قرص روکین برای تنبلی تخمدان

درمان کیست تخمدان با قرص روکین

امروزه قرص های ضد بارداری مختلف و زیادی در داروخانه ها موجود می باشند و در دسترس عموم قرار دارند یکی از این داروها قرص روکین می باشد. این دارو در گروه داروهای خوراکی ضد بارداری قرار دارد که دارای ۳ میلی گرم درسپیروتون (پروژستین) و ۰.۰۳ میلی گرم اتیلین استرادیول( استروژن) است. قرص ضد بارداری روکین بر خلاف دیگر قرص های ضد بارداری باعث چاقی نمی شود و همچنین نفخ و ورم همراه با خود ندارد. در این مطلب قصد داریم تا نحوه و میزان مصرف این قرص و همچنین نکاتی که باید در مصرف آن رعایت نمود را مورد بررسی قرار دهیم.

قرص روکین برای تنبلی تخمدان

یکی از قرص های ترکیبی از هورمون های استروژن و پروژسترون که برای پیشگیری از بارداری فوق العاده موثر است قرص روکین می باشد. این دارو ترکیبی از هورمون های استروژن و پروژسترون می باشد. قرص روکین برای جلوگیری از بارداری مورد استفاده قرار می گیرد. اساسا با پیشگیری از آزاد سازی تخمک در طول دوره قاعدگی از حاملگی جلوگیری می کند. قرص روکین به غلیظ شدن مایع واژن کمک کرده و از باروری تخمک ها و تغییرات رحم پیشگیری کرده و به همین ترتیب از بارور شدن تخمک جلوگیری می کند. اگر تخمک بارور شده به رحم نرسد از بدن خارج می شود.

مطالب پیشنهادی:

آیا تنبلی تخمدان باعث نازایی می شود؟!

درمان تخمدان پلی کیستیک در طب سنتی

درمان کیست تخمدان با قرص روکین

قرص روکین برای چی خوبه

علاوه بر جلوگیری از بارداری، قرص های ضد بارداری دوره های قاعدگی شما را تنظیم می کند و از دست دادن خون و درد دوره های قاعدگی را کاهش می دهد و در نهایت خطر ابتلا به کیست تخمدان را کاهش می دهد.

استفاده از این قرص ها از شما در برابر بیماری های مقاربتی حفاظت نمی کند. این قرص ها همچنین ممکن است برای درمان سندروم پیش قاعدگی یا آکنه خفیف مورد استفاده قرار بگیرند اکر شما استفاده از این قرص ها را برای جلوگیری از بارداری انتخاب کرده باشید.

طریقه مصرف قرص روکین برای درمان کیست

بر اساس تجویز پزشک از قرص روکین استفاده کنید و بروشور داخل بسته دارو را برای کسب اطلاعات دقیق از میزان دوز مصرفی بخوانید. این قرص را از طریق دهان و همراه یا بدون غذا مصرف کنید. در مورد نحوه آغاز مصرف اولین بسته قرص خود با پزشک مشورت کنید. اگر مصرف این قرص را در ۲۴ ساعت اول شروع عادت ماهیانه خود آغاز کردید نیازی به استفاده از دیگر قرص های ضد بارداری نمی باشد. این قرص را در ساعت مشخصی در روز مصرف کنید. برای تاثیر بیشتر این قرص بهتر است از آن هر روز استفاده کنید. از مصرف هیچ یک از دوزهای مصرفی چشم پوشی نکنید. این قرص باید در رژیم ۲۱ روزه با شروع اولین روز قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. می توانید از این قرص قبل از خواب یا موقع شام استفاده کنید.

اگر دو دوز متوالی را مصرف نکردید برای انجام آزمون بارداری با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض قرص روکین برای درمان کیست

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • سردرد
  • نفخ
  • حساس شدن نوک پستان
  • ورم مچ پا
  • تغییر وزن
  • خونریزی واژن بین دوره ها یا بی نظمی در دوره های عادت ماهیانه
  • افزایش فشار خون
  • تغییرات غیر طبیعی در خونریزی واژن
  • بالابودن سطح پتاسیم خون( ضعف ماهیچه، کاهش ضربان قلب)
  • تنگی نفس ناگهانی
  • درد قفسه سینه/ دست چپ
  • عرق کردن غیر طبیعی
  • سرگیجه
  • سرفه خونی
  • بی حس شدن دست و پا
  • ضعف ناگهانی
  • ضعف در یک سمت بدن
  • تغییر دید ناگهانی
  • لکنت زبان

احتیاط در مصرف قرص روکین

قبل از مصرف قرص روکین اگر به انواع استروژن و یا پروژسترون حساسیت دارید پزشک خود را در جریان قرار دهید. این محصول دارای مواد غیر فعالی می باشد که می تواند باعث ایجاد واکنش های حساسیتی شود. قبل از مصرف این دارو پرشک خود را در جریان سابقه پزشکی خود قرار دهید.

موارد منع مصرف قرص روکین

در صورت ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، نقص کبد و کلیه، دیابت و یا اندومتر از مصرف قرص روکین بپرهیزید و یا در صورت مصرف با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید.

مصرف قرص روکین در دوران بارداری و شیردهی

مصرف قرص روکین در دوران بارداری به هیچ عنوان توصیه نمیشود و خوردن این قرص در دوران شیردهی باعث کاهش میزان شیر مادر میشود.

واکنش های دارویی قرص روکین

  • مهار کننده های آروماتاز( آناستروزول، اگزمستان)
  • تاموکسی فن
  • تیزانیدین
  • ترانکسامیک اسید
  • محصول ترکیبی خاص برای درمان هپاتیت C

قیمت قرص روکین

برای خرید یک بسته قرص روکین، شما باید چیزی در حدود ۸-۱۰ هزار تومان بپردازید.

عوارض قرص های روکین

  • مشکلا غده آدرنال
  • سکته
  • لخته شدن خون
  • فشار خون بالا درمان نشده یا کنترل نشده
  • سرطان
  • اختلال انسداد خون
  • دیابت
  • سر درد یا میگرن شدید
  • بیماری های قلبی
  • مشکلات کلیوی و کبد
  • بالاب بودن سطح چربی خون
  • افسردگی
  • چاقی
  • مشکلات کیسه صفرا
اشتراک‌گذاری
135 نظر
  1. سلام من قرص روکین رواواین بارگرفتم اشکال داره بدون تجویزپزشک بخورم ازطرفی عوارضش روکه نوشته میترسم.البته چون این هفته دندونموعصب کشب وپرکردم یه مسکن خوردم اشکالی نداره اثرقرصهای روکین روازبین نمیبره.

    1. سلام خیر اثر قرص روکین را کم نمی کند .

  2. سلام ببخشید
    دکتر مامایی برای درمان کیست تخمدان خانومم قرص روکین نوشته و گفته از روز ۵ عادت ماهانه شروع کنه
    ولی خانومم تازه ۱۰ روزه که تموم شده و باید تا ماه دیگه صبر کنه ولی احتمال داره تا اون موقع کیست بزرگتر بشه .
    ایا میتونه از امروز شروع کنه؟؟

    1. سلام اشاره ای به سایز کیست تخمدان نکرده اید .

  3. سلام من توی تخمدان سمت چپم یه کیست با حدار نازک ۳۸میلی متری دارم ودکتر دوماه روکین تجویز کرده موهای زاعد هم دارم میخام بدونم باردار میشم ؟؟؟

    1. سلام بعد از اتمام یک دوره از قرص روکین برای بارداری اقدام کنید.

  4. سلام من روز ۷ پربودیم شروع به خوردن قرص روکین کردم بعد از ۶ شب خوردن قرص روکین نزدیکی بدون جلوگیری انجام دادم احتمال بارداری وجود دارد

    1. سلام اگر بقیه قرص ها را کامل شبی یک عدد ادامه دهید احتمال بارداری وجود ندارد.

  5. سلام وقتتان بخیر من در تخمدان چپم یه کیست ساده با سپتانسیون داخلی ناقص به ابعاد ۵۴*۴۱میلی دارم و دکتر برام قرص روکین تجویز کرده، آیا کیست من با قرص روکین برطرف میشه؟

    1. سلام بله با مصرف قرص روکین برطرف می شود.

  6. با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من در تخمدان سمت چپم یک کیست چهار ونیم سانتی وجود دارد آیا با مصرف قرص روکین از بین میرود

    1. سلام بله با تجویز پزشک می توانید از قرص روکین استفاده کنید.

  7. سلام وقتتون بخیر.
    من تخمدان پلی کیستیک دارم.تا الان ۳ دوره روکین مصرف کردم با تجویز پزشک، میخواستم بدونم چند دوره باید مصرف کنم؟
    ممنون از توجهتون.

    1. سلام مصرف ۳ دوره کافی است اما اگر پریود شما مجدد نامنظم شد و قصد بارداری هم ندارید می توانید آن وقت مجدد از قرص روکین استفاده کنید .

  8. با سلام من یک کیست چهار ونیم سانتی در تخمدان سمت چپم دارم و با تجویز دکتر ۲دوره از قرص روکین رو مصرف کردم و الان هم قصد بارداری دارم میخواستم بدونم با مصرف قرص روکین کیست من از بین رفته یا ن؟؟

    1. سلام بله معمولا با مصرف قرص جلوگیری کیست تخمدان از بین می رود .

  9. سلام خسته نباشید من ۳ماهه ک قرص روکین مصرف میکنم سینه سمت راستم خیلی درد میکنه میتونه ازعوارض روکین باشه

    1. سلام بله از عوارض قرص های جلوگیری است.

  10. سلام من کیست تخمدان دارم .به ابعاد ۱۰mm از طرفیم میگرن دارم .مجردم هم هستم .قبلا هم کیست داشتم وبا قرص رفع شد .حالا میخاستم باز قرص مصرف کنم اسمه یه قرص میخاستم که ضعیف تر باشه و برای میگرنم ضرر نداشته باشه

  11. سلام،من یه کیست ۷سانتی داخل تخمدان سمت راستم دارم،دکترم برام مصرف۲دوره قرص روکین داده،میخواستم بدونم ممکنه بعدقطع مصرف این قرص توی باردار شدن خللی ایجادکنه؟

  12. سلام
    من اولين شب ك قرص روكين رو خوردم صبحش با حالت تهوع بيدار دم و بالا اوردم
    ميشه بگيد چيكار كنم ممنونم

    1. سلام بهتر است از قرص ویتامین ب۶ به همراه قرص روکین استفاده کنید.

  13. سلام من پارسال سقط داشتم تاقبل ازبارداری دوره های ماهانه من دقیق۲۸ روزه بودازبعدازسقط مدام بالای۳۵ روز طول میکشه دو دوره هم دکتری ک کورتاژم کرد بعدازسقط بهم داروی باروری داد ولی همون دوماه۳۰روزه شدم مابقیش بازعقب می افته دیگه رقبت ندارم برم دکترازبس رفتم بنظرشما ممکن من کیست داشته باشم؟چون الان۶ماهه دیگه دکترنرفتم کلاافسردگی گرفتم

    1. سلام بهتر است برای بارداری اقدام کنید ‌.

  14. البته بگم من سال۸۰آدرماه بود ک صبح زود حالم بدشد رفتم بیمارستان گفتن تخمدان چپم کیست داشته ترکیده عمل شدم ولی صورتم موی زاید داره وزنم هم بالا میره ولی پارسال ک رفتم دکتر گفتند کیست تخمدان ندارم

  15. سلام من کیست دارم دکتردوبسته قرص روکین برام نوشت یک بستش روکامل مصرف کردم ولی دایم لکه بینی داشتم چکاربایدکنم ادامه بدم درمان رو؟

  16. سلام.من تخمدان پلی کیستیک دارم دکتر قرص روکین رو از روز پنجم قاعدگی تجویز کرده که تا ۳ماه بخورم. ولی نگفتن دوره مصرفش چند روز باشه.باید هر بار ۲۱ روز بخورم بعد قطعش کنم؟یا ۳ماه پشت سرهم بخورم؟

    1. سلام باید بین بسته های قرص ۷ روز فاصله بگذارید.

  17. سلام من کیست از سمت راست به اندازه ۵۵ میلی متری دارم که با مصرف پزشک قرص روکین از زمان شروع قاعدگی مصرف کردم به مدت ۲۱ روز الان لکه بینی کمی دارم این طبیعی هست وباید اکر دراین مدت هف روزپریود نشدم باید بسته دوم شروع کنم لطفا به هردو سوال بنده پاسخ بدید

    1. سلام بله طبیعی است باید ۷ روز بین بسته قرص فاصله بگذارید اگر تا ۷ روز پریود نشدید باید صبر کنید تا به خون ریزی بیافتید .

  18. سلام من به جای امپول یکماهه امپول ۳ماهه زدم بعداز ۲ هفته خونریزی افتادم رفتم دکتر به من قرص روکین داد قطع شدبعدش لکه بینی دارم قرص روکین هم تمام شد بعداز ۷ روز دوباره شروع کردم نزدیک ۲ ماهه این مشکل دارم چکار کنم بنظر شما ؟

    1. سلام مشکل لکه بینی شما از عوارض استفاده از آمپول ۳ ماهه است اگر با مصرف قرص روکین مشکلی ندارید نیازی به تزریق آمپول جلوگیری نیست.

  19. سلام من از روز سوم پریود قرص روکین مصرف کردم و بعد از هشت روز نزدیکی داشتم احتمال بارداری هست؟

    1. سلام اگر بسته قرص روکین را تا آخر مصرف کنید خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  20. سلام ببخشید من چند روز از وقت پریودم گذشته بودش بعد یه دونه قرص روکین خوردم تا پریود شم چند روز بعدش.ولی الان چهار روز گذشته و نشدم.البته ناگفته نماند کماه گذشته با پنج عدد قرص پروژسترون پریود شدم.قبلا پلی کیسینگ داشتم.الان نمیدونم.بنظرتون پروژسترون ماهانه مصرف کنم یا روکین؟حالا چیکار کنم ک پریود شم؟البته امشب هم یه دونه قرص روکین خوردم ک بلکه باعث شه دو سه روز دیگه پریود شم.اگه نشدم چیکار کنم؟

    1. سلام طریقه مصرف قرص روکین به این شکل اشتباه است اگر قصد بارداری ندارید برای منظم شدن پریود خود باید از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص روکین کنید .

  21. سلام ممنون از راهنماییتون

  22. سلام خسته نباشید
    من کیست تخمدان دارم دکتر گفتند که خیلی ریز و کوچک هست پریودم نامنظم بود و موهای زائد هم داشتم برام قرص روکین و سیپروترون استات تجویز کردن که از ۵ ام پریودم باید مصرف کنم. یک دوره مصرف کردم الان دوره دوم پریودم خونریزیم بسیار کم بود و الان ۲۰ روز هست که خونریزی ادامه داره و فراموش کردم از ۵ام پریودم قرصم رو بخورم.سوالم اینکه الان میتونم بخورم یا باید بزارم دوره بعد و علت اینکه خونریزیم خیلی کمه در حده لکه و ۲۰ روزه ادامه پیدا کرده چیه؟ممنون و ببخشید که سوالم طولانی شد

    1. سلام ممکن است مشکل شمااز عوارض مصرف قرص جلوگیری است باید مصرف داروی خود را فراموش نمی کردید بهتر است اول از تست بی بی چک استفاده کنید اگر باردار نبودید می توانید شروع به مصرف قرص روکین کنید .

  23. سلام من کیست تخمدان داشتم لدکترم برام دودوره قرص روکین تحویز کردند الان بعداز ۴ ماه دوباره لکه بین شدم میتونم بدون تجویز پزشک دوباره روکین رو استفاده کنم تالکه بینیم خوب بشه ؟؟؟

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم در صورت تمایل می توانید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  24. سلام ببخشید من دوطرف تخمدانم کیست دارم یکیش ساده هست و یکیش کیست مویی ۳سانتی قرص روکین دکتر برا دوماه برام تحویز کرده ایاکیست مویی برطرف میشه بعدازتموم شدن دوره قرصم.لطفا جواب بدین

    1. سلام باید بعد از اتمام بسته قرص ها در روزهای آخر پریود مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  25. سلام برای نامنظم بودن پریودم که ناشی از تخمدان پلی کیستیک بود دکتر روکین تجویز کرده
    ایا این قرص موهای زائد رو هم کم میکنه؟

    1. سلام بله این قرص باعث منظم شدن هورمون ها می شود البته اگر هورمون مردانه شما خیلی بالا نباشد.

  26. سلام خسته نباشید. من یه کیست ۵۵میلیمتری داخل تخمدان راستم دارم . چهار سال پیش هم داشتم دکتر برام قرص الدی داده بود و گفته بود که دو ورق قرص و بدون دادن فاصله ۷ روز بخورم و بعد یک هفته فاصله بدم و دوره بعد رو شروع کنم. که منم انجام دادم و خوب شدم .الان دکتر به من روکین تجویز کرده و گفته که یه ورق بخورم و بعد از هفت روز ورق بعدی رو بخورم . آیا اگر دو ورق رو پشت سر هم بخورم مشکلی برام پیش میاد. یا اینکه فاصله بدم. ؟

    1. سلام بهتر است بین بسته قرص یک هفته فاصله بگذارید .

  27. سلام خسته نباشید
    مصرف روکین برای درمان کیست تخمدان وآکنه حتما باید باشروع پریود باشه نمیشه تو روزا عادی شروعش کرد؟؟؟؟ وقتی ک پریود نباشیم ینی قبل پریود

    1. سلام خیر باید از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص جلوگیری کنید.

  28. سلام من وزنم بالاست برانامنظم بودن پریددیم رفتم دکترگفتن تخمدانام ضعیفه قرص روکین دادن وزنمم بالاست ایاخوبه برام

    1. سلام با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب باید وزن خود را کاهش دهید با کاهش وزن تخمدان ها فعال تر می شوند اگر قصد بارداری ندارید مصرف یک تا دو دوره قرص روکین منعی ندارد‌ می توانید از داروهای گیاهی قاعده آور نیز استفاده کنید.

    2. سلام دکتر برای بنده قرص روکین تجویز کردن به دلیل کیست هموراژیک ۵۰ mm که دارم و پلی کیستیک،‌گفتن از روز پنجم عادت تا ۲۱ روز بعد مصرف کنم.سوالم این که بعد از اتمام یک دوره وبرای شروع دوره بعد بذارم پریود بشم و روز پنجم مصرف کنم یا هشت روز بعد از ۲۱ روز ؟؟؟

  29. سلام خسته نباشید من چند ساله کیست تخمدان دارم چندین بار دارو‌‌مصرف کردم و کیست برطرف شده حتی یک کیست شش سانتی داشتم که با دارو رفع شد الان مدتیه که باز خونریزی های شدید دارم والان نزدیک سه هفته است که از موعد عادت ماهیانه ام گذشته با توجه به این که در خانواده سابقه سرطان سینه داریم چهار مورد در فامیل درجه یک ایا مصرف قرص هورمونی برای درمان کیست برای من خطر داره ؟
    ممنون

    1. سلام خیر مصرف قرص جلوگیری به مدت محدود برای درمان کیست تخمدان مشکلی ندارد .

  30. سلام من ۴۳ساله ام پریودم حدود سه هفته عقب افتاد بعدازسه هفته که پریود شدم متاسفاته امروز دوهفته ست که خونریزی ام قطع نمیشه خودم حدس زدم که کیست تخمدان دارم برای همین قرص روکین مصرف میکنم وامروز۵روزه که استفاده میکنم که خونریزی ام یه کم کمترشده به نظرشما به خوردن قرص ادامه بدم یا به پزشک مراجعه کنم

    1. سلام مصرف قرص روکین روکین را ادامه دهید.

  31. سلام خسته نباشید من حدود دو ماه قاعدگی نامنظم دارم واز دستگاه ای یو دی استفاده می کنم به پزشک مراجعه کردم یه کیست سه میلی داشتم به من قرص الدی داددوبسته گفتن بسته اول روزی سه تا تاهر موقع که خون ریزی بند امد اون بگذار کنار بسته دوم راشروع کن شبی یکی من تایک ده روزی خونریزیم بند امد در حین مصرف قرص دوباره افتادم لکه بینی الان یک هفته از تمام شدن قرص میگزره خونریزیم خیلی زیاده خواستم ازشما کمک بگیرم بگم قرص روکین بگیرم بخورم یا به پزشکم دوباره مراجعه کنم ممنونم ازراهنمایتان

  32. سلام من بخاطر کیست تخمدان روکین مصرف میکنم امروز روز چهارم که قرص رو میخورم ولی ترتیب قرص رو اشتباهی خوردم الان نمی دونم چکار کنم
    لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام مهم نیست شبی یک عدد مصرف قرص را ادامه دهید.

  33. سلام ببخشید من قرص روکین الان میخورم ولی ازموقعی که روکین مصرف کردم بدنم کهیریاهمون راش پوستی زده خواستم بدونم ممکنه ازعوارض قرص روکین باشه ممنون میشم…

    1. سلام بله می تواند از عوارض مصرف قرص مصرفی باشد.

  34. باسلام .من در تخمدان راستم کیست ۸ سانتی دارم رفتم دکتر گفت باید عمل بشی ولی چون نمیخواییم تخمدانت رو ازدست بدی برام قرص نوشت چون وسط های عادت ماهانم بود برام قرصمدروکسی پروژسترون هرشب ۲ بار نوشت تاپریودم بخورم بعدشم قرص ال دی بخورم اگه کوچیک نشد برم عمل ولی من خیلی نگرانم .چون میترسم پیچ خوردگی تخمدان بگیرم من چیکار کنم ایا کیست با دارو از بین میره ؟چون من متاهم یه ساله ازدواج کردم بچه ندارم نمیخوام عمل کنم

    1. سلام نگران نباشید با مصرف قرص جلوگیری کیست تخمدان شما برطرف خواهد شد.

  35. سلام من دختری ۲۵ ساله که کیست سینه هم دارم ۱ساله الان به مدت ۲ ماهه متوجه شدم کیشت تخمدان به ابعاد ۸ سانت هم دارم دکتر قرص روکین را برام تجویز کرده خواستم بپرسم برای کیست سینه مورد نداره مجرد هم هستم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام با توجه به سایز کیست تخمدان شما باید از قرص روکین استفاده کنید.

  36. سلام .دختر من ۲۲ ساله است ومجرد وبخاطر لکه بینی دکتر بهش یاسمین داده الان یکهفته است که میخوردولی همش تهوع وبیحالی وسردرد شدید است.قبلا روکین مصرف کرد ومشکلی نداشت .میخواستم بدونم میشه وسط دوره قرص را عوض کند وبا روکین ادامه دهد؟

    1. سلام خیر بهتر است مصرف این قرص را ادامه دهد قرص را شب قبل از خواب به همراه قرص ویتامین ب۶ مصرف کند تا دچار حالت تهوع نشود در زمان مصرف ۷ تا قرص آخر نیازی به مصرف داروی ضد تهوع نیست.

  37. باسلام من دوره قبلی ۴آمپول منوتروپین برای تعیین جنسیت استفاده کردم که این دوره سه کیست که مجموعا حدود ۷۰×۴۳درتخمدان راست پیداکردم بادل درد و کمی تب و درد یکطرفهو خونریزی عجیب کشداربهمراه ترشح بیرنگ مثل ترشح تخمکگذاری دکتررفتم مشکوک به تورشن بودند یک شب بستری ووسونوداپلر گفتندخونرسانی به تخمدان راست بسیارضعیف که یااوایل مرحله تورشن یا فشارکیست و همان روز یکساعت بعدسونوواژینل و گفته تورشن کامل رو ردمیکنم حالا مرخص شدم و دکتر قرص روکین یکماهه دادند نگران تورشن هستم چه کنم ؟

    1. سلام با توجه به ترخیص شدن شما از بیمارستان و تجویز قرص روکین توسط پزشک معالج جای نگرانی وجود ندارد.

  38. سلام من صورتم جوش میزد دکتر گفت از کیستته روکین داد بهم ایا بعد استفاده جوشام میرن؟

  39. سلام و خسته نباشید
    من کیست تخمدان دارم دکتر برام دو دوره روکین تجویز کرده ميخواستم بدونم اگه باهاش رازیانه مصرف کنم مشکلی. پیش نمياد؟ منظورم اينه روکین در اینصورت تاثیرشو ميذاره یا مصرف رازیانه رو قطع کنم؟
    با سپاس

    1. سلام بهتر است همزمان مصرف نشود.

  40. سلام من تخمدان من یه کیست پنج سانتی داره دکتر برای من قرص روکین تجویز کرده. وز چندم قاعدگی باید قرص مصرف بشود؟

    1. سلام باید از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص کنید.

  41. سلام کیست ۶ سانتی تخمدان سمت راستم دارم سه روزه شروع کردم به مصرف قرص روکین باتجویزپزشک …قرص ب۶ هم بهم نمیسازه با اندوسترون میخورم ولی باز تهوع شدید و سردردسرگیجه های وحشنتاک میگیرم طوری ک باید برم سرم وصل کنم….میخام بدونم اثرقرص روکین تاچند ساعت داخل بدن هست و مصرف یک دوره جواب میده؟؟؟

    1. سلام بعد از پریود باید مجدد سونوگرافی انجام بدهید اگر سایز کیست به کمتر از ۳ سانت نرسیده بود آن وقت باید یک دوره دیگر هم از قرص استفاده کنید می توانید از قرص یاز یا بلارا آن موقع استفاده کنید .

  42. سلام وقت بخیر دختری ۲۵ساله ومجردهستم دکتر برای کیستم قرص روکین نوشته ازکی شروع به خوردن کنم وآیابااین کیستم برطرف میشه،
    تخمدان راست کیست بانمای اندومتریوما به ابعاد۲۲×۳۳میلیمتردرتشخیص افتراقی کیست هموراژیک مطرحه وتخمدان چپم کیست هموراژیک به ابعاد۳۵×۴۰میلیمتر

    1. سلام از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص جلوگیری کنید.

  43. سلام خسته نباشید.ممنون از سایت خوبتون.من یه کیست کوچیک در تخمدان چپم به ابعاد ۳۸م م دارم و دکتر قرص روکین رو تجویز کردن برای یه ماه و چون قبلا هم کیست داشتم و قرص متفورمین بهم داده بود دکتر قبلی من اونم مصرف میکردم. حالا میخواستم بدونم تداخل دارویی نداره قرص روکین و متفورمین ؟
    البته میدونید که متفورمین تخمدان ها رو فعال میکنه . با توجه به این به نظرتون چیکار کنم ممنونم.

    1. سلام بهتر است فقط از قرص روکین فعلا استفاده کنید .

  44. سلام من ۴۳ سالم هست و یه کیست۳۲×۳۶میلیمتردر تخمدان چپم دارم و پریودم هم نا منظم و زیاد شده بود دکتر بهم دو دوره قرص روکین داده. میخواستم ببینم با توجه به سنم خطر ناک نیست ؟گفته با اب زیاد بخور..لطفا پاسخ دهید .

    1. سلام بهتر است یک دوره از این قرص استفاده کنید .

    2. سلام من یه ماه اقپام ب بارداری کرده بودم ولی باردار نشدم وبه دکتر مراجعه کردم ولی دکتر گف که کیست داری ویه ورق روکین تجویز کردن ومنم پنج روز از تموم شدن پریودم گذشته بود وگف که ازامروز شروع کنم!بنظرتون درسته؟

  45. من بدلیل درد شدید به بیمارستان مراجعه کردم وپس از انجام سونوگرافی متوجه کیستی هموراژیک به ابعاد ۷ cm در تخمدان راست شدم ولی از آنجایی که ماموریت کاری به شیراز داشتم مجبورشدم بروم در آنجا بدلیل درد مستمر به دکتری در شیراز مراجعه نمودم که بمن روکین رو تجویز کردند البته دقیقا چهارروز مانده بود به دوره قاعدگی …تهران که برگشتم پس از ۵ روز یکی از متخصصان بیمارستان دستور مجدد سونو دادند و کیست من ۳ سانت شده بود ولی ایشان گفتند بدلیل مصرف قرص نبوده و منع استفاده دادند و گفتند آنهارا پای گلدان بریزید آیا درست است یا ادامه مصرف بدهم.

    1. باید مصرف قرص را ادامه دهید تا بسته کامل تمام شود طبیعی است که به علت مصرف قرص روکین کیست تخمدان شما کوچک شده است.

  46. سلام و سپاسگزارم بابت پاسخگویی شما
    ببخشید ۴۳ سالمه وقرص روکین رو اگه برای ماه بعد استفاده نکنم کدام قرص بهتره استفاده کنم که خطرناک هم نباشه و دچار لخته خون نشوم
    و میتونم ماه بعد قرص استفاده نکنم؟ یا اینکه عوض کنم؟…چون خیلی استرس دارم که خونم لخته نزنه …….ممنون از راهنمایتون

    1. سلام فرقی نمی کند مصرف همه قرص های جلوگیری از سن ۴۰ سال به بالا بهتر است استفاده نشوند مگر در شرایطی خاص آن هم با تجویز پزشک معالج خود .

  47. سلام.من پلی كیستیك هستم و مجردم.دكتر قرص روكین تجویز كرده وازشب اول قاعدگی خوردم تا ۲۱ روز.گفته بود هفت روزصبر كنم ومجددا بسته بعدی راشروع كنم.الان چهار روزازمصرف بسته اول گذشته و پریود شدم.چه كنم؟الان بخورم یا بزارم هفت روزش بگذره؟!

    1. سلام ۷ روز استراحت گذاشته و از روز هشتم بسته بعدی را شروع به مصرف کنید.

  48. سلام، میخواستم بدونم قرص روکین هن توی خلق و خو و روی اعصاب تاثیر داره؟ مثل قرص ال دی که باعث افسردگی میشه..

    1. سلام همه قرص های جلوگیری در بعضی از افراد دچار تغییر خلق و خو می شوند به علت تغییرات هورمونی که ایجاد می کنند .

  49. سلام . پلی کیستیک دارم .مجردم.سیپروترون کامپاند مصرف میکنم.دیروز روز ۵ قاعدگی بود رفتم داروخانه گفتن نمیاد منم روکین خریدیم .برام زیاد مشکل ایجاد میشه (از نظر قاعدگی )قطع بشه ؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد می توانید از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص روکین کنید .

  50. سلام،خسته نباشید،من سمت چپ تخمدانم کیست ۷ سانتی دارم،قبلا کیستم ۴ سانت بود و با مصرف قرص روکین کوچیک شد ولی بعد از چند سال الان بزرگ شده،الان نمیدونم دو دوره روکین مصرف کنم یا اینکه یک دوره هر شب دوتا

    1. سلام دو دوره از قرص روکین استفاده کنید.

  51. سلام وقت بخیر، من کیست های ریز داشتم و دکتر برای قرص روکین تجویز کردند و گفتند از روز سوم پریود شروع کنم و تا ۷ روز بخورم و سپس ۷ روز نخورم و مجددا ۷ روز بخورم، ب عبارتی هفته ای در میان قرص روکین بخورم، برای من الان سوال پیش اومده ک چرا نگفتن ۲۲ روز کامل استفاده کنم؟ چون بعد ۷ روز ک قطع میکنم مصرفو چند روز بعدش پریود میشم و اذیت کنندست، مشکلی وجود ندارد؟

    1. سلام این طریقه مصرف غلط است و باعث به هم ریختن هورمون های شما می شود .

  52. سلام وقت بخیر.من یه فیبر آدنوم درسینه دارم ویه کیست ۳سانتی در تخمدان چپم رفتم دکتر برام قرص روکین تجویز کردن سوالم اینه که این قرص رومصرف کنم یرای فیبروم ادنوم درسینم مشکلی نداره اخه همه بهم میگن مشکل داره نباید خورد؟

    1. سلام بهتر است بعد از پریود مجدد سونوگرافی انجام بدهید اگر کیست بزرگتر شده بود آن وقت از قرص روکین استفاده کنید.

  53. سلام خسته نباشین
    من بعد از سونوگرافی فهمیدم که نارسایی شدید تخمدان دارم عقد هم هستم دکتر واسم قرص روکین رو ۳ بسته نوشتن و گفتن که از روز پنجم قاعدگی مصرف کنم خواستم بدونم با خوردن این داروها نارسایی تخمدان من خوب میشه
    خیلی نگرانم خواهش میکنم جواب بدین.

    1. سلام بله برطرف می شود .

  54. با سلام با انجام سو نو توسط متخصص زنان متوجه کیست ۳٫۸ شد که سه دوره قرص روکین تجویز کردن آیا برای بارداری بنده ضرر ندارد چون بنده هنوز مجرد میباشم تشکر لطفا اگر زحمت نباشد جواب دهید با تشکر

    1. سلام مصرف دو دوره دارو کافی است نگران نباشید مشکلی ندارد .

  55. با سلام و وقت بخیر بنده تازه سونو شدم ومبتلا به کیست در هر دو تخمدان هستم با توجه به سایز کیست ها قرص روکین رو خریدم که شروع کنم به خوردن.از طرفی هم من در ابتدای سیکل آی وی اف هم هستم و چون ذخیره تخمکم پایینه، قرار شده دوماه مکمل بخورم بعد برم واسه تحریک تخمدان وپانکچر.یکی از مکمل های تجویز شده برام، قرص dhea هست که روزی دوبار ودرمجموع ۵۰ میلی گرم ازش میخورم با توجه به اینکه dhea هم هورمون هست میخواستم ببینیم تداخلی با روکین نداره؟ همزمان میتونم مصرفشون کنم؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید?

  56. سلام خسته نباشید .میخواستم ببینم قرص روکین باعث سقط جنین احتمالی در هفته سوم هم میشه ؟

    1. سلام خیر ربطی ندارد .

  57. با سلام.من حدود چهار ماه پیش سونو دادم و فهمیدم کیست تخمدان دارم دکتر برام دو دوره قرص روکین تجویز کرد وگفتن از شب پنجم پریودی بخورم.به جای دو دوره سه دوره مصرف کردم ب این صورت ک شب پنجم پریودی مصرف کردم و سه تا چهار روز طول می کشید تا پریود شوم و وقتی پریود میشدم از شب پنجم شروع پریود دوبارع قرص رو مصرف میکردم.الان یک ماه هست ک ازدواج کردم و همینطور خوردم قرص رو ادامه میدم.خواستم بدونم اولا درست مصرف میکردم قرص رو دوما ب عنوان جلوگیری هم عمل میکنه این شیوه مصرف یا خیر؟؟ممنون ازشما

    1. سلام بله طریق مصرف قرص درست بوده اما اگر برای جلوگیری می خواهید مصرف کنید بهتر است یک هفته بین مصرف قرص فاصله گذاشته و از روز هشتم بسته بعدی باشد شروع شود اما مصرف طولانی مدت قرص های جلوگیری توصیه نمی شود .

  58. سلام من دختری ۲۴ ساله هستم که یه کیست ۷ سانتی در تخمدان راستم دارم و دکتر برام ۲ دوره قرص روکین تجویز کرده..دوره ی اول رو از شب پنج پریود شروع کردم ولی هنوز دوره اول قرص کامل نشده و چنتا از قرص مونده پریود شدم ..در زمان پریود مصرف قرص رو ادامه بدم؟؟

    1. سلام مصرف قرص را قطع کنید و یک هفته فاصله گذاشته و از روز هشتم بسته جدید را شروع کنید .

  59. با سلام.۳۰ سالم هست و متاهل میباشم.حدود یک ماه و نیم پریود نشدم به دکتر مراجعه کردم و بعد از سونوگرافی گفتن کیست کوچیک دارم.برام امپول نوشتن که پریود شم و دو دوره قرص روکین.که فرمودن از شب ۵ پریودی مصرف کنم.وقتی امپول و زدم همون شب پریود شدم. و از شب ۵ قرص و شروع کردم.الان ۱۳ روز که پریودم البته از روز ۷ لکه بینی شده.قرص رو هر شب میخورم.باید چکار کنم ؟لکه بینی بخاطر چیه؟قرص و قطع کنم؟راهنمایی کنین لطفا

    1. سلام مشکل شما از عوارض قرص مصرفی است و نباید ماه آینده از این قرص استفاده کنید.

  60. با سلام.من ۳۰ سال دارم و متاهل میباشم. حدود یک ماه و نیم پریود نشدم و به دکتر زنان مراجعه کردم.سونو انجام دادن و فرمودن کیست کوجک دارم.و برام امپول پروژسترون و دو بسته قرص روکین تجویز کردن.آمپول و که زدم همون شب پریود شدم و از شب ۵ قائدگی قرص روکین و شروع کردم ولی الان به مدت ۱۴ روز از روز اول پریودیم میگذره و من همچنان لکه بینی دارم.الان چکار کنم؟مصرف قرص روکین و ادامه بدم؟لکه بینی بخاطر چیه؟بخاطر امپولی که زدم.ممنون میشم راهنماییم کنین

  61. سلام .خسته نباشید.اندومتریوز دارم هر دو تخمدان .دیروز رفتم دکتر روکین داد پنج شش روزم هست عقب انداختم .البته چند ماهی هست همش عقب میندازم .حالا از دیشب قرص رو طبق گفته دکتر شروع کردم .این ماه پریود نمیشم با این حساب؟

    1. سلام این قرص را باید از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف کنید .

  62. دکتر بهم گفت که شروع کنم از همون شب.حالا چی میشه یعنی؟ پریود نمیشم؟پرسید روز چندمته گفتم پنجم گفت از امشب شروع کن

  63. سلام دکتر برای من قرص روکلین تجویز کرده گفتن از شب ۵ پریودم به مدت ۲۱ شب.
    من ۲۱ شب خوردم الان قطع کردم گفتن شش دوره باید مصرف کنم . بسته ی بعدی رو کی شروع کنم؟
    ۵ شب بعد از قطع قرص دوره قبلی یا ۵ شب بعد از پریود شدنم؟

    1. سلام باید ۷ روز استراحت و از روز هشتم بعد از قطع قرص به شرط آنکه پریود شده باشید شروع به مصرف مجدد آن کنید ضمنا مصرف طولانی مدت قرص های جلوگیری به صورت پیوسته توصیه نمی شود.

  64. سلام من پارسال کیست تخمدان ۷ سانت داشتم که با قرص درمان نشد و مجبور به جراحی شدم.الان باز هم کیست دارم.پزشکم قرص روکین تجویز کرده برام.و اینم‌بگم که مجرد هستم.امکانش هست با این قرص کیستم رفع بشه ؟؟و اینکه برای من که مجردم جراحی عوارض نداره برام؟

    1. سلام نگران نباشید با مصرف قرص جلوگیری برطرف می شود بعد از سه دوره استفاده از قرص مجدد سونوگرافی انجام بدهید.

  65. سلام .من در تخمدان چپم کیست به ابعادmm ۳۲×۳۸ دارم دکتر یه دوره قرص روکین از روزه سوم قاعدگی داده مصرف کنم.ایا با یک دوره مصرف کیستم برطرف میشه؟

    1. سلام بله معمولا برطرف می شود .

  66. سلام من ۲۸سالمه و مجرد هستم،چندوقت پیش با درد شدید رفتم سونوگرافی و متوجه شدم تخمدان سمت چپم ۲تا کیست ۵۵میل یکی هموروژیک و یکی انومتریوم داره. دکتر بهم ۲تا‌بسته روکین داد و گفت از روز اول پریودیم مصرف کنم. امشب بسته اول تموم شد باید از فرداشب بسته دوم رو شروع کنم یا یکهفته صبرکنم؟ و اینکه با مصرف قرص این کیستا ازبین میره؟؟

    1. سلام باید یک هفته فاصله گذارید و از روز هشتم بسته دوم را شروع به مصرف قرص کنید .

  67. سلام.من در تخمدان چپم یه کیست داشتم دو دوره قرص روکین مصرف کردم.میخواستم بپرسم برا اینکه ببینم کیست از بین رفته حتما باید پاک بشم برم سونوگرافی یا اگر چند روز از پریودی گذشته باشه اما پاک نشده باشم میتونم برم سونو؟

  68. سلام من۳۴سال سن دارم بعد از زایمان دوم وقتی پریود میشم خونریزی ندارم و فقط درد شدید دارم وی کیست خیلی کوچک در تخمدان سمت چپ دارم.میخواستم بدونم اگه قرص رومین بخورم درد دوران قاعدگی کم میشه لطفاً راهنمایی کنید.

  69. با سلام خسته نباشید من ۲۲سالمه دخترم ،کیستم نوعش اندومتریوزه دکتر رفتم گفتن سه ورق روکین بخور ولی نگفتن چجوری بخور من الان دو ورق پشت هم خوردم بدون فاصله الان ورق سوم صبر کنم پریود شم از روز پنجم ورق بعدی بخورم ؟وسوال دیگه ام اینکه باتوجه به اینکه من ازدواج نکردم مشکلی در باروری اینده من ایجاد نمیشه؟

  70. سلام ، من به فاصله ۱۲ روز در یک ماه پریود شدم سونوگرافی انجام دادم مشخص شد در تخمدان چپ کیست به ابعاد۴۴*۴۴ mدارم دکتر قرص رکین داد. در ضمن من فیبروم ساب سرزوال و اینترامورال دارم که اندازه یکی۵۵*۴۵ m هست ایا قرص رکین باعث بزرگتر شدن فیبروم میشه؟

  71. سلام خوبید من سندرم پلیکیست دارم بعد وزنم کم کردم پشت هم خونریزی مثل پریود داشتم با داروهای مختلف رفع نشد دکتر بهم روکین تجویز کرد رازی هستم اما برای بعدا ازدواج کنم برای بارداری مشکلی پیش نمیاد برام وچند دوره رفع میشه این مشکل؟! تشکر

  72. سلام من یک هفته اس واسه کیست تخمدان قرص روکین مصرف میکنم خث کف دست و پاهام عرق میکنه و گر میگیرم‌و‌تنش عصبی دارم و گریه میکنم واسه هورمونامه؟؟ چیکار کنم خوب شه؟ فکر کنم فشارم میافته چون سرد میشه کف پام

  73. سلام من تحت نظر دکتر برای کیستم قرص روکین مصرف میکنم ولی درحین مصرف لکه بینی هم دارم ایا نگران کننده هستش

  74. سلام بنده ۴۰ ساله ودیابتی هستم واین بار از روز اول قاعدگی قرص روکین مصرف کردم قبلا روش جلوگیری طبیعی داشتم ولی حالا بنا به دلالیلی شروع کردم به مصرف دلهره دارم که نکنه باردار بشم چون تا حالا تجربه نکردم برام توضیح بدید چکار کنم وبابت دیابتم هم می ترسم

  75. سلام من به دلیل داشتن میوم وچند ماه خونریزی مداوم دکتر چند بسته روکین تجویز کرده گفتن میوم هاتو ازبین میبره آیا این قرص ها برای ازبین بردن میوم و قطع خونریزی هم کاربرد داره؟

  76. باسلام من در تخمدان چپم کیست۳۱میلی دارم دکتر قرص روکین دادن برای یک دوره باید زمان پریودی شروع کنم یا قبل از پریودی میشه استفاده کنم؟بعد از یک دوره میتونم برای بارداری اقدام کنم؟؟

  77. سلام من دختری ۱۶ ساله هستم کیست به اندازه ۴۴میلی متر در تخمدان چپ دارم دکتر قرص روکین تجویز کردن ولی درباره چگونگی مصرف چیزی نگفتن میخاستم ببینم باید چگونه این قرص مصرف کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *