رقص در بارداری توصیه می شود؟

در سه ماهه اول می‌توانید طبق عادت معمول‌تان برقصید؛ اما برخی موارد احتیاطی را در ذهن‌تان داشته باشید: به یاد داشته باشید که از قبل خود‌تان را گرم کنید تا مفاصل و ماهیچه‌های‌تان را برای ورزش آماده کنید. گرم کردن همچنین کمک می‌کند تا ضربان قلب‌تان تدریجی بالا برود. ورزش بدون گرم کردن می‌تواند موجب کشیدگی ‌تاندون‌ها و مفاصل شود و به آسیب دیدگی منجر شود.

شدت رقص‌تان را بر اساس احساسی که دارید تنظیم کنید. اگر به شما فشار وارد شد، سرعت را آهسته‌تر کنید.

فشار رقص را این‌گونه کاهش دهید که همیشه یک پای‌تان روی زمین باشد. در پریدن‌ها می‌توانید پا‌های‌تان را با هم تعویض کنید. فعالیت در دوران بارداری، انجام دادن ورزش‌های بسیار سنگین نیست؛ به محدودیت‌های بدن‌تان توجه کنید و به نشانه‌ها گوش بدهید.

در سه ماه دوم و سوم، مرکز ثقل شما با بزرگ‌تر شدن شکم‌تان تغییر می‌کند. بنابراین توجه بیشتری به تعادل‌تان نشان دهید. توصیه می‌شود در این زمان از رقص هیپ هاپ بپرهیزید (زیرا حرکات پر تکان و ناگهانی آن مناسب نیستند). همچنین از رقص‌های سنگین دیگر که همراه با زوج انجام می‌شوند نیز باید پرهیز کنید.

در کل باید از پرش، حرکات زیاد و ناگهانی، خم شدن به عقب، جهش و همچنین گردش و چرخش‌های شدید پرهیز کنید. این حرکات روی مفاصل و ‌تاندو‌‌ن‌های‌تان فشار وارد می‌کند و خطر آسیب دیدگی و افتادن را افزایش می‌دهند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *