طریقه مصرف قرص ال دی اورژانسی بعد از نزدیکی؟!

آیا می توان از قرص ال دی یا اچ دی به عنوان قرص اورژانسی استفاده کرد؟!

روش مصرف آن چگونه است؟

گاهی اوقات زن و مرد بطور ناخواسته مقاربتی را انجام می دهند که خطر حاملگی دارد. مثلا در حین نزدیکی و رابطه، کاندوم پاره می شود و یا اتفاقی شبیه به این! یک روش جالب و بسیار آسان برای از بین بردن خطر حاملگی در این گونه موارد وجود دارد که تقریبا در هر شرایطی قابل انجام است ولی اکثر خانواده ها از آن بی اطلاع هستند.

روش مزبور که به «قرص روز بعد» شهرت دارد به این ترتیب است:

پس از انجام مقاربت یا رابطه زناشویی حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد، باید ۲ قرص ضدبارداری از نوع HD يکجا خورده شود و ۱۲ ساعت بعد نیز ۲ قرص دیگر یکجا خورده شود (بجای ۲ قرص HD می توان ۴ قرص LD خورد و ۱۲ ساعت بعد 4 قرص LD دیگر).

با خوردن همین ۴ قرص اچ دی یا ۸ قرص ال دی با این فاصله زمانی احتمال حاملگی به میزان ۹۹/۵ درصد از بین می رود. 

اگر در اثر مصرف قرصها، حالت تهوع شدید ایجاد شود می توان یک آمپول ویتامین ب۶ (B6) بطور عضلانی تزریق کرد. اگر چند روز پس از مصرف این قرص ها قاعدگی پیش بیاید امری طبیعی و نشانه ی برطرف شدن احتمال بارداری است.

اشتراک‌گذاری
4 نظر
  1. سلام من ۲۵ سالمه قرص ال دی مصرف میکردم ۲تاشو فراموش کردم نمیدونم کدوم روز بعد یبارنزدیکی داشتم همون روز۴قرص مصرف کردم.نمیدونم چیکارکنم

    1. سلام مشکلی نبوده باید قرص های فراموش شده را در دو روز پشت سرهم مصرف می کردید .

  2. باسلام
    من روز شنبه رابطه بدون پیشگیری داشتم که اب کاملا داخل ریخت ومن تقریبا بعد یه ساعت سه تا ال دی اوسپت خوردم وروز دوشنبه وقت پریودم بود که الان چهارشنبس و خبری نیس ومن شکمم هرازگاهی دردمیکنه ایا احتمال بارداری وجود داره؟؟

    1. سلام اگر تا ۱۵ روز آینده پریود نشدید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *