غذاهایی برای پیشگیری از بوی بد واژن!/ رفع بوی بد واژن

خانم ها اهمیت زیادی به پاکیزگی و زیبایی اندام تناسلی می دهند. تغذیه اثر مهمی در عطر و مزه تمام ترشحات بدن دارد. ترشحات واژن نیز از این قاعده پیروی می کند. برای دستیابی به سلامتی و زیبایی اندام تناسلی و بوی مطبوع آن، انجام روش هایی مانند جوانسازی واژن به تنهایی کافی نیست.

به نکات تغذیه ای زیر توجه کنید:

واژن سالم دارای pH اسیدی است؛ برخی از غذاها pH واژن و عطر آن را تغییر می دهند. به عنوان مثال مصرف زیاد ادویه جات، پیاز، سیر، گوشت قرمز، لبنیات و الکل تعادل pH واژن را به هم می زند. از طرف دیگر مصرف میوه و آبمیوه تازه باعث ایجاد تعادل اسیدی و عطر خوشایند اندام تناسلی می شود. باید توجه شود اثر غذاها موقت است و به مدت دو تا سه روز، باقی می ماند.

برای حفظ سلامتی واژن، خانم ها باید مقادیر زیادی سبزیجات، میوه و غلات کامل مصرف کنند. غذاهایی که بوی دهان و بدن شما را تغییر می دهد (مانند سیر، ادویه جات، ترشی جات و محصولات حیوانی مانند گوشت و لبنیات) به مقدار زیاد مصرف نکنید؛ زیرا بوی حاصل از این غذاها در تمام ترشحات بدن، احساس می شود.

در ادامه، برخی از غذاهای مفید برای خانم ها معرفی می شوند:

سیب
خانم هایی که روزانه یک عدد سیب می خورند، عملکرد جنسی بهتری نسبت به سایر خانم ها دارند (این عملکرد شامل ارضای جنسی، رسیدن به ارگاسم و تحریک پذیری جنسی می شود).

ماست یا کفیر
این محصولات دو اثر مهم در سلامتی واژن دارند:

پروبیوتیک های موجود در ماست میکروفلورای واژن را تقویت و از بروز عفونت واژینال و عفونت ادراری، پیشگیری می کنند.
کلسیم بالای موجود در ماست، به بهبود علائم پیش از قاعدگی کمک می کند.

چای سبز
ترکیبات مفید موجود در چای سبز، باکتری های ایجاد کننده عفونت ادراری را از بین می برد. علاوه بر این، کافئین موجود در چای سبز، باعث بهبود علائم پیش از قاعدگی می شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *