رفتن به سونا در بارداری خطرناک است؟!

آیا سونای بخار در اوایل بارداری برای جنین خطرناک است؟!

استفاده از وان آب داغ، جکوزی، یا سونای خشک و بخار در دوران بارداری، به دلیل وجود دمای بالا می تواند خطرناک باشد. در آزمایشگاه حیوانات، با ایجاد دمای حرارتی بالا در دوران بارداری مشاهده شده که موجب بروز نقایص مادرزادی و سقط جنین مخصوصاً در ۳ ماه اول بارداری شده است.

انجام مطالعات انسانی حاکی از آن است که زنان باردار که در هفته های اول بارداری درجه ی حرارت درون بدنشان به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد، ممکن است در معرض خطر زیاد سقط جنین یا نوزادانی با نقایص مادرزادی لوله ی عصبی (مثلا، اسپینا بیفیدا) قرار بگیرند.

به هر حال، مشکلات اساسا تنها زمانی به وجود می آید که درجه ی حرارت بدن مادر در هفت هفته ی اول بارداری، بیش از ده دقیقه، به بالاتر از ۳۹ درجه ی سانتی گراد افزایش یابد. اما دوش گرفتن با آب ولرم و تسکین دهنده در دوران بارداری خوب است.

فقط به دلایل اشاره شده، اطمینان داشته باشید درجه حرارت آب زیاد بالا نباشد. عقل سلیم حاکی از آن است که گاهی استفاده از وان های آب داغ، و سوناهای خشک و بخار برای مدت زمان کمتر از چند دقیقه، پس از سه ماهه ی اول بارداری، احتمالا بلامانع است. به هرحال به خاطر داشته باشید برای جلوگیری از کم آبی به مقدار زیاد مایعات بنوشید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *