علت حالت تهوع صبحگاهی در بارداری؟!

سلام هفته هشتم بارداری هستم و بیشتر صبحها که از خواب بیدار می شوم حالت تهوع دارم.. علت حالت تهوع صبحگاهی در بارداری چیه؟

پاسخ مشاور:

در دوران بارداری در بدن تغییرات بسیاری رخ می دهد از جمله تغییرات هورمونی و احساسی. این دو عامل در ایجاد حالتهای تهوع و استفراغ که در خلال سه یا چهار ماه اول بارداری رخ میدهد، نقش دارند.

برای جلوگیری از بروز تهوع و استفراغ نیاید معده را خالی بگذارید زیرا به نظر می رسد پایین بودن سطح قند خون، این حالت را تشدید می کند بنابراین همیشه مقداری میوه تازه شیرینی و کلوچه ای که از گندم تهیه شده در دسترس داشته باشید و به محض بیدار شدن از خواب میل فرمایید.

گاهی اوقات ایجاد حالت تهوع در اثر کمبود ویتامین ب کمپلکس، می باشد، بنابراین سعی کنید در غذای مصرفی روزانه به میزان کافی از این ویتامین استفاده کنید و برای جلوگیری از بروز این حالتهای ناخوشایند سعی کنید توصیه های زیر را عمل کنید.

به یکباره و به تندی از رختخواب بلند نشوید. زیاد غذا نخورید و غذایتان را از مواد مقوی سبک و کم حجم انتخاب کنید. آهسته بخورید و غذا را کامل بجوید، بهتر است بین وعده های غذایی مقداری نوشیدنی بنوشید. می توان برای رهایی از حالت تهوع و استفراغ کمی نعناع، تمشک و یا برگ چای را به آرامی مزمزه کرد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *