مایع آمنیوتیک چه رنگی است؟!/ عفونت و پاره شدن کیسه آب

مایع آمنیوتیک چه رنگی باید باشد؟ من هفته ۳۸ بارداری هستم و می ترسم کیسه آبم سوراخ بشه و متوجه نشم؟

پاسخ مشاور:

این مایع رنگ خاصی ندارد و از بی رنگ تا نسبتا سفید خواهد بود اما شفاف و گرم و روان است و هنگام پاره شدن کیسه آب مانند آب دوش از واژن خارج می شود.

پاره شدن کیسه آب

اگر شکافی کوچک در کیسه آب ایجاد شود منجر به کاهش مایع آمونیوتیک می شود.
اگر مطمئن نیستید کیسه آب پاره شده است یا چکه کردن است، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. اگر کیسه آب قبل از شروع انقباضات پاره شده باشد، در معرض خطر عفونت هستید.
اگر علائم عفونت داشته باشید آنتی بیوتیک تجویز می شود. اگر کیسه آب قبل از هفته سی و هفتم بارداری پاره شود آنتی بیوتیک برای طولانی شدن بارداری و محافظت در برابر عفونت تجویز می شود. آنتی بیوتیک مورد استفاده برای جنین و مادر مشکلی ایجاد نمی کند. 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. مایع آمنیوتیک ممکن است سبز، قهوه ای یا خونی رنگ باشد. در حاملگی کامل یا کوتاه مدت، مایع سبز یا قهوه ای نشان می دهد جنین دارای حرکت روده ای (مکانیوم) است که باعث تغییر رنگ می شود. این مسئله می تواند نشانه ناراحتی جنین باشد یا نشان دهد بارداری به اندازه کافی پیشرفت کرده است که باعث تشکیل اولین مدفوع جنین در رحم شده است.

    مایع آمنیوتیک ممکن است خونی رنگ باشد، به ویژه در هنگام زایمان، اگر دهانه رحم شروع به گشاد شدن کند، یا اگر مشکلات جفتی وجود داشته باشد. هنگامی که جنین در دوران بارداری از بین برود، مایع تیره نشانه مرگ جنینی داخل رحمی (IUFD) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *