درمان گیاهی خارش بدن در بارداری/ آیا خارش علامت خطرناکی است؟!

آیا خارش بدن در بارداری درمان گیاهی دارد؟!

اگر در دوران بارداری دچار خارش پوست شده اید. از خوردن تخم مرغ، ماهی، ادویه جات، انواع فلفل، گوجه فرنگی، بادمجان و توت فرنگی پرهیز کنید و در عوض از خوراکی های مفید مانند: سبزیجات تازه، کاهو، مغز گردو و گوشت بیشتر استفاده کنید و هر بار کمی کات کبود را در مقداری سدر و مقداری آب حل کنید و خود را با آن بشویید.

علت خارش کلستاز بارداری نیز می تواند باشد. کلستاز بارداری یک اختلال کبدی خاص در دوران بارداری است. این بیماری به طور معمول در اواخر دوران بارداری توسعه می یابد، اما در موارد نادر، در طول سه ‌ماهه اول نیز می‌ تواند وجود داشته باشد. در زنان مستعد به لحاظ ژنتیکی، افزایش هورمون در دوران بارداری مشکلی را ایجاد می‌ کند که در آن اسید صفرا از کبد به خون منتقل می‌ شود.

وقتی که در مورد بیماری کلستاز بارداری نگران هستید، تنها راه تشخیص آن انجام آزمایش خون است. ازمایش، میزان اسید صفرا در خون را مشخص می کند.

کرم ها، مانند کرم های مایع که حاوی نعناع هستند در بارداری می توان استفاده کرد و حتی در کاهش خارش این کرم ها کمک کننده هستند.

درمانهای دیگر که باعث کاهش اسیدهای صفراوی و کاهش خارش می شود کمک کننده است.

اما اگر علت کلستاز بارداری نباشد روشهای گیاهی برای درمان خارش بدن وجود دارد:

براي رفع خارش پوست، شب ها روغن بنفشه را بماليد.

طرز تهيه روغن بنفشه:
۲۰۰ گرم روغن كنجد را با ۲۰ گرم بنفشه مخلوط كرده و بگذاريد چند روز بماند، سپس آنرا صاف كرده و مجددا ۲۰ گرم بنفشه را اضافه كنيد، اين عمل را چند بار تكرار كنيد تا روغن بنفشه به دست آيد.

مقدار مساوي از روغن نارگیل و آب لیمو را مخلوط كنيد. این ۲ ماده التهاب و خارش را کاهش می دهد. این مخلوط را در شیشه بریزید و روی قسمت های موثر اسپری کنید. این روغن خاصیت ضدویروسی وضدقارچی داردو در برابر بسیاری از عفونت ها مؤثر است.

 ۲ پیمانه جو دوسر را به آب ولرم حمام اضافه کنید و به مدت۲۰ دقیقه در آن بنشینید.

مالیدن ژل آلوئه ورا روی پوست، خارش را از بین می برد و پوست را نرم می کند.

جوش شیرین برای رفع خارش بسیار موثر است کافی است با کمی آب مخلوط کنید و روی قسمت موثر بمالید.

پوشیدن لباس های گشاد می تواند در کاهش خارش کمک کننده باشد. چرا که لباس های گشاد بروی پوست شما کشیده نمی شوند و تحریک را کمتر می کنند.

همچنین پوشیدن لباس هایی که از مواد طبیعی مانند پنبه تهیه شده اند کمک کننده است. چرا که لباس های تهیه شده از مواد مصنوعی وضعیت شما را بدتر می کند. لباس های تهیه شده با مواد طبیعی اجازه عبور هوا و رسیدن هوا به پوست شما را می دهد و این وضعیت خارش حاملگی را قابل تحمل می کند.

همچنین دوش آب سرد و استفاده از لوسیون های بدن برای مرطوب کردن پوست شما می تواند تا حدودی خارش شما را کاهش دهد. گروهی از خانم ها متوجه شده اند که لوسیون ها و صابون های عطر دار وضعیت خارش آنها را بدتر می کند. لذا توصیه می شود که از لوسیون های بدن و صابون های غیر عطری استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *