طرز تهیه کیک ماست خوشمزه!/ آموزش شیرینی پزی

کیک ماست

تهیه کیک ماست خیلی خیلی آسونه و فقط نیاز به چند ماده ساده داره که معمولاً تو هر خونه ای پیدا میشه و به دلیل اینکه در کیک ماست از ماست استفاده میشه، علاوه بر بافت نرم و لطیف، عطر و بوی خیلی خاصی هم داره. پخت این کیک به هر کدبانویی در منزل پیشنهاد میشه.

این همون کیک ماست خودمونه فقط کمی بیشتر تحویل گرفته شده وروی آن گردوی خرد شده و خلال بادام وپسته وپرک بادام ریختم .

مواد لازم:

آرد۲/۵لیوان
روغن ۱ لیوان
ماست ۱ لیوان
شکر۱/۵ لیوان
بکینگ‌پودر۱ قاشق غذاخوری‌
تخم مرغ ۴عدد
رنده پوست لیمو یا پرتقال ۱قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

ابتدا سفیده و زرده تخم را جدا کنید. سفیده را آن‌قدر بزنید تا کف کرده و سفت شود و از حالت مایع در آمده و با وارونه کردن‌ ظرف، نریزد.
زرده‌ها را هم در یک ظرف ریخته و با شکر خوب بزنید و روغن را اضافه کنید و آن‌قدر بزنید که به صورت کرم درآید. ماست و پوست لیمو را هم افزوده و خوب ‌هم بزنید و کنار بگذارید.
آرد را با بکینگ پودر مخلوط کنید و الک کنید و کم کم‌به مواد کیک بیفزایید. در نهایت سفیده را هم اضافه کنید و به آرامی از یک جهت ‌هم بزنید.
قالب مناسب کیک را چرب کرده و مواد کیک را درون قالب ریخته و‌ مدت تقریبی ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه در فر از قبل گرم شده قرار دهید.
نوش جان. امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید. 

یک روش دیگر برای طرز تهیه کیک ماست را در وب سایت پارسی دی بخوانید.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. تجهیزات آشپزخانه صنعتی پاسخ

    درباره تجهیزات آشپزخانه های صنعتی تیام استیل
    industrialtiam.ir
    تجهیزات آشپزخانه صنعتی تیام استیل یکی از برندها و تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات آشپزخانه صنعتی در ایران بوده که با عنایت پروردگار و تلاش مدیریت و کارکنان متخصص و مجرب خود توانسته است نقش مهمی را در بازار تجهیزات آشپزخانه صنعتی در ایران و خاورمیانه ایفانماید .
    تجهیزات آشپزخانه صنعتی تیام استیل با بیش از ۳۰ سابقه در زمینه تولید و تجهیز و راه اندازی تجهیزات آشپزخانه های صنعتی سفارشی و عمومی توانسته محصولات و تجهیزات مختلفی را تولید نماید که از جمله تجهیزات آشپزخانه صنعتی معمول می توان به تجهیزات زیر که کاربرد زیادی در آشپزخانه های صنعتیی دارند اشاره نمود :
    تجهیزات پخت صنعتی , تجهیزات شستشو , تجهیزاتت آماده سازی , تجهیزات سرو غذا ,ترولیی ها , یخچال و سردخانه , قفسه بندی آشپزخانه صنعتی از جمله موارد مهم در زمینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار می روند.
    تجهیزات آشپزخانه های صنعتی
    تلفن دفتر تهران:۶۸۷۵۵-۵۵۲-۰۲۱
    تلفن دفتر کارخانه:۶۸۷۵۶-۵۵۲-۰۲۱
    موبایل:۷۸۶۴-۲۰۱-۰۹۱۲
    تجهیزات آشپزخانه صنعتی
    industrialtiam.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *