“خوردن سس مایونز در بارداری” چه عوارضی دارد؟!

سس مایونز یا سس سفید به دلیل ترکیب خاصی که دارد در مجامع پزشکی و علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود استفاده طولانی مدت از سس مایونز موجب بروز سنگ‌های صفرا ، ناراحتی‌های کبدی، آلرژی، چرب شدن سریع پوست و مو، گرفتگی عروق می‌گردد. 

در طول بارداری به شدت در خطر ابتلا به عفونت ها هستید، مخصوصا زمانی که سیستم ایمنی بدنتان ضعیف می شود. شایع ترین نسخه های مایونز حاوی تخم مرغ خام یا نیمه پخته هستند، این یعنی به شدت در معرض باکتری های خطرناک قرار می گیرید، مانند سالمونلا، که می تواند روی روده تاثیر بگذارد و منجر به مسمومیت شدید غذایی شود. سالامونلا می تواند داخل و خارج تخم مرغ زندگی کند، و توسط چشم های غیر مسلح قابل مشاهده نیست. از این رو، به شدت در خطر ابتلا به عفونت قرار می گیرید.

برای اینکه مطمئن شوید غذا خوردنتان باعث آسیب رساندن به خودتان یا کودک متولد نشده نشود، بهتر است از غذاهایی که حاوی تخم مرغ هستند پرهیز کنید.

اسید های چرب از مضرات سس مایونز است :
از میان سس‌ها، نوع چربی‌ای که مخصوصا در سس مایونز وجود دارد، مقدار قابل‌توجهی اسیدچرب اشباع قرار گرفته. هرچند که ممکن است مقداری از آنها توسط چربی های گیاهی جایگزین شده باشد. از بین چربی‌ها، چربی‌های اشباع مضر‌ترین هستند و سس‌هایی که حاوی این نوع چربی باشند از بد‌ترین سس‌ها هستند.

میکروب ها و سس مایونز :
رشد میکروب در سس مایونز بسیار بالاست از این رو این ماده حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم وبنزوات سدیم) است که سرطان‌زا هستند. به تجربه ثابت شده است که در اقلام غذایی هیچ چیز به اندازه سس مایونز موجب صدمه به پوست صورت و جوش صورت نمی‌شود.

ترکیبات سس مایونز چرا برای زنان باردار خطرناک است؟
مایونز یکی از سس های بسیار شایع است که اساسا از تخم مرغ ساخته می شود. دستور های بدون تخم مرغ نیز موجود است. زنان باردار در طول دوره بارداری به شدت در خطر ابتلا به عفونت ها هستند. شایع ترین نسخه های مایونز حاوی تخم مرغ خام یا نیمه پخته هستند.

این نسخه از سس به شدت در معرض باکتری های خطرناکی مثل سالمونلا قرار می گیرید. سالامونلا می تواند داخل و خارج تخم مرغ زندگی کند، و توسط چشم های غیر مسلح قابل مشاهده نیست.

سس مایونز اشتباه است !
البته اصطلاح سس مایونز اشتباه است و درست آن سس سفید است. در ایران آنرا با برندی می شناسند که وارد ایران شده دقیقا همان اشتباهی که مدتها در مورد مایع ظرفشویی و ریکا میشد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *