لاپاروسکوپی درد داره؟!/ آیا لازم به بیهوشی است؟

سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر خواستم بپرسم ایا جراحی لاپاراسکپی میشود با بیحسی موضعی هم انجام بدهید و یا امکان ندارد ؟ و اینکه ایا درد زیر بیهسی خیلی طاقت فرساست یا دردی ندارد ؟ ممنون میشم توضیح بدهید و نهایتا عملش چند دقیقه است؟ اخر خانم دکتر من ناراحتی تپش قلب دارم و نگرانم که لاپاراسکوپی مشکلی بوجود بیاورد. ایا دردش خیلی بده یا اینکه چقدر درد دارد و اینکه من بیهوشی کامل بمن نمیسازد و حالم خیلی بد میشود خانم دکتر .ممنون میشم توضیح بدید …
………………………………………………………………………………………………………………………………..
سلام عزیزم.جراحی لاپاروسکوپی باید با بیهوشی عمومی انجام شود.در ضمن بیهوشی بیمار دردی ندارد و با توجه به پیشرفت بیهوشی گفتن این جمله که بیهوشی کامل به من نمیسازد اشتباه است.بعد از عمل پمپ درد و داروهای دیگری برای کنترل درد مختصر پس از عمل تجویز میشود.

تپش قلب شما نیز با دارو به راحتی قابل کنترل است ولی قبل از آن مشاوره قلب انجام میشود. لاپاروسکوپی بر خلاف جراحی باز از یک سوراخ کوچک یک سانت و ۲سوراخ کوچک نیم سانت وارد شکم شده و با وسایل خاصی جراحی به صورت میکروسکوپی و با بزرگ نمایی انجام میشود و حداقل چسبندگی و آسیب بافتی ایجاد میشود و حدود ۶ساعت پس از عمل یعنی بعد از ظهر مرخص میشوید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *