عوارض مصرف قرص ال دی در دوران بارداری/ ایا قرص ضد بارداری باعث سقط جنین میشود؟

ایا مصرف قرص ضد بارداری در ابتدای حاملگی باعث سقط جنین میشود؟

پاسخ:

به نظر نمی رسد خوردن قرصهای ضدبارداری در ابتدای بارداری خطری برای جنین داشته باشد. نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت نشان داد که بین استفاده از قرصهای ضدبارداری در دوره لقاح و خطر تولد نوزاد کم وزن ارتباط وجود دارد. همچنین مطالعه ای قدیمی تر نشان داد که استفاده از نوع خاصی از قرصهای ضدبارداری هنگام بارداری ممکن است خطر ایجاد نقص در دستگاه تناسلی نوزادهای دختر را به همراه داشته باشد. با این حال معمولا این نگرانی ها به لحاظ بالینی مشاهده نشده است.

اگر شما از قرصهای مینی استفاده می کنید (قرصهای ضدبارداری که صرفا حاوی پروژسترون هستند) تشخیص علایم اولیه بارداری بسیار دشوار خواهد بود چون تهوع، حساسیت سینه ها و خونریزی نامنظم که علایم شایع بارداری هستند بعنوان عوارض جانبی استفاده از این قرصها نیز دیده می شوند. به علاوه اگر شما به رغم مصرف قرصهای مینی باردار شوید احتمال نابجا بودن بارداری نیز وجود دارد یعنی تخم تشکیل شده در جایی خارج از رحم لانه گزینی کرده باشد.

بعنوان یک احتیاط اگر شک دارید که باردار شده اید مصرف قرصهای ضدبارداری را متوقف کرده و تا اطمینان از بارداری یا عدم بارداری از سایر روشهای پیشگیری استفاده کنید. اگر هم نگران این هستید که پیش از آگاهی از بارداری خود قرص ضدبارداری مصرف کرده اید نگران نباشید چون خطر آن بسیار کم است.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. من چندروزه ازپریودیم گذشته امروزآزمایش دادم گفتن باردارم بایدچیکارکنم تاسقط شه خانوادم نفهمه توروخداراهنماییم کنین

    1. سلام به نظرم بادوتاقرص میفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *