در ماه آخر بارداری نزدیکی نداشته باشید!/ عوارض و فواید رابطه زناشویی در بارداری

 بسياري از زنان طي ماههاي بارداري، محبت و ناز و نوازش را به روابط زناشويي ترجيح مي دهند. در عده اي نيز ممکن است در اثر تغييرات فيزيکي بدن و رضايت خاطر از اين تغييرات، علاقه به برقراري روابط بيشتر گردد.
مردها، غالباً تحت تأثير احساس ترس ناشي از امکان آسيب رساندن به جنين و يا همسر قرار داشته و خواه ناخواه تمايلات جنسي آنها کاهش مي يابد. از سوي ديگر، طي اين ماهها، زن براي مرد نوعي موجود روحاني و مقدس به حساب مي آيد و اين نيز خود از عوامل مؤثر درکاهش اين تمايلات محسوب مي گردد. در بعضي از مردها نيز نوعي احساس حسادت ناشي از اين امر که شايد ديگر همسرشان مانند قبل تنها به او تعلق ندارد و همه چيزش را وقف انديشيدن به فرزندش کرده، تأثير منفي مي گذارد. 

سه ماهه اول بارداري که معمولاً همراه با حالت تهوع، احساس خستگي و ناراحتي هاي احتمالي ديگر است، پديدار گرديده احساس ناخوشايندي در زن باردار نسبت به خودش و از آنجايي که انرژي زيادي را صرف غلبه بر اين حالات مي کند، بر احساس او نسبت به همسرش تأثير گذاشته و ناخودآگاه علاقه چنداني به داشتن روابط جنسي ندارد. 

گاه ترس از سقط جنين مانع بزرگ ديگري طي سه ماه نخست بارداري به شمار مي آيد. 

جهت اطلاع بيشتر بد نيست بدانيد که اولاً سقط هاي ناگهاني، بالاخص در سه ماهه نخست، غالباً ناشي از وجود نوعي نقص در رشد تخمک بارور شده و يا هنجاري کروموزومي آن و همچنين غير طبيعي بودن حالت رحم است و علت آن به هيچ وجه داشتن روابط جنسي نيست. 

ثانياً انقباضات رحمي ناشي از هيجانات روحي در زن باردار حتي تا ماه آخر هيچ صدمه اي به جنين وارد نمي آورد.
ثالثاً کيسه آب که در واقع محافظت از جنين را به عهده دارد، کاملاً محفوظ بوده و هيچ ميکروارگانيسم و يا اسپرمي قادر به نفوذ به درون آن نيست. بنابراين ترس از احتمال بروز عفونت رحم در اثر نزديکي و سرايت آن به جنين کاملاً بي مورد است. 

در سه ماهه دوم با پايان سه ماهه نخست و پشت سرگذاشتن حالت تهوع و نيز ساير ناراحتي هاي احتمالي، زن باردار از روحيه بهتري برخوردار است. سلامت جسمي مادر همراه با احساس لذت بخش صاحب فرزند شدن بر تمايلات جنسي طرفين تأثير مثبتي مي گذارد. در اين مرحله، افزايش جريان خون در ناحيه لگن، عامل ديگري در افزايش اين تمايلات محسوب مي شود.
در سه ماهه آخر نيز چنانچه بارداري با مشکل خاصي مواج نبوده و همه چيز طبيعي و نرمال است، روابط زناشويي مي تواند همچنان ادامه داشته باشد، اما در صورت مشاهده و ورم زياد، خستگي مفرط و يا اضطراب و نگراني طبيعي است که علاقه به برقراري اين روابط تا حدي کاهش مي يابد.
همچنين در صورت مشاهده خونريزي هر چند کم يا هرگونه ترشحات ديگري از کيسه آب، بايستي سريعاً با پزشک معالج مشورت کرده و از داشتن هرگونه روابط جنسي بپرهيزيد. 

بر طبق نتايج به دست آمده از بررسيهاي محققين دانشگاه شيکاگو: 

بين زايمان هاي زودرس ناشي از پاره شدن غشاء کيسه آب و روابط زناشويي درآخرين ماه بارداري (چهار هفته آخر)، رابطه بسيار نزديکي وجود دارد. 

توجه داشته باشيد در صورت وجود انقباضات پي در پي و بيش از حد در ناحيه رحم، وجود هر گونه مشکلي در فرم طبيعي رحم ( که در اين صورت پزشک متخصص زنان شما را در جريان آن قرار خواهد داد.) و نيز عفونتهاي قارچي ( پس از درمان با داروهاي تجويز شده، روابط زناشويي را مجدداً مي توان به طور طبيعي ادامه داد.) از داشتن روابط زناشويي منع مي گرديد.  

اشتراک‌گذاری
31 نظر
  1. باسلام و خسته نباشید. ایا امکان روابط زناشویی مقعدی در ماه اخر وجود دارد؟چه اسیب هایی به جنین ممکن است در پی داشته باشد؟

  2. حتما بخونید! پاسخ

    در این مطلب بعضی از آداب و رسوم عجیب و غیر اخلاقی سکس و روابط جنسی در میان ملل و فرهنگ‌‌های مختلف آورده شده است. بسیاری از از این آداب و رسوم خرافی و ناهنجار بوده و در جوامع متمدن و پیشرفته کنونی به نوعی انحراف از طبیعت انسان محسوب می‌گردند:

    ۱- بنا به قانون موسوم به Cottonwood که در شهری به همین نام در ایالت آریزونای آمریکا جاری است، زوج‌‌ها نمی توانند در اتومبیلی که لاستیک آن پنجر شده به معاشقه بپردازند.

    ۲- در جزیره تاسمانی (Tasmania) واقع در جنوب شرقی استرالیا و نیز در منطقه Gippsland این کشور، عروس و داماد حین جشن عروسی روی حصیری که در میانه مجلس پهن شده، در برابر میهمانان اولین رابطه جنسی خود را برقرار می‌کنند.

    ۳- در کشور اندونزی واقع در جنوب شرقی آسیا، اگر ثابت شود که فردی عمل استمنا (خود ارضایی) انجام داده، سر آن فرد را به عنوان مجازات می‌توانند از تنش جدا کنند.

    ۴- بنا به سنتی در تایوان، واقع در شرق آسیا، یکی از خویشاوندان یا دوستان داماد باید بکارت عروس را از بین ببرد. بدین ترتیب داماد می‌تواند از انجام این وظیفه ناراحت‌‌کننده و نامطلوب رهایی پیدا کند.

    ۵- بر اساس سنتی در هندوستان، زنانی که برای انجام نظافت به خانه‌‌های دیگران می‌روند، می‌توانند وظیفه پاسخ دادن به نیازهای جنسی نوجوانان مجرد ساکن خانه را نیز به عهده بگیرد.

    ۶- در جزیره Guam واقع در اقیانوس کبیر، مردها می‌توانند شغل عجیبی انتخاب کنند. مردانی که این شغل را انتخاب می‌کنند، شهر به شهر می‌گردند و در ازای دریافت پول از دختران باکره، اقدام به برقراری رابطه جنسی با آنها می‌کنند. بر اساس سنتی در جزیره Guam ازدواج دختران باکره به هیچ وجه مجاز شمرده نمی شود.

    ۷- در شهر Cali کشور کلمبیا در آمریکای جنوبی، اولین رابطه جنسی عروس جوان و شوهرش توسط مادر عروس به طور کامل زیر نظر گرفته می‌شود.

  3. من الان تو ماه نهم هستم همسرم بشدت ادم گرمیه و تو بارداریم هم میل جنسیش خیلی افزایش پیدا کرده….با اینکه شکمم خیلی بزرگه و اذیت میشم ولی هفته ای سه تا چهار بار نزدیکی میکنه وقتی بهش میگم اذیت میشم میگه زن باید تحملش بالا باشه.کلا ادم مرد سالاریه و حرف حرف خودشه واسه همین مجبورم تحمل کنم ولی واقعا سخته ??

  4. جواب سوالا روهم بنویسید

  5. باسلام.من خودم در ماه نهمم و تمایل خیلی زیادی ب برقراری رابطه باهمسرم دارم…آیا برقراری ارتباط خطرناکه؟؟؟

  6. سلام خیلیم عالیه فقط نواظب خودت باشش دخولش زیاد نباشه یا از راههای دیگه استفاده کن

  7. هفته ۳۹بارداري هستم شوهرم بعد از چندماه قراره پيشم بياد ايا رابطه جنسي براي جنينم مشکلي ايجاد نميکنه?در ضمن همه چيزمم طبيعي هستش ..

    1. خیر منعی ندارد.

  8. خیر مشکلی نیست

  9. سلام دوستان من الان هفته ۳۳هستم وبرای اولین بار در بارداریم نزدیکی کردم جای نگرانی نیست?همه چیزم طبیعی هست

  10. دکتر میثم محمدی پاسخ

    هفته ای ۳ یا ۴ بار خیلی است هفته ایی یک بار بسه چون اگر دهنه رحم زیاد باز بشه بچه به پایین حرکت میکنه و احتمال داره قبل از ۹ماه دنیا بیاد و در ماه نهم از نزدیکی جلوگیری نمایید.

  11. من هفته ۳۷بارداری هستم و میل جنسیم عجیب بالا رفته به طوری که علاوه بر رابطه جنسی با همسرم شده روزی دوبار هم خودارضایی کنم.قبلا هم میل جنسی داشتم ولی در این حد شدید نبود
    این مساله مشکلی ایجاد میکنه؟
    البته تا اینجا همه چی نرمال بوده

    1. با توجه به عوارض جانبی زیادی که خود ارضایی دارد هم از نظر پزشکی وهم از نظر شرعی این کار منع شده است بهتر است با همسر خود در رابطه با این مسئله صحبت کنید و از طریق همسر خود به ارگاسم برسید تا هم خود شما و هم جنین دچار مشکل نشوید.

  12. سلام وقتتون به خیر ببخشید من تو هفته ۲۳ بارداری هستم تو هفته های ۱۷ تا ۲۰ لکه بینی خیلی خفیف داشتم از اول بارداری هم اصلا نزدیکی نداشتم میخواستم بدونم اگه بدون نزدیکی توسط همسرم ارضا بشم برای بارداریم مشکلی پیش نمیاد… ممنون

    1. سلام اگر لکه بینی ندارید خیر مشکلی ندارد می توانید توسط همسر خود به ارگاسم برسید.

  13. سلام. من در ماه نهم بارداری هستم. یکدکترم گفته به روز قبل از تست لگن باید نزدیکی داشته باشی. یا برای جنین خطر نداری؟

    1. سلام خیر خطری ندارد در باز شدن دهانه رحم موثر است و کمک به زایمان طبیعی می کند.

  14. سلام. در هفته ۳۸ بارداری هستم. دکترم گفته به روز قبل تست لگن نزدیکی داشته باش. برای جنین که خطر نداره؟

  15. با سلام من هفته ی ۳۵ بارداری هستم.رحمم دوشاخه و از اول بارداری نزدیکی نداشتم.از هفته ۱۵ تا ۱۷خونریزی شدید داشتم.اما الان وضعیتم نرماله.هیچ تمایلی هم ندارم ولی چون تا ۶هفته بد زایمان نمیتوان رابطه داشت،آیا میتونم الان رابطه داشته باشم.از یه طرف نگران جنینم.از یه طرف میترسم همسرم بهم خیانت کنه?

    1. سلام باید پوزیشن شما طوری باشد که به شکم وکمر شما فشار زیادی وارد نشود ودخول عمیق نباشد از هفته ۳۸ بارداری به بعد دخول عمیق نیز منعی ندارد .

  16. سلام.اوایل هفته۳۷بارداری هستم

    ایا نزدیکی باهمسرم باعث نزدیک تر شدن زمان زایمانم میشه؟؟؟

    1. سلام اگر دخول عمیق نباشد مشکلی ایجاد نمی شود.

  17. سلام من در هفته ۳۹ بارداری هستم بعداز مدت ها با همسرم نزدیکی کردم و بعداز نزدیکی کمر درد شدیدی گرفتم شبیه درد زایمان که. از شب تا ساعت ۱۰ طول میکشه علت این کار چیست

    1. سلام اگر به همراه کمر درد درد و انقباضات رحمی دارید باید به پزشک مراجعه نمایید .

  18. تشكر از page خوبتون

  19. با سلام من در هفته ۳۲بارداری هستم وهمیشه با همسرم نزدیکی دارم ایا مشکلی دارد؟

    1. سلام اگر مشکل خاصی ندارید خیر منعی ندارد .

  20. سلام
    من هفته ٣٦ بارداري هستم
    و نمي دونم چرا اينقدر دلم نزديكي ميخواد ولي همسرم همش ميترسه
    دلم ميخواد هر شب برنامه داشته باشيم و حتي عميق تر و وحشتناكتر از ماه هاي قبل
    خودم هم نميدونم چرا اينطور شدم قبل از حاملگي اينطور نبودم
    نزديكيمون تمومً ميشه مي تونم بگم يك ساعت بعد دلم ميخواد
    خودم خسته شدم يه وقتهايي همسرم با لمس كردن با دستاش من رو ارضا ميكنه
    ايا راهي وجود داره خواستم كمتر بشه

    1. با سلام من هفته ای ۳۵هستم خیلی از نزدیکی با همسرم میترسم بعضیها میگن رابطه جنسی داشته باشی تناسل امکان داره ب سره بچه بخوره آیا اینطور هست یان مرسی ازهمه راهنمای کنین مرسی

  21. با سلام صبح همگی بخیر و خوشی میشه ب سوال ما پاسخ بدهید را راهنمایی کنین من در هفته ای ۳۵هستم خیلی از نزدیکی با همسرم میترسم بعضیهامیگن رابطه جنسی داشته باشی تناسل امکان داره ب سره بچه بخوره آیا اینطور هست یان مرسی ازهمه راهنمای کنین

    1. سلام خیر اصلا ربطی به هم ندارند و این تصور شما اشتباه است جنین داخل کیسه آب در داخل رحم قرار دارد و توسط دو لایه محافظت می شود و تماسی با واژن ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *