درد شانه و پهلو از علایم بارداری خارج از رحمی است!

من یکم هرماه پریود میشدم. این ماه دوازده روز عقب افتاده سه بار بی بی چک زدم مثبت بود ازمایش خونم دادم مثبت بود الان شونم درد میکنه گاهی شونه راست و گاهی چپ. به نظرتون بارداری خارج از رحمه؟؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

خیر ربطی به بارداری خارج از رحمی ندارد. بارداری خارج رحمی علایم دیگری هم دارد.

برای تشخیص بارداری خارج از رحم ابتدا تست هورمونی بارداری برای بیمار انجام می‌شود و در صورت مثبت بودن نتیجه تست، وجود جنین در رحم از طریق سونوگرافی بررسی می‌شود.

در صورتی که در سونوگرافی، جنینی در رحم مشاهده نشد، بارداری خارج از رحم محسوب می‌شود. در صورتی که در هفته‌های اول بارداری این مشکل تشخیص داده شود با تجویز دارویی شبیه داروی شیمی درمانی، جنین در لوله رحمی از بین رفته و سقط می‌شود.

در حاملگی خارج از رحم امکان ادامه بارداری نیست و برای نجات جان مادر باید ختم بارداری یا سقط جنین انجام شود، زیرا در مواردی که این مشکل دیر تشخیص داده شود احتمال مرگ مادر نیز وجود دارد.

 بهترین راه برای تشخیص زودهنگام بارداری خارج از رحم مراجعه به متخصص زنان در مواردی است که تست بارداری مادر مثبت شده، اما دچار لکه بینی و خونریزی است.

درد شانه در بارداری خارج از رحم

بارداری خارج رحمی با درد پهلوی چپ

بارداری خارج رحم به این معناست که سلول تخم به جای رحم در لوله‌های فالوپ قرار دارد و همینطور که سلول تخم رشد میکند، فشار بر لوله و ایجاد درد آغاز میشود. به گفته متخصصان اگر بارداری خارج رحمی در لوله فالوپ چپ رخ دهد، درد پهلوی چپ اتفاق می‌افتد که به تدریج بدتر میشود.

علامت بارداری خارج رحمی

علائمی که ممکن است همراه با درد حاملگی خارج رحمی میتواند با سرگیجه و درد در شانه‌ها باشد. درد شانه درد غیرمعمولی است و دقیقا مشخص نیست چرا این اتفاق می‌افتد اما جزو علائم بارداری خارج رحمی محسوب میشود. به گفته وب سایت march of dreams بارداری خارج رحمی جزو موارد اورژانسی پزشکی محسوب شده و بلافاصله باید توسط پزشک اقدامات لازم انجام شود.

درد پهلو چطور اتفاق می افتد؟

براساس مطالعات گوناگون در بارداری خارج رحمی درد پهلوی چپ یا راست در پایین شکم و در یک طرف بروز میکند. این درد میتواند به یک باره یا به تدریج ایجاد شود و میتواند دائمی باشد یا رفت و برگشتی باشد. البته درد پهلو میتوانند دلایل مختلفی داشته باشد و لزوما نشان دهنده بارداری خارج رحمی نیست. اما در صورت تداوم درد باید حتما به پزشک مراجعه شود و مراقبت‌های پزشکی لازم انجام شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *