طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی اصل!/ آشپزی آسان

سالاد سزار

(روش اصیل و کاملاً ایتالیایی سالاد سزار)

مواد لازم:

کاهو تازه خرد شده ۳ لیوان
نان تست ۳ عدد
روغن زیتون ۱۵۰ میلی‌لیتر
پنیر پارمزان ۱۰۰گرم
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ ۱ عدد
سیر ۲حبه
آب‌لیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری
سس ورسترشایر ۲قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

دور نان‌های تست را به صورت یک قاب برش می‌زنیم و کنار می‌گذاریم (دور نان چون خشک‌تر است، سس و مواد را خوب به خود جذب نمی‌کند) قسمت‌های سفید و اسفنجی نان را به ابعاد ۱ سانتیمتری برش داده و در تابه نچسب که آغشته به کمی روغن زیتون و سیر له شده است با حرارت ملایم، تست می‌کنیم.

برای سس سالاد ابتدا آب‌لیمو، تخم‌مرغ (تخم‌مرغ را ۲ دقیقه آب‌پز کنید)، سرکه سفید یا سرکه سیب، سس ورسترشایر، (اگر سس ورستر شایر را آماده تهیه نکردید وسخت بود این سس را درست کنید میتوانید یک قاشق غذا خوری سس بالزامیک و۱ قاشق مربا خوری سس سویا را با هم اضافه کنید ) نمک و فلفل را مخلوط کرده با هم زن یا غذا ساز خوب مخلوط می‌کنیم بعد از حدود۵ دقیقه، کم‌کم شروع به اضافه کردن روغن می‌کنیم تا حالت مایونز به خود بگیرد و غلیظ شود.

برای سرو این سالاد کافی است برگ‌های کاهو را خردکرده و در ظرف مناسب ریخته، نان‌های تست‌شده و پنیر پارمزان رنده شده را روی آن بریزید که البته پنیر را هم، من درون خود سس ریختم و در ‌‌نهایت سس محبوب (آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها) را به آن اضافه کنید.

در نقاط مختلف دنیا به دلیل کمبود وقت و مسائل مختلف دیگر تغییراتی در این سالاد به وجود آمده است ولی دستور تهیه‌ای که ذکر شد در واقع اصیل‌ترین دستور تهیه سالاد سزار است.

با گذشت زمان این سالاد با مناطق مختلف جغرافیایی تغییراتی کرده. گاهی آن را غنی‌تر و مزه‌دار‌تر می‌کنند و یا به آن سینه مرغ گریل شده، بیکن (در کشورهای غربی)، ماهی دودی یا میگو (در کشورهای ساحلی) اضافه‌ می‌کنند.

نوش جان.امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید. 

آشپزی آسان با خانم سهیلا چراغی

کارشناس آشپزی نی نی نما 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *