روابط بین پدر و دختر: تأثیر پدر در مراحل زندگی دختر + درست کردن یک رابطه پدر دختری خراب

رابطه پدر و دختر باید چگونه باشد و تأثیر پدر در مراحل زندگی دختر چیست؟

سسیلیا در حال نگاه کردن از پنجره ورودی کوچک در بود. در داخل اتاق، پدرش بیهوش افتاده بود و تمام دستش با سوزن سوراخ شده بود. او حالش ناخوشایند است و در بخش مراقبت های ویژه قرار گرفته است. با دیدن پدرش در آن شرایط، افکار سیسیل به عقب برگشت. او همیشه پدرش را به عنوان یک مرد نیرومند می شناخت، که با هر مانعی در زندگی خود جنگید تا به او (دخترش) زندگی راحتی عطا کند. او برای او یک ابر قهرمان بوده است و هرگز او را ناامید نکرده است. او (دختر) امیدوار بود که او این بار هم او را (دخترش را) ناامید نمیکند. برای یک دختر، در این دنیا کاری وجود ندارد که پدرش نتوانند انجام دهند. در مورد پیوندی که یک دختر با پدرش به اشتراک می گذارد چیزی جادویی وجود دارد. این پیوستگی به او کمک می کند تا شخصیت خود را شکل دهد. ما روابط بی نظیر پدر و دختر، تأثیر پدر در مراحل مختلف زندگی یک دختر و راه های بهبود پیوند بین پدر و دختر را رمزگشایی می کنیم.

۶ دلیل اصلی که چرا روابط پدر و دختر مهم است

تهیه یک لیست، بر روابط اولیه پدر و دختر به عنوان جنبه مهم تنظیمات روانشناختی در مرحله بعدی متمرکز شده است. دلبستگی عاطفی با پدرشان باعث می شود دختران در تمام زندگی خود سود ببرند. در اینجا چند دلیل دیگر که رابطه با پدر برای دختر بسیار مهم است ذکر شده است:

  1. پدران برای دخترانشان الگو هستند. آنها پایه و اساس عشق، اعتماد و امنیت را پایه گذاری می کنند.
  2. پدر برای دختران خود معیاری تعیین می کند که براساس آن، آنها درباره سایر مردانی که وارد زندگیشان می شوند قضاوت می کنند.
  3. یک پیوند خوب با پدرش به یک دختر کمک می کند تا اعتماد به نفس و عزت نفس خود را تقویت کند.
  4. دخترانی که پدرانشان درگیر آموزش (تحصیل) آنها هستند، بهتر از آنهایی هستند که پدرانشان درگیر آن نیستند.
  5. تأثیر پدر در سالهای اولیه به دختران کمک می کند شغل بهتری داشته باشند. آنها بیشتر رویکرد دستیابی و موفقیت را دارند.
  6. یک پدر دوست داشتنی به دخترش کمک می کند تا عاشق رشد و تحول بدن خود باشد و نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد.

این رابطه ثابت نیست اما با رشد دختر از یک دختر کوچک به یک زن جوان تغییر می کند.

6 دلیل اصلی که چرا روابط پدر و دختر مهم است

تأثیر پدر در سه مرحله از زندگی یک دختر

هر رابطه پدر و دختر سه مرحله مختلف زندگی را پشت سر می گذارد. برخی آسان و سرگرم کننده هستند، در حالی که برخی دشوار اما مهم هستند.

فاز اول: تأثیر یک پدر در دوران کودکی دختر

مرحله اول یک مرحله آسان و سرگرم کننده است. جایی که پدر ابر قهرمان است و دختر شاهزاده خانم کوچک عزیز او است. در اینجا چگونگی تاثیر یک مرد بر دخترش را بررسی میکنیم:

۱٫ رشد ذهنی و عاطفی

مشارکت پدران در مراحل اولیه زندگی دختران به رشد ذهنی و عاطفی وی کمک می کند. مطالعات نشان داده اند كه كودكان (۱-۲ سال) كوچك كه به پدران خود دلبستگی ایمن دارند ، در حل مشكلات بهتر هستند. آنها قادر هستند با حضور پدران در خانه، استرس مدرسه را بهتر مدیریت کنند. دختران با گرما و محبت پدر به موفقیت های علمی می رسند. دختران اگر به پدر خود نزدیک باشند (از نظر عاطفی) رفتارهای اضطرابی و ترس کمتری از خود نشان می دهند. ذهنیت طلبان توسعه (یک متخصص در هر مکتب تحول فلسفی) تمرکز خود را بر روابط اولیه پدر و دختر به عنوان جنبه مهم تنظیمات روانشناختی در مراحل بعدی متمرکز کرده است. داشتن یک ارتباط عاطفی با پدران در طول زندگی به آنها سود می دهد (برای آنها مفید خواهد بود). یک مطالعه در مقیاس بزرگ نشان داده است که دختران، که پدران آنها در طی پنج سال اول غایب بودند، در بزرگسالی در مقایسه با دخترانی که پدرانشان هنگام پنج تا ده سالگی آنها را ترک می کنند، در معرض افسردگی قرار می گیرند. اگر این آسیب عمیق و شدید باشد، دختران می توانند عزت نفس و اعتماد به نفس کمی داشته باشند.

۲٫ احساس امنیت

مردان در خانه، منبع استحکام و قدرت برای آن خانواده محسوب می شوند. امنیت برای دختران بسیار حیاتی است و اگر این محافظت را از پدرشان دریافت کنند، این امر او را قادر می سازد در یک محیط نسبتاً ایمن پیشرفت کند. او عاری از جلوگیری از بروز احساسات است و این به پیشرفت اعتماد به نفس کمک می کند.

فاز دوم: تأثیر پدر در سالهای نوجوانی دختر

در این مرحله به عنوان یک پدر، شما از مرحله دوم چندان لذت نخواهید برد، زیرا دختر شما به هر آنچه که می گویید گوش نمیدهد و چشمان خود را میپرخاند. این مرحله از یازدهمین سالگرد تولد تا بیست و یکمین سالگی وی ادامه دارد. مرحله دوم گیج کننده است اما مهم است چرا که او جهان و خودش را کشف می کند. پدران ترجیح می دهند عقب بکشند و دخالت نکنند، اما این زمان دخالت کردن و کمک کردن به او، در افزایش عزت نفس او است. به او در مورد مردان و دنیایی که در آینده نزدیک با آن روبرو خواهند شد بیاموزید. در اینجا چگونگی اینکه پدر، دختر نوجوان خود را در امور مربوط به تغییر بدن، آموزش و ویژگی های روانشناختی خود راهنمایی می کند، آمده است.

۳٫ راهنمایی اخلاقی

ارتباط و پیوند والدین به دختران در تصمیم گیری عاقلانه کمک می کند. نوجوانان به تأثیرات بد جذب می شوند. برخی شروع به آزمایش رابطه جنسی قبل از ازدواج و افراط در مواد مخدر و الکل میپردازند. پدر دلسوز و دوست داشتنی ثبات و راهنمایی اخلاقی را فراهم می کند. او در راهنمایی دختر خود در طی سالهای نوجوانی مشکل آور او (دختر) کمک می کند.

۴٫ تصویر بدن

مطالعه ای که در کانادا انجام شده است، نشان می دهد که دخترانی که با پدران خود رابطه خوبی دارند، کمتر دارای نارضایتی از بدن، افسردگی و عزت نفس کمتری هستند. آنها عادات غذایی سالم ایجاد می کنند و از اختلالات خوردن جلوگیری می کنند. همچنین، اگر پدر یک دختر ظاهر او را درک کند، در مورد شکل بدنش اعتماد به نفس به دست می آورد.

۵٫ اعتماد به نفس

درگیری پدران نقش اساسی در اعتماد به نفس دختران دارد. پدرانی که نسبت به دختران کوچک خود محبت دارند، احساس ارزشمندی به آنها می دهد. اگر پدران آنها را نادیده بگیرند یا با آنها برخورد سختی انجام دهند، دختران می توانند اعتماد به نفس کمتری داشته باشند و به خود شک کنند (عدم اعتماد به نفس داشته باشند). عدم وجود پدران یا ناتوانی در مقابله با پدران منجر به عزت نفس پایین در زنان جوان می شود.

۶٫ آموزش

مطالعه ای که توسط وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده انجام شده است، نتیجه گرفته است که پدرانی که به طور فعال در دانشکده های دختران خود درگیر هستند، بیشتر از دخترانی که پدرانشان به آنها توجه نمی کردند، درست کار ترند. دختران نیکوکار مهارت های کلامی و عملکرد روشنفکری بهتری داشتند. عدم وجود پدر در زندگی دختران می تواند منجر به مشکل در روند یادگیری شود. دخترانی که پدرهای غایب دارند یا کسانی که پدرانشان در هیچ یک از کار های آنها مشارکت نمیکند (درگیر نیستند)، معمولاً در مدرسه عملکرد ضعیفی دارند.

فاز سوم: تأثیر پدر در بزرگسالی دختر

این بهترین مرحله است که در این مرحله هر دو می توانند ارتباط برقرار کرده و یکدیگر را درک کنند. این زمانی است که پدر باید دختر خود را در حرفه، عشق و ازدواج راهنمایی کند.

۷٫ شغل

پدرها به دختران خود کمک می کنند تا منطقی فکر کنند، مشکلات را حل کنند، رقابتی و هدف گرا شوند. یک مرد به دخترش کمک می کند تا به خودش اعتقاد و اعتماد داشته باشد و او را ترغیب به دنبال رویاهای خود می کند.

۸٫ رابطه عاشقانه

دختران می آموزند که با مشاهده رفتارها و اعمال پدران، چه چیزی را در یک رابطه عاشقانه جستجو کنند. آزمایشات ثابت کرده اند که اگر یک دختر با پدر خود پیوند سالم و دوست داشتنی داشته باشد، در مرحله بعدی، پیدا کردن یک دوست پسر یا همسر دلسوز و دوست داشتنی برای او آسان تر است. پدر برای دختر خود معیار تعیین می کند و او بر اساس آن معیارها مردان را در زندگی خود داوری می کند. ازدواج های شاد با روابط کودک و والدین گرم و ایمن همراه است. اگر پدر و مادرش مشکلات زناشویی داشته باشند، دختر اضطراب دارد، ناامن است و در عین حال پرخاشگر.

۹٫ غلبه بر استرس

بین نحوه برخورد دختران به عنوان یک بزرگسال با استرس و نوع پیوندی که با پدران خود در مرحله رشد داشته اند، یک رابطه جذاب وجود دارد. زنی که با پدر خود رابطه خوبی ندارد، سطح کورتیزول صبحگاهی پایین تر از حد معمول دارد. کورتیزول همچنین به عنوان هورمون استرس شناخته می شود. به نظر می رسد که سطح پایین کورتیزول باعث می شود فرد در مواجهه با شرایط استرس زا حساس و بیش از حد واکنش نشان دهد. دختران با پدرانی خون گرم و ساپورت کننده (حمایت کننده) سطح کورتیزول کمتری دارند. حالا می دانید که دخترتان چقدر اهمیت دارد که شما را در زندگی خود داشته باشد. شما باید تمام کارهای درست را انجام دهید، اما ممکن است بخواهید روی آن کار کنید تا رابطه برقرار شود.

راه های بهبود رابطه و پیوند پدر با دختر

راه های بهبود رابطه و پیوند پدر با دختر

در اینجا با نکاتی به شما کمک می کنیم:

وقتی او یک دختر کوچک است

  1. سریع به گریه های کودک پاسخ دهید. او را در آغوش خود نگه دارید، اغلب با او آواز بخوانید یا صحبت کنید.
  2. دختران کوچک عاشق گرفتن ستایش از پدران خود هستند. مهم نیست که کار او چقدر کوچک باشد، وقتی به برخی از وظایف خودش رسیدگی کرد، به عنوان مثال گره زدن کفش خودش یا مسواک زدن دندان هایش، از او تعریف و تمجید کنید. هنگامی که او نتوانست وظایفش را بطور کامل انجام دهد، بازخورد مثبت بدهید.
  3. در فعالیتها، به ویژه در ورزش شرکت کنید.
  4. با کارهای مدرسه دخترتان، پروژه های او و آماده سازی برای امتحان درگیر شوید.
  5. با دوستانش دیدار کنید. به آنها کمک کنید تا یک مهمانی بیژامه (که در آن همه مهمانان شب را در خانه ای که مهمانی برگزار می شود میمانند) بگیرند یا دور هم جمع شوند.

وقتی او یک نوجوان یا بزرگسال است

  1. وقت گذاشتن برای دخترتان: بدون کمیت کیفیت وجود ندارد. شما باید اوقات عادی را با او بگذرانید تا فوق العاده باشد.
  2. با او به رانندگی بروید، فقط هر دوی شما.
  3. دختران نوجوان به فضا و حریم خصوصی خود احتیاج دارند، فضای مورد نظر او را برای او فراهم کنید اما همیشه در صورت نیاز شما یا هنگامی که احساس می کنید ممکن است دچار مشکل شود، در دسترس او باشید.
  4. به او اعتماد کنید.
  5. همیشه با تشویق با او صحبت کنید و بازخورد مثبتی بدهید. انتقاد از او فقط عزت نفس و اعتماد به نفس او را مختل می كند.
  6. احساسات خود را با او در میان بگذارید، تا او هم آنها را با شما به اشتراک بگذارد.
  7. وقتی با او هستید، کاملاً به او توجه کنید. به زندگی و مشکلات او علاقه نشان دهید. نسبت به نیازهای او حساس باشید.
  8. قوانین زمینه‌ای مناسب را تنظیم کنید و همچنین هر از گاهی آزادی مناسب را به او اعطا کنید.

پدر سرپرست خانواده است، که فرزندان از آنها حمایت و راهنمایی می خواهند. ما می دانیم که چگونه مردی بر دختر خود تأثیر می گذارد تا زندگی بهتری داشته باشد. و یک پدر فعال برای خوشحال کردن دختر کوچک خود از راه خود خارج می شود (بیخیال خودش میشود به نوعی). اما چه اتفاقی می افتد که مهمترین فرد در زندگی یک دختر در آنجا نباشد؟

غیبت یک پدر و تأثیر آن بر دختران

غیبت یک پدر و تأثیر آن بر دختران

ممکن است کودکان به دلایل مختلفی از جمله طلاق، جدایی قانونی، حبس یا مرگ، پدر نداشته باشند. پدر همچنین می تواند در زندگی کودک غایب باشد، زیرا او مشغول کار است یا از نظر عاطفی در دسترس نیست. تأثیر غیبت پدر برای سلامتی کلی دختران بسیار مضر است. دختران بی پدر از محبت، اعتماد به نفس و ارزش خود محروم هستند.

  1. یک چهره از پدر یا پدر غایب باعث خلأ در زندگی یک دختر می شود و دیگران سعی می کنند روی اعمال و نگرش او تأثیر بگذارند. چنین دخترهایی به دیگران اجازه می دهند از آنها تعریف کنند. به گفته نویسندگان فرانکلین ب.کرون و زو بوگان، دخترانی که پدر ندارند، نا امید می شوند از اینکه در زندگی خود مرد داشته باشند و آرزوی توجهشان را دارند.
  2. فقدان پدر باعث ایجاد تغییرات هورمونی در دختران می شود كه از سن بلوغ شروع می شود. این همراه با سایر مشکلات رفتاری می تواند دلایلی باشد که دختران بدون پدر دارای قاعدگی زودرس و بارداری در نوجوانی هستند.
  3. دختران در دروس خود، به ویژه در ریاضیات، به دنبال حمایت از پدر خود هستند. کرون و بوگان می گویند: “ریاضیات معمولاً با مردانگی همراه است، بنابراین زنان بدون چهره پدر ممکن است علاقه کمتری به موضوع داشته باشند.” خانم ها از ادامه کار در ریاضیات دلسرد می شوند و عدم حضور پدر با ارائه نکردن الگوی نقش مرد برای تحریک علاقه به این پدیده کمک می کند.

یک رابطه پدر و دختر برای رشد یک دختر آنقدر مهم است که غیبت او را نمی تواند کسی برای او پر کند. بنابراین، ساختن پل بین شما و دخترتان هیچگاه دیر نیست.

راه های درست کردن یک رابطه پدر دختری خراب

راه های درست کردن یک رابطه پدر دختری خراب

  1. هنگامی که غم و اندوه خود را با دیگران، ترجیحاً دوستان یا یک درمانگر به اشتراک می گذارید، التیام دردها شروع می شود. درد و زخم های خود را با صحبت یا شاید نوشتن در مورد آن به اشتراک بگذارید.
  2. اجازه ندهید گذشته، آینده یا حال شما را بسازد.  شما این قدرت را دارید که زندگی خود را کنترل کنید.
  3. دختران باید بدانند هر اتفاقی که افتاذه است، تقصیر آنها نبود. او مسئول غیبت شما (پدر) از زندگی خودش نبود.
  4. با دخترت صحبت کن. به او بگو چقدر دلتنگش هستنی. در مورد احساسات او بپرسید، و اینکه چگونه او با غیبت شما مقابله کرد و کنار آمد.
  5. به دختر خود اطمینان دهید که در هر قدم برای او در آنجا خواهید بود (همیشه برای او حضور خواهید داشت) و دیگر او را ترک نخواهید کرد.
  6. صبر داشته باشید و به دخترتان فرصت دهید تا با واقعیت کنار بیاید. ممکن است او به راحتی شما را نپذیرد، اما پشتکار شما می تواند اعتماد او را جلب کند.

دختر شما متوجه خواهد شد و می فهمد که شما تلاشهای صمیمانه ای برای نزدیک شدن به او انجام می دهید. اما برای برخی از دختران، این رابطه هرگز قابل بازسازی نیست. در حقیقت، آنها با یاد پدر خود خرد می شوند. چرا؟

رابطه نامناسب بین پدر و دختر

رابطه نامناسب بین پدر و دختر

متأسفانه روابط محجور (رفتارهای نامناسب جنسی) بین پدر و دختر اتفاق می افتد. زنا یک رابطه جنسی بین بستگان نزدیک خانواده است. این رابطه نامناسب بین پدر و دختر می تواند یک ضربه دائمی در دختر ایجاد کند. این تأثیر زیادی در رشد روانی وی دارد. همچنین ممکن است منجر به مشکلات عاطفی، اختلال شخصیت مرزی یا سوء مصرف مواد یا سایر علائم روانشناختی شود. ممکن است او احساس بی ارزشی کند، مگر اینکه درگیر یک رابطه جنسی با یک مرد دیگر شود. رابطه نامناسب ناموزون موجب عصبانیت و تصویر ضعیف (تجسم ضعیف نفس و اعمال) در دختر می شود. او (دختر) برای هر دو والدین نفرت ایجاد می کند. مواردی که پدران از بی گناهی و آسیب پذیری دخترشان سو استفاده میکنند، زیاد نیستند، اما نادر هم نیستند. با این وجود، چنین اپیزودها نباید باعث شود که ایمان خود را در رابطه با پدر و دختر پرهیزگار از دست بدهیم، زیرا برای هر نمونه از اینها، نمونه های بی شماری از پدران عزیزی داریم که می توانند هر کاری را برای خوشبختی دخترانشان انجام دهند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.