درصد موفقیت در تعیین جنسیت به روش IUI چقدر است؟/ بهترین روش تعیین جنسیت

با روش IUI ممكن است ۳۵ درصد باردار شويد و اگر باردار شديد ۷۰ درصد جنسيت دلخواه شما مي شود … مطمئن ترین راه برای تعیین جنسیت، لقاح مصنوعی (IVF) و تست ژنتیکی جنین پیش از بارداری (PGD) است …

امروزه با استفاده از تکنیک های پیشرفته که قادرند رویان های دختر و پسر را از هم جدا کنند، تعیین جنسیت فرزند قبل از لقاح امکان پذیر شده است. تعیین جنسیت یکی از راه هایی است که می تواند از ابتلای فرزند به بیماری های ژنتیکی وابسته به جنسیت، جلوگیری نماید (بیماری هایی که ژن آن ها روی کروموزوم های جنسی قرار دارد و احتمال انتقال آن ها به فرزندان، با توجه به جنسیت فرزند متفاوت است). تعیین جنسیت یک راه حل برای زوج هایی است که فرزندانی با جنسیت دختر یا پسر دارند و می خواهند فرزندی با جنسیت دیگر نیز داشته باشند (تعادل جنسیتی در خانواده).
تعیین جنسیت راه های مختلفی دارد؛ که البته موفقبت تمام این روش ها قطعی و صد در صد نیست. روش قطعی تعیین جنسیت روش PGD) preimplantation genetic diagnosis) است. روش PGD بهترین روش تعیین جنسیت محسوب می شود؛ اما انجام آن دشواری هایی به همراه دارد.

روش PGD:

پر هزینه است؛
برای انجام آن از روش درمان ناباروری IVF استفاده می شود؛
مستلزم مصرف برخی قرص های باروری است.

مطمئن ترین راه برای تعیین جنسیت، لقاح مصنوعی (IVF) و تست ژنتیکی جنین پیش از بارداری (PGD) است. اما روش های دیگری نیز برای تعیین جنسیت وجود دارند که از IVF کم هزینه تر هستند. یکی از این روش ها تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI) است.

روش های تعیین جنسیت از طریق IUI
روش گرادیان

این روش، ساده ترین روش تعیین جنسیت است. در روش گرادیان بعد از این که نمونه اسپرم از پدر گرفته شد، سانتریفیوژ می شود. سانتریفیوژ اسپرم باعث جدا شدن اسپرم های حاوی کروموزوم مؤنث (کروموزوم X) از اسپرم های حاوی کروموزوم مذکر (کروموزوم Y) می شود. اسپرم های حاوی کروموزوم X، سنگین تر از اسپرم های حاوی کروموزوم Y هستند. بعد از جداسازی اسپرم ها، می توان اسپرم های حاوی کروموزوم X یا Y را با روش IUI یا IVF برای بارداری با جنسیت دلخواه به کار گرفت.

فلوسیتومتری
در روش مرتب سازی اسپرم با روش فلوسیتومتری، از رنگ فلورسنت برای رنگ آمیزی اسپرم های حاوی کروموزوم X استفاده می شود. به خاطر تفاوت در مقدار ماده DNA موجود در کروموزوم X و Y، کروموزوم X رنگ فلورسنت را جذب می کند. سپس اسپرم های حاوی کروموزوم X یا Y با استفاده از لیزر از یکدیگر جدا می شوند. اسپرم های جدا شده، سپس با روش IUI یا IVF برای بارداری با جنسیت دلخواه به کار می روند.

تعیین جنسیت با روش فلوسیتومتری، با ۶۰ تا ۷۰ درصد موفقیت همراه است.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. سلام لطفا برای تعیین جنسیت پیش دکتر صفار زاده نرید مطمعن باشید روش ای یو ای دروغ محض

    1. میشه بپرسم چرا ؟من ماه آینده قرار you تعیین جنسیت باایشون داشته باشم ؟؟؟☹

  2. میشه بگید چرا؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *