رابطه زناشویی در بارداری لذت بخش تر است

بسیاری از زنان گزارش می‌دهند که رابطه جنسی‌شان در دوران بارداری حسی متفاوت دارد. برخی از آنها، آن را لذت بخش‌تر از گذشته می‌دانند- حداقل گاهی اوقات این‌گونه است. دیگران ممکن است لذت آن را در دوره‌ای از بارداری یا در تمام طول دوران بارداری کمتر بدانند.

اما دلیل این احساسات متفاوت چیست؟!

افزایش جریان خون به قسمت لگن می‌تواند موجب تورم اندام تناسلی شود. افزایش احساس ناشی از این تورم ممکن است به لذت‌تان در طول رابطه جنسی افزوده شود. همچنین ترشحات و رطوبت واژینال در دوره بارداری افزایش می‌یابد که می‌تواند یک نکته مثبت به حساب بیاید.

از سوی دیگر، شما ممکن است این تغییرات را دوست نداشته باشید و تورم ناحیه تناسلی به شما حسی از پُری و سنگینی بدهد. همان‌طور که ذکر شد، ممکن است برخی گرفتگی‌های خفیف یا انقباضات شکمی را در طول مقاربت یا اوج لذت جنسی یا بلافاصله پس از آن احساس کنید.

سینه شما ممکن است، به خصوص در سه ماهه اول، سفت، و نسبت به لمس به طور غیر منتظره ای حساس باشد. سفتی سینه ممکن است پس از مدتی فروکش کند، اما حساسیت آن ممکن است ادامه پیدا کند. برخی از زنان این حساسیت را در افزایش میل شان مؤثر می دانند در حالی که افراد دیگر این گونه نیستند (و حتی ممکن است ترجیح دهند که سینه های شان کلاً در طی این دوران لمس نشود).

اگر در مورد موضوعی احساس ناخوشایند و ناراحت‌کننده‌ای دارید، اجازه دهید همسرتان نیز از آن باخبر باشد؛ حتی اگر این چیز کاری بوده است که قبلاً با یکدیگر انجام می‌دادید و مشکلی نداشتید. اگر شما احساس می‌کنید که تحریک می‌شوید، اما از مقاربت لذت نمی‌برید، سایر فعالیت‌های وابسته به عشقبازی را در نظر بگیرید. آزمایش کردن راه‌های مختلف و تنظیم مجدد روش‌های‌تان به گونه‌ای که شما هم راحت باشید، برای هر دوی‌تان لذت‌بخش‌تر و آرام‌بخش‌تر خواهد بود.

همچنین به یاد داشته باشید که برای صمیمیت فیزیکی راه‌های مختلفی وجود دارد. اگر دوست ندارید رابطه جنسی برقرار کنید یا پزشکتان توصیه کرده که این کار را انجام ندهید، می‌توانید همسرتان را ببوسید، در آغوش بگیرید و نوازش کنید.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. اوایل که میل زیاد میشه ولی برای سقط بچه خطرناکه فقط سه ماهه دوم یکم بهتره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *