علت باردار نشدن در ماه اول اقدام!/ مدت زمان زنده ماندن اسپرم در رحم

چرا در ماه اول اقدام باردار نشدم؟

سلام من قصد بارداری دارم ماه اول اقدام باردار نشدم؛ علت آن چیست؟ در حالی که علایم تخمک گذاری داشتم..

پاسخ مشاور نی نی نما:

در هر ماه یا به عبارتی هر سیکل ماهیانه حداکثر ۲۵ درصد احتمال بارداری وجود دارد. در صورتی که خانم و آقا مشکلی نداشته باشند ممکن است یکسال طول بکشد تا بارداری اتفاق بیفتد. اما در شرایط معمول بیشترین بارداری ها در ۶ ماه اول اقدام اتفاق می افتد.

زمان تخمک گذاری معمولاً اواسط سیکل ماهیانه است از چند روز قبل از تخمک گذاری تا چند روز بعد از آن یک شب در میان نزدیکی داشته باشید.

علت باردار نشدن در ماه اول اقدام

* تخمک گذاری در هر دوره قاعدگی یک بار اتفاق می افتد. (یعنی تقریباً ماهی یک بار).

پس از آزاد شدن از تخمدان، چند روز طول میکشد تخمک به آرامی وارد لوله فالوپ شود و پس از آن به رحم یا زهدان برسد.

 اکثرا، بارداری زمانی اتفاق می افتد که تخمک ۲۴ ساعت پس از آزاد شدن از تخمدان و در طی عبور از لوله فالوپ بارور شود و آنگاه رویان جوان در دیواره رحم لانه گزینی کند.

برای باردار شدن وظیفه شما و پدر آینده این است که هر چه زودتر به نحو مطلوب در مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از تخمک گذاری اسپرم را با تخمک مواجه کنید.

 بهترین زمان برای آمیزش و نزدیکی ۱۲ ساعت قبل از تخمک گذاری است بدین ترتیب به محض آن که تخمک بیرون می‌آید، اسپرم در جای مناسب قرار میگیرد.

اسپرم در داخل بدن زن برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت زنده میماند. گرچه مشاهده شده که بعضی از اسپرم ها بعد از ۷ روز از عمرشان تخمک ها را بارور کرده اند!

 هیچ زوجی نباید روی اولین اقدام برای بارداری حساب کند. بطور متوسط در هر ماه ۱۵ تا ۲۵ درصد شانس دارید.
 تقریبا نیمی از تمام زوج‌هایی که برای بارداری اقدام می کنند در مدت چهار ماه باردار می‌شوند و ظرف مدت شش ماه سه چهارم آنها موفق می‌شوند.

 در یک سال ۸۵ درصد و در مدت دو سال آمار موفقیت تا ۹۳ درصد می‌رسد در صورتی که به مدت یک سال یا بیشتر در بارداری ناموفق بوده اید بررسی و ارزیابی باروری توصیه می‌شود.

اشتراک‌گذاری
5 نظر
  1. زمان تخمک گذاری معمولاً اواسط سیکل ماهیانه است از چند روز قبل از تخمک گذاری تا چند روز بعد از آن یک شب در میان نزدیکی داشته باشید.

  2. آیا می دانید در چه زمانی در اوج باروری قرار دارید؟
    اکثر خانم ها در خصوص دوره باروری خود دچار اشتباه می شوند، چون تصور می کنند که صرفا زمان تخمک گذاری امکان باردار شدن وجود دارد.

    اما شانس باروری خانم ها از حدود دو روز قبل از تخمک گذاری کلید می خورد و تا حدود سه روز بعد از آن ادامه دارد. به خاطر اینکه اسپرم می تواند تا حدود سه روز در داخل دستگاه تناسلی زن زنده بماند.

    در واقع هر خانمی به مدت شش روز شانس باروری دارد، یعنی از چند روز قبل تا چند روز بعد از تخمک گذاری.

    تست هایی وجود دارد که روز تخمک گذاری را مشخص می کند. اگر قصد بارداری دارید می توانید از این تست ها استفاده کنید. همچنین لازم است که نسبت به علائم بدن تان در زمان تخمک گذاری یعنی افزایش دما، افزایش ترشحات واژن، درد زیرشکم و غیره نیز دقت داشته باشید.

  3. ?داروهای ریزش مو، برخی از داروهای فشار خون، دیورتیک ها (مدرها)، داروهای ضدکلسترول خون و برخی از داروهای ضدسرع و داروی لیتیوم جز داروهایی هستند که روی باروری آقایان تاثیر منفی می گذارند.

  4. آقایان ورزشکار بدانند که داروهای استروئیدی آنابولیزان در کاهش هورمون مردانه بسیار موثر است .

  5. من سه ماه اقدام داشتم حامله نشدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *