی از پوست تست حساسیت انجام گیرد.

– مرجله بعد استفاده از روش های صحیح و موم های مرغوب است. باز هم در صورت وجود تردید یا عدم اطمینان در مورد ایمن بودن این روش با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید.
 

اغلب خانم ها از این تصور که در دوران بارداری و به خصوص روزهای نزدیک زایمان موفق به موزدایی ناحیه تناسلی خود نشوند نگرانند. در واقع برای اسودگی خاطر خود بهتر است بدانید که در هنگام رفتن به اتاق زایمان این مساله کوچکترین اهمیتی برای پرستار و یا پزشک مامای شما ندارد!

– تغییرات هورمونی دوران بارداری موجب افزایش رشد موهای بدن بویژه در ناحیه شکم، صورت، زیر بغل و ناحیه تناسلی خواهد شد.

– در دوران بارداری تراشیدن موهای ناحیه تناسلی به دلیل افزایش جریان خون در این ناحیه روش مناسبی برای این کار به نظر نمی رسد.

– اپیلاسیون ناحیه بیکینی با استفاده از موم با خطر پارگی مویرگ های کوچک یا حتی پارگی پوست همراه است. علاوه بر آن استفاده از این روش خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی را نیز افزایش خواهد داد.

– خارش مداوم پوست از دیگر عوارضی است که ممکن است آن را در دوران بارداری خود تجربه کنید. بنابراین اپیلاسیون ناحیه بیکینی با استفاده از موم ممکن است با تشدید این عارضه همراه باشد.

– در بسیاری از بیمارستان ها موهای زائد ناحیه تناسلی را پیش از زایمان شیو می کنند. بنابراین زیاد به خود سخت نگیرید. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *