سقط مکرر و عفونت و کم تحرکی و تعداد کم اسپرم همسر!/ چه کنم؟!

۲۷ سالمه ۴٫۵ ساله ازدواج کردم و دوسال و نیمه اقدام به بارداری کردم.پریودیم ۲۸ روزه هست و اوایل نامنظم بود که الان منظمه.در سال اول که دکتر رفتم چون تنبلی داشتم برام لتروزول و متفورمین و دگزا نوشت فولیکولام در روز ۱۴ پری ۲۰،۱۶،۱۸،۱۷بود که نگرفت،بدون دارو دو بار بار دار شدم که یه بار با درد شدید در ۳ هفتگی سقط شد و یه بار در ۴ هفتگی بدون درد،سه ماه بعد دارو تجویز کردن و لتروزول از شب سوم دوتا تا ۵روز و hmgروز ۹ و ۱۱ سونو در روزچهادهم سه تا ۲۱ و سه تا۱۱ نشون داد و بعد دوتا hcgتزریق کردم ولی نگرفت.همسرم آز داد ودر منی ایشون عفونت و کم تحرکی و تعداد کم اسپرم مشاهده شد که ال کارنیتین ۲۵۰ و ویتامین ایی و متفورمین رو ۲ ماه استفاده کرده.الان من رفتم دکتر بهم کلماستین از روز اول یکی و لتروزول از شب اول دوتا و روز ۶و۹ hmg ولی فولیکولام ۳تا ۱۰ و ۳تا ۸ بودن. لطفا بگین علت سقط چی بوده؟و چرا فولیکولام بزرگ نشدن؟دکتر گفت بعضی ها به بعضی داروها واکنش نشون نمیدن.برای دوره بعد لتروزول روزی ۳تا وکلماستین از شب سوم شبی دوتا و hmg روزه ۷و ۸ و یه دارویه دیگه که نمیتونم بخونمش شایدcasegol.. باشه در ضمن عفونت و کیست ندارم و رحمم معمولیه. لطفا درمورد استفاده ی همزمانه داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی مثل بومادران و رازیانه و عسل به همراه سیاهدانه و تزریق عسل به داخل واژن هم بگین ضرر داره یا نه؟ خیلی ممنونم

پاسخ
با سلام در مورد سقط، چون ۲ سقط پشت سر هم داشته اید نیاز به بررسی می باشد البته نوع سقط، انجام دادن یا ندادن سونوگرافی، تشکیل شدن یا نشدن قلب و … همه در تصمیم گیری مهم هستند در مورد نازائی، قطعاً وضعیت اسپرم همسرتان بسیار مهم است و در مورد تصمیم گیری برای نوع درمان شما هم بسیار اهمیت دارد در مورد فولیکول های خودتان، ابتدا باید یک آزمایش هورمونی روز ۲ یا ۳ پریود و سونوگرافی روز ۱۰-۸ پریود انجام دهید. همچنین عکس رنگی هم انجام دهید تا بر اساس جواب آزمایشات به تشخیص رسیده و برای درمان شما برنامه ریزی شود ولی لطفاً قبل از اقدام به بارداری، درمورد سقط هایتان بررسی های لازم را انجام دهید.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

خواص رازیانه برای زنان

طبیعت آن گرم بوده و دارای مقدار زیادی از هورمونهای زنانه است .

مقدار مصرف : هر شب یک لیوان به همراه یک قاشق عسل . به مدت ۴۰ روز.

عرق رازیانه در درمان تکمیلی دیسمنوره (قاعدگی دردناک)-آمنوره(قطع قاعدگی)-هایپر منوره (قاعدگی طولانی) و برای افزایش شیر نقش اساسی دارد .

تذکر : در صورت وجود قاعدگی طولانی مصرف عرق رازیانه در ایام پریود قطع میشود .
عرق رازیانه درمان تکمیلی در رفع عوارض منوپوز (یائسگی) است .
عرق رازیانه باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان میشود . در واقع در ایجاد
صفات ثانویه جنسی زنان نقش دارد .
عرق رازیانه افزایش دهنده ی میل جنسی در زنان است .
عرق رازیانه در درمان هیرسوتیسم(موهای زائد در در صورت و اندام زنان ) نقش اساسی
دارد . و مصرف ۴۰ تا ۱۲۰ روز آن باعث نازک شدن و کاهش موهای زائد میشود .
عرق رازیانه در درمان بسیاری از بیماری های روحی و افسردگی های زنان و دوشیزگان
بسیار موثر است . که متاسفانه پزشکان امروزی اطلاعی از آن ندارند .
عرق رازیانه باعث افزایش بینایی میشود .
عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان میشود . عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری های سرد زنان است .
عرق رازیانه در زنان دارای طبع گرم موجب افزایش فشار خون و التهاب میشود . در این صورت نوشیدن مقداری شربت سرکه و حجامت عام کنترل کننده است .

رازیانه دارای اثرات مهمی بر سلامتی پوست است. خوب است بدانید که رازیانه، سرشار از هورمون های زنانه(استروژن) است و طبیعتی گرم دارد.

حال اثرات آن را بر پوست می گویم:
– پاک کننده و ضد عفونی کننده
– حفظ خاصیت کشسانی پوست و جوان کردن آن
– آرامش بخش
– رفع چین و چروک از پوست های پیر
– از بین بردن کبودی پوست
– روشن کردن پوست های چرب
– شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته
– کاهش تجمع آب در زیر پوست و در نتیجه جلوگیری از پف کردگی
– تحریک کننده غدد لنفاوی بدن برای دفع آب اضافی موجود در بافت ها.
– دفع سموم
– تاثیر بر فعالیت غدد بدن برالی ایجاد تعادل در تولید هورمون هایی خاص که برای حفظ انقباض عضلات، الاستیسیته ی پوست و بافت پیوندی اهمیت دارند.

مواد لازم برای کرم رازیانه:

رازیانه ۳۰ گرم
روغن زیتون ۶۰ سی سی
گلاب ۱۰۰ سی سی
موم سفید ۵۰ گرم

طرز تهیه:
رازیانه را در ظرف شیشه ای ریخته، روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بگذارید به مدت سه روز بماند.
سپس آن را از صافی ریزی عبور دهید و باقی مانده گیاه را خوب فشار دهید. حالا گلاب را به آن افزوده و آن را داخل ظرف آب جوش قرار دهید تا گرم شود. موم را در ظرفی لعابی به طور جداگانه ذوب کنید (داغ کنید) و سپس از روی آتش بردارید و مخلوط گلاب را به تدریج و در حین هم زدن به آن بیفزایید. این عمل را تا زمانی که مخلوط به طور کامل سرد شود ادامه دهید. 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. کوچکترین مشکل که دلالت بر عدم تعادل هورمونی داشته باشد، باید جدّاً پیگیری و درمان شود؛ از جمله: اختلالات قاعدگی(جلوانداختن، عقب انداختن، بی نظمی، لکه بینی در ابتدا یا انتهای قاعدگی، درد زیاد در هنگام قاعدگی، تغییرات روحی قابل توجه در دوران قاعدگی، لکه بینی یا خونریزی در فواصل بین قاعدگی، کم یا زیاد بودن خونریزی نسبت به میزان طبیعی، بروز بیماریهای بدنی مثل سردرد در هنگام پریود و …)، وجود موی زاید در بدن(عمدتاً چانه و پستان)، درد تخمدانها، ترشّحات مقاوم به درمان واژینال و …

    این مشکلات حتی در صورت وجود نتایج آزمایشگاهی طبیعی، دلیل کافی برای مصرف داروهای ایجاد کننده تعادل هورمونی در یک زن است. ساده ترین راه، مصرف نصف استکان عرق رازیانه یا بومادران، هر شب است. جوشانده تخم شوید نیز جایگزین مناسبی برای این دو داروست.(البته در زنهایی که خونریزی شدید در دوران قاعدگی دارند، در ایام پریود، مصرف این داروها قطع می شود.)

    توصیه به تمام زنانی که تصمیم به بچه دار شدن دارند؛ حتّی کسانی که مشکلات فوق را ندارند این است که داروهای فوق را تا زمان بارداری مصرف کنند که این باعث خواهد شد که کارایی رحم و تخمدان به سطح مطلوب برسد؛ اما به یاد داشته باشند که به محض اطلاع از بارداری، مصرف آنها را قطع کنند.

    ۲- انجام بادکش تخمدانها(حدّاقل هفته ای ۳-۲ بار) کمک زیادی به فعالتر شدن آنها – و به خصوص درمان مشکلاتی مانند کیست تخمدان – خواهد نمود.

    ۳- بهتر است پس از پایان نزدیکی، چند دقیقه ای به پشت خوابیده و پاهای خود را روی دیوار بیاندازید تا مایع منی سریعاً از واژن خارج نشود.

    ۴- نسبت به درمان هر گونه عفونت واژینال(البته با استفاده از داروهای طبیعی) اقدام کنید. سعی کنید در این دوران از مصرف هرگونه داروی هورمونی شیمیایی و نیز انواع پمادها و کرم های واژینال خودداری کنید. یک راه ساده برای درمان عفونت های واژینال آن است که روزی یک یا دو برگ تره تازه را شسته به قطعات کوچک خرد کرده داخل واژن بگذارید و بعد از یکی دو ساعت خود را تمیز کنید. این نسخه ساده، درمانی فوق العاده موثّر برای عفونت های وازینال است. البته بانوان محترم باید توجّه داشته باشند که درمان کامل این عفونت ها، مستلزم درمان یبوست، رفع اختلالات هورمونی، آرامش روانی، اصلاح تغذیه و … است که با مراجعه به پزشک حاذق، قابل انجام خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *