من بینی کودک خود را با … پاک میکنم…

تمیز بودن مجرای تنفسی منجر به احساس راحتی در غذا خوردن و خواب کودک شده، علاوه بر این به زیبایی ظاهر وی نیز کمک می نماید. بینی نوزاد بسیار ظریف است با سوراخ‌های باریک که با کوچکترین تغییر در دما و جریان هوا دیواره‌های مخاط بینی متورم می‌شود و راه عبور هوا را می‌بندد در این صورت نوزاد به راحتی تنفس نمی‌کند و دچار خشکی دهان شده و به علت ترشحات پشت حلق حالت عق زدن پیدا می‌کند. در این حالت است که نوزاد نمی‌تواند به راحتی شیربخورد و پس از هر مک که به سینه می‌زند سینه را رها می‌کند تا از دهان نفس بکشد.

بنابراین باید با چکاندن قطره کلرورسدیم ۶۵/۰% و سپس تمیز کردن بینی با «مکنده بینی» یا «فین‌گیر» راه عبور هوا را باز نگه داشت. 

شما هم از تجربه ها و خاطره های خود بگویید …

آرشیو موضوعات " هر کسی میتونه نظر بده "

اشتراک‌گذاری
16 نظر
  1. وقتی دخترم به دنیا اومد تا روز سوم بینی اش ترشح نداشت ولی بعدش اون ترشحات دیده شد و باعث می شد خوب نفس نکشه.هر کسی یه چیزی می گفت مادر شوهرم اصرار می کرد شیر خودتو بریز تو بینیش ولی خشکترش کرد چون شیر حالت چسبندگیش رو بیشتر می کرد ولی من تو حموم بخار که می بردمش یکم بینیشو که با نوک انگشتام ماساژ می دادم راحت بیرون مییومد.

  2. متاسفانه بعضی از مامانا با ته سنجاق یا موچین اون ترشحات را بر می دارن که خیلی خطرناک هست. بهترین روش قطره بینی و کمی ماساژ است که بعدش می توان با یک دستمال کاغذی نرم (لوله شده) آن را ازبینی کودک خارج کرد.

  3. این فین گیرها واقعاً به درد نخوره هر کی خریده به دردش نخورده بهتره برای سیسمونی نخرید .

  4. بهتره اتاق بچه یکم رطوبت داشته باشه تا دماغش خشک نشه.من دستمال کاغذی رو با کمی روغن زیتون آغشته می کردم و دماغ پسرمو پاک می کردم.

  5. من گوش پاک کن را یکم روغن زیتون می زدم و خیلی راحت دماغشو پاک می کردم.(یک روز در میان)

  6. قطره بینی + ماساژ + گوش پاک کن.

  7. بینی بچه خیلی حساسه.باید با احتیاط زیاد این کار را انجام داد دکتر دخترم گفت قطره بینی کفایت می کنه .

  8. من بچه ندارم واقعاً به این موضوع فکر نکرده بودم!

  9. قطره بینی بهترین گزینه هست.چند قطره قبل از شیردهی بینی بجه رو کاملا باز می کنه.

  10. درسته که اون ترشحات هضم میشه ولی بهتره خارج بشه.قطره بینی این ترشحات را کاملا شل می کنه که بعدش می توان با دستمال کاغذی نرم تمیز کرد بخار حمام هم همین کار رو می کنه.

  11. ممنون از مطلب کاربردی.من ترشحات بینی دخترم را با ادستمال کاغذی لوله شده هرشب قبل از خواب تمیز میکنم تا خواب راحت وتنفس بهتری داشته باشد

  12. من هم از گوش پاك كن استفاده مي كنم. هم راحت تميز مي شه هم درد و اذيت نداره. البته قبل از تمیز کردن بینی کودک قطره بینی مخصوص بچه که همان کلرسدیم ۶۵ درصد هست بریزید تا نرم شود و پرز گوش پاک کن به آن نچسبد.

    1. من هرکاری میکنم نمیتونم اخه ته ته دماغشه فقط بانورگوشی میشه دید قطره ام ریختم فایده نداره??

  13. من بااین قضیه خیلی درگیرم و باز کردن راه تنفس پسرم فکرمو خیلی درگیر کرده

    1. خانم سمانه عزیز : یک روش دیگر، چرب کردن مختصر بینی با روغن زیتون و به آهستگی چرخاندن گوش پاک کن مخصوص بچه داخل بینی است. در این حالت محتویات بینی به راحتی تخلیه می شود.

  14. سلام،منم پسر سه ماهه ام اين مجکل رو داشت،به هر راهي متوسل شدم،،اسپري کلروسديم،بخور گرم و سرد،گوش پاککن،قطره فنيل افرين،قطره بتامتازون،پوار بعد از حمام،هيچکدوم فايده. نداشت،نميتونه شير بخوره و موقع نفس گيري حالت عق ميزنه و هرچي خورذه رو بالا مياره،حتي خواب عميق هم نداره همش بيدار ميشه و بيقراره،دماغش هم خرخر ميکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *