قاروقور شکم نشانه بارداری است

آیا باد شکم نشانه بارداری است؟ | نشانه های اولیه بارداری

هنگامی که شما برای باردار شدن اقدام میکنید، شما در انتظار علائمی هستید که بفهمید تخمک با اسپرم برخورد داشته است یا نه؟ بعد از تخمک گذاری بلافاصله لقاح در لوله فالوپ اتفاق می افتد. در حدود ۲۴ ساعت اسپرم زمان دارد تا تخمک را بارور کند. سپس تخمک بارور شده ۳ تا ۴ روز در طول لوله فالوپ در حال سفر است قبل از اینکه خود را به رحم برساند. سپس لانه گزینی در رحم اتفاق می افتد. که این اتفاق ۷ تا ۱۰ روز بعد از روز تخمک گذاری رخ میدهد. با نشانه های باردار شدن بیشتر آشنا شوید. آیا قاروقور شکم نشانه بارداری است؟، آیا باد شکم نشانه بارداری است؟، آیا نفخ از علائم بارداری است؟

قاروقور شکم نشانه بارداری است!

در ابتدای بارداری ممکن است شما دچار نشانه هایی بشوید که کمی از آنها نشانه خجالت بکشید. یکی از آن نشانه ها قارقور کردن شکم در بارداری است. در طول دوران بارداری شما دارای یک شکم پر سر وصدا خواهید بود و چاره ایی جز سازگاری با آن ندارید. در ادامه ممکن است شما کنترل کمتری بر روی شکم خود داشته باشید و در این حد که حتی نتوانید تا رسیدن به دستشویی صبر کنید. در این باره بهتر است با خودتان رو راست باشید و اصلا بابت این موضوع احساس شرمندگی نداشته باشید. جمع شدن گاز در شکم شما، حاصل تغییرات هورمونی است که در بدن‌تان اتفاق می‌افتد و تقریبا همه خانم‌های باردار، کم و بیش به چنین مشکلی دچار می‌شوند. البته تغذیه  می تواند در میزان شدت و ضعف قارقور کردن شکم در بارداری تاثیرگذار باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم در رابطه با غذاهایی که باعث تشدید قاروقور شکم در بارداری میشوند مطالعه کنید تا آنها را بشناسید.

نفخ شکم در بارداری از کی شروع میشه؟

شما در زمان تخمک گذاری ممکن است احساس نفخ داشته باشید. این علامت تخمک گذاری است اما میتواند نشانه ای از حاملگی شما نیز باشد. تغییرات هورمونی بعد از تخمک گذاری باعث ضخیم شدن دیواره رحم شده که این هورمون ها باعث ایجاد نفخ شکم و سوء هاضمه برای شما میشود. نفخ کردن ممکن است در زمان تخمک گذاری رخ دهد چه شما باردار باشید چه نباشید اما اگر نسبت به همیشه نفخ بیشتری داشتید که با روتین ماهانه شما متفاوت بود شما باردار شده اید.

مطلب پیشنهادی: ریزترین علائم بارداری! | آیا علایم بارداری در همه یکسان است؟

۷ نشانه اولیه بارداری

آیا باد شکم نشانه بارداری است

۱٫ ترشح هورمون بارداری

 

HCG “هورمون بارداری” بلافاصله بعد از بارور شدن تخمک در خون شما وجود دارد اما در آزمایش خون مشخص نیست زمانی در تست بارداری مشخص میشود که تخمک بارور شده به دیواره رحم لانه گزینی را انجام دهد. حتی ساده ترین تست های خانگی بارداری نیز ۸ تا ۱۰ روز بعد از تخمک گذاری جواب مثبت را نشان نمیدهند. اغلب زنان از علائم بارداری تا بعد از لانه گزینی مطلع نمی شوند.

۲٫ لکه بینی از نشانه های بارداری است

لکه بینی قبل از پریود شدن شما می تواند از علائم بارداری شما باشد، این علامت رایج ترین علائم بارداری است که ۱۰ تا ۱۲ روز بعد از تخمک گذاری و لقاح صورت میگیرد.

۳٫ گرفتگی عضلات می تواند به دلیل حاملگی باشد

بسیاری از زنان احساس میکنند که گرفتگی عضلات از نشانه های سندرم پیش از قاعدگی است. وقتی آنها چندین روز بعد از تخمک گذاری احساس گرفتگی عضلات را دارند آنها گمان میکنند که باردار نیستند. گرفتگی عضلات از علائم واضح و روشن لقاح است. وقتی تخمک بارور شده در حال حرکت بسوی رحم است شما این گرفتگی عضلانی را حس میکنید. این گرفتگی معمولا زودتر از زمان بروز علائم سندرم پیش از قاعدگی رخ میدهد.

۴٫ حساس شدن سینه ها

حساس شدن سینه شاید واضح ترین علامت برای زنان باشد. بطور ناگهانی سینه های شما از حالت عادی خارج شده و شما احساس پرشدن و حساس شدن دارید. حساس شدن سینه ها در حول و حوش زمان تخمک گذاری طبیعی است .همچنین از علائم سندرم پیش از قاعدگی نیز بشمار میرود. اگر شما در سینه های خود احساس خارش و درد داشتید و یا هنگام شستن نوک سینه حساس شده بود این نوع علائم میتواند نشانه بارداری باشد.

۵٫ وقتی که خستگی نشانه ایی از بارداریست

احساس خستگی و یا زود خسته شدن یکی از علائم پررنگ در دوران بارداری است. خیلی از خانم ها تا زمان نزدیک شدن به پریودشان این خستگی را حس نمیکنند. این علامت از علائم اولیه لقاح نیست. خیلی از خانم ها به تغییرات هورمونی حساس هستند و به محض عمل لانه گزینی خستگی را حس میکنند. اگر شما احساس کردید که نسبت به گذشته بیشتر نیاز به چرت زدن و خواب دارید بدانید که شما باردار شده اید.

۶٫ پشت درد، نشانه ای از بارداری

این علامت بسیار شبیه به گرفتگی عضلات است. این احساس درد در ناحیه پشت است و بعد از لقاح می تواند نشانه ای از بارداری باشد.

۷٫ علائم شدید شده سندرم پیش از قاعدگی

علائم بارداری زیادی مانند تهوع و تکرر ادرار وجود دارد که نشان میدهد شما باردار هستید اما همه این علائم قطعی در هفته ششم بارداری اتفاق میافتد. علائمی که در زمان لقاح رخ میدهد معمولا بسیار شبیه به علائم سندرم پیش از قاعدگی است اما شدیدتر شده ی این علائم. اگر شما بیشتر احساس گرفتگی،درد پشت ، نفخ و تغییر حالت خلق و خو میکنید البته نسبت به گذشته. میتوانید امیدوار باشید که شما حامله هستید.

اشتراک‌گذاری
20 نظر
  1. من سقط داشتم و دکترمگف بعدازشیش ماه شروع ب بارداری کن،ولی الان یک سال گذشته باردارنشدم.دلیلش چی میتونه باشه؟فک میکنم کیست دارم.ایا کیست مانع از بارداری میشه؟ممنونم

    1. با توجه به شرح حال شما باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای همسر شما آزمایش اسپرم درخواست شود و برای شما نیز دارو تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  2. سلام من رابطه داشتم ولی به طور طبیعی جلوگیری کردم.۲۶ فروردین هم پریود شدم .اما یه طرف شکمم حدود سه ماه ورم داره.سمت چپ شکمم.دکترم رفتم گفت چیزی نیس شیاف داد استفاده کردم ولی خوب نشدم.بی بی چکمم منفی بود.این ماه هم نزدیکی داشتم فقط شوهرم احساس کرد منی در واژنم ریخته شد ک من قرص اووسیز خوردم بلافاصله دوتا همزمان.الان هفت روز گذشته هنوز پریود نشدم.شکمم نفخ داره کمر دردم دارم کسی هست جوابگو باشه؟

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  3. سلام آیا گاز معده و سردرد و کمر درد و بی حالی قبل از موعد پریودی نشانه بارداری است؟

    1. سلام به علت تغییرات هورمونی علائم پیش از قاعدگی و بارداری شبیه به هم هستند بنابراین نمی توان از روی علائم تشخیص بارداری را داد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

  4. سلام منیه دخترمجردم…تازه دبروزپریودم تموم شده ولی حدویک هفته قبل ازدورم احساس حرکاتی داخل شکمم شدم که هنوزم هست وادامه داره….خیلی میترسم این نشونه میتونه چی باشه….مرسی

  5. سلام خسته نباشید
    من سقط داشتم ۸ روز خون ریزی داشتم و بعدش لکه ندیم روز ۱۰ رابطه داشتم قرص لوونوژسترول ۱٫۵ مصرف کردم بعد ۳ ۴ ساعت بعدرابطه بعد از مصرف قرص لکه دیدم تا ۴ روز بعد مصرف قرص خون ریزی شبه پرید دارم و نفغ زیادم دارم مثل علائم بارداری میشه من و راهنمایی کنینن و این نفغ نشانه بارداری و این خونریزی برای چی هست خیلی نگرانم

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید قرص های اورژانسی عوارض زیادی دارند.

  6. سلام
    من مهرماه فقط لكه بيني داشتم رفتم دكتر عفونتي چيزي نداشتم فقط گفت يكي از تخمدونهام ضعيفه كه بهم قرص دفاستون داد بعدش ١ آبان پريود شدم ٦م تموم كردم بعدش اقدام كردم واسه بارداري البته به طور منظم يه روز درميون تا يك هفته اقدام نكردم
    الان اين ماه(آذر)بايد٢-٣م ميشدم كه تا الان كه ۱۳آذرِ نشدم دل دردِ پريودي هم كه هرماه داشتم اين ماه دردي نداشتم و فقط ترشح ابكي خيلي دارم
    بي بي چك هم زدم (٧آذر) كه منفي بود
    عفونت دارم بنظرتون يا باردارم؟كِي بايد برم آزمايش بارداري بدم؟
    خستگی و سردرد و نفس تنگی و نفخ هم دارم

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید .

  7. سلام
    من مهرماه فقط لكه بيني داشتم رفتم دكتر عفونتي چيزي نداشتم فقط گفت يكي از تخمدونهام ضعيفه كه بهم قرص دفاستون داد بعدش ١ آبان پريود شدم ٦م تموم كردم بعدش اقدام كردم واسه بارداري البته به طور منظم يه روز درميون تا يك هفته اقدام نكردم
    الان اين ماه(آذر)بايد٢-٣م ميشدم كه تا الان كه ١١-١٢آذرِ نشدم دل دردِ پريودي هم كه هرماه داشتم اين ماه دردي نداشتم و فقط ترشح ابكي خيلي دارم
    بي بي چك هم زدم (٧آذر) كه منفي بود
    عفونت دارم بنظرتون يا باردارم؟كِي بايد برم آزمايش بارداري بدم؟
    سردرد و خستگی و تنگی نفس و نفخ هم دارم

    1. سلام مجدد تست بارداری انجام بدهید اگر منفی بود باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  8. سلام خسته نباشید اگه سونو گرافی از رحم و تخمدان سالم باشه یعنی لوله های رحم هم نشون میده سونوگرافی؟

    1. سلام خیر با سونوگرافی مشخص نمی شود .

  9. پروژسترون بر فرایندهای مختلفی در بدن تاثیر می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به هضم غذا اشاره کرد. افزایش سطح این هورمون باعث کند شدن هضم شده و در مقابل باعث یبوست می‌شود.
    اگر شما هم یبوست بارداری را تجربه می‌کنید (بعد از اطمینان از بارداری‌تان) ورزش کنید و میزان فیبر مصرفی‌تان را افزایش دهید. ضمن اینکه ممکن است با شروع مصرف مولتی ویتامین‌های مخصوص بارداری (مولتی‌ویتامین‌های پریناتال) یبوست شما به خاطر آهن موجود در آن، تشدید شود. احتمالا باید چند نوع مولتی ویتامین را با مشورت پزشک امتحان کنید تا نوعی که با سیستم گوارش شما هماهنگ باشد، پیدا کنید.

  10. لام خانم دکتر خسته نباشید،من با نامزدم رابطه محافظت نشده داشتیم متاسفانه منی کامل تو واژن ریخته شد،بعد از ۳ساعت از رابطه ۴تا قرص ال دی خوردم و بجای ۱۲ساعت بعد ۲۴ساعت بعد دوباره ۴تا خوردم چون وقتشو گذروندا بودم ۱۲ساعت بعدباز ۴تا خوردم یعنی کلا ۱۲تا قرص ال دی خوردم،الان ۲هفته میگذره از رابطمون خیلی نگرانیم احساس میکنم علائم بارداری دارم،ایا با مصرف قرص ها امکان داره باردار بشم؟تو رو خدا زود جواب بدین خیلی نگرانیم

    1. سلام اگر تا هفته آینده پریود نشدید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

  11. ممنون از پاسخگوییتون،من از دیشب لکه بینی هم دارم یعنی تقریبا شبیه پریود ولی حجمش نسبت به پریود ی ذره کمه،امروز درست وقت پریودمه ،نمیدونم لکه بینی بارداری هس یا پریود؟بنظرتون کدومه؟

    1. خواهش می کنم احتمالا مربوط به پریود شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *