فواید مصرف گوشت بلدرچین برای زنان باردار/ هفته ای چند بار؟!

خوردن گوشت بلدرچین به میزان مناسب در دوران بارداری می‌تواند تهوع بارداری را کاهش دهد. همچنین باعث بهترشدن وضعیت خواب کسانی می‌شود که از بی‌خوابی رنج می‌برند.

"تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ شش برابر ویتامین A، هفت برابر آهن و پنج برابر فسفر دارد و سرشار از کلسیم است و برای همین است که آن را بمب ویتامین نامیده‌اند"

اگر زنان بعد از زایمان در رژیم غذایی خود از تخم بلدرچین استفاده کنند زودتر بهبود پیدا کرده و قوای بدنی‌شان زودتر برمی‌گردد؛ همچنین تخم بلدرچین سبب افزایش شیر مادران می‌شود.

میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده (بلدرچین) از پروتئین گوشت سایر پرندگان و نشخوارکنندگان معمولی ۱۰- ۵ درصد بیش تر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این گوشت از کلسترول کمتری نسبت به سایر غذاها برخوردار است و سریع تر فواید آن جذب بدن می‌شود.

آلرژی و آسم از بیماری‌های شایع در دوران بارداری هستند که گوشت بلدرچین با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی زیاد مانع از بروز آن‌ها می شود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، وجود عناصر معدنی در گوشت این پرنده از پر خوری‌های دوران بارداری جلوگیری می‌کند و حتی مانع افسردگی دوران بارداری نیز می شود.

پزشکان توصیه می‌کنند مادران باردار مصرف ۳ وعده از این گوشت در هفته می‌توانند دوران بارداری خود را سالم سپری کنند.  

گوشت و تخم بلدرچین به لحاظ ارزش غذایی و درمانی، بسیار مورد توجه است. میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده (بلدرچین) از پروتئین گوشت سایر پرندگان و نشخوارکنندگان معمولی ۱۰- ۵ درصد بیش تر است.

وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین های مختلف در گوشت این پرنده، باعث شده است که گوشت آن برای درمان بعضی از بیماری ها، مانند آسم، تشنج، فشارخون، ضعف اعصاب و ناراحتی های روانی و بی خوابی مفید باشد.

گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین ، فسفر، مس، تیامین ، ریبوفلاوین ، ویتامین B6 ، روی ، آهن و سلنیوم است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *