علت خارج نشدن مایع منی بعد از ارضا چیست؟/ عدم انزال در مردان

سلام من و همسرم نزدیک به یک ساله که ازدواج کردیم ولی طی این یک سال هربار که من در رابطمون ارضا میشدم هیچ مایعی از من خارج نمیشد، آیا من مریضی خاصی دارم؟ این موضوع روی بچه دار شدنم تاثیر میذاره؟

پاسخ مشاور:

با سلام
اگر خروج مایع منی و اسپرم اتفاق نیفتد، طبعاً بچه دار شدن هم اتفاق نمی افتد. علت های عدم خروج مایع منی متعددند و لازم است مراجعه حضوری برای تعیین علت آن و در صورت امکان درمان مناسب آن انجام شود.

اگر علی رغم ارضاء (رسیدن به ارگاسم) اصلاً مایع منی خارج نمی گردد علت آن می تواند در وهله اوّل مربوط به انزال معکوس (ریختن منی به مثانه به هنگام ارگاسم) یا عدم ورود اسپرم از مجرای انزالی به مجرا باشد که هر دو این ها می تواند هم دلایل آناتومیک و هم دلایل کارکردی در سیستم ادراری تناسلی داشته باشد. در درجه دوم علت های دیگر مثل عدم تولید کلی مایع اسپرم مطرح است. لذا لازم است مشخصا با تمام مدارک پزشکی به کلینیک مردان مرکز  ناباروری مراجعه نمایید تا اقدامات تشخیصی و درمانی صورت گیرد.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سلام بند این چند روز در حین رابطه حس عدم خروج منی احساس می کنم بنده قبلأ اشکال هورمونی داشتم پس سه سال با مراجعه دکتر و مصروف دارو و از امپول تستسترون ۲۵۰استفاده کردم و تستسترون بند در حد نسبت رسیده و بعد از چند ماه که قصد بچه دار شدن دارم دکتر از امپول hcgوhmgدر دو ماه استفاده کردم پس از ازمایشات دکتر گفتن باید از این امپول استفاده کنی که اسپرم تولید بشه و بنده در یک ماه که این نوع امپول رو نمی زنم و این چند روز احساس می کنم عدم خروج منی لطفأ راهنمایی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *