طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی

طرز تهیه دمنوش عناب برای سرماخوردگی

دم کرده عناب به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن، داشتن ویتامین ث و خاصیت ضد سرفه و تب برای سرماخوردگی مفید است. عناب یکی از میوه‌های بسیار مفید است که دارای کربوهیدرات، پروتئین، فسفر، آهن، تیامین، کاروتن، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور است؛ همچنین این میوه جادویی منبع خوبی از ویتامین C است و در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. دمنوش عناب نیز یکی از نوشیدنی‌های موثر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نظیر سرماخوردگی، یبوست، پوکی استخوان، استرس و بیماری‌های قلبی است.

دم کرده عناب برای سرماخوردگی

از آنجا که این دمنوش دارای مقدار زیادی ویتامین C است، تولید گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند در نتیجه مصرف دمنوش عناب، خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را در افراد کاهش می‌دهد؛ همچنین این دمنوش معجزه‌گر خواص ضد التهابی دارد و برای درمان تب و سرفه به کار می‌رود. این نوشیدنی گیاهی به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده‌ی گلو و سینه است و فشار خون را نیز کاهش می‌دهد. دمنوش عناب گرفتگی صدا را بر طرف و باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود.

طرز تهیه دم کرده عناب برای سرماخوردگی

به مقدار لازم حدود ۱۰ عدد عناب را شسته و خیس کنید؛ سپس هسته آن را بیرون آورده و میوه خرد شده را داخل یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتیگراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد.
دمنوش عناب به علت شیرین بودن دانه‌های عناب، نیازی به شیرین کردن ندارد و در صورت تمایل نیز می‌توانید چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید.

عناب برای سرماخوردگی نوزاد

از آنجایی که متخصصین اطفال مصرف هر گونه مواد غذایی را برای نوزادان زیر ۶ ماه به صلاح نمی دانند، نمی توان استفاده از دمنوش عناب برای سرماخوردگی نوزادان را برای همگان تجویز کرد. ولی خاصیت خنک کنندگی عناب می تواند میزان تب نوزادان را در صورت ابتلا به سرماخوردگی و یا ابتلا به بیماری هایی مانند یرقان را کاهش دهد و در برخی مواقع دیده شده است برای کاهش تب نوزاد با استفاده از جوشانده عناب، بدن کودک و یا نوزاد را شستشو می دهند، اما تا به امروز هیچ دلیل علمی مبنی بر مفید بودن این روش درمانی به اثبات نرسیده است و توصیه میشود قبل از اقدام با پزشک خود در این باره مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید: فواید مصرف “عناب” در بارداری | درمان سرماخوردگی با عناب | عناب آرامبخش است!

عناب برای سرماخوردگی نوزاد

مطلب پیشنهادی: عناب ضد سرماخوردگی است!

کاهش فشار خون با دم کرده عناب

دمنوش عناب مقدار زیادی آهن دارد که باعث بهبود جریان خون می‌شود و تعداد گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه، نوشیدن آن سبب اکسیژن رسانی بهتر به قلب می شود. همچنین این دمنوش به دلیل دارا بودن پتاسیم، فشار خون افراد را کاهش می‌دهد و از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

درمان یبوست با دم کرده عناب

دمنوش عناب اثرات تحریک کنندگی بر دستگاه گوارش دارد و در پیشگیری و درمان یبوست و سندروم روده تحریک پذیر موثر است. همچنین فلاونوئیدها و ویتامین C موجود در این دمنوش باعث کاهش التهابات بدن می‌شود و نقش موثری در پیشگیری از بیماری‌های مزمن نظیر امراض قلبی و سرطان دارد.

درمان اضطراب با دم کرده عناب

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که دمنوش عناب سطح هورمون‌های استرس‌زا را کاهش می‌دهد و باعث بهبود خلق و خو و درمان اضطراب می‌شود. جالب است بدانید این دمنوش گیاهی در طب سنتی چین نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و شیوه‌ای موثر برای درمان بی‌خوابی شبانه محسوب می‌شود.

منبع خبر : imna،nininama

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *