شوینده صورت خانم ها و آقایان چه تفاوتی دارند؟

 

از نظر علمی این موضوع کاملا اثبات شده است که پوست صورت خانم ها و آقایان کاملا با هم متفاوت هستند. بنابراین برای رسیدگی درست نیز باید از محصولات مخصوص به هر پوست استفاده کرد. در بازار انواع ژل شستشوی ضد جوش، ضد آکنه، روشن کننده پوست و… وجود دارند که هر کدام برای مشکل خاصی فرموله شده اند و قیمت متفاوتی دارند. برای کسب اطلاع از قیمت ژل شستشو ضد جوش و روشن کننده پوست می توانید به فروشگاه های آنلاین معتبر مراجعه کنید. اما برای درک تفاوت شوینده صورت خانم ها و آقایان با ما در ادامه همراه باشید.

تفاوت های ژل شستشو مخصوص آقایان و خانم ها

اصولا تفاوت های میان ژل شستشوی مخصوص خانم ها و آقایان به سه دلیل زیر مربوط می شوند:

نوع پوست

آنچه که در بررسی ها مشخص شده، این است که میزان ترشح چربی و کلاژن سازی در پوست آقایان بیشتر از بانوان است. همچنین آقایان نسبت به خانم ها پوست زبرتر، خشن تر، پرموتر و در عین حال مرطوب تری دارند. در حالی که خانم ها پوست حساس تر و نازک تری دارند. به همین دلیل است که برای درمان مشکلات پوستی و همچنین شستشوی روزانه، هر کدام از این گروه ها باید از محصولات متفاوتی استفاده کنند.

ترکیبات

یکی دیگر از مواردی که باعث تفاوت ژل شستشوی آقایان و خانم ها می شود، ترکیباتی است که در این محصولات به کار رفته است. طبیعتا وقتی نوع پوست متفاوت باشد، باید از ترکیبات متفاوتی برای شستشوی آن استفاده کرد. اگر میزان ترشح چربی بیشتر باشد، باید به سراغ شوینده هایی رفت که از ترکیبات رتینوئید و سالیسیلیک اسید در آن ها به مقدار قابل توجهی استفاده شده باشد. اگر به ترکیبات موجود در شوینده های صورت خانم ها و آقایان توجه کنید، متوجه تفاوت آن ها خواهید شد.

عطر

عطر و رایحه یکی از فاکتورهایی است که اغلب افراد در انتخاب نوع شوینده صورت به آن توجه زیادی دارند. معمولا برای شوینده های مخصوص بانوان از محصولات عطری ملایم و شیرین تر استفاده می شود. در حالی که شوینده های مخصوص آقایان رایحه تندتر و سردتری دارند.

مزایای استفاده از شوینده های صورت

استفاده از شوینده صورت یکی از مهم ترین کارها در روتین پوستی است. البته شوینده ای که استفاده می شود باید کاملا با نوع و ویژگی های پوست سازگاری داشته باشد. اگر از چنین شوینده ای به صورت مرتب برای شستشوی صورت خود استفاده کنید، می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید.

پاکسازی پوست

ترکیبات موجود در ژل های شستشوی صورت قابلیت نفوذ به عمیق ترین لایه های پوست را داشته و می توانند هر گونه چربی، آلودگی و میکروب را از بین ببرند. این محصولات با انجام پاکسازی عمقی، به تنفس بهتر پوست کمک می کنند و باعث می شوند تا طراوت و شادابی از دست رفته پوست مجددا به آن بازگردد.

بهبود ظاهر پوست

پوست صورت در طول روز در معرض انواع آلودگی ها و گردوخاک قرار دارد. بنابراین پس از گذشت مدت زمانی با تجمع میکروب ها، ظاهر شفاف و درخشنده خود را از دست می دهد و حالتی کدر به خود می گیرد. استفاده مرتب از شوینده صورت می تواند به بهبود ظاهر پوست کمک بسیار زیادی کند. بسیاری از این شوینده ها با خاصیت ضد باکتری و ضد لک تولید می شوند و می توانند پوست صورت را چند درجه شفاف تر کنند.

کاهش خطر ابتلا به مشکلات پوستی مانند آکنه

آکنه و جوش از مشکلات شایعی هستند که بسیاری از افراد به آن دچارند. البته که بروز جوش و آکنه می تواند دلایل زیادی داشته باشد. اما یکی از مهم ترین علل آن، تجمع آلودگی ها و ترشح بیش از اندازه چربی در پوست است. ترکیبات موجود در شوینده صورت، تمام چربی ها و آلودگی های عمیق پوست را در خود حل می کنند و از ایجاد مشکلاتی نظیر جوش و آکنه جلوگیری به عمل می آورند.

تفاوت قیمت در محصولات شوینده صورت به چه دلیل است؟

زمانی که به دنبال کسب اطلاع از قیمت ژل شستشو ضد جوش و آکنه هستید، با لیست قیمت متفاوتی روبرو می شوید. عوامل زیادی هستند که باعث این تفاوت قیمت ها می شوند که در ادامه به سه مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

·      کیفیت محصول: شوینده های صورت از نظر مواد تشکیل دهنده و نحوه فرموله شدن کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. این محصولات از نظر استاندارد تولید و کیفیت ساخت شرایط متفاوتی دارند. بنابراین یکی از مهم ترین علل تفاوت قیمت محصولات، سطح کیفی آن هاست.

·      برند سازنده: مسلما برند و نام تجاری محصول از عواملی است که در تعیین قیمت آن نقش دارد. هر چه برند از اعتبار بیشتری برخوردار باشد، نشان دهنده این است که کیفیت محصول بیشتر است. بنابراین طبیعی است که برخی محصولات شوینده صورت با برند خاص، گران قیمت تر از دیگر محصولات باشند.

·      حجم محصول: شوینده های صورت از نظر حجم در انواع ۱۵۰ میلی لیتر، ۲۵۰ میلی لیتر، ۳۰۰ میلی لیتر و… به بازار عرضه می شوند. مسلما به هر اندازه که حجم بسته بندی بیشتر باشد، قیمت کالا نیز بیشتر خواهد بود.

 

 

 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *