هوس ترشی قبل از پریودی

آیا خوردن ترشی در دوران قاعدگی ضرر دارد؟

سلام آیا خوردن ترشی در دوران قاعدگی ضرر داره؟،  من لاغر و کم اشتها هستم و به همین علت اکثر غذاهامو با ترشی می خورم چون اشتها آوره و البته خیلی هم علاقه مندم به ترشیجات. اما وقتی پریود میشم احساس می کنم دل درد پریودی را زیاد می کنه و با خوردن ترشی در دوران قاعدگی دل درد می گیرم! سوالم اینه که تاثیر ترشی بر پریود چجوریه؟  آیا ترشی باعث پریودی میشه؟، آیا خوردن ترشی برای دوران پریودی عوارض داره؟

تاثیر ترشی بر پریود

پاسخ مشاور نی نی نما:

خوردن ترشی در دوران قاعدگی برای کسانی که طبع سرد دارند توصیه نمی شود زیرا سرکه موجود در ترشی سرد است و باعث گرفتگی عضلات و دردهای شکمی و افسردگی بویژه در فصول سرد سال شود اما اگر طبع گرمی داشته باشید، خوردن متعادل ترشی مشکلی ایجاد نمی کند. مصرف زیاد ترشی عوارض زیادی دارد.

مطلب پیشنهادی: بخور نخورهای دوران قاعدگی برای کاهش درد | تغذیه در دوران پریودی

تاثیر ترشیجات بر پریودی

به گفته کارشناسان طب سنتی ترشیجاتی همانند آلوچه و لواشک که طب سرد و تر دارند موجب سرد شدن رحم میشوند که می تواند مشکلات ناباروری را افزایش دهند.

هوس ترشی قبل از پریودی

پژوهشگران بر این عقیده هستند که بین هوس برخی از غذاها در دوران پریودی و هورمون های استروژن، پروژسترون و تستوسترون یک ارتباط وجود دارد. شاید دلیل این ارتباط سروتونین که از مواد شیمیایی موجود در مغز است و در دوران پریودی تحت تاثیر قرار بگیرد، باشد.

آیا ترشی باعث پریودی میشود؟

نمی توان گفت که خوردن ترشی باعث پریودی می شود، اما می بایستی از خوردن نمک به مقدار زیاد که منجر به حبس شدن آب در بدن می شود اجتناب کرد.

مطلب پیشنهادی: غذاهایی که می تواند پریود را به تاخیر بیندازد!

ایا ترشی باعث پریودی میشود

 

خوردن ترشی برای چه کسانی ضرر دارد؟

گروهی که بهتر است ترشی نخورند، افراد مبتلا به زخم‌معده و اثنی‌عشر هستند. معمولا این بیماران در اثر زخم‌معده و زخم اثنی‌عشر دردهای شدیدی دارند. در مبتلایان به زخم‌معده، مصرف غذا باعث شدت بیماری می‌شود درحالی که در بیماران دچار زخم اثنی‌عشر، غذاخوردن از شدت ناراحتی‌ می‌کاهد. داروهای تجویزشده برای این بیماران، میزان ترشح اسید را کم می‌کند تا زخم ترمیم شود و بهبود یابد اما مصرف خوراکی‌های اسیدی و ترش‌ مانند انواع ترشی، نه‌تنها بهبود زخم را به تاخیر می‌اندازد بلکه بر شدت و علائم بیماری می‌افزاید.

کسانی که اسید معده‌شان زیاد است و افراد مبتلا به التهاب مری که معمولا در اثر برگشت اسید معده به مری ایجاد می‌شود. بیماران دچار ریفلاکس معده که معمولا احساس ترش‌کردن و سوزش سر دل دارند، به غیر از ترشی، باید از مصرف هرگونه موادترش مانند مرکبات، لواشک و… هم پرهیز کنند زیرا مصرف این خوراکی‌ها باعث تشدید علائم بیماری‌شان می‌شود.

بیماران مبتلا به نشانگان روده تحریک‌پذیر نیز باید از ترشی خوردن اجتناب کنند به این دلیل که بر شدت مشکل آنها می‌افزاید. در مبتلایان به سوءهاضمه هم اگرچه زخمی در معده وجود ندارد، اما در معده احساس ناراحتی می‌کنند باید برای تشدید نشدن مشکلات گوارشی از مصرف ترشی پرهیز کنند.

در ضمن، مصرف فلفل هم که در تهیه ترشی به کار می‌رود، برای بیماران مبتلا به ناراحتی‌های گوارشی می‌تواند تحریک‌کننده و تشدیدکننده علائم بیماری باشد بنابراین افراد مبتلا به هیچ‌وجه نباید ترشی تند مصرف کنند. از سوی دیگر، نتایج تحقیق‌ها نشان می‌دهد اگر ترشی، مانده و کهنه باشد، وجود قارچ‌های درون آن نه‌تنها برای سلامت مضر است، بلکه می‌تواند سرطان‌زا هم باشد بنابراین باید از خوردن ترشی‌های چند ساله پرهیز کرد زیرا هرچه از زمان تولید آنها بگذرد، میزان نیتراتشان افزایش پیدا می‌کند. لازم است یادآور شوم که بررسی‌ها نشان داده‌اند در مناطقی که میزان مصرف ترشی بالاست، ابتلا به سرطان مری و معده بیشتر گزارش شده است.

اشتراک‌گذاری
4 نظر
  1. بطور خلاصه:⏪
    خوردن ترشی در دوران قاعدگی برای کسانی که طبع سرد دارند توصیه نمی شود.
    غذاهای سرد مثل چی ؟ همانند خیار و گوجه و سرکه و … که بهتر است در این دوران محدود شوند.
    خوردن خیار؛ شاید درد و خونریزی را بیشتر کند
    حالا مقدار مصرف این مواد در سایر زمان ها به مزاج بدن شما بستگی دارد.
    اگر طبع گرمی داشته باشید، خوردن ? متعادل ترشی مشکلی ایجاد نمی کند.
    و نکته بعدی؛ خوردن ترشی برای برخی بیمارانی که زخم معده و…مضر است و باید پرهیز کنند.

  2. من ویار ترشی داشتم از دکتری پرسیدم که تشخیص دختر و پسری مشخص میشه؟ گفتند: راه قطعی تشخیص جنسیت جنین سونوگرافیه. از هفته شانزدهم بارداری به بعد!
    ?بنظرتون تمایل به مواد قلیایی داشتن یا اسیدی نمیتونه معلوم کنه ؟

  3. خخ? باور خرافیه . هوس شیرینی جات داشتم پسر شد…

  4. سلام من خیلی ترشی نمیخورم اما پیش اومده دوران قاعدگی م خورده باشم خواهرم میگه ممکنه نازایی بیاره درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *