شستن واژن و استحمام در زمان پریودی باعث عفونت میشه؟!

طهارت در دوران قاعدگی چگونه باید باشد؟

سلام خواستم بپرسم شستشوی واژن و همینطور حمام کردن در زمان پریودی خوب است یا خیر ایا این کار باعث عفونت میشه؟!

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام دوش سر پایی و ایستاده در دوران پریودی ایرادی ندارد و باعث عفونت نمی شود اما به مدت طولانی نباید در آب یا زیر دوش آب بمانید یا کف حمام بنشینید تا آب وارد واژن نشود.

شستن واژن در زمان پریودی نه تنها اشکالی ندارد بلکه توصیه هم می شود. اما با آب سرد یا خیلی گرم طهارت نکنید. عدم رعایت بهداشت قاعدگی مثل عدم شستشو و استحمام و عدم تعویض نوار بهداشتی در هر ۲ ساعت و لباس زیر پلاستیکی و مرطوب نگه داشتن آن احتمال عفونت را افزایش می دهد.

نکته تکمیلی: برای کاهش دردهای قاعدگی از چند روز قبل از آغاز قاعدگی تا پایان دوران قاعدگی از خوردن آب سرد، حمام با آب سرد و نشستن در جای سرد باید خودداری کرد، همچنین در دوران قاعدگی از شست‌وشوی زیاد باید خودداری کرد.

همه این عوامل موجب می‌شود که درد قاعدگی بیشتر شود چرا که محیط رحم را سرد می کند.

 بدن زنان در دوران قاعدگی سردتر می شود به دلیل اینکه خون دارای طبیعت گرم است که از دست دادن آن در این دوران موجب افزایش سردی بدن می‌شود.

زنان از نشستن بر مکان‌های خیلی سرد یا خیلی گرم پرهیز کنند به دلیل اینکه نشستن در جاهای سرد موجب کاهش خونریزی در زنان می‌شود همچنین نشستن بر مکان‌های خیلی گرم موجب افزایش خونریزی می‌شود که هر دو بر سلامت زنان تأثیر می‌گذارد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *