روش بيرون اوردن نوك سينه در بارداری/ نگران شیردهی به نوزاد هستم!

نوک سینه هایم صاف و کمی تورفته است؟ نگران این هستم که برای شیردهی دچار مشکل بشوم؟! چاره ای هست؟

پاسخ مشاور:

خانم های باردار بایستی از پزشک خود بخواهند که در اوائل حاملگی سینه های آنها را مخصوصاً از نظر نوک پستان معاینه کرده و در صورت پهن بودن یا بتو کشیدگی نوک پستان دستورات لازم برای ماساژ سینه ها و در مواردی بکاربردن شیردوش و استفاده از کاپ های مخصوص توسط پزشک داده شود.

از آنجا که بتوکشیدگی نوک پستان یکی از مهمترین عوامل عدم توانایی و شکست در شیر دادن می باشد توجه به این موضوع کمال اهمیت را دارد.

در مورد تو کشیدگی نوک پستان می توان از ماه چهارم به بعد روزانه در ۲ نوبت و هر نوبت برای چندین مرتبه بعد از مالیدن لانولین خالص ( درداروخانه ها موجود است ) یا روغن بچه (Baby oil) به نوک پستان ها آنها را گرفته و به خارج کشش داد.

از حدود ۶ هفته به پایان آبستنی تا هنگام زایمان بهتر است روزانه با دوشیدن ملایم سینه ها و ماساژ نوک آنها به وسیله هم پستان ها را برای شیردادن آماده کرده و هم در مواردی که وجود آغوز باعث دردناکی سینه ها شده است با خروج آنها از درد پستان ها کاست.

کاپ های مخصوصی از جنس پلاستیک یا شیشه وجود دارند، که می توانید آن را از داروخانه تهیه نمایید. در اطراف این پوشش ها، سوراخ های کوچک جهت تهویه و در مرکز سوراخ بزرگ تری جهت خارج شدن نوک پستان وجود دارد. در اواخر دوران بارداری، روزی چند بار و هر بار چند ساعت، این کاپ را بر روی سینه خود قرار داده و یک سوتین شل و آزاد بر روی آن بپوشید. فشار دایم این پوشش ها سبب بیرون کشیدن نوک پستان می گردد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *