رنگ تیره قاعدگی و سرطان دهانه رحم!/ ویژگیهای یک قاعدگی سالم

عادت ماهانه: آیا امکان سرطان سینه وجود دارد؟
نتایج بررسی های متعدد نشان می دهند خانم هایی که اولین قاعدگی خود را قبل از سن ۱۲ سالگی تجربه کرده اند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. البته عوامل دیگری نیز در ابتلا به این بیماری موثرند. اما این خانم ها باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و به طور منظم وضعیت سلامت خود را بررسی کنند.
اگر شما نیز جزو این افراد هستید به طور مدام با پزشک در تماس باشید و به طور مرتب آزمایش های لازم را انجام دهید.
عادت ماهانه: آیا خطر ابتلا به بیماری های قلبی وجود دارد؟
نتایج برخی پژوهش ها نشان می دهد چنانچه اولین قاعدگی قبل از ۱۰ سالگی و یا بعد از ۱۷ سالگی اتفاق بیافتد، امکان بروز بیماری های قلبی افزایش می یابد. اگر شما نیز چنین تجربه ای داشته اید، حتما پزشک را از شرایط تان باخبر کنید تا اقدامات لازم را جهت پیشگیری از بروز این بیماری ها انجام دهد.
عادت ماهانه: اگر رنگ خون خارج شده روشن باشد؟
در حالت کلی، رنگ روشن خون قاعدگی می تواند نشانه ای از امکان سندرم تخمدان پلی کیستیک و یا احتمال مشکلات تیروئیدی باشد.
عادت ماهانه: اگر تاخیر در پریود دارید، محتاط باشید
تاخیر در بروز قاعدگی الزاما به معنای حاملگی نیست. این مسئله می تواند نشانگر وجود اختلالات هورمونی باشد که از بیماری های مانند بولیمی (پرخوری عصبی)، آنورکسی (بی اشتهایی عصبی)، دیابت و حتی چاقی مفرط ناشی می شود.
عادت ماهانه: حواستان به گرفتگی های عضلانی غیرقابل تحمل باشد
قبل یا حین روزهای عادت ماهانه کاملا طبیعی است که در اطراف بازوها، پاها و شکم احساس ناخوشایند داشته باشید و دچار گرفتگی عضلانی شوید.
اما با این حال اگر این دردها خیلی شدید و غیرقابل تحمل باشند، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.
عادت ماهانه: حواستان به خونریزی های شدید باشد
شدت خونریزی عادت ماهانه در خانم های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی در هر قاعدگی بین دو تا سه قاشق چایخوری یعنی حدود ۳۰ تا ۴۰ سی سی خون از دست می رود.
اگر این میزان بیشتر باشد، یعنی حتی بیش از ۵ تا ۶ قاشق چایخوری یا معادل ۸۰ سی سی باشد، احتمالا مشکلی در میان است. در واقع اگر مجبور می شوید به طور مرتب نوار بهداشتی تان را عوض کنید، احتمالا پای مشکلی در تخمدان ها یا مشکلات هورمونی در میان است.
مصرف قرص های ضدبارداری می تواند برای کنترل این مشکل کارساز باشد. البته بهتر است اول به پزشک مراجعه کنید تا بررسی های لازم را انجام داده و برایتان داروهای لازم را تجویز کند.
عادت ماهانه: حواستان به خونریزی های قبل و بعد از قاعدگی باشد
مصرف قرص های ضدبارداری ممکن است اختلالاتی در عادت ماهانه ایجاد کند. در واقع این قرص ها باعث می شوند که قاعدگی چند روز زودتر و یا دیرتر اتفاق بیافتد. اگر این مسئله فقط چند بار اتفاق بیافتد مشکلی نیست.
اما اگر به طور مرتب دچار لکه بینی می شوید و چند روز زودتر از تاریخ، پریود می شوید و یا اینکه عادت ها خیلی دیرتر از زمان طبیعی رخ می دهد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. لازم است که وجود اختلالات احتمالی که چرخه ی طبیعی قاعدگی را بر هم می زنند، مورد بررسی قرار بگیرد.
عادت ماهانه: بررسی کنید که بوی غیرعادی و عجیبی در میان نباشد
ممکن است که خونریزی ماهانه در برخی خانم ها بوی تندی داشته باشد. اما اگر این بو غیرعادی یا بسیار تند و غیرقابل تحمل باشد، احتمالا عفونتی در رحم وجود دارد. در این صورت لازم است که پزشک را در جریان مشکل قرار دهید.
عادت ماهانه: رنگ خون خارج شده نیز مهم است!
اگر رنگ خون خارج شده بیش از اندازه تیره باشد، امکان دارد نشانه وجود اختلال و مشکلی در رحم باشد. در موارد حاد و خطرناک امکان دارد این مشکل جزو علائم زودهنگام سرطان گردنه رحم باشد. در واقع تمام این تغییرات و مسائل غیرعادی می تواند نشان دهنده ی بیماری یا مشکلی در بدن باشد که باید بررسی شود.
البته در برخی موارد، خانم ها بیش از اندازه حساسیت به خرج می دهند. اما اگر تصور می کنید، پای مشکلی در میان است، بدون خجالت و یا ترس، مشکل تان را با پزشک متخصص زنان در میان بگذارید.
عادت ماهانه مخصوص زن ها است و خانم ها باید در خصوص هر نوع مشکل و یا اختلال قاعدگی اعم از نامنظمی، لکه بینی، بوی نامطبوع و غیره اطلاعات کافی داشته باشند، چون به طور مستقیم به سلامتی آنها مربوط می شود.
یادتان باشد که بدن شما مخصوص شماست و نمی توان به طور کلی در خصوص آن نظر داد. بنابراین یک پزشک متخصص بیشتر به شما کمک می کند.
متاسفانه اکثر خانم ها به دلیل ناآگاهی و یا خجالت و حتی ترس خیلی دیر به پزشک زنان مراجعه می کنند و این مسئله می تواند به سلامتی آنها آسیب بزند. بنابراین توصیه می کنیم پزشک را محرم اسرار خود بدانید و از مراجعه به مطب پزشک زنان نترسید.

اشتراک‌گذاری
406 نظر
  1. راشین (مامان 95) پاسخ

    خون غلیظ و تیره غیرطبیعی است؟!

    گاهی اوقات خون قاعدگی در روزهای آخر به رنگ قهوه‌ای تیره یا حتی سیاه در می‌آید که این تغییر رنگ طبیعی است. درواقع هرچه خون بیشتر داخل رحم بماند و دیرتر از بدن خارج شود، رنگش هم تیره‌تر می‌شود. همچنین اگر خونریزی به طور موقت غلیظ و شدید باشد جای نگرانی نیست اما اگر این حالت هرماه اتفاق بیفتد باید به پزشک مراجعه کنید تا میزان آهن خون‌تان چک شود و دچار کمبود آهن نشوید. بسیاری از خانم‌ها به عادت‌ماهانه‌های سنگین عادت دارند و آنها را طبیعی تلقی می‌کنند اما با گذشت زمان دچار کم‌خونی، ضعف و خستگی می‌شوند.

    به پزشک مراجعه کنید اگر …

    تغییرات خونریزی در قاعدگی به ندرت جدی و دردسرساز می‌شوند. اما اگر احساس می‌کنید اخیرا با انجام کارهای روزمره و همیشگی احساس خستگی، ضعف و سبکی سر می‌کنید یا اگر دچار رنگ پریدگی پوست و ناخن‌ها، بی نظمی در قاعدگی و لکه‌بینی شده‌اید حتما به پزشک مراجعه کنید. کم‌خونی با یک آزمایش ساده خون تشخیص داده می‌شود. در این زمینه مصرف قرص آهن به بسیاری از خانم‌ها کمک می‌کند تا بی‌حالی‌شان برطرف شود.

    شاید مسیر خون مسدود شده!!!

    هر عاملی که باعث گرفتگی مسیر خونریزی از رحم تا واژن شود، ممکن است باعث افزایش لخته‌ها، تیرگی و غلظت خون قاعدگی شود. وجود پولیپ‌های خوش‌خیم در رحم نیز ممکن است باعث تغییر در جریان خونریزی شود. علاوه براین با نزدیک شدن به یائسگی، جریان خونریزی کندتر می‌شود زیرا کانال سرویکس (دهانه رحم) با کاهش ترشح استروژن باریک‌تر می‌شود.

    1. سلاام من امروز عادت ماهانه ام شروع شده ولى خون تيره مايل به سياه است رو روى نوار كم ديده ميشه ولى در حال ادرار و اينكه جاشو پاك ميكنم خون زيادى ميبينم آيا مشكلى است

  2. با سلام
    وجود لخته خونی در دختر خانم ها خونریزی به رنگ سیاه وکم در دختر خانم ها خطرناکه

    1. سلام عزیزم شما شرح حال کامل خودتان را ذکر نکرده اید طول دوره پریودتون چند روزه است پریودی منظمی دارید یا نه؟ لطف کنید کامل شرح دهید.

  3. سلام خسته نباشيد من عادتم هميشه مرتب بوده ولي اين ماه ٥ روز عقب انداختم فكر كردم باردارم تست هم دادم منفي بود الان كه عادت شدم فقط لخته هاي سياه خارج ميشه يكم ترسيدم ميشه راهنماييم كنيد

    1. سلام ممنون. در بعضی از خانمها به علت نوع تغذیه استفاده از بعضی از داروها ویا استرس واضطراب تغییر میزان خون ریزی دیده میشود که برای یک ماه طبیعی است.

  4. سلام روزتون بخیر من مدتیه پریودیم خونش غلیظ و چسبنده است والبته خیلی وقته که همیشه تو خون پریودیم لخته هست. اما تا امروز هیچوقت پریودم نامنظم یا دیر و زود نشده. همیشه سروقته . درضمن من ازدواج نکردم.

    1. سلام نگران نباشید شما مشکلی ندارید.

  5. سلام من چندرور پیش رفتم دکتر گعتن کیست داری دوباده سونی گرفتم گفتن کیست نداری فقط سه روزبعداز سونوگرافی اول .بهم گفتن حامله ای وبچت بیرون ازرحم میشه هم پریود باشب هم حامله؟؟ بخاطر کیست قرص ال دی مصرف میکنم بعداز سه چهاروز خون پریم سیاه شده و کش دار درد عجیبیم تو لگن و کمر و زیر شکمم دارم بنظرتون چی میتونه باشه لطفا راهنمایم کنید

  6. سلام،خسته نباشيد
    من هميشه ٥ اُم هر ماه پريود ميشدم،الان تغيير كرده ، ٣٠ اُم هر ماه پريود ميشم و تقريبا ٧ روزه ولى روزاى اخر خونريزيم كمتر ميشه، امروز كه اولين روزه براى اولين بار ديدم كه خيلى كم خون اومده و خونشم سياهه، سفت هم هست
    يه بوى خفيفى هم داره … دختر هم هستم .
    ممنون ميشم كمكم كنيد

    1. سلام ممنون. صبر کنید زمانی که پاک شدید توجه کنید باید ترشحات شما سفید ورقیق باشد اگر ترشحات شما عفونی بود ویا سوزش و خارش داشتید باید به پزشک مراجعه نمایید.

  7. راستى فراموش كردم بگم
    سوزش دارم توى اون قسمت
    كمرم هم درد ميكنه 🙁

  8. سلام.من چندين ساله مشكل قاعدگي نامنظم دارم اوايل كيست داشتم كه برطرف شد سال پيش گفتن پلي كيستيك دارم كه بدون دارو ماه بعد باز سونو دادم ولي گفتن عاديه.و چيزي نيس.چند ماهه وقتي پريود ميشم خون سياه خيلي كمي مياد تقريبا دوماهي يكبار هم پريود ميشم دل درد ميگيرم زمان پريود ولي خوني نمياد اگه بياد هم خيلي كم و سياه هست.ميشه كمك كنيد ????

  9. سلام.خسته نباشید.من یکسال ک ازدواج کردم.
    چندین ماهه ک پریود رنگش تیره و بصورت لخته میاد.مثل پوستی ک رنگش تیره باشه..واقعا فکرنمیکردم رنگ پریود انقدر مهم باشه و الان ک فهمیدم حالم بد شد.خواهش میکنم زود جوابمو بدین.
    درضمن پریودام منظمه و سرساعت میشم.گاهی وقتا خ درد دارم گاهیم نه…فقط رنگش تیره و همراه لختست

  10. باسلام ـ خانمی هستم۲۹سالهـ پریودام منظمه ولی چهارپنج روز اول پریودم لکه بینی قهوه ای تیره دارم ـ میشه لطف کنین بگین علتش چیه؟ممنون میشم

    1. سلام اگر طول دوره قاعدگی شما بیشتر از ۱۰ روز میشود باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت آن بررسی شود.

  11. سلام . دختری ۲۰ ساله هستم و مجرد .پریود های تقریبا منظمی دارم و کمبود آهن ندارم . مشکلی که دارم اینه که در چند پریود اخیر به شدت درد دارم و لخته های بزرگی در خونم وجود داره و خون در حالت عادی از بدنم خیلی کم بیرون میاد و بیشتر در هنگام دفع ادرار و مدفوع خونریزی دارم و به شکل لخته بزرگ و تیره .ممنون میشم اگه راهنماييم کنید .

    1. سلام نگران نباشید مشکل خاصی شما ندارید.

  12. ایا وجود لخته خونی در دختر خانم ها وخونریزی به رنگ سیاه وکم در دختر خانمها خطرناکه؟

    1. خیر خطرناک نیست.

  13. خدا هوامو داشته باش پاسخ

    سلام من پریود تقریبن منظم دارم مثلا در حد دوروز زودتر ولی دو روز اول لکه های قهوه ای میبینم و بعضی وقتا روزای آخر مجرد هستم میشه راهنماییم کنید

    1. سلام سیکل قاعدگی شما طبیعی است.

  14. سلام من حدود ۳ ماهی میشه پریودیم نامنظمه بین دوهفته یک بار من پریود میشم. به دکتر مراجعه کردم که فقط واسه من قرص پیشگیری تجویز کردن اما به محض تمام شدن دوره دارویی دوباره من پریودیم نامنظم میشه رنگ خون پریودیمم بیشتر وقتا قهوه ای تیره هستش ممنون میشم که راهنماییم کنین اینقدر داروی پیشگیری مصرف کردم که واقعا خسته شدم

    1. سلام باید زیر نظر پزشک آزمایشات هورمونی وسونوگرافی انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود.

    2. با سلام عزیزم چرا شما بجای این قرص های مضر شیمیایی که عاقبت خوبی نداره دنبال طب اساامی سنتی نمیرید شما باید بدنتونو و رحمتونو پاکسازی کنید

  15. سلام . خسته نباشید . من این بار که پریود شدم به رنگ تیره بود و همینطورم کم بود . اما امروز به مقدار کمی خون قرمز دیدم . این چی میتونه باشه ؟ آیا مشکلی هس ؟

  16. سلام . خسته نباشید . من این بار که پری شدم به رنگ تیره بود و همینطورم کم بود . اما امروز به مقدار کمی خون قرمز دیدم . این چی میتونه باشه ؟ آیا مشکلی هس ؟

    1. سلام خیر ایرادی ندارد.

  17. سلام. بعد از اقدام به بارداری پریود شدم .که به رنگ سیاه و خیلی کم .آیا مشکلی دارم یا بخاطر تغیرات هورمونی این جوری شده .در ضمن سه روز قبل تست زدم منفی بود .بارداری نیاز هست به دکتر مراجعه کنم .

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال کامل خودتان را بدهید تا بهتر بتوانیم راهنماییتان کنیم.

  18. سلام من خانومی ۲۹ساله هستم ۱۰ماهه که ازدواج کردم و قصد بارداری دارم سیکل قاعدگی ۲۸ روزه دارم ، بعد از ازدواجم خیلی کمردرد شدید گرفتم به طوری که چندروز قبل از پریودی و چندروز بعد از پریودی در د دارم درصورتی که قبلا اینگونه نبودم. آیا مشکل دارم که باردار هم نشدم؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا چکاب کامل شوید.

  19. سلام خانمی هستم ۳۱ ساله ده سال آیودی داشتم الان درآوردمش که باردار شم ماه دوم بعد از خارج کردن آیودی خون پریودم سیاهه و توش لخته هست خطرناکه؟؟

    1. سلام خیر خطرناک نیست.

  20. سلام خسته نباشید. خانمی هستم ۲۴ساله دوره های پریود منظمی دارم ۳۰روره ولی مدت شان کوتاه است این ماه دوروز با حجم کم خون پریود شدم ک روز سوم بد از مراجعه ب دکتر وانجام تست بارداری و عدم بارداری برام دوتا امپول پروژسترون تجویز کردن الان ۶روز از زدن امپول ها میگذره از دیروز دل درد شدید ودرد تخم دان چپ و پهلو و خونریزی کم ب صورت لک ب رنگ سیاه دارم همراه با حالت تهوع خواستم ببینم طبیعیه یا دوباره ب پزشک مراجعه کنم .

    1. سلام بهتر است از عرق رازیانه استفاده کنید اما در دوران پریود از آن استفاده نکنید زیرا خون ریزی را زیاد می کند.

  21. سلام. من دوماه هست که ازدواج کردم. از قرص ضد بارداری استفاده کردم. بعد از تمام شدن یک بسته قرص لکه بینی پیدا کردم تا پنج روز و بعد پریود شدم. و دوباره بعد از پنج روز از پاک شدن دوباره پریود شدم. در ضمن اولین بار هست از قرص ضد بارداری استفاده میکنم و شب قبل از پریودی دوم نزدیکی داشتم. دلیل دوبار پریود شدن چیه ؟ مشکلی هست؟ ممنون

    1. سلام از عوارض مصرف قرص جلوگیری می باشد جای نگرانی وجود ندارد.

  22. سلام من دختر ١٧ ساله هستم پريودام اغلب منظمه اما خيلي دردناكه بيشتر مواقع تقريبا اوايل پريودم مايل به صورتيه و رقيق و اوسط پريودم قرمز تيره ميشه و كمي لخته خون ولي هميشه يه هفته قبل از پريودم درد خيلي زيادي دارم ميخواستم بدونم مشكلي دارم يا نه ؟ممنون

    1. سلام علائم شما طبیعی است.

  23. سلام روزتون به خیر من قبلا پریود منظم داشتم الان ۲ماهه که سرموقع هستش ولی روز عای اول کم هستش خیلی کم و روز های اخر شدت میگره الان رور ۷هستش ولی به شدت داره خون میاد رنگ هشم خیلی تیره هستش علت چی مستونه باش

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا سونوگرافی از رحم و ضمائم انجام شود .

  24. سلام
    ۷ ماهه اقدام بارداری میکنیم و از وقتی اقدام کردیم عادت ماهیانه ام هم خورده.عادت این ماهم روز اول یک لکه خیلی کم اومد روز دوم و سوم خونریزی زیاد داشتم ولی الان ۳ روزه مقدار خیلی کم خونه های قهوه ای میاد.هیچ وقت سابقه این شکلی نداشته عادت هایم
    مشکلی وجود داره؟

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد.

  25. سلام ۲۷سالمه و هنوز ازدواج نکردم سال پیش به علت برهم خوردن دوره پریودم. که دوهفته زودتر از نوعد شدم به پزشک مراجعه کردم و با انجام سونو مشخص شد که فیبروم خارج رحمی دارم به اندازه پنج سانت چند ماه بعد هم دوباره رفتم سونوگرافی و تغییر خاصی نگرده بود. همیشه خونریزی پریودم به صورت لخته های بزرگ و تیره میشد البته از هفت روز پریودم دو روز اول فقط لک بینی داشتم روز سوم خونریزی شدید شاید به چهار پنج نوار هم میرسید اما روز چهارم هیچی تمیز تمیز و دوروز اخر پریود رو فقط لک بینی داشتم. که الان دو سه دوره هست که روز های اول به جای اینکه مثل سابق لک بینی داشته باشم خون قهوه ای تیره میبینم و اینکه اکثرا کمر درد دارم حتی جدیدا درد تخمک گذاری هم دارم درست وسط سیکل اکثرا هم سمت راست متوجه میشم. این تغییر وضعیت و درد طبیعیه؟ من برای فیبرومم به چهار تا دکتر رفتم همگی وقتی فهمیدن مجردم. گفتن ولکن فعلا کاری نداشته باش. نهایتا قرص پروژسترون دادن بهم گفتن اگه خونریزی دیدی زیاد بخور که منم اصلا نخوردم!

    1. سلام بله وضعیت شما طبیعی است.

  26. سلام، دختری ۱۷ ساله هستم، مجرد.حدود ۳ماهی که من عادتم به هم ریخته و ۷ روزه بودم به ۹ روز هم کشیده!! از روز ۳ به بعد هم خیلی کم میشه خونریزیم و کاملا سیاه میشه یکمم گاهی زیر دلم درد میکنه به نظرتون مشکلم چیه؟

    1. سلام طول دوره پریودی پریود از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است.

  27. سلام، دختری ۱۷ ساله هستم، مجرد.حدود ۳ماهی که من عادتم به هم ریخته و ۷ روزه بودم به ۹ روز هم کشیده!! از روز ۳ به بعد هم خیلی کم میشه خونریزیم و کاملا سیاه میشه یکمم گاهی زیر دلم درد میکنه به نظرتون مشکلم چیه؟

  28. سلام
    من حدودا ٢ ساله ازدواج كردم قبل از ازدواجم پريود هاى نامنظم داشتم ولى بعدش خيلى منظم و درست شد.
    كم خونى ندارم
    الان ٢ ماهه كه به فاصله ٤٠ تا ٥٠ روز پريود ميشم قبلا درد خيلى زيادى داشتم حتى بعد از ازدواجم هم درد وجود داشت ولى الان اصلا متوجه نميشم پريود شدم و اينكه اين ٢ دفعه خونريزيم خيلى خيلى كم و به رنگ خيلى تيرس و هر سرى ديرتر از قبل پريود ميشم و خونريزيم كمتر و رنگ خونم هم تيره تر ميشه
    نگران كنندس؟

    1. سلام اگر طول دوره پریودی شما بیشتر از ۴۰ روز است باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  29. سلام.دختری بیست ساله هستم و مجرد.دوره ی پریودی پنج روزه دارم.تا الان خونریزی شدید نداشتم اما دو ماهه که خونریزی خیلی کم و تیره ی کاملا قهوه ای دارم از همون روز اول.معمولا روز اول پریودی درد شدید دارم.آیا مشکلی هست و باید به پزشک مراجعه کنم ?

    1. سلام اگر به خون ریزی می افتید طبیعی است اما اگر خون ریزی ندارید وفقط لکه بینی جزئی دارید باید به پزشک مراجعه نمایید.

  30. سلام روزتون بخير
    من يك ساله كه ازدواج كردم دوره ماهانه تقريبا منظمي دارم اما وقتي پريود ميشم ابتدا خون غليظ قرمز تيره و به اخرش كه ميرسه رنگش سياه و قهوه اي ميشه ميخواستم ببينم مشكلي هست يا طبيعيه؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  31. سلام خسته نباشید امروز روز سوم پریودیم هست ولی برای اولین بار همش لخته های سیاه میبینم البته من ۳ساال برا بارداری اقدام کردم ولی باردار نشدم رفتم دکتر مشکلی هم ندادم

  32. سلام وقت بخیر ‌ . من متاهلم .۳۵ سال سن دارم .آیو دی دارم سونو انجام دادم مشکلی نداشتم .اما تقریبا یکساله که پرییودیم نامنظم هستش وخون در روزهای اول غلیظ وتیره میباشد .عفونت هم ندارم .چون هفته پیش آزمایش وپاپسمیر انجام دادم‌‌ . به نظرشما باید چکار کنم .بعداز دو روز خون سیاه دو روز خون قرمز دارم وبعد خونریزی بکلی قطع شده .فقط لکه میبینم

    1. سلام با توجه به اینکه سونوگرافی شما نرمال بوده است جای نگرانی وجود ندارد.

    2. چیزی نیست

  33. سلام من یه ماهه رابطه جنسی اولم رو داشتم و ازدواج کردم. بعد از اون بین پریود هام فقط به حالت لخته های کشش دار شده با رنگ تیره سیاه.بین دو پریود هم هفته وسط یه هفته لکه بینی و ترشحات تیره داشتم. مشگل چیه ؟؟

    1. سلام اگر ماه آینده هم وسط سیکل به مدت یک هفته لکه بینی داشتید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا علت آن بررسی شود.

  34. سلام.من دختری ۱۸ساله هستم..بهمن ماه به مدت ۳۰روز خونریزی داشتم ،که با سونو گرافی ها مشخص شد کیست پنج سانتی دارم .این کیست طی ۲۴ساعت یک سانت افزایش پیدا میکرد..برای همین عمل شدم.در تخمدان چپ بود..
    بعد از عمل تا سه ماه سر ۲۸هرماه میشدم و طبیعی بود..ماه پیش ۲۰شدم و این ماه ۱۸..
    طی این ماه ترشحات غیر طبیعی داشتم به نظر خودم.الان هم که پریود هستم از روز اول خون بسیار غلیظ و کش دار و تیره هست …
    تخمدان های من خیلی فعالن برای همین دکترها گفته بودن باید قرص ال دی مصرف کنم ولی حساسیت خیلی شدید داشتم به اون قرص ها..و هیچ قرصی نمیتونم بخورم.. از روز عملم دل درد و حالت تهوع دارم که دکترها میگن عادیه ولی منو خیلی اذیت میکنه…

    به نظرتون الان بازم کیست دارم؟

    1. سلام خیر نگران نباشید.

  35. چرا رنگ خونم در روز اول مشکی میباشد دلیلش چه چیزی میباشد احتمال دارد من باردار باشم

  36. من هميشه پريود منظم داشتم با سيكل ٣٠ روز و ٦ روز طول پريود، الان دو ماهه كه سيكل ١٤ روز شده و هر بار ٣ -٤روز با حجم خون كم و رنگ تيره ، مشكل چيه ؟
    البته محل زندگيم رو هم عوض كردم

    1. سلام اگر تا ماه اینده مشکل شما حل نشد وپریود نا منظمی داشتید باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام ازمایشات هورمونی و سونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود.

  37. من هميشه پريود منظم داشتم با سيكل ٣٠ روز و ٦ روز طول پريود، الان دو ماهه كه سيكل ١٤ روز شده و هر بار ٣ -٤روز با حجم خون كم و رنگ تيره ، مشكل چيه ؟
    البته محل زندگيم رو هم عوض كردم

  38. سلام خسته نباشید من روز اول پریودیم هست رنگ خون خیلی تیرست نگران شدم علتش چیه .مربط به قرص اورژانسی نیست؟؟

    1. سلام بله ممکن است از عوارض مصرف قرص باشد.

  39. ببخشید من چند ماهه که قبل پریود لک میبینم ۱هفته بعد پریود میشم،سنوگرافی هم رفتم گفتن کیست نداری عادیه همچی.لک تیره میبینم علتش چیه

    1. سلام ممکن است علت آن تغییرات هورمونی باشد .

  40. سلام من در قسمت پایین سمت راست درد شدیدی دارم سونو دادم کیست ۵۰ میلی در تخمدان مشاهده شده با مراجعه به متخصص زنان mri هم نوشته مشکل من دقیقا چی میتونه باشه؟ متشکرم

    1. سلام نیازی به ام ار ای نیست با مصرف قرصهای جلوگیری رفع میشود وجای نگرانی ندارد.

  41. سلام ببخشید من چندماهه که اقدام به بارداری کردم ولی هنوز باردار نشدم این ماه هم فکر میکردم باردار بشم ولی نشدم پریودیمم با تاخیر اومد رنگ خون قاعدگیم خلی تیره اس تقریبا سیاهه
    البته دفعه اول نیست اینجوری میشم
    تقریبا هم ده ۱۵روز قبل از قاعدگی دردای بدی داشتم هم شکم هم کمر
    ولی موقعه ک پریود شدم اصلا حس نکردم دردی هم نداشتم خیلی خفیفه
    مشیه لطفا بهم بگید مشکل کجاست
    ممنون میشم واقعا!؟

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام ازمایشات هورمونی و سونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود.

  42. سلام من دودوره که پریودمیشم رنگ خون پریودیم بنفش پرنگ شده می دونید علامت چی می تونه باشه چون تابه حال رنگ خون اینطوری ندیدم

  43. سلام من به خاطر عفونت دوما پیش فریز شدم اما از دوره قبل رنگ پریودم ۳ روز سیاه بود بعد عادی شد اما این دوره کلش خون سیاه میبینم آیا خطر ناکه

    1. سلام خیر خطرناک نیست اگر تست پاپ اسمیر امسال انجام ندادید بهتر است تست پاپ اسمیر انجام بدهید .

  44. سلام من دخترم اولین باره که پریودیم رنگش اول قهوه ایی بود بعد سیاه شد میشه راهنماییم کنید آیا مشکلی هست؟
    بعد تازه شهرمونو عوض کردیم آیا ربطی به اب و هوا داره؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد نگران نباشید.

  45. سلام من از دیروز که پریود شدم خوننم به رنگ سیاه و غلیظ شده ،ایا مشکلی هست؟

    1. سلام شما شرح حال کاملی از خودتان به ما نداده اید در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته وشر ح حال بدهید تا بهتر راهنمایی شوید.

  46. سلام خسته نباشید من ۱۳ مهر پریود شدم پریودم همیشه ۳-۴ روزه ست سری قبل که پریود شدم تا۵/۶ روز لکه بینی داشتم تا این سری دوباره۵ ابان لکه بینی داشتم لکه قهوه ای تیره ازمایش تیرویید و بارداری و انعقاد خون دادم باردار نبودم و همه چیزام نرمال بود میشه راهنمایی کنید ؟؟پریودم هم اکثرا منظم هست . ممکن کیست باشه؟؟

    1. سلام اگر به خون ریزی نیافتادید وفقط لکه بینی دارید باید به پزشک مراجعه نمایید.

  47. سلام من ۲۹سالمه همیشه پریدم نامنظم ۵روز لک بعد خون سیاه غلیظ وبادلدردفراوون خونرییم کم کم روشن میشه دلیلش چیه؟دکترهم رفتم نمیتونن دقیق کمکم کنن شماکمک کنید مرسی

  48. سلام خسته نباشید من ۲۴ سالم هست ماهه قبل که پریود شدم تا ۳ روز بعد‌از پریود لکه بینی داشتم دیگه نداشتم تا این ماه ۵ روز زودتر از تاریخ پریودم لکه بینی داشتم که قهوه ای رنگ بود الان پریودم رنگش هم طبیعی هست ازمایش بارداریم منفی بود تیروید و انعقاد خونم هم عادی بود خطرناک هست؟؟ممکن کیست باشه ؟؟ لطفا جوابمو بدین ممنونم

    1. سلام اگر ماه بعدی هم تکرار شد به پزشک مراجعه نمایید.

  49. با سلام من ۲۹سالمه و یک فرزند ۱۱ ماهه دارم حدود ۳ماه قبل عمل اصلاح افتادگی رحم و زیبایی واژن رو توامان انجام دادم .دو روز بعد از آخرین پریودی نزدیکی داشتم که متاسفانه به علت بی احتیاطی مجبور به خوردن دوقرص جلوگیری مخصوص دوران شیردهی شدم.دوروز بعد شروع به خونریزی خفیف به رنگ قهوه ای شد که این خون یک روز بود و روز دیگه خیر الان ۶روز میگذره و ترشحات بسیار سیاه رنگ دیدن که موجب ترس بنده شده لطفا بنده رو راهنمایی کنید که چه باید بکنم

    1. سلام از عوارض مصرف قرص جلوگیری است.

  50. سلام
    من ماه پیش ۲۳ قرص اضطراری خوردم بعد دو روز پریود شدم ب مدت ۴ روز ….پاک شدم تا دیروز ک میشه ۱۳ آبان ….خون تیره ازم میاد …..خودشم فقط توی دستشویی ….انگار خون داخل خشک شده باشه و الان ریز ریز داره میریزه …..۰آیا این طبیعی؟؟من خیلی نگرانم ..لطفا جواب منو بدید

    1. سلام از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  51. سلام ببخشید من ۲مهر قرص اووسیز خوردم و ۱۲ساعت بعد هم یکی دیگه و ۳۰مهر که روز ۴۰سیکلم میشد و من هنوز پریود نشده بودم آزبتا دادم و منفی بود دوباره ۹روز بعدش یعنی ۹آبان ی ازمایش دیگه دادم بازم منفی بود که از دیروز ی حالت رگه های خونی همراه با خیلی کمی خون از من خارج میشه دردش که مثل پریوده ولی تاحالا اینجوری من پریود نشده بودم و خیلی تیره هست ببخشیدا مثل مربا هست که خارج میشه.لطفا راهنمایی کنید من مشکلی در رحمم دارم؟؟الان نزدیک دو روز و نیمه که ادامه داره..

    1. سلام از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  52. سلام من پریودم همیشه منظم بوده ولی این سری تقریبا نزدیک ۳ هفتس پریودم ورنگشم قهوه ای تیرس میترسم چیزی باشه میشه راهنمایی کنین ؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام ازمایشات هورمونی و سونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود.

  53. سلام من پریودم همیشه منظم بوده این سری تقریبا نزدیک ۳ هفتس که پریودم و رنگشم قهوه ای تیرس میترسم چیزی باشه میشه راهنمایی کنین ؟

  54. سلام و خسته نباشید ..من ۳۶ سالمه اردیبهشت ازدواج کردم و همون ماه اول باردار شدم سقط شد پزشکان نتونستمند علت اصلی رو تشخیص بدن بعضی ها گفتند بارداری خارج رحمی..بعضی ها م ردکردند.سه ماه تابستان پریود نامنظم داشتم ولی مهر و آبان یه کم منظم شده در تاریخ ۲۴ و ۲۵ پریود شدم.۸ روز م با لکه بینی تو اواخر طول مدت پریود یه منه.منتهی مهر و آبان رنگ خون قاعدگی م فرق داشت . یعنی به شکل قهوه ای روشن و سیاه و تقریبا شبیه نارنجی و اوایل دوره رقیق هست..خیلی میترسم و اینکه مهرماه بعد از نزدیکی شکم درد داشتم که آبان ماه بعد از نزدیکی استراحت کردم تاحدودی رفع شد..میخواستم بدونم تغییر رنگ خون خیلی خطرناکه?
    ممنون از شما

    1. سلام نگران نباشید مشکلی وجود ندارد اما با توجه به اینکه سن شما بالای ۳۵ سال است بهتر است زیر نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر باردار شوید .

  55. سلام سوالی داشتم میخواستم بدونم آیا رگه های قهوه ای که دو سه روز قبل از خونریزی پریود دیده میشود جزو روزهای پریود حساب میشه؟؟یعنی اولین روزی که من رگه قهوه ای میبینم روز یک قاعدگی حساب میشه؟؟
    ممنووونم

    1. سلام روز خون ریزی را باید روز اول پریودی خود محاسبه کنید.

  56. سلام من اين دوره پريودم ده روز زودتر اتفاق افتاد و با اينكه هميشه لخته خون داشتم اين دفعه ديگه كلا لخته هاي سياه خون مرده فقط از بدنم خارج ميشه و هيچ خوني نيومد و لخته ها هم انگار خون مرده ان و تيكه تيكه . درستم حالت ضعف هم دارم بتظرتون عادي هستش؟؟

    1. سلام شرح حال کاملی از خودتان به ما نداده اید در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا شرح حال کاملی بدهید و راهنمایی شوید.

  57. سلام
    من ٢٤ سالمه مجردم ازدواج نكردم وزنم ٦٣ كيلو
    سه ماهه كه پريوديم نامنظم شده به پزشك مراجعه كردم و سونوگرافي انجام دادن مشاهده شد كه تخمدانام ضعيف و كيست دارم
    همحنين عفونت ناچيزي نيز داشتم كه رنگش سفيد بود و پماد تريامسيكورت اِن اِن بهم دادن گفتن زياد نيست
    گفتن با دارو و ورزش رفع ميشه
    آمپول پروژسترون دادن كه حدودا ١٠ روز بعدش پريود شدم و از روز ١٤ پريوديم هم مدروفم ٥ يك ورق كه ٢٤ تمام شد و من ٢٧ /٨ پريود شدم و رنگ خون پريوديم قرمز بود ولي الان كه روز دوم پريوديمه رنگش به صورتي و قهوع اي تيره و روشن تغيير كرده كه بوى عجيبي هم داره و اين مسله منو ميترسونه
    آيا خطرناك هست
    خواهش ميكنم راهنماييم كنيد

    1. سلام خیر جای نگرانی وجود ندارد این علائم ا ز عوارض مصرف قرص می باشد.

  58. باسلام من ۱۶ مهر پریود شدم و ۲ آبان رابطه سطحی داشتم که دخول صورت نگرفت و مرد انزال نشد فقط کمی پیشاب خارج شد از نگرانی بعد رابطه ۲ تا قرص ال دی خوردم ، تا اینکه ۱۰ آبان دو روز خونریزی تقریبا سیاه رنگ داشتم و بعد دو روز قطع شد ، روز ۲۷ آبان بی بی چک هم زدم منفی بود. نگران اینم که ایا زودتر پریود شدنم و کم بودن زمانش مشکوک به بارداری یا بخاطر استرس و قرص ال دی ؟

    1. سلام بله به علت مصرف بی جهت قرص ال دی بوده است .

  59. سلام من یک هفته بعد از تموم شدن پریودم دوباره پریود شدم ک رنگش خیلی تیره هست این اولین باره ک دوبار در یک ماه پریود میشم کمی هم شکم درد دارم چند روز پیش بعد از نزدیکی فقط یدونه قرص ال دی خوردم آیا مشکل خاصی وجود داره من به علت داشتن کیست تقریبا هشت ماه قرص ال دی مصرف کردم اما بعد از رفع کیست قرص رو قطع کردم الان چند ماهی میشه ک دیگه از قرص استفاده نمیکنم اما شدت خونریزی در عادت ماهانه کم شده و بیشتر اوقات رنگ پریودم تیره هست چیکار کنم

    1. سلام از عوارض قرص ال دی است که بعد از نزدیکی مصرف کرده اید .

  60. سلام من همیشه پریودم منظمه این ماه هم به موقع پریودشدم ولی رنگ پریودم سیاه هست ودردهانه رحم سوزش شدیددارم که حتی نمیتونم ازجام بلندشم بنظرتون خطرناکه یان؟

    1. سلام خیر خطرناک نیست نگران نباشید ممکن است علت آن عفونت باشد .

  61. سلام خسته نباشید من الان ۲ ماه هست که پریودم بهم ریخته بیشتر از همیشه خونریزی داشتم حدودا ۱۲ روز باردار نیستم تیروید و انعقاد خون هم نرمال سونو هم که انجام دادم رحم و تخمدان کاملل سالم و طبیعی بود از روز ۱۲ پریودم شروع کردم قرص ال دی خوردم بعد ۲ روز قطع کردم پریود شدم الان که پریود شدم حدودا ۶ روز هست پریودم و خونریزی خیلی شدید دارم البته دیروز اشتباهی جوشونده قاعده‌اور خوردم ..لطفا میشه راهنمایی کنین ،؟ الان دوباره قرص ال دی بخورم؟؟؟

    1. سلام نباید قرص ال دی را قطع می کردید روش مصرف قرص شما اشتباه بوده است وباعث به هم ریختن هورمونهای شما شده است در ضمن استفاده از جوشانده قاعده آور مشکل شما را تشدید کرده است بهتر است برای منظم شدن پریودی خود از روز پنجم پریودی زیر نظر پزشک شروع به مصرف قرص ال دی کنید و۲۱ عدد قرص را کامل مصرف کنید .

  62. سلام خسته نباشی من مدتی هست که پریود میشم روز اول خون ریزی خیلی کم بعد دوروز قطع میشه بعد باز میشم اما فقط لکه بینی دلیلش چیه اذواج کردم ۲۹ سالمه

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وازمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  63. سلام،من۲۱سالمه و مجردم،از ابتدای پریود شدنم یعنی ۱۲سالگي تا۱۸سالگي عادت ماهیانه منظمی داشتم،ولی از۱۸سالگي بعضی اوقات ۲ ماه یکبار پریود میشدم تااااا سن ۲۰سالگي،بعدش به مدت۴_۵ماه دوباره منظم شد،بعد از اون دوباره تو یه ماه دو بار پریود شدم،ینی با فاصله ی۱۴ روز،دیگه بعدش تا ۳ماه پریود نشدم،بعد سه ماه که پریود شدم پونزده روز طول کشيد،بعد از تقریبا پنجاه روز الان ک پریود شدم خونهای خیلی تیره میبینم فقط،البته روز دومشه الان،یونگ هم انجام دادم گفتن مشکل نداره،ولی من خيييييلي میترسم،،،،مشکل چیه بنظرتون؟

    1. سلام باید سونوگرافی وازمایشات هورمونی انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  64. Sana.parham:
    سلام خسته نباشید خانمی متاهل و ۳۲ ساله هستم که یه فرزند دوساله دارم ، پارسال مهر ماه ده روز قبل از پریودیم مدام لک قهوه ای داشتم ،به یه ماما که مراجعه کردم گفت عفونت شدید داری و دارو داد . و پاپ اسمیر هم ک انجام دادم آبان ماه پارسال تشخیص بر این بود که التهاب و زخم دارم ولی خوش خیم ، با پماد برطرف شد و اون لک قبل پریودی رو دیگه نداشتم ، و تا امسال که حدود سه ماه یا اگه اشتباه نکنم چهار ماه، وقتی پریود میشم ، دو روز اول پریودیم خیلی خونریزی دارم ، روز سوم یا بعضی وقتها روز سوم و چهارم اصلا ندارم یعنی پاکم ، و روز پنجم به بعد و تا آخر ، کلا روی نواربهداشتیم رنگ لک قهوه ای میبینم ، و موقع توالت رفتن هم خونابه قهوه ای رنگ دفع میشه ازم که داخل این خونابه قهوه ای یه چیزایی شبیه دون دون شدن مشاهده میشه و الیته همراه با لک کشدار قهوه ای یا واضح تر بگم یچیزی حالت انگار( رگ یا مویرگ ) مانند هست ، که قهوه ای هست ، البته ناگفته نماند کلا استرسم خیلی زیاده ، قبلا هربارم دکتر میرفتم میگفت عفدنت داری، بعد از اتمام دوره ی پریودی، ترشح لزج سفید طبیعی دارم ، ولی هفت هشت یا ده روز بعد از اتمام پریودیم که میگذره ، ترشحهای خیلی کم پنیری شکل دارم ، واژنمم یکم بو میده ، الان که روز ششم پریودیمه ، یه درد خیلی خیلی خیلی خفیف در دو طرف تخمدانام دارم ، من نگرانم از بدخیمی ، آیا این علائمی که گفتم مممکنه بخاطر تغییر هورمون باشه؟ آیا داشتن فیبروم یا کیست ، درد داره؟ چون من دردی ندارم جز اینکه همین درد خفیفی که توضیح دادم ، و دردش بسیار بسیار ناچیزه ، و سوال دیگمم اینه که خانمهای ۳۰سال ب بالا ،هرسال باید پاپ اسمیر بدن؟ یا سه سال یکبار ؟
    من با نزدیکی خونریزی ندارم ، ولی بعضی وقتها حین نزدیکی سوزش دارم ،
    تقریبا یک ماهی هم هست که مولتی دیلی و قرص فولیک اسید و آهن هم مصرف میکنم ، و احساس ضعف و خستگی و بیحالی هم ندارم ، اگه ممکنه پاسخ سوال منو بدین ،ممنون میشم

    1. سلام با توجه به شرح حال شما انجام پاپ اسمیر هر سه سال یک بار کافی است اگر بعد از اتمام پریودی دچار درد خفیف می شوید این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  65. باسلام من سی سالمه سیکلم سی روزه هست
    این ماه آی یو آی کردم و امروز که روز سی ام بود یه بی بی چک گذاشتم که یه خط پررنگ و بعد از دو دقیقه یه خط کمرنگ ظاهر شد اما چند ساعت بعدش یه درد خفیف پریود اومد سراغم و خون سیاه خارج شد آیا مشکلی هست؟من باردارم یا نه؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد بهتر است ۴ روز دیگر مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید .

  66. سلام خسته نباشي من ٣٤سالمه فقط يه بار سقط داشتم با ميل خودم چون شوهرم بچه نميخواست الان ٨ماه هست كه ٣روز تا ٥روز هر ماه زودتر پرويودميشم روز اول پريوديم خونم قهوه اي و خيلي كمه روز بعدش شروع ميشه خون قرمز روز چهارم هم كمرنگ ميشه روز پنجم هم تموم ميشم راستي من سونو داخلي هم انجام دادم يه فيبرم كوچيك٢ميلي هم دارم ممنونم ميشم كه جوابمو بدين

    1. سلام طول دوره پریودی و سیکل قاعدگی شما نرمال است وجای نگرانی ندارد.

  67. باسلام من سی سالمه بیش از یک ساله که برای بارداری اقدام کردم اما بی نتیجه بود هرماه کلومفین و آمپول سینال اف و اچ سی جی میزنم و حتی دو بار هم آی یو آی کردم که بی نتیجه بود . دومین آی یو آی ام این ماه انجام دادم که البته ضخامت آندومترم در روز سیزدهم۶بود که با زدن اچ سی جی ،فرداش آی یو آی شدم . سیکلم سی روزه و منظمه اما مدتیه پریودام خیلی کم شده و شاید سرجمع به دو روزم نرسه و اونم منقطع و کم اما این ماه بعد از آی یو آی موعد پریودم خون مثل همیشه کم و حتی کمتر از ماههای قبل با این تفاوت که به شدت قهوه ای تیره و سیاه بود به نظرتون چه مشکلی پیش اومده؟
    آیا میتونه تاثیر این داروها باشه؟
    آخه من قبل از ازدواجم پریودام هم رنگش هم حجمش نرمال و خوب بود و منظم بود الان فقط منظمه

    1. سلام علت کم شدن خون پریودی شما استفاده از داروهای هورمونی است بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود به مدت ۲ تا ۳ ماه به بدن خود استراحت بدهید .

  68. سلام.من ۲۷ سالمه.ازدواج کردم.همیشه پریودم کم بود درحد سه تا چها روز.اما این ماه بصورت لخته های سیاه هستش و خیلی کم.چیکار باید انجام بدم.دلیلش میتونه چی باشه.نگرانم

    1. سلام اگر روش جلوگیری از بارداری نداشته اید و به خون ریزی نیافتادید بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  69. سلام.من خانمی ۳۱ ساله هستم و قاعدگی نامنظمی دارم.و مدت قاعدگی ۳ تا ۵ روز طول میکشه.نگرانی من اینه ماه قبل خونریزی کم بوده و ماه جدید روز اول رنگ خونریزی نرمال بوده و از روز دوم رنگ خونریزی خیلی خیلی تیره هست.و گاهی زیر دلم سمت راست درد میگیره
    هی میگیره و ول میکنه

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وازمایشات هورمونی بررسی شود.

  70. سلام من یه ساله ک اقدام به بارداری کردم ولی باردار نمیشم چندین بارم ب دکتر رفتم اوایل میگفتن پلی کیست داری بعدش دیگ گفتن رفع شده سالم سالمی
    من چیکار کنم؟میشه راهنماییم کنین

    1. سلام بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم بدهند وزیر نظر پزشک مرکز تخصصی نازایی باشید تا برای شما داروهای کمک باروری تجویز شود .

  71. با عرض سلام دكتر عزيز
    اگه ممكنه منو راهنمايي كنيد لطفاا?
    ٣٢سال دارم ويك فرزند ٥ساله،هميشه قاعدگي منظم داشتم تا اين ماه كه خونريزي بعد قاعدگي داشتم سونو داخلي كردم گفت ديواره رحم ضخيم وپوليپ ١٢ميلي دارم .آيا ممكنه دچار سرطان شده باشم؟؟تا جواب پاپ اسمير واقعااا بيقرارم ?

    1. سلام نگران نباشید شما مبتلا به سرطان نشده اید برای کاهش ضخامت آندومتر رحم بهتر است زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید وبعد بین روز سوم تا پنجم پریودی مجدد سونوگرافی واژینال انجام بدهید .

  72. سلام خسته نباشید من الان دو ماهه حدود ۶ بار پریود شدم رنگ پریودیمم خیلی تیره و غلیظه اصلا شبیه خونه پریودی نیست میشه کمکم گنید

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وازمایشات هورمونی کامل علت مشکل شما بررسی شود.

  73. سلام خسته نباشید
    من ۳۶ سالمه و مجردم، الان دو سال که قبل از پریودم شدنم ۳ یا ۴ روز لکهای سیاه میبینم بعد از اون درد دارم و پریود ميشم
    ميخواستم ببینم آیا مشکلی دارم

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  74. سلام خسته نباشید
    من ۳۶ سالمه و مجردم، الان دو سال که قبل از پریودم شدنم ۳ یا ۴ روز لکهای سیاه میبینم بعد از اون درد دارم و پریود ميشم
    ميخواستم ببینم آیا مشکلی دارم

  75. سلام خسته نباشين
    من الان دوسال که قبلا از پریودی ۳ تا ۴ روز لکه بیتی دارم بعد از ۴ روز دل درد شدیدی میگیرم و بعدد پریود میشم ميخواستم ببینم مشکلی دارم

  76. سلام
    من ۳۶ سال سن وارم .الان ۲سال که قبلا لز پریودی ۴ روز لکه میبینم بعد درد شدید شکم میگیرم و پریود میشم میخواستم ببینم مشکلی هست

  77. سلام دختر ۱۵سالمه پریدم نامنظم بود بعد الان یک ماهه منظم شده ولی لکه ی قهوه ای هس چه مشکلیه

  78. سلام من ۱۵سالمه دخترم پریدم نامنظم بود ولی الان یک ماهرهس درس شده ولی رنگ خونش قهوه ای و تیره هس چه مشکلی دارم؟

    1. سلام اگر خون ریزی شما قرمز رنگ نیست و تمام روزهای قاعدگی قهوه ای رنگ است باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت آن بررسی شود.

  79. سلام من کیست تخمدان دارم بهم قرص داده که استفاده کردم وتمام شدالان ۷روزازدورره مامانم میگذره دیدم باز خونریزی دارم وتیرست دلیلش چیه توروخدابگید درضمن ۲۴ سالمه ازدواج کردم ۴ساله

    1. سلام مشکلی ندارد نگران نباشید علت آن استفاده از قرص های جلوگیری است بهتر است زیر نظر پزشک برای منظم شدن پریودی دارو مصرف کنید.

  80. سلاام من دختر مجرد هستم و ١٩ سالمه براى اولين بار رنگ پريودم سياه تيره است و كم ولى در حال ادرار خونريزى قرمز رنگى دارم و جاشو كه پاك ميكنم با دستمال زياد خون مياد ولى روى نوار فقط رنگ سياهى ديده ميشه آيا مشكلى دارم لطفاً راهنمايى كنيد پرده بكارت آسيب نديده

  81. سلاام من دختر مجرد هستم و ١٩ سالمه براى اولين بار رنگ پريودم سياه تيره است و كم ولى در حال ادرار خونريزى قرمز رنگى دارم و جاشو كه پاك ميكنم با دستمال زياد خون مياد ولى روى نوار فقط رنگ سياهى ديده ميشه آيا مشكلى دارم لطفاً راهنمايى كنيد پرده بكارت آسيب نديده

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  82. سلام ببخشید من پریودیم منظمه دیروز پریود شدم رنگ خون پریودیم تیره و خونریزیم کمه . سابقه نداشته از هیچ قرصی هم استفاده نمیکنم . ممنون میشم راهنماییم کنید بگید علت چیست

    1. سلام اگر به خون ریزی نیافتادید بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید .

  83. سلام بنده ۳۱ ساله هستم سفید پوست ،در رحم ۳ساله میوم دارم اما دارویی مصرف نکردم .پریودها از ابتدا سه روزی بودند اما گاهی تا یک هفته اما الان دوسالی هست یک الی ۲روز بیشتر همون یک رزو…خون تیره اماگاهی روشن …ایا نیاز هست خیلی جدی بگیرم .باردار هم نمیشم…ممکن هست پلیپ باشه؟ احساس پری دارم اما دفع نمیشه

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  84. سلام بنده ۳۱ ساله هستم سفید پوست ،در رحم ۳ساله میوم دارم اما دارویی مصرف نکردم .پریودها از ابتدا سه روزی بودند اما گاهی تا یک هفته اما الان دوسالی هست یک الی ۲روز بیشتر همون یک رزو…خون تیره اماگاهی روشن …ایا نیاز هست خیلی جدی بگیرم .باردار هم نمیشم…ممکن هست پلیپ باشه؟ احساس پری دارم اما دفع نمیشه

  85. سلام من دختری ۲۳ ساله هستم مجرد تا دوماه پیش رنگ خون پریودم کاملا قرمز و شفاف بود اما به علت رشته تحصیلم بعد سالها به استخر رفتم از زمانی که به استخر میرم متوجه شدم رنگ پریوهام قهوه ای شده و خونم کاملا تیره شده آیا میشه اینو به علت ورزش زیاد و فعالیت بالا گذاشت ؟؟

    1. سلام ممکن است تاثیر داشته باشد اما باید خون ریزی داشته باشید اگر فقط لکه بینی دارید باید به پزشک مراجعه نمایید.

  86. سلام ۳۵سالمه , مجرد هستم همیشه معمولا دوره پریودم بین ۲۶ تا ۲۷ روزه , اما سه چهار دفعه دچار مشکلی شدم در فواصل مختلف , هیچوقت پشت هم نشده , که در اوایل پریود یا اواخر پریود دچار اسپاسم شدید شدم , طوریکه در عرض یک ربع احساس میکنم قسمت مثانه و تخمدانها شروع میکنه به درد گرفتن و در عرض یه ربع چنان دردش شدت میگیره که بدنم بطور کامل خشک میشه حتی نمیتونم انگشتم رو حرکت بدم , قادر به تکون خوردن نیستم چون زیر دلم به شدت درد میگیره , در این حالت فقط باید پاهام جمع کنم و دو سه ساعت در اون حالت بشینم تا کم کم بتونم حرکت کنم , وقتی اینجوری میشم سه الی چهار روز طول میکشه تا خوب بشم و این درد کم کم با گذشت زمان پراکنده میشه , یبار میاد سمت راست شکم یبار میره سمت معده , یبار میره سمت چپ , و انقدر تکرار میشه و میگرده تا ذره ذره رفع میشه و در عرض چند روز خوب میشه , خواستم بپرسم علتش چیه؟ در عرض سه سال شاید چهار بار اینجوری شدم , اینم متوجه شدم بدنم به سرما حساسه , هربار که اینجوری شدم روز قبلش هم به شدت عصبی شدم , هم یجوری رفتم بیرون که سردم شد , این اخرین بارم که اینجوری شدم ساعات زیادی بیرون بودم البته اینبار خیلی سردم نبود. حالا خواستم بپرسم امکان داره از سرما باشه ؟ یا علت دیگه ای داره , این اواخر هم دوبار پریودم عقب افتاد , البته نه پشت هم… لطفا منو راهنمایی کنین چرا اینجوری میشم؟

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  87. سلام خسته نباشید من حدود ۱۲ روزه که پریودم پس از ۶ روز اول که خونریزی عادی بود دو روز پریود نبودم و بعدش دوباره پریودشدم و حالت لکه بینی و خون قرمز رنگ و خون کمی تیره و مایع سفید رنگ همگی باهم مشاهده میشه. و درد هم اصلا ندارم و باید اضاف کنم که استرس شدیدی دارم. ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی و آزمایش های هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  88. سلام خسته نباشید من دختری ۲۰ساله حدود ۱۲ روزه که پریودم پس از ۶ روز اول که خونریزی عادی بود دو روز پریود نبودم و بعدش دوباره پریودشدم و حالت لکه بینی و خون قرمز رنگ و خون کمی تیره و مایع سفید رنگ همگی باهم مشاهده میشه. و درد هم اصلا ندارم و باید اضاف کنم که استرس شدیدی دارم. ممنون میشم پاسخ بدید

  89. سلام من دوساله ازدواج کردم یک ساله جلوگیری نگردم بعداز اولین جلوگیری نکردن باردار شدم بعد ۴۴روز سقط شد ازون موقع پریودیم خیلی نامنظم شده سه ماه جلوگیری کردم دوباره اقدام به بارداری ولی پریودیم نا منظمه ازمایش هورمونی دادم مشکلی نبود سونو داخلی دادم دکتر برام کپسول وول ومن نوشت با کپسولهای که حاوی رازیانه بودن فقط برا یک ماه پریودیم منظم شد دوباره بعد از قرصها همونطور نامنظم شد بعد ۹روز پ شدم تست زدم دوبار منفی بود امروز که پ شدم لخته های بزرگی تو نوار بهداشتی دیدم

  90. سلام من ۸سال ازدواج کردم شوهرم اسپرمش ضعیف هست و بچه دار نمیشیم همیشه مقدار پریدی زیاد و زمانش مرتبه اما این ماه دو سه روز زودتر پریود شدم فقط لکه بینی دارم میتونه از نشانه های حاملگی باشه

    1. سلام اگر تا ۳ روز آینده به خون ریزی نیافتادید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید .

  91. سلام ۲۱سالمه ومتاهلم.چند ماهی نمیشه کیست تخمدان دارم که چهارسانتی بود بعد ازمصرف داروی تجویز شده پزشک نیم سانت کوچیک ترشده دکتر گفته که مشکلی ندارم برای بارداری ولی این مدت حلوگیری نداشته ام وباردارنشده ام.ایاکیست میتونه مانع باردارهم بشه؟

    1. سلام اگر پریودی منظمی دارید جای نگرانی وجود ندارد زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  92. سلام من دختر ۱۸ ساله هستم اغلب پریود منظمی ندارم و شدید هم هست این ماه دو هفته بعد پریودم یه خون سیاه کمی اومد الانم تا یه هفته شده ادامه داره … چی شد یعنی ?

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی بررسی شود.

  93. سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه. نزدیک ۲ساله ازدواج کردم قرص. آل دی استفاده میکردم ک ۶ماهه اچ دی استفاده میکنم و الان. دوماهه پریود. ک میشم خون اول پریودیم تیره سیاه وغلیظه. قرصم ک ول میکنم ۴روز بعد پریود میشم. رنگ خون پریودیم نگرانم کرده. البته همش سیاه نیس خون قرمز هم دیده ميشه واینم بگم دکترم گفت این قرص تخمدان هامو از کار ميندازه ازبرج دیگ نمیخوام استفاده کنم خیلی ترسیدم. بنظرتون مشکلیه. چ آزمایشی بدم

    1. سلام نگران نباشید از عوارض مصرف قرص جلوگیری است با قطع قرص مشکل شما برطرف می شود.

  94. سلام خسته نباشید ممنون که هستید !!خانم ۳۷ سال سن دارم .۵ سال پیش سزارین و عمل بستن لوله انجام دادم .خونریزی های بسیار شدید دارم .مفنامیک اسید دوتا باهم باید بخورم هر ۴ یا ۶ ساعت تا کم بشود .عاجز شدم .قبل از لوله بستن مشکل نداشتم .عوارص زیادی دیدم . جدیدا کلیه هام درد زیاد میگیره ..ممنون میشم راهنمایی کنید یا یک دکتر باسابقه وبا مهارت معرفی کنید..که بیام ویزیت شم .از شهرستان باید بیام سپاس فراوان

  95. سلام ..من یک ساله ازدواج کررم شش ماهه ال ازدواج قرص ال دی میخوردم شش ماه دوم نخوردم این ماه بعد از پریودیم باز شروع به خوردن کردم ..الان کمتر از دوهفتس که پریودیم تموم شده باز لکه ی خیلی خیلی کم به رنگ سیاه دیدم و درد در سمت راست پایین شکمم احساس میکنم دردای خفیف هست یکمم حالت تهوع دارم مشکل میتونه چی باشه؟ ممکنه باردار شده باشم؟

    1. سلام ممکن است علت آن تخمک گذاری باشد.

  96. با سلام خسته نباشید .!!خانمی ۳۷ ساله هستم ۵ سال پیش همراه با زایمان سزارین لوله هام رو بستم.قبل از لوله بستن عادات ماهیانه منطم بود .پس از لوله بستن خونریزی های رقیق و شدید دارم که باید هر ۴ یا ۶ ساعت مفنامیک اسید دوتا باهم بخورم تا کم بشه .دیگه عاجز شدم کلیه هام درد میگیره .ممنون میشم راهنمایی کنید . چکر کنم …یا یک دکتر باسابقه معرفی کنید .بیام ویزیت شوم .باید از شهرستان بیام .ممنونم .

  97. سلام
    ٢٧ ساله هستم ١١ ماه ازدواج كردم قائدگي دردناكي داشتم حداكثر ٣ روز عقب ميفتاد اين ماه ب فاصله ي هفته لك بيني داشتم همراه با درد و ورم شكم و خون ب رنگ قهوه اي تيره و قرمز ديده ميشد و همچنان ورم شكم هست و نزديكي هم بدون جلوگيري داشتم
    علت چي ميتونه باشه از رفتن ب دكتر هراس دارم

    1. سلام بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید .

  98. سلام،میخواستم بپرسم خون قاعدگی از کجا خارج میشود؟

    1. سلام از رحم خارج می شود.

  99. سلام.من وقتی پریود میشم درد های خیلی زیادی در زیر شکم دارم استفراغ میکنم و کلا یروز نمیتونم لب ب غذا بزنم. دکتر رفتم گفت عفوت داری قرص مفنامیک اسید و منستروگل داده الان چن ماهه وقتی پریود میشم از اونا استفاده میکنم زیاد درد احساس نمیکنم و اینکه روی نوار لکه های سیاه دون دونی میبینم. الان اون قرص هام تموم شده میخام ببینم بازم استفاده کنم یانه ممکنه عفونتم هنوز نرفته باشه ؟اینم بگم که حتی الانم ک قرص هارو استفاده میکنم یکی دوتا مونده بازم همون لکه های ریز سیاه روی نوار هست. نمیدونم چیکار کنم.اینم بگم من یه ساله عروسی کردم و فعلا بچه نمیخاییم.

    1. سلام دارو های تجویز شده ربطی به درمان عفونت ندارد قرص مفنامیک اسید را باید در زمان خون ریزی زیاد مصرف کنید در زمان لکه بینی نیازی به مصرف قرص مفنامیک اسید نیست بهتر است برای بررسی بیشتر علت مشکل شما معاینه شده وسونوگرافی واژینال انجام بدهید .

  100. سلام من ۲۷ سالمه دو فرزند دارم تقریبا از اوایل ازدواجم پریودهای نامنظی داشتم به دکترم مراجعه کردم گفته به خاطر هورمونهاتولی اینبار که پریود شدم ۱۴روز جلوتر شدم رنگش سیاه وشدیده الان خیلی میترسم میشه راهنمایی کنید

    1. سلام برای منظم شدن پریودی خود باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  101. سلام.خانمی متاهل ۳۱ ساله هستم دارای یه دختر
    تا قبل از ازدواج پریودی های خیلی منظمی داشتم ولی از بعد از ازدواج تا دو روز با تاخیر پریود میشم مبتلا به کمخونی شدید یا به عبارای بیشتر فاکتورای خونم پایبنن و البته به سیلیاک مبتلا هستم
    دوسالی میشه که بعد از پریودی حدودا از ۵ تا ۱۰ روز متغییره که ترشحات قیر مانند دارم و گاهیی هم لرد مانند،چند باری به پزشک مراجعه کردم یکیشون که دوسال پیش بود گفتن که کمی عفونت دارم پماد دادن و دومی که سال پیش رفتم گفتن مشکلی نیست فقط دوره ی تخمکگذاری اینجور میشی البته شایان ذکره که متاسفانه تا مراجعه کردم ترشح تمام شده بود و از روی شرح وضعیتم اینو گفتن سونو هم انجام دادم چیزی مشاهده نشده ولی کلا از این بابت نگرانم و چون این ترشحات ۴ تا ۵ روز طول میکشه در زندگی زناشوییم اختلال ایجاد کرده و خسته کننده اند ایا به نظر شما با توجه به توضیحاتم مشکلی وجود داره؟و برای کاهش این ۵ روز راه درمانی وجود داره؟ممنونم

    1. سلام می توانید از قرص های جلوگیری استفاده کنید.

  102. با سلام و خسته نباشيد
    من اين ماه به ماما مراجعه كردم به خاطر عفونت قارچي كه دادم بهم سياف نيستاتين و مترونيدازول دادند ،دوره ي پريودي من اكثرا ٢٦ روزه هست ولي اينبار ٢٥ روز شد و چهار روز قبل از آن هم لكه بيني قهوه اي رنگ داشتم ،روز اول پريودي لكه هاي سياه دارم نميدونم باقي مانده ي كپسول هستند؟!چون زياد هستند نگرانم،در ضمن ٣٤ ساله هستم و متأهل و داراي دو فرزند،امسال پاپ اسمير هم انجام دادم زخم داشتم و عفونت ،زخم را دكتر برداشتند ولي عفونت به كل برطرف نشد ،سونو داخلي دادم گفتند عفونت مزمن دهانه ي رحم دارم ،ميخواستم ببينم اين مشكل جديد و خونريزي با رنگ سياه به خاطر چي ميتونه باشه،ممنون

    1. سلام از عوارض داروهای مصرفی بوده است .

  103. سلام من برای اولین بار پرید شدم اما خونم سیاه آیا خطرناک؟

  104. سلام من برای اولین بار پرید شدم ولی خونم سیاه اصلا واقعا من پرید شدم برای من زیان اور خطرناک چیه؟

  105. شرح حال .‌‌……..

    با سلام ..
    ۲۱ سالمه ۲سال که ازدواج کردم
    از همون اول اقدام به بارداری کردم
    پنج ماه پیش باردار شدم ۶هفته ایی بی هیچ دلیلی سقط شد چهارماه جلوگیری کردم
    دوباره اقدام کردم در مدت جلوگیری ازمایش های کلی برای اقدام به بارداری کردم چندتا ویتامینه کم داشتم رفع شد یک ماه پیش پاپ اسمیرمم خوب بود خداروشکر دکترم گفت امادگی بارداری دارم
    دوماه منتظر بارداری هستم اما نشدم
    قاعدگی منظمی دارم طول دورهی قاعدگیم ۳۳ روزست به مدت ۷روز اما این ماه
    ۳ روز زودتر از موعود پریودی لکه خون دیدم
    به بارداری شک کردم اما بعدش خونریزیم خیلی شدید شد ..فهمیدم پریود شدم?
    رنگ خونمم قرمز بود امروز روز سوم پریودیم هست خونریزیم خیلی کمتر شده رنگ خونریزمم قهوایی شده ..
    خیلی نگرانم ممنون میشم کمکم کنید ..

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد طول دوره پریودی از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است.

  106. با سلام ..
    ۲۱ سالمه ۲سال که ازدواج کردم
    از همون اول اقدام به بارداری کردم
    پنج ماه پیش باردار شدم ۶هفته ایی بی هیچ دلیلی سقط شد  چهارماه جلوگیری کردم
    دوباره اقدام کردم در مدت جلوگیری ازمایش های کلی برای اقدام به بارداری کردم چندتا ویتامینه کم داشتم رفع شد یک ماه پیش پاپ اسمیرمم خوب بود خداروشکر دکترم گفت امادگی بارداری دارم
    دوماه منتظر بارداری هستم اما نشدم
    قاعدگی منظمی دارم طول دورهی قاعدگیم ۳۳ روزست به مدت ۷روز  اما این ماه 
    ۳ روز زودتر از موعود پریودی لکه خون دیدم
    به بارداری شک کردم اما بعدش خونریزیم خیلی شدید شد ..فهمیدم پریود شدم?
    رنگ خونمم قرمز بود امروز روز سوم پریودیم هست خونریزیم خیلی کمتر شده رنگ  خونریزمم قهوایی شده  ..
    خیلی نگرانم ممنون میشم کمکم کنید ..

  107. با سلام من یه مشکلی برام پیش اومد که استرس شدیدی وارد شد بهم بعد اون پریود شدم وسط ماه و رنگ خونم قهوه ای تیره رو به سیاه و الان ۷روزه پریودم که این موضوع خیلی نگرانم کرده به نظر شما مشکلی برام پیش اومده؟و این دوره پریودی ممکنه چقد طول بکشه.چون عادت ماهیانه خودم ۷روزه که از روز ۵به بعد در حد لکس اما الان روز ۸ و من هنوزم لکه بینی دارم

    1. سلام استرس واضطراب روی دوره پریودی تاثیر می گذارد بنابراین این مسئله برای یک ماه طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  108. با سلام من یه مشکلی برام پیش اومد که استرس شدیدی وارد شد بهم بعد اون پریود شدم وسط ماه و رنگ خونم قهوه ای تیره رو به سیاه و الان ۷روزه پریودم که این موضوع خیلی نگرانم کرده به نظر شما مشکلی برام پیش اومده؟و این دوره پریودی ممکنه چقد طول بکشه.چون عادت ماهیانه خودم ۷روزه که از روز ۵به بعد در حد لکس اما الان روز ۸ و من هنوزم لکه بینی دارم

  109. سلام خانم ۴۷ ساله هستم چند ماه میشود متوجه میشم دوروز قبل از عادت درد کمر پادردی درد زیر شکم وخونریزی بسیار کم با رنگ سیاه دیده میشود بعد از دوروز قاعدگی منظم با رنگ عادی سرخرنگ دیده میشود لطفارهنمایی کنید چه مشکل دارم

    1. سلام مشکل جدی وجود ندارد.

  110. سلام
    من ۳۲سالمه و مجردم کمبود آهن دارم و کم خونی مینور و کمبود ویتامین dهم دارم.
    تقریبا سه سالی هست که پریودم شده ده روزه و ۱۸ روز پاک ام،۵روز اول پریودی لکه و ترشحات قهوه ای دارم و گاهی خون و مقدار خون پریودیم کم شده.آزمایش های هورمونی هم انجام دادم و گفتن مشکلی نیست.
    در ضمن جدیدا خارش هم دارم
    ممنون میشم منو از نگرانی در بیارین.

    1. سلام برای جبران کم خونی و کمبود ویتامین دی باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید طول دوره پریودی تا ۱۰ روز طبیعی است وجای نگرانی ندارد .

  111. سلام
    من ۳۲سالمه و مجردم کمبود آهن دارم و کم خونی مینور و کمبود ویتامین dهم دارم.
    تقریبا سه سالی هست که پریودم شده ده روزه و ۱۸ روز پاک ام،۵روز اول پریودی لکه و ترشحات قهوه ای دارم و گاهی خون و مقدار خون پریودیم کم شده.آزمایش های هورمونی هم انجام دادم و گفتن مشکلی نیست.
    در ضمن جدیدا خارش هم دارم
    ممنون میشم منو از نگرانی در بیارین.

  112. سلام ۱۶سالمه و مجردم . ۱۵روزه که پریودم شش روز اول فقط لکه های قهوه ایی داشتم و این دوروز آخر دوباره لکه های سیاه رنگ میبینم به نظرتون باید به پزشت مراجعه کنم لطفا کمکم کنین خیلی نگرانم

    1. سلام بله باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  113. سلام خسته نباشین
    من ۲۱ سالمه مجردم. تقریبا دو سه ساله پریودی نامنظم داشتم ینی دو ماهم میگذش پریود نمیشدم ولی وقتی میشدم شدید بود و درد زیاد. یبار رفتم دکتر بهم قرص دادتقریبا ۵ ماه مشکلی نبود ایندفه ۴۰ روز گذشته درد دارمو لکه های سیاه اما خونریزی نه. با توجه به این ک قبلنم اینجوری شده لازمه برم دکتر یا واسه استرسه زیادمه؟ :/ ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام استرس واضطراب روی دوره پریودی تاثیر گذار است اگر ماه آینده نیز پریودی شما غیر طبیعی بود باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود .

  114. سلام من دختری ۱۸ ساله هستم که نامنظمی پریود دارم و این که خون تیره از بدنم خارج میشه دکتر برای بی نظمی قرص مصرف کردم دو ماهه درست شده ولی رنگ خون ریزیم تغییر نکرده و تیره و مشکی هست مشکل خاصی دارم؟

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد.

  115. با سلام و خسته نباشید. من ۳۲ سالمه و متاهل هستم و ۶ ساله ازدواج کردم از اون موقع هم پریودهای نامیزان داشتم امسال کلا یک ماه در میان پریود بودم پزشکم گفتن علتش کیست های ریزی که دارم هست دارو میدن میره یک مدت دیگه دوباره بر میگرده ۲ساله از بهمن ماه پریود میشم تا خدا میدونه تا کی اما بصورت لکه بینی و سیاه رنگه و درد اطراف شکمم زیاد ندارم ولی کمرم بشدت درد میگیره و دیسک خفیف هم دارم.۲سال پیش سقط داشتم بدلیل قطب بدون قلب و اصلا هم پیشگیری ندارم ولی از اون موقع بچه دار هم نشدم. الان نگران دچار یائسیگی زود بشم. لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود تا با مصرف دارو زودتر نتیجه بگیرید .

  116. سلام من پریودم منظمه اما دو روز اول خون لخته خارج میشه روز سوم رنگش تیره میشه یعنی کلا دو روز خون میاد بقیه روزا رنگش تیره ست ب نظر شما مشکلی وجود داره؟

    1. سلام طول دوره پریودی از ۳ روز تا ۱۰ روز طبیعی است.

  117. سلام من بعداز یکی دوهفته از پریودقبلیم امروز دیدم لباس زیرم خیس بود با لکه های خون تیره وهفته قبل هم قرص اورژانس مصرف کرده بودم میخواستم بدون به قرص ربط داره یا مشکل یه چیز دیگس

    1. سلام بله از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  118. سلام من ۲۵ سالمه. سه ماهه اقدام به بارداری کردم. این ماه ۳ روز عقب انداختم و دیروز خونریزی با رنگ قهوه ای تیره مایل به سیاه داشتم ولی مثل همیشه خونریزی شدیدی نیست. نمیدونم باردارم یا نه. میشه کمکم کنید. الان میتوتم از بی بی چک استفاده کنم؟

    1. سلام برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  119. سلام،خسته نباشید،ببخشید من یه دختر مجرد ۲۴ ساله هستم که هفت روز مونده بود د پریود شم که شروع کردن به خوردنه یه بسته قرص ال دی بعد قطع کردن قرص دوروز اول فقط یکی دو قطره لک سیاه یا قهوه ای دیدم بعد که یکم خون اومد لکه ی سفید مایل به زرد رنگ غلیظ ب همراه خون دیدم که زیاد بود خیلی نگران شدم،و اینکه اولین بار بود قرص ال دی مصرف کردم و قبل اون پریودم منظم بود لطفا جواب بدید خیلی نگرانم قبلا هم سنوگرافی رفته بودم گفتن عادیه ولی موقع مریود درد شدیدی دارم،و اینکه همیشه احساس میکنم سمت راست زیر شکمم یه چیزی حرکت میکنه لطفا جواب بدید،با تشکر

    1. سلام علت مشکل شما از عوارض قرص ال دی است نگران نباشید .

  120. سلام خسته نباشید.ببخشید من چندروزی هست که سردرد دارم و احساس تکرر ادرار دارم و دور کلیتورسم سفیدک زدن یا مثل حالت پنیرک زده و احساس سوزش کمی هم میکنم رنگش هم قرمز شده و هیچ ترشحی هم ندارم ..خیلی تعجب میکنم ..درضمن من برای معدم قرص های بیسموت ساب سیترات ،امپرازول ،مترونیدازول،آموکسی سیلین مصرف میکنم ممکنه بخاطر این قرصا باشه؟؟

    1. سلام بله از عوارض داروهای مصرفی است اما اگر سوزش شما بهتر نشد وترشحات پنیری شکل همراه با خارش داشتید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود .

  121. سلام من پریودی هام نامنظمه البته دو سه ماهی میشه منظم شده چون قرص پروژسترون مصرف میکردم
    ولی این دفعه بهم ریخته و لکه بینی دارم به صورت قهوه ای و سیاه و دل دردم دارم نزدیکی هم داشتم ولی هیچی از منی داخل واژنم نریخته در ضمن عفونتم دارم
    میخواستم بدونم لکه بینی در زمان پریودی میتونه از عفونت باشه؟؟؟

    1. سلام علت کم شدن خون ریزی شما مصرف قرص پروژسترون است می توانید از عرق رازیانه استفاده کنید .

  122. سلام من چند ماهی هست که وقتی پریود میشم یکهفته قبل با درد کمر یا درد پا شروع میشه و به مدت سه روز زمان میبره تا پریدیم تمام میشه و پریدیم خیلی چسبنده و سیاه هستش نگرانم

    1. سلام این مسئله غیر طبیعی نیست.

  123. سلام
    من خونریزیم طبیعیه، فقط این ماه رنگ خون پریودم قرمز تیره هست. تازگیا رنگ پوست کل بدنم تیره شده
    دلیلش چی میتونه باشه؟ آیا به تغییر طبع بدنم مربوط می شه؟

  124. سلام خسته نباشیدمن ۱۷ سالمه وعقدهستم…پریودم معمولامنظم نیس اماهمیشه۷روزطول میکشه دوماه بودک تقریبا تویه تاریخ پریود میشدم اما این ماه دوسه روز زودتر شدم خونریزیم کم هست وتقریباسیاه رنگ لخته ندیدم..درضمن اخرین بار۲۵روزپیش باشوهرم نزدیکی داشتم

  125. سلام و خسته نباشید و تشکر از اینکه به همه سوالا جواب میدید
    من دختر مجرد بیست ساله هستم گاهی اتفاق میوفته زمانی که باید پریود بشم ترشحات قهوه ای پیدا میکنم که روز بعد سیاه رنگ شده و یکی دو روز بعد پریود میشم میخواستم بدونم طبیعی ست یا خیر

    1. سلام بله طبیعی است وجای نگرانی ندارد اما اگر ۵ روز ویا بیشتر لکه بینی داشتید باید به پزشک مراجعه نمایید .

  126. سلام و خسته نباشید و تشکر از اینکه به همه سوالا جواب میدید
    من دختر مجرد بیست ساله هستم گاهی اتفاق میوفته زمانی که باید پریود بشم ترشحات قهوه ای پیدا میکنم که روز بعد سیاه رنگ شده و یکی دو روز بعد پریود میشم میخواستم بدونم طبیعی ست یا خیر

  127. سلام میخواستم بگم من ۱۸سالمه و فقط درروزاول پریودم کش دار هستش مثلا به قدری کش دارهستش که نمیریزه واویزون میشه بایدبااب شست ولی فقط روزاول اینجوریه وازروزدوم عادیه ولی الان چندساله که همینه ومشکلی پیش نیومده ایاطبیعیه؟

  128. خسته نباشید من ۱۷ سالمه ودوره های نامنظمی دارم حتی ممکن یک ماه کامل تاخیر داشته باشه هر دوره مقدار کمی لخته دارم اما این دوره پریودم خیلی تیره و کم هستش بنظرتون مشکلی دارم؟

    1. اگر در دوره پریودی خود به خون ریزی نیافتید وفقط لکه بینی داشته باشید نیاز به بررسی وجود دارد .

  129. سلام خسته نباشید من ۱۴ سالمه و ماه پیش برای اولین بار پریود شدم ولی خون خیلی تیره ای بود و اون ماه فقط لخته های سیاه و بزرگ می دیدم.این ماه هم همین طوره خونم تیرست و هر چقدم بیشتر میگذره تیره تر میشه.الان هم به لخته ی خیلی بزرگ دیدم که کاملا سیاه بود.نیاز هست که برم پیش متخصص؟

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد این مسئله طبیعی است.

  130. من از قرص جلوگيري استفاده ميكنم پنج روز بعد از اتمام دچار ترشحات سياه رنگ شدم در صورتيكه هميشه پنج روز بعد از اتمام قرص پريود ميشدم

    1. نباید طولانی مدت به صورت متوالی از قرص های جلوگیری استفاده کنید.

  131. سلام
    من ۶ ماهه که ازدواج کردم
    ابتدا دورهای پریودیم منظم بود خونریزی طبیعی داشتم به علت اینکه استخر میرفتم دچار عفونت شدم از کرم های واژینال استفاده کردم مشکل برطرف شد ولی دوباره بعد از چند ماه ترشحات سفید رنگ سفتی رو مشاهد کردم ولی نه خارش داشتم نه سوزش و نه درد .الان دوماهه که پریودیام به رنگ قهوه ای تیره همراه بالختهای ریز ریز است ولی دوره های پریودیم در ماه منظم نهایتا یکی دورز عقب جلو میشه .ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام فعلا مشکلی وجود ندارد اما اگر ماه بعدی در دوره پریودی خود به خون ریزی نیافتادید وفقط لکه بینی داشتید باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود .

  132. سلام خسته نباشید من دختری ۱۵ساله هستم و از ۱۲سالگی پریود میشم ۴ماه اول پریودم مرتب بود ولی رنگش از اولش سیاه بود و تا الان سیاه هستش
    دردم خیلی زیاده و نامنظم پریود میشم بعضی ماه ها هم پریود نمیشم . به متخصص زنان زایمان رفتم و ۳ماه دارو خوردم در طول مصرف دارو پریودم رنگش اولین بار قرمز بود وبعد از تموم شدن دارو به هملن حالت اول برگشتم آیا مشکلی هست و .ایا جای نگرانی وجود دارد؟؟

    1. سلام بهتر است از داروهای گیاهی مانند عرق رازیانه استفاده کنید.

  133. سلام خسته نباشید من دختری ۱۵ساله هستم و از ۱۲سالگی پریود میشم ۴ماه اول پریودم مرتب بود ولی رنگش از اولش سیاه بود و تا الان سیاه هستش
    دردم خیلی زیاده و نامنظم پریود میشم بعضی ماه ها هم پریود نمیشم . به متخصص زنان زایمان رفتم و ۳ماه دارو خوردم در طول مصرف دارو پریودم رنگش اولین بار قرمز بود وبعد از تموم شدن دارو به هملن حالت اول برگشتم آیا مشکلی هست و .ایا جای نگرانی وجود دارد؟؟

  134. سلام خسته نباشید پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگزارم.پیشاپیش از صراحت کلام هم عذرخواهم.۲۳ سالمه و متاهل
    ۲۹آذر بعلت سقط هشت هفته کورتاژ کردم وبهمن ماه بعد مثل قبل از بارداری سوم پریود شدم.درکل هم پریودی منظم داشتم.
    اسفنرماه با تجویز پزشک قرص ضد بارداری مصرف کردم تا پریودیم عقب بیفته چون رفتم مسافرت.و ۷ام پریود شدم البته اولش دوروزی لک بینی خفیف داشتم.
    روز اول فروردین بعلت بی اطلاعی قرص اورژانس بصورت غلط مصرف کردم یعنی فقط دوتاld۲۴ ساعت بعد از رابطه مشکوک خوردم.
    در فروردین نهم لک بینی سیاه و غلیظ داشتم اندازه بند انگشت.
    دهم پریود شدم ولی کمر درد و دل درد شدید و بی سابقه.
    به پزشک مراجعه کردم بعد از معاینه و چکاپ گفت همه چیز اوکی و رحم هم سالمه.
    اقدام به بارداری کردیم و ازونجایی که پرودیم بهم خورده بود یه روز درمیون اقدام داشتیم.
    از۶ اردیبهشت لک بینی دارم قهوه ای تیره و سیاه و خیلی غلیظ حداکثر اندازه دوبند انگشت.
    هرازگاهی زیر دلم و در کمرم درد احساس میکنم.

    ضمنا بارداری اولم که سقط شد به محضی که اقدام کردیم باردار شدم.
    به نظر شما مشکلی پیش اومده؟؟
    نیازه دوباره برم دکتر؟؟

    1. سلام ممکن است علت لکه بینی شما لانه گزینی جنین باشد بهتر است صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  135. با سلام من ۱۵ سالمه روزای اول پریودی خونریزیم زیاده به رنگ تیره و لخته های کوچیک و لزج هست بعد از روز سوم کم کم درست میشه و دیگه تیره نیست . ایا مشکلی هست یا طبیعیه ؟

    1. سلام بله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  136. سلام وقت بخیر من یه سوال داشتم حدود دوماهی هستش که رنگ پریودم تیره هستش و دوره اش نا منظمه …. حدود ۷ماهی هستش که ازدواج کردم قبل ازدواج دوره ی قاعدگیم نا منظم بوده و الانم هست. ولی جدیدا دو ماهه که رنگ تیره داره درد هم دارم ولی حجمش هم کمه گاهی وقتا هم فقط لکه بینی مشاهده میشه…
    و یه چیز مهم تر اینکه من قبل پریودم ترشحاتم یه بوی خاصی داشتن ولی داخل واژن خارشی نداشتم اما بیرون کناره هاش شروع به خارش کرد…. هیچ قرصی هم استفاده نمیکنم…. به نظرتون مشکلم جدیه؟؟؟؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شده وعلت مشکل شما بررسی شود.

  137. خانمی ۲۸ ساله هستم
    ۲ سال پیش به خاطر ای پی تخمدان سمت راستم رو از دست دادم بعد از اون هم دوبار به فاصله ی ۶ ماه کورتاژ داشتم ،
    الان مدتیه متوجه شدم خوریزیم بسیار کم و از روز اول تا روز اخر فقط سیاه رنگ هستس
    پریودم سر موقع است و دیرو زود نمیشه فقط خیلی کم شده و رنگشم که کاملا سیاه است
    لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام می توانید از دم کرده ی رازیانه استفاده کنید .

  138. من الان نزدیک ۴ ماه پریودیم منظم نیس اولاش ک نمیومد و بعد اوکی شد و بعد رنگ سیاه و خیلی کم ینی روز دوم پریودیم نمیاد فقط ی ۱ روز اونم کم میترسم میشه کمکم کنید استرس کل بدنمو گرفته

  139. من الان نزدیک ۴ ماه پریودیم منظم نیس اولاش ک نمیومد و بعد اوکی شد و بعد رنگ سیاه و خیلی کم ینی روز دوم پریودیم نمیاد فقط ی ۱ روز اونم کم میترسم میشه کمکم کنید استرس کل بدنمو گرفته

  140. سلام خسته نباشین.من ماهه قبل نوزدهم پریودشدم بعداز یه هفته پریودیم ک تموم شد نزدیکی داشتم ازترس باردارنشم قرص اورژانسی خوردم دوهفته بعدش پریودشدم باز دکترک رفتم امپول ودارو بهم دادچهارروزبعدش خونریزیم قطع شد..بعدازیه هفته ک میشه نوزدهم ماه بعد پریود شدم یعنی موقع پریودی ماه قبلم پریود شدم.تست پاپ اسمیردادم دکترم گفت التهاب یه دیده میشه…نگرانم یه کم ایا سرطانه یا… توروخدا کمکم کنید ازنگرانی دارم سکته مسکنم

    1. سلام نگران نباشید خیر ربطی به سرطان ندارد التهاب و عفونت با مصرف دارو برطرف می شود .

  141. سلام من ١٨سالمه و هميشه دوران پريودي خونريزي داشتم بدون هيچ ايرادي ولي اين دفعه دو روز اول تيره رنگ تقريبا سياه بود ولي بعدش درست شد و از روز ديده شدن خون تيره رنگ و درست شدن خونريزي تا به امروز نه روز گذشته ولي هنوز خونريزي ادامه دارد ايا مشكلي هست؟

    1. سلام اگر بیشتر از ۱۰ روز خون ریزی داشتید و تبدیل به لکه بینی نشد باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  142. سلام.من ۲۳سال دارم و ۵سال ازدواج کردم.تاریخ پری منظم اما بسته ب شرایطم با یکی دو روز تفاوت شروع میشه دوره هام۸روزه بود
    و الان چند سری میشه که دوره هام در ۵روز تموم میشه و خون ریزیم نسبت ب قبل کم شده و تغییر رنگ قرمز تیره ایا مشکل خاصی هست؟این تغییر طی چند دوره اخر اتفاق افتاده

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد .

  143. سلام
    دختری هستم ۱۷ ساله قاعدگی منظمی دارم و درد هم فقط روزه اول و نیم ساعت به پریودیم دارم ولی ۱۰ روزه هست سیکلم و روزا ۷ و ۸ قاعدگیم به رنگ قهوهدای تیره و سیاه میشه و سپس کم رنگ تر تا این که پاک میشم آیا مشکلی هست؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  144. سلام ۱۷ سالمه قادگی منظمی دارم ولی ۱۰ روزه و درد زیاده هم ندارم فقط روز اوله اما روز ۷ یا ۸ دوره تا ۹ اینا رنگ قاعدگیم قهوه ای تیره و یا مشکه بعد زرد کم رنگ و پاک میشم آیا مشکلی دارم؟

  145. سلام من ۳۰ سالنه و مجرد هستم حدود دوسه ساله نظم قاعدگیم به هم خورده .و بین دو پریودیم خیلی لکه بینی داشتم حالت این بود که خون خشک شده همراه آب ازم ترشح میشد .رفتم دکتر کفتن پرولاکتین خونم بالاست و تنبلی تخمدان دارم.کلی قرص و دارو دادن و پیش دکتر غدد فرستادن ولی من ادامه ندادم و نرفتم .الان هم ده روزی هست داروهای گیاهی مصرف میکنم ولی تغییر چندانی نکرده هر دوسه روز یه بار خون تازه هم ازم بیرون میاد .خیلی افسرده شدم بابت این موضوع. به نظرتون خوب میشم ؟

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود.

  146. سلام من ۱۴ سالمه روزای پریودم نا منظمه یه ماه هفت روز میشم یه ماه ششی روز این ماه هم هشتمین روز پریودم دیدم که رنگش تیره شده این طبیعیه؟

    1. سلام بله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  147. سلام ببخشید دختری ۱۷ ساله هستم سیکل قاعدگی تقریبا منظمی دارم از دیروز که زمان شروع پریودمه لخته های خون مایل به سیاه رنگ میبینم ومیزانش هم خلیل کمه اولین باری هست که همچین اتفاقی برام میفته لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

  148. سلام من ۶این ماه پرید شدم و ۱۰ تموم شدم ولی اصولا ۷ روز پرید میشم وبعد۲۸ این ماه باز پرید شدم اما به رنگ تیره مایل به سیاه واین سیاهی فعلا تا ۵ پریدم ادامه دارد و نگران کننده هست یانه؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  149. باسلام من عقدم و ۷ماه بود که پرید نشدم وقبلشم نامنظم بود الان که بعد۷ماه پرید شدم خونش خیلی کم در حد یه قاشق مربا خوری در هر۲۴ساعت و تیره هم هست علتش چی میتونه باشه؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود .

  150. سلام من چهارده سالمه همیشه زمان پربودیم خونریزی عادی داشتم ولی این بار خونریزی بسیار کم و در حد لکه و البته روز اول بیشتر و به رنگ خون ولی روز های بعد خیلی کم و به رنگ قهوه ایه . خیلی نگرانم اگه میشه کمکم کنید

    1. سلام اگر ماه آینده نیز این مشکل را داشتید نیاز به پیگیری وجود دارد.

  151. سلام من دختری ۱۹ساله هستم ک چند ک چند سال پیش کیست داشتم بعد رفع شدن چند ماهی پریودم عادی بود ولی نزدیک ۲سال میشه ک پریودم ۲یا۳درز جلو یا عقب میوفته رنگشم سیاه .کشدار با لخته های خونی سیاه میخواستم ببینم خطرناکه اگه خطرناک باشه چه عوارضی داره خواهش میکنم زود جواب بدید

    1. سلام خیر خطرناک نیست.

  152. سلام من ۱۹سالمه ۲ساله موقع پریود غلیظ کشدار با لخته های خونی سیاه میخواستم ببینم خطرناکه یا نه ممنون میشم اگه زود پاسخ بدید میترسم

  153. سلام ،خسته نباشید. من دوماهه که پریودم خیلی کم بوده یعنی اینکه در ماه هفت روز پریود میشم ولی دو ماه گذشته سه روز شدم، الان تو این ماه ده روزه شدم و قطع نشده ، نگرانم میشه جوابمو بدید ممنون میشم

  154. سلام من ماه پیش پریودم ده روز دیر تر شدم ولی دوره هفت روزم ۴روزه تموم شد این ما پنج روز اول لخته های خیل کم و قهوه ای مایل به سیاه داشتم و روز ششم به بعد عین دوره های قبلیم پریودم رنگ طب به خودش گرفت و قرمز تیره ماسل به روشن کمی شد و روز ششم بعد از اون لخته های مشکی و خیلی خیلی کم انگار تازه پریود شدم و انگار روز اول پریودمه و مقدار رنگ طبیعی مخصوص روز اول رو داشتم الان که روز۱۳یا روز ششم بعد ازاون خونریزی طبیعیم بوده روند کاهشب داشته و داره کم میشه آیا مشکی هست؟

    1. سلام اگر ماه آینده نیز این مشکل تکرار شد باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شده و برای شما دارو تجویز شود.

  155. سلام،من پریودیم منطم هست هر ماه هر سیو هفت روز پریود میشم ولی این ماه اوایل پریودیم خیلی خونریزی کمی داشتم از روز سوم تقریبا خونریزی قطع شد و در حد لک بینی بوده،ولی از روز ششم دوبار درد های مثل پریودی داشتم که کوتاه مدت بود ولی خونریزی میکرد وخونریزی اون خلی تیره ست،وهنوزم ادامه داره الان که روز هشتم هست در ضمن از سه روز قبل از پریودی سینه هام مثل همیشه حساس شده بود،ولی هنوزم هم همون حسو دارم نمیدونم چم شده میشه راهنماییم کنین

    1. سلام برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  156. سلام من ۲۰ سالمه
    پریودم همیشه منظمه و خونریزیم عادیه
    ولی امروز متوجه شدم ک خونی ک خارج میشه بوی خیلی بدی داره
    و همراه خون ترشح های بی رنگ هم خارج میشه
    خطرناکه؟

    1. سلام باید صبر کنید تا پریود شما تمام شود اگر بعد از پاکی ترشحات رنگی با بوی بد داشتید ویا اینکه سوزش وخارش آن وقت باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  157. سلام من ۲۰ سالمه
    همیشه پریود منظم و طبیعی داشتم
    امروز روز دوم پریودم هست و احساس کردم خونی ک خارج میشه بوی خیلی بدی داره و ترشحات بی رنگ همراه خون خارج میشه
    (این ماه قرص مولتی ویتامین و اهن +ویتامین ث زیاد مصرف کردم)
    خطرناکه؟

  158. سلام من ۲۰ سالمه و تا الان پریود های منظم و عادی داشتم
    ولی این ماه ک پریود شدم
    خونی ک خارج میشه بوی خاصی داره
    بین پریود ماه قبلم تا این ماه داروهای جدیدی مصرف کردم ممکنه اثر اونا باشه؟
    خطرناکه این موضوع؟

  159. سلام من دختر ۲۷ ساله مجرد هستم .سیکل ۲۱ روزه دارم ک منظمه ولی چند دوره هست ک سه روز اول پریودم خونریزی تیره قهوه ای مایل ب مشکی و غلیظ دارم.میخواستم بدونم ایا این خطرناکه?

    1. سلام خیر خطرناک نیست.

  160. سلام من ۳۷سالمه ۱۵سال ازدواج کردم سابقه نازای دارم امروز ۵ روزه پر بودم از روز اول قهوهای پررنگ تا روز چهارم از اون به بعد مثل دود سیاه است چکار کنم ایا جای نگرانی وجود داره

    1. سلام اگر به خون ریزی نیافتادید بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  161. سلام..من چند وقته عروسی کردم هنگام مقاربت درد دارم و عادتم خیلی نامرتبه..برای جلوگیری از بارداری از قرص های اورژانسی استفاده میکنم..الان ۲روزه خونریزی سیاه رنگ دارم و بعید میدونم عادت ماهانه شده باشم چون یه هفته قبل عادتم سینه هام شدیدا درد میگرن و الان دردی نداشتم

    1. سلام با توجه به عوارض قرص اورژانسی اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  162. سلام
    من ۳ ماهه ک خون پریودم قرمزه اما کمی تیره شده و کدره
    خوتریزی شدید داشتم اما طی این ۳ ماه خونریزی و درد عادی دارم
    داروی خاصی استفاده نکردم
    البته ماه پیش ۴ روز اول خونم کدر بود و شفاف نبود اما روز چهارم عادی شد
    روز پنجم هیچ خونریزی ای نداشتم و روز ۶ تا ۸ ک اخر قاعدگیه خونِ قهوه ای
    شفاف نبودن خون خطرناکه؟

    1. سلام خیر خطرناک نیست مشکل جدی وجود ندارد.

  163. ببخشید یادم رفت بگم من از اول ماه رمضون از قرص های هماتینیک استفاده میکنم و حدودا دو روز قبل ماه رمضون از مریضی پاک شدم و تا ب حالم سابقه لکه بینی سیاه رنگم نداشتم ب نظر شما ممکنه من حامله باشم؟؟و علت درد موقه نزدیکی چیه؟؟

  164. سلام دختر ۲۳ ساله ایی هستم که هر ماه ۵ یا ۴ روز پریودم زود میشم. و هر بار درد شدیدی دارم دکتر رفتم و سونوگرافی نشون داد هیچ مشکلی ندارم و خونریزی هم زیادی ندارم.۹ ماهه ازدواج کردم و متاهل هستم.اما بعد از سونو که پریود شدم بازم همراه با درد شدید و خونریزی بسیاااااار کم ب رنگ قهوه ایی هست.بازم ب دکتر مراجعه کنم؟؟؟جای نگرانی که نداره؟؟

    1. سلام بهتر است آزمایشات هورمونی در روز سوم پریودی انجام بدهید.

  165. با سلام برا انجام آزمایشات هورمونی در روز سوم پریود باید از هیچ قرص و دارویی انجام نشه تا ازمایش درست نشون بده.اخه من موقع پریود همیشه درد شدیدی دارم همراه با استفراغ و از شیاف و قرص استفاده میکنم.خواستم بپرسم تاثیری در ازمایش هورمون داره یانه؟؟؟ میتونم استفاده کنم یا نمیتونم؟؟؟متشکرم

    1. سلام مصرف این داروها در روز اول پریود منعی ندارد.

  166. سلام ۶ماهه قاعدگیم بهم ریخته ۴روز ادرارم خون میشد بعد پریود میشدم تا۷ روز دوباره ۴روز خون دوباره پریود دکتر یاسمین داد که ۳تاشو خوردم خیلی حال تهوع وبدنم پر لک قهوه ای شد نخوردم سونو هم دادم چیزی نبود تا ۹فروردین من هم پریود شدم هم سنگ شکن از طریق رحم انجام دادم و۱۵فروردین پاک شدم بعد از اون حدودا پریودیم یه۱۷روز فک کنم عقب افتاد ۲۹اردیبهشت شدم تا ۵خرداد باز دوباره ۱هفته گذشته دوباره پریود شدم تیرویید هم نداشتم فقط ازمایش جدیدم هنوز خون در ادرار وپروتیین نشون میده ویتامینام هم بالاس خوبه

  167. سلام خسته نباشید
    من کیست داشتم و ب حدی بود ک عملش کردم بعد عمل پریودم خیلی خوب بود رنگش هم عادی بود واصن برام نگران کننده نبود ولی بعد ۴ ۵ ماه تقریبا رنگش تغییر کرد و تیره تر شد و حتی گاهی اوقات کم میشه خیلی نگرانم رنگش تیرس ولی پریودم تا حدودی منظمه هر ماه ۳ ۴ روز زودتر میشم ک ب نظر عادیه و پریودمم ۵ روز بیشتر طول نمیکشه بعدش ممکنه تا ۲ روزفقط لک بینی داشته باشم
    و درضمن من قرص دیان و سیپروترون کامپاند ب مدت تقریبا ۱۰ ماهه ک دارم استفاده میکنم.ممکنه راهنماییم کنین مشکلی دارم یا ن؟

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد اما بهتر است به مدت طولانی به صورت پیوسته از قرص های جلوگیری استفاده نکنید ۳ ماه به بدن خود استراحت دهید وبعد مجدد از قرص جلوگیری استفاده کنید .

  168. سلام من عادت ماهانم خیلی نامنظمه وعقب جلو میشم بعدایندفعه ودفعه قبل خون قهوه ای مایل ب سیاه

  169. سلام من ۲۰ سالمه ۳ماهه عروسی کردم ونزدیکی نداشتم باهمسرم دوماه حالا یابیشتردقت نکردم که پریودیم قهوه ای مایل ب سیاه ومریضیم نسبت ب قبل خیلی کم شده و عادتام خیلی نامنظمه وهمیشه ازاین مسله رنج میبرم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شده و علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  170. سلام
    يكي دوساله دوسه روز اول پريودم فقط لكه تيره تقريبا قهوه ايست و بعد پريودم شروع ميشه به رنگ طبيعي ازمايشات هورموني دادم نرمال بود كيست هم نداشتم مشكل خاصي ممكنه داشته باشم كه مربوط به رحم باشه؟

    1. سلام خیر اگر مشکلی بود داخل سونوگرافی مشخص می شد.

  171. $h@y€$T£:
    سلام و خدا قوت
    من ۲۶ ساله هستم.با سیکل ۳۰ روزه البته تا پارسال ۲۸ روزه بودم.مدت پنج سال جلوگیری طبیعی داشتم.بعده سه ماه رابطه باردار شدم.اما هورمون بتام خیلی کم بالا میرفت.تا اینکه دچار لکه بینی شدم و خونریزی و در هفته شیش سقط کردم به صورت خود به خودی.آخرین بار تیتر بتام ۸ شده بود و سونوی واژینال چیزی تو رحم نشون نمیداد.و من بعد از ده تا ۱۲ روز خونریزی پاک شدم.بعد از دو پریود طبیعی یک بار در روز ۱۴ سیکلم رابطه ی محافظت نشده داشتم.در اون ماه در روز موعد پریود لکه بینی صورتی داشتم و بعد از دو یا سه روز پریود شدم.شک داشتم که باردار بودم یا خیر.چون زمانی که لکه بینی داشتم بی بی چک بعد از نیم ساعت یک خط خیلی کم رنگ انداخته بود.الان سه دوره از این اتفاقات میگذره.من شدیدا سردرگمم که باز هم سقط کردم یا خیر و نگرانم که مادر نشم.از طرفی دو دوره از پریودم خونریزیم کمتر شده و رنگش هم قهوه ایه.و وقتی دستشویی میرم عذرخواهی میکنم در حد یک قاشق ازم خون به صورت لخته دفع میشه.روی پد خیلی کمه.به نظرتون من مشکلی دارم؟

    1. سلام اگر در زمان پریود خود خون ریزی ندارید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شده و علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  172. باسلام خسته نباشید من زنی ۲۲ساله هستم شهریور سال ۹۴ازدواج کردم.فقط چند ماه اول با ال دی جلوگیری داشتیم دقیقا یکسال طبیعی جلوگیری کردیم بعد خواستم بارداربشم واقدام کردیم قبلا پریدیم منظم بود تااینکه اقدام کردیم همون ماه اول عقب انداختم فک میکردیم حامله ام اصلا اون ماه پریود نشدم تااینکه رفتم پیش دکتر برام سنوگرافی نوشتpcoخفیف داشتم توهردوتخمدانام موقع نزدیکی کردن وقبل پریودی واینا همیشه درد داشتم وموی زائد هم دارم دکترم گفت باید وزن کم کنم رژیم گرفتم وعرق رازیانه اینا ومتفورمین مصرف کردم بعد چهار پنج ماه دوباره خودم سرخود رفتم سونو گفتن کیستام رفع شدنامافولیکول ندارم دوباره دکترم گفته فقط باید وزن کم کنم میگه هنوز کیست داری. آیادرسته؟میگه چربی دورتخمدانات زیاده واسه همین تخمک نداری الان بازم دارم رژیم میگیرم ومیخام برم باشگاه ببینم تاثیرداره…بعد۱۸ماه هنوز باردارنشدم درضمن آزهم داده شوهرم خداروشکر هیچ مشکلی نداره…این ماه آخر بعد این رژیمام که پریودشدم سرموقع بود یعنی پریهام مرتبه.ولی اینبارتاپنج روز خونریزی نداشتم فقط لکه های قهوه ای خیلی تیره مایل به سیاه داشتم یعنی ازلکه بیشتربود ولی خونریزی هم نبود بعد ازاون الان پنج روزه خونریزی دارم سرجمع ۱۰روز طول کشیده جای نگرانیه؟؟؟؟امیدوارباشم برای بارداری اگه میشه خاهشا زود جوابمو بدین بخدا خیلی دارم زجرمیکشم..

    1. سلام نگران نباشید طول دوره های قاعدگی تا ۱۰ روز طبیعی است .

  173. سلام خسته نباشین. من از وقتی ازدواج کردم پریودم نامنظم شده. پریودم هفت روزه بود. تو دوماهه اخیر هم درعرض سه روز با رنگ تیره پریودم تموم میشد اما این ماه رحمم خیلی درد میکرد احالت تهوع سرگیجه همه چی داشتم یه بار آزمایش دادم واسه بارداری منفی بود. چند روزی مونده به پریودم این ماه خونریزی دارم به رنگ روشن همراهش سرگیجه هم دارم با حالت تهوع میدونم پریود نیست چون اصن مثه هر ماه علایمشو ندارم . میشه بگین علتش چیه ؟؟؟؟
    دکترم رفتم دوتا قرص داد یدونه هم پماد واژنی. قرصامم مفنامیک با میترونیدازول هستش.

  174. سلام خسته نباشید
    دختر هستم ۱۷ سالمه،۵ سال پیش پریود شدم و کاملا عادی و منظم بود تا حدود ۲ سال پیش با دردای شدید زیر شکم به پزشک مراجعه کردم و پس از سونو متوجه شدم که در ناحیه زیر شکم سمت راست یک کیست ۴ سانتی دارم،پزشک قرص ال دی تجویز کردن ۲ تا ۲۱ روز مصرف کردم و کیست رفع شد،اما بعد از رفع کیست زمان قاعدگیم کاملا بهم ریخت طوری بمدت طولانی نمیشدم یکبار ۶ماه تاخیر افتاد دوبار ۴ماه و یک ۵ماه تاخیر تو زمان قاعدگی داشتم،وقتی مراجعه کردم یک دوره ۶ ماهه قرص ال دی تجویز کردن برام،بعد از قطع قرص ۲ماه طول کشید تا مجدد پریود بشم باز ۲ماه دیگه،بعد از اون به موقع شدم با چند روز اختلاف،لازمه ک بگم بعد از مصرف ۶ ماهه قرص ال دی رنگ خون قاعدگیم خیلی تیره و با لخته خون های زیاد هست و در قسمت تناسلی احساس درد میکنم،در حال حاضر هم روز چهارم قاعدگی هستم و خون بسیار تیره است و زود به زود نوار عوض میکنم.
    ممکن هست مشکل جدی داشته باشم؟

    1. سلام نگران نباشید علت آن مصرف قرص ال دی است بهتر است طولانی مدت از قرص های جلوگیری استفاده نکنید.

  175. سلام خسته نباشيد.من ٢٤ سالمه و ازدواج كردم.
    ماه پيش بعد از پريوديم از قرص جلوگيري استفاده كردم. اما توي دوره تخمك گذاري و بعد از تخمك گذاري كه نزديكي داشتم از قرص استفاده نكردم.قبل از پريودي اين ماه بيبي چك گذاشتم و جواب منفي بود.ديروز پريود شدم اما به رنگ سياه و لخته هاي خيلي سفته.اما توي ادرارم رنگ خون قرمز ميبينم.به نظر شما مشكلي وجود داره؟!

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکل جدی وجود ندارد.

  176. سلام ۱۶سالمه و مجردم اوایل پریودام تقریبا منظم بود ولی چند وقتیه سه ماهی یکبار پریود میشم بعد از سه ماه دوروزه که پریود شدم ولی خیلی کم خونریزی دارم و به رنگ قهوه ایی تیره هس علت چیه؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  177. سلام من این ۴ساله ازدواج کردم و مشکل کم کاری تیروئید دارم و باردار نمیشم و پریودی نامنظم دارم.الان پریود هستم و لخته های خون بزرگ و رنگ تیره دارم و چسبندگیش زیاده دلیلش چیه ممنون میشم جواب بدید؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای منظم شدن پریودی شما دارو تجویز شود.

  178. سلام وقت بخیر .. من ۲۰ سالمه و مجردم .. الان یک هفته میشه که قاعدگیم تمام شده اما مقدار کمی خونریزی داشتم. الان اولین باره که اینطور میشه. آیا مشکلی هست؟ یا اگه تکرار شه به پزشک مراجعه کنم؟

    1. سلام بعضی از خانم ها در وسط سیکل قاعدگی در زمان تخمک گذاری دچار لکه بینی می شوند که این مسئله طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد.

  179. باسلام , من حدود ۶ ماه است در دو روز اول رنگ خون قاعدگی ام تیره رنگ است ولی قبلا ابن طور نبوده و همیشه رنگ روشن و شفاف داشته. و مدتی هم هست خون قاعدگی ام کمتر شده قبلا ۴ روز اول کامل خونریزی داشتم ولی مدتیه ۲ روز اول خونریزی دارم و به مقدار خیلی کم . لطفا راهنماییم کنید من مشکلی دارم.

    1. سلام می توانید از دم کرده ی رازیانه استفاده کنید.

  180. سلام من چندماه وقتی پریود میشم لبام خشک میشه و داخل خون قاعدگیم نقطه های ریز سیاه رنگ میبینم سیکل قاعدگیم سی روزس چه ویتامینی از بدنم کم شده؟؟

  181. سلام من دختر بیست و پنج ساله مجرد هستم. سال پیش کیست ساده چهار سانتی داشتم که با مصرف یک ماه دزوسپتیو برطرف شد. چند ماه بعد از این قضیه برای اینکه تو تعطیلات عید پریود نباشم بهمن ماه قرص دزوسپتیو رو از روز سوم قاعدگی خوردم و بعد از تمام شدن قرص هفت روز بعد بسته بعدی رو شروع کردم که باز روز سوم قاعدگی میشد. بعد از تمام شدن قرص پریودم نامنظم شده ماه اول لکه بینی داشتم. ماه دوم زودتر از موعد پریود شدم و شدید بود و ماه سوم دیرتر از موعد پریود شدم و خیلی خیلی کم بود. ممکنه این نامنظمی از استفاده خودسرانه دارو باشه یا اینکه کیستم برگشته؟

    1. سلام بله ممکن است از عوارض مصرف خودسرانه دارو باشد.

  182. سلام خسته نباشین،من سه ساله ازدواج کردم و هنوز موفق به بارداری نشدم،خونریزین نامنظمه،چهل و پنج روز بود که پریود نشدم الان دو روزه که پریود شدم و بجای خون آب قهوه ای تیره همراه با یه چیزای خشک ریزی ازم میاد لطفا اگه میشه راهنماییم کنین بدونم دلیلش چیه؟مرسی
    درضمن تخمدانم pco
    و همچنین تنبلی تخمدان دارم

    1. سلام باید زیر نظر مرکز تخصصی ناباروری از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا به نتیجه بگیرید.

  183. سلام خسته نباشید.. من ۲۳ ساله هستم .. پارسال بعد از یه دل درد شدید و مراجعه به بیمارستان متوجه شدم که تخمدان پلی کیستیک دارم که نوعی قرص هورمونی و قرص قند تجویز کزدن که مرتب مصرف نکردم .. حدودا یک ماهی هست که لکه بینی قهوه ای دارم و پریود نامنظم دارم و چند روز سوزش کمی داشتم .. البته این یک ماه استرس شدیدی داشتم.. ایا این علائم خطرناکه؟ خیلی ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام نگران نباشید خیر خطرناک نیست اما باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای درمان شما دارو تجویز شود .

  184. سلام من رابطه جنسی. دااشتم و در. ی هفته س بار قرص اورژاانسی مصرف کردم و عادتم به تاخیر افتاد و در ماه. دوبار پریود میشم و به شکل تیره رنگ وسیاه رنگه و از اخراش به صورت لکع لکه اسست و از ی. هفته بیشتتره قبلا هفت روز بود پریودم ایا نیازی هست به دکتر مراجعه کنم؟مرسی

    1. سلام این مشکل شما از عوارض مصرف قرص اورژانسی است اگر تا سیکل بعدی مشکل پریود شما برطرف نشد آن وقت یعنی ماه آینده باید به پزشک مراجعه نمایید .

  185. سلام خسته نباشید من دختر ۲۵ ساله تا الان پریودم کاملا منظم و با سیکل ۲۸ روزه است و ۳ روز طول میکشه و ممکن تا روز ۵ ام لک بینی داشته باشم اونم مثلا بعد حمام…درد زیادی در دوران قاعدگی ندارم و کاملا طبیعی…سابقه کیست تخمدان هم ندارم…خونریزیمم نه زیاد نه کم ولی لخته خون هم دیده میشه در این دوران …اما این ماه دومین بار خون قاعدگیم تیره و سیاه است …با مطالبی که خوندم نگران شدم…ممنون میشم راهنماییم کنین؟؟؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید اگر همراه با خون ریزی قرمز رنگ لخته های سیاه وتیره دارید مشکلی وجود ندارد .

    2. سلام خسته نباشید من۲۹ سالمه تازه نامزد کردم رابطه سحطی داشتم. ای ماه پریودم ده روز عقب افتاد و بصورت لخته های سیاه و قهوه ای پررنگ هستش ک خیلی نگرانم کرده ایا امکان حاملگی وجود داره؟؟

  186. سلام.من ۲۰ سالمه.
    امروز برای اولین بار رفتم باشگاه.بعد باشگاه متوجه شدم ک ازم ترشح خونی خارج میشه.
    (پریودم ۳ روزه ک تموم شده)
    خطرناکه؟

    1. سلام خیر خطرناک نیست ممکن است علت لکه بینی شما تخمک گذاری باشد یا انجام ورزش ممکن است علت آن باشد که جای نگرانی وجود ندارد.

  187. سلام من تازه نامزد شدم رابطه سطحی داشتم ولی دخول صورت نگرفت و فعلا دختر هستم. اینبار پریودم با ده روز تاخیر و بصورت لخته های سیاهو کم هستش ایا مشکلی وجود داره. یا امکان حاملگی وجود داره؟؟

    1. سلام اگر خون ریزی دارید مشکلی وجود ندارد.

  188. سلام
    ۲۳ سالمه و هفت ماه پیش سابقه سقط داشتم.
    مجددا اقدام به بارداری کردم و ۵روز دیگه تا پریودم مونده‌
    دوروزه دچار سوزش و خارش شدم و خودم متوجه میشم که عفونت واژن گرفتم.سوزش خارش تورم و قرمزی…
    ولی نمیخوام قبل پنج روز برم دکتر
    که شیاف و …بده
    با توجه به تجربه سقط .چون دفعه قبل هم ده روز قبل از موعد دکتر عفونت کمی گرفتم و رفتم شیاف داد…
    شاید ربطی نداشته باشه ولی استرس اینکه ان شالله باردار باشم و خدایی نکرده سقط بشه نمیذاره فعلا برم دکتر
    به نظرتون درمان های خانگی ضرری ندارند اگه باردار باشم.
    ممنون از اینکه راهنماییم میکنید
    ?

  189. سلام سه روزه ک فقط لکه داشتم و روز چهارم بیشتر شده ولی رنگش تقریبا سیاهه! باید برم دکتر یا طبیعیه؟

    1. سلام شرح حال کاملی از شما ندارم در صورت تمایل با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  190. سلام.من ۲۹سالمه.یه دختر هفت ساله دارم.همیشه پریودی هام مرتب بوده.سه سال پیش با قرص سقط داشتم.دو ماه قبل هم متوجه شدم که باز دوباره باردارم و اینبار هم قرص سایتوتک مصرف کردم.اما هیچ اتفاقی نیفتاد.رفتم سونوگرافی و متوجه شدم که هنوز تو هفته ی سوم بارداری هستم و گفتن زیر چهار ماه با قرص سقط نمیشه.وبعداز ده روز دوباره مصرف کردم که به خونریزی افتادم اما تا حدودا چهل روز همچنان خونریزی داشتم ولی نه زیاد تو این مدت دوبسته قرص متیل ارگونوین مصرف کردم وبعدش برا اینکه لکه بینیم تموم بشه دوبسته کپسول که اسمشو یادم نمیاد ولی برای خونریزی های ش ید بود رو مصرف کردم و کاملا خوب شدم.اما بعد از یه هفته فشار عصبی بهم وارد شد و دوباره پریود شدم.الان نه روز میشه و من همچنان دارم خون میبینم رنگشم تیره اس.از دیشب از داروخونه کپسول تگزامیک اسید گرفتم دارم مصرف میکنم.ولی همچنان کمردردم و….به نظرتون چیکار کنم؟

  191. سلام من دختري١٧ساله هستم من حدود٦.٧ماهه كه پويود نامنظم دارم واينكه خونريزيم خيلي كمه
    وكمتراز٢روز پريودتموم ميشه وكلارنگ هونه قهوه ايه تيرس بنظرتون مشكلش چيه

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  192. سلام دختری هستم ۱۸ساله دوهفته اس که قبل از پریودیم ترشحات قهو ای رنگ دارم و قبلش یکم درد دارم و مدتیه قرص سرترالین مصرف میکنم قبلا هیچوقت ترشحات قهوه ای رنگ نداشتم
    نگرانم
    نیازه به دکتر مراجعه کنم ایا مشکلی هست؟

    1. سلام ممکن است علت آن از عوارض مصرف قرص سرترالین باشد اگر به تازگی شروع به مصرف قرص سرترالین کرده اید باید با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید.

  193. سلام خسته نباشید..
    از طولانی بودن توضیحم پیشاپیش عذرخواهی میکنم و از پاسخگویی شما خیلی ممنونم..
    .
    .
    من از۱۶سالگی پریودم شروع شد ولی از همان زمان تا الان که ۲۴سال سن دارم همیشه نامنظم بوده یعنی هر چندماه یکبار که بعضی وقتا خودبه خود پریود میشدم بعضی وقتا باید میرفتم دکتر ۲تا آمپول هورمونی رو میزدم تا پریود شم که بعد از زدن اون آمپول ها ماه بعدش پریود نمیشدم مگه باز آمپول رو میزدم.. و از لحاظ ارثی هم بررسی کردم هیچ کدوم از اطرافیان به این شدت این مشکل رو نداشتن..
    چندین بار آزمایش و سونوگرافی رفتم هیچ چیز خاصی نشون نداد!
    و ۵ماه پیش دوباره رفتم دکتر ازین قرصای ۲۱تایی داد ۳دوره یعنی ۳ماه مصرف کردم تا زمانی که اون قرصا رو استفاده کردم هر۳ماه مرتب بود ولی بعد ۳ماه باز پریود نشدم..
    که رفتم دکتر.. اون خانوم دکتر گفتن با توجه به شرایطی که وجود داره و توضیحات خوده من ممکنه با داروهای دوباره درمان شم یا مجبور شم تا آخر با دارو پریود شم که دراین صورت احتمال بروز یائسگی زودرس و مضررات همین یائسگی نصیب من بشه! و نتونم باردارشم!
    فعلا در حال حاضر برای من همان ۲تا آمپول هورمونی رو نوشتن و من الان پریود شدم و خون خارج شده هم یک رنگ تیره ای داره نسبت به دفعات قبل! و اینکه گفتن روز سوم قاعدگی آزمایش هورمونی برم بدم و اتمام قاعدگی یک سونوگرافی..
    ((و داخل پرانتز عرض کنم من یک دوره برای تپش قلبم قرص پرانول مصرف میکردم به شدت ذهن درگیر و استرس زیادی دارم و قرص مسکن برای سردردهای مکرر هم زیاد استفاه کردم
    از لحاظ تحرک هم در۳ماه اخیر تحرکم خیلی کم شده قبلش تحرک لازم رو داشتم))
    حالا میخوام نظر شمارو هم بدونم..

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید بهتر است ورزش کنید و وزن خود را کاهش دهید از داروهای گیاهی قاعده آور نیز می توانید استفاده کنید.

  194. من ۲۴ام تیر پریود شدم و الان ک دهم مرداد هستش حدودا یه هفتس ک لکه ها و لخته های سیاه خون میبینم با اینکه خیلی وقته پریودیم تموم شده ، تروخدا ج بدید پیامارو خوندم خیلی ترسیدم ، بیس سالم هس مجردم

    1. باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  195. سلام خسته نباشید
    رنگ خون پریودم امروز بنفش شده ۴۰ ساله هستم
    اگر میشه لطفا علتش رو بهم بگید ممنون میشم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام آزمایشات هورمونی وسونوگرافی بررسی شود.

  196. سلام خسته نباشید
    من ۲۰ سالمه و مجردم
    پریودم کاملا منظمه
    ولی بعد از تموم شدن پریودم
    ترشح های زرد رنگ، گاهی صورتی روشن و گاهی سفید دارم
    مشکلی وجود داره؟
    ممنون میشم اگ جواب بدید?

    1. سلام اگر سوزش و یا خارش ندارید جای نگرانی وجود ندارد.

  197. من پریود خردادم دوهفته عقب افتاد و بعد از پرید رفتم دکتر برام سونو نوشت،که سونو pco نشان داد.
    دکتر برام دوفاستون تجویز کرد که از ۱۵ پریودی خوردم و بعد از ۱۰ روز،۱۷ تیر پریود شدم. اما ۲۷ تیر دوباره خونریزی به مدت ۵ روز بدون هیچ دردی داشتم دوباره رفتم دکتر برام آزمایش نوشت که هیچ مشکلی نداشت.
    ودکتر بهم کفت از ۱۰ مرداد دوباره دوقاستون رو شروع کن . من ۸تا خوردم و ۱۹مرداد پرید شدم . روز اول خیلی درد داشتم و ضعف رفتم دکتر گفت فشارت ۱۲ هست ولی برام آمپول ویتانین زد و خوب شدم و مشکل دوم این خونم هم خیلی تیره هست هم کشسانی ، میخواستم بدونم علتش تیره بودنش چی میتونه باشه

    1. نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد از عوارض داروهای مصرفی است.

  198. سلام ۱۸سالمه حدود۶ماهه ازدواج کردم قرص زد بارداری استفاده کردم و ۳ماه اول در ماه دوبار به فاصله یه هفته پریود میشدم بعد قطع کردن قرص این‌ماه اوایل پریودم قهوه ای رنگ بود بعد۳روز خونریزی تیره رنگ و خیلی کم دارم و مدت پریودم ۶روز بود من الان ۱۱روزه خونریزی دارم اما کم پریودم کلا قبل ازدواجم‌ چه الان تقریبا نامنظم بوده

  199. سلام من زهرا ۲۱ سالمه متهل هستم چند ماه عادتم نامنظم شده این ماه هم زود شدم ولی لکه تیره قهوهای نه دردی ن چیزی البته از قرض جلوگیری هم استفاده کردم نمیدونم یکم میترسم

    1. سلام اگر تا ۳ روز دیگر به خون ریزی نیافتادید آن وقت برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  200. سلام.خیلی ممنون بابت وقتی که برای جواب دادن به سوالای ما میذارین.من ۱۹ سالمه ومجردم.تقریبا سه سال پریود نامنظم داشتم و۳هفته الی۱ ماه تاخیر داشتم برای پریود شدنم.متاسفانه به دلیل ناآگاهیی و کم کاری به دکتر مراجعه نکردم‌.ولی این دوماه اخیر زمان پریود شدنم منظم شد.اما هر هفت روز رنگ پریودم قهوه ای تیره بوده.به نظر شما جای نگرانی هست؟باید به دکتر مراجعه کنم؟

    1. سلام اگر به خون ریزی نمی افتید وفقط لکه بینی دارید باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  201. با سلام ۱ساله اقدام به بارداری کردم اوایل به دلیل کیست نامنظم بود پریودهام با استفاده از طب سنتی منظم شدم .الان ۶ ماهه منظم شدم بدون استفاده دارو ولی رنگه خونه پریودهام سیاهه به نظره شما مشکلی وجود داره؟؟!!!

    1. سلام اگر لخته های کوچک سیاه رنگ داخل خون پریود خود مشاهده می کنید ورنگ غالب آن به رنگ خون است طبیعی است وجای نگرانی وجود ندارد.

  202. سلام من ۲۰ سالمه و مجرد هستم.عادت ماهانم تازه تموم شده و خیلی ترشح دارم اول زرد رنگ بود به توصیه یکی از اطرافیان از دود عنبر نسا استفاده کردم حالا ترشح ها سفید رنگ شدن.کمر درد شدید هم دارم.چیکار کنم؟؟خطرناکه؟؟؟

    1. سلام اگر ترشحات شما سفید رنگ و رقیق و بدون سوزش وخارش است نشانه عفونت نیست.

  203. سلام خسته نباشین من زهراهستم ۳۵ سالمه یه فرزند پانزده ساله دارم دیگه هم باردار نشدم بعداز فرزندم دستگاه داشتم تا هفت سال بعد ازاون هم دیگه باردارنشدم همیشه هم عادتم منظم بوده وهست اما هیچوقت عادتم خودش نمیاد تونوارم که حتی اون کثیف بشه فقط وقتی ادرار میکنم میاد اونم خیلی زیاد لخته هم توعادتم هست ترضمن دهانه رحمم هم یه خورده تنگ هست لطفا منوراهنمایی کنید ایا من مشکل دارم یانه باتشکر

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی وآزمایشات هورمونی بررسی شود.

  204. سلام،وقتتون بخیر،ممنون میشم جوابمو بدین،من دختر ۲۴ ساله و مجردم. حدود چهار ماه پیش کیست ۱۳ سانتی serous cystadenom در شکم داشتم ک عمل کردم و نتیجه پاتولوژی خوش خیم گزارش شدو فقط کیست خارج شد،همیشه حتی موقعی ک کیست داشتم پریودیام منظم بود ولی دکترم بهم گفتن تنبلی تخمدان راست دارم و واسم ب مدت پنج دوره قرص مدروکسی پروژسترون تجویزکردن،الان دوره سوم از قرصم چهار روزیه ک تموم شده( ده شب،شبی دوعدد) و تو این دوره سومم ینی چندروز پیش، از فردای روزی ک قرصم تموم شده ینی پنج روزه لکه بینی قهوه ای و خونریزی قهوه ای مایل ب سیاه ب میزان کم دارم،چرا اینطور شدم؟ آیا مشکلی پیش اومده؟ در دو دوره قبلی هم لکه بینی داشتم ولی اندازه دوروز و روز سوم پریود میشدم،با توجه ب کیستی ک داشتم آیا مشکلی پیش اومده؟ ممنون میشم جوابمو بدین

    1. سلام نگران نباشید از عوارض مصرف قرص هورمونی است.

  205. سلام من بخاطر درس مجبورم یهو ۳ ساعت ی جا بشینم الان یه مدته زیاد ک میشینم خارش میگیرم و لگن درد.عفونته؟خطرناکه؟مجرد هم هستم
    مرسی که وقت میزارید و جواب مارو میدید?

    1. سلام باید همیشه خود را خشک نگه دارید واز پوشیدن شلوارهای تنگ به مدت طولانی خودداری کنید اگر خارش شما رفع نشد باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  206. با سلام و خسته نباشید خدمت شما من ۳۲ سالمه من الان به مدت سه سال قرص دوفاستون مصرف میکنم بدلیل پلی کیستیک بودنم و هر از گاهی هم متفورمین میخورم یک پسر ۶ ساله دارم در این سه سال پریودم منظم بود ولی این دوره با سه روز تاخیر پریودی تقریبا کم و سیاه رنگ داشتم که بعد از هفت روز خون قرمز رنگ اومد و انگار تازه شروع شده علتش چی میتونه باشه ممنون از راهنماییتون

    1. سلام نباید طولانی مدت از قرص های هورمونی استفاده کنید ممکن است عوارض داروها باشد به هرحال برای یک دوره مشکلی ندارد اگر ماه بعدی تکرار شد نیاز به پیگیری وجود دارد.

  207. با سلام. من ۳۲ سالمه و مجرد هستم. بعلت پریود نامنظم و لکه بینی چندماه قبل دکتر رفتم سونو نوشت که پلی کیستیک بودم. و از نظر ازمایشات ورمونی طبیعی بودم. مدوکسی پروژسترون مصرف کردم دو دوره که بعد از اون دو بار به صورت طبیعی پریود شدم. که شدت یکیش خیلی زیاد بود. مدت دو هفته خارش و ترشحات ابکی داشنم که به ماما مراجعه کردم. انتی بیوتیک و پماد کلوتریمازول و هیدروکینون داد. مصرف کردم بهتر شدم ولی یکبار از ژل شستشو زدم که دوباره خارش داشتم. و بعد دو روز پریود شدم. الان همراه خون لکه های قهوه ای میبینم. طوری که نوارم قهوه ای میشه یعنی خون خیلی کمه طوری که توی دستمال کاغذی موقع پاک کردن میبینم. روز دوم پریود هستم. ایا اینا طبیعیه؟

    1. سلام ممکن است علت خارش شما حساسیت به ژل شستشو باشد .

  208. سلام خسته نباشید من ۲۳ سالمه و مجرد هستم قبلا پریودی منظم داشتم یه مدتیه با یکی دو روز جلوتر یا عقب تر پریود میشم و اینکه این ماه روز اول خون تیره مایل به خاکستری یا سیاه دیدم بنظرتون مشکلی هست؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  209. سلام .مدت ۶ سال با قرص ال دی جلوگیری میکنم یک پسر ۷ ساله دارم .سه سال هست که پریود دو سه روزه و خیلی تیره در حد لکه بینی هستش چند بار به پزشک مراجعه کردم . گفتن به خاطر مصرف قرص هستش مشکلی نیست . اما این منو نگران میکنه . به نظر شما چکار باید کنم . با تشکر

    1. سلام این مشکل شما از عوارض مصرف قرص جلوگیری است نباید طولانی مدت از قرص های جلوگیری استفاده کنید .

  210. سلام من خانم ۳۱ ساله دارای فرزند هستم .من کلا پریودی کمی دارم ولی الان مدت زیادی است که فقط دو روز پریود میشم و کم .وتا هفت روز لکه بینی دارم خون هم رنگش بعصی مواقع قرمز ولی بیشتر قهوه ای است به نظر شما مشکلی دارم یا نه

    1. سلام اگر ۲ روز کامل خون ریزی ندارید باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  211. سلام من دخترم سنمم زیاد نیست تقریبا ی سال پیش کیس داشتم رفتم رفع شد اما الان دوماهه هر بارکه پریودمیشم خون سیاه میادازم ی جوره خاصیه تیکه تیکه کوچیک مثل پوسته انگار همع چیزم هماهنگه ولی رنگش اینجور شده تغییر کرده

  212. با عرض سلام و خسته نباشد وتشکراز پاسخگویی شما دوست عزیز و بزرگوار

    ۲۶ساله هستم ،۲ساله عروسی کردم و جلوگیری بااستفاده ار کاندوم داشتم و چندباری مجبورشدم از قرص های اورژانسی استفاده کنم که منجربه بی نظمی عادات ماهیانه ام شده….سالهاست که یک عدد تخمدان پلی کیستیک کوچک دارم…ماه قبل نزدیکی به روش طبیعی داشتم و اینبار۱۰روز دیرتر پریودشدم ودراین ده روز تاخیر کمردرد ودل دردو سوزش وخارش سبنه و افسردگی ونوک سبنه های قهوه ای و تقریبا علائمی شبیه بارداری داشتم ولی باتاخیرپریودشدم که دردناکه وخونریزی زیاد وبه رنگ سیاه و کمی لخته ….لطفا مرا راهنمایی بفرمایید که من مشکل خاصی دارم یاخیر؟

    1. سلام اگر خون ریزی داشته اید و مثل پریود های همیشگی شما بوده است احتمال بارداری وجود ندارد.

  213. سلام.من ۲۱سالم هست و مجردم.هميشه دوره هاي قاعدگيم منظم بوده.حدود يک هفته بعد از دورم هست که دوباره پريود شدم و درد هم داشتم اما رنگ خونم سياه و گاهي سوزش هم دارم.هيچ قرصي هم مصرف نکردم. اينا علائم عفونت هست يا مشکل ديگه اي هم ممکنه باشه؟
    ممنون ميشم راهنمايي بفرمايين

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا از طریق سونوگرافی و آزمایشات هورمونی علت مشکل شما بررسی شود.

  214. سلام.من ۲۵ سالمه و مجردم.همیشه پریود منظم داشتم.ماه پیش تاریخش منظم بود اما رنگ خونم تیره بود روزای اول لک قهوه ای بود بعد از چند روز خون غلیظ قرمز ..این ماه چند روز زودتر پریود شدم وباز با لکه های قهوه ای شروع شد و بعد از چند روز دوباره خون غلیظ و قرمز.
    تفاوت دیگه اینکه قبلا روزای اول پریودی درد داشتم اما دوماه آخر بدون درد بود.ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

    1. سلام اگر طول دوره پریود شما بین ۳ روز تا ۱۰ روز می باشد و بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریود خود ندارید جای نگرانی وجود ندارد.

  215. سلام من ۲۷سال سن دارم چندماهی میشه خون ریزی قاعدگیم بسیارکم شده اول قاعدگیم ۸روز طول میکشید۵روز مرتب خون ریزی داشتم بقیشم لکه ولی الان قاعدگیم سرموقع میشه فقط خون ریزیم خیلی کمه فقط روز اول خون ریزی دارم اونم خیلی کم بقیه روزام فقط لکه های قهوه ای اونم تا یکی دوروز کلا ۵روز طول نمیکشه روی چونمم جوشای درد ناک در میاد موهای زائدم رو چونم دو سه تا در اومده بودن که الان بیشتر شده قسمتای دیگه صورتمم در اومد لطفا بگید دلیلش چیه و باید چیکار کنم گفتن چایه نعنا بخور چند روزی میشه مصرف میکنم نمیدونم تاثییری هم داره یانه

    1. سلام باید آزمایش هورمونی انجام بدهید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  216. سلام من ۲۳سالمه متاهل هستم سه ساله ازدواج کردم….نزدیک به سه ماه هس که قرص ال دی مصرف میکنم ..امروز روز ۵ام پریچدیم هست…اما من فقط سه روز اول پریودیم خون سیاه رنگ با بوی بدی روی نوار دیدیم…میشه لطفا راهنکاییم کنید .دوماه پیش هم همین مشکل روداشتم…

    1. سلام اگر صرفا فقط لکه بینی دارید و به خون ریزی نمی افتید و یا طول دوره پریود شما کمتر از ۳ روز یا بیشتر از ۱۰ روز باشد نیاز به پیگیری وجود دارد.

  217. سلام ببخشید من دختری ۱۸ ساله ومتاهلم وباکره ام چن ماه قاعدگیم نامنظم بود رفتم دکتر کیست داشتم وقرص ضد بارداری برای درمان کیست دادن یک بسته رو ک مصرف کردم باید پریود میشدم اما نشدم روز اخر که قرار بود دوباره قرصو بسته بعدیشو شروع کنم لکه بینی گرفتم ولی بازم قوصو مصرف کردم ایبار خون پریودیم حیلی کمه وبیشتر در هنگام دفع اداره یا مدفوع ازم خون خارج میشه وخونش تیره تر از بقیه ی وقتاس حتی روزای اول لکه بینی که داشتم قهوه ای بود وتیره بود
    ایا مشکل خ بدی دارم؟
    خواهشا جواب بدید ممنون میشم

    1. سلام از عوارض مصرف قرص جلوگیری است با اتمام بسته قرص دیگر نیازی به مصرف مجدد قرص ندارید.

  218. سلام ببخشید دوباره مزاحم میشم من برای کیست گفتم یک بسته مصرف کردم قرص ال دی خون قاعدگی خیلی تیره وکم شد این دفعه بعد از مصرف بسته ی بعدی الان بعد ۶روزعلایم پریودی رو داری ولی خون خیلی غلیظ ومحکمی بود ورنگشم حالت قرمز خاکستری وخیلی تیره بود بنظرتون بازم بخاطر قرص ال دی هستش چون دوره ی دومه استفاده میکنم ازشون دفعه پیشم اینطور بودم

    1. سلام بله از عوارض قرص مصرفی است.

  219. سلام
    خسته نباشید
    من دو دوره هست دارم پریود میشم که روزهای اول با خون کم و خیلی غلیظ شاید فقط لک که در دوره های قبلی این فرایند بیشتر در دوره های آخر بود
    و در روزهای بعد رنگ تیره مشاهده میشه
    من ۲۶ سالمه و مجرد هستم به دکتر هم مراجعه نکردم

    1. سلام اگر در زمان پریود خود خون ریزی ندارید باید برای بررسی علت آن به پزشک مراجعه نمایید.

  220. سلام من ۹ ماه میگذرد از سزارین شدنم .بعد از عملیات پریودم رنک خون اش سیاه و کم هست میشه راهنمایی ام کنین

  221. سلام خسته نباشید من دو هفته اس اقدام به بارداری کردم ولی پنج روز پیش پریود شدم رنگ خونم تیره و کم میاد و همیشه پریود هام منظم میشه
    ایا مشکلی وجود داره
    قبلا عفونت هم داشتم ولی الان خوب شده

    1. سلام اگر میزان خون ریزی شما مثل همیشه نیست و خفیف می باشد بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  222. سلام خسته نباشيد
    من ٣٦سالمه و مجرد ،تقريبا قاعدگي هام منظم هست و ٥-٧روز طول مي كشه گاهي قبل پريوديم يكي دو روز لكه بيني دارم بعد پريود مي شم ولي چيزي كه اين ماه نگرانم كرد ١٠روز پس از اتمام پريودي اخرم باز پريود شدم ولي حالت خونريزي سياه بود و اصلا درد نداشتم و دو روز اينطور بودم و حالت لكه بيني نبود خونريزي بود ولي مطمئنا پريودي نبود چون اصلا درد نداشتم ،من سه روز قبل سونوي رحم و ازمايش دادم مشكلي نداشتم فقط دهانه رحمم كمي دو شاخ بود كه به خاطر تك كليه ايم بود ،در ضمن من چند ماهي كلسترول م بالا هست و اين ماه من يه روز در ميان قرص اتروستاتين ٢٠مي خورم
    ممنون مي شم راهنمايي كنيد كه اگر تا دو روز ديگه پريود نشم مشكل كجاست با توجه به اينكه تازه سونو و ازمايش دادم البته ازمايش هورمون ازمايش fsh LH و پرولاكتين دادم كه نرمال بود تست استروژن پروژسترون ولي ندادم
    ممنون مي شم راهنمايي بفرماييد

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد می تواند علت آن عوارض داروی مصرفی باشد بهتر است ورزش و رژیم غذایی مناسب برای کاهش چربی خون نیز داشته باشید

  223. سلام عزیزم خسته نباشین
    خانمی بیست ساله هستم با پریود نامنظم تا حداکثر ده روز..ولی طبیعی نه خیلی زیاد نه خیلی کم..اقدام به بارداری نداشتم ولی با توجه به ابنکه روزه میگیرم این ماه پریودم به صورت لک قهوه ای خبلی کم روی دستمال و پدمو اصلا کثیف نکرده..چن وقت پیش یه بار دیگه هم اینجوری شدم که بعد دو تا سه روز پریودم طبیعی شد..البته الان روز اول عادت ماهیانمه که منو نگران کرد
    ممنون میشم اگه راهنمایبم کنین

    1. سلام لکه بینی حداکثر تا سه روز طبیعی است اما اگر بیشتر شد نیاز به پیگیری وجود دارد.

  224. سلام خانومی بیست سالم با پریود نامنظم تا حداکثر ده روز…اقدام به بارداری نداشتم وای با توجه به ماه رمضان که روزه میگیرم این ماه پریود به صورت لک های قهوه ای روی دستمال بود چن وقت پیش این مشکل برام به وجود اومد که بعد از دو روز پریودم طبیعی شد البته امروز روز اول پریودمه ولی برام نگران کننده بود ممنون میشم که راهنماییم کنین

  225. سلام روزتون بخير من دختري ٣٤ هستم دوره پريودي منظمه هميشه روز ٧ پاك ميشدم هيچ دردي هم تو پريودي ندارم ولي اين دفعه با مشكل مواجعه شدم الان روز ١١ پريوديمه از روز ٦ به بعد خون قهوه اي تيره روي نوار ديده ميشه من اين ماه قرص زينك و اسيد فوليك ميخورم ميخواستم ببينم مشكلم چيه (دي پارسال من سونو از رحم و تخمدان و شكم طحال كليه) دادم كه همه سالم بود يعني خودم از پزشك درخواست كرده بودم اين سونوگرافي را انجام بدم ممنون ميشم جواب من را بديد ببخشيد طولاني شد

    1. سلام مصرف بعضی از داروها ،داشتن استرس واضطراب می تواند تاثیر گذار باشد بهتر است برای دوره بعد ی داروها را قطع کنید اگر مشکل شما برطرف نشد آن وقت باید پیگیری نمایید ‌.

  226. سلام من سه ماه پریودیم با فاصله یکماه وبار اول خونریزی اولش تیره و بعد روشن شد ودوهفته طول کشید بار دوم خونریزی کمتر و ده روز ژول کشید و تیره وقهوهای و بار سوم تیره کم بود د بعد یه قرص استراری مصرف کردم باز بعد ع روز پریود شدم اما تیره و این سه ماه اصلا درد پریودی ندارم قبلا داشتم علت چیه سونو دادم سالم بوده فقط یه کیست نابوتین داشتم علت چبه

    1. سلام بهتر است آزمایشات هورمونی انجام بدهید.

  227. سلام، من ۳۱ سالمه. ازدواج کردم. تا الان پریود منظم داشتم و اخرین سونوگرافی که دادم ۱ ماه پیش کیست در رحم و تخمدان نداشتم. این دوره دو روزه که پریودم شروع شده ولی به حالت خیلی کم و تیره رنگ. خطرناکه؟ خیلی نگرانم. تنهاتغییری که زندگی کرده این ماه گذشته ورزش میکردم ۳ روز در هفته.نمیدونم این نتیجه خوبه یا بد. همیشه خونریزی شدید داشتم

    1. سلام اگر به خون ریزی نیافتادید بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *