خواص شگفت انگیز آب

با آب لاغر شوید!

میخواهید وزن کم کنید؟ آب کمک میکند متابولیسم بدن بالا رود و احساس سیری کنید. آب را جایگزین نوشیدنی های پرکالری کنید و قبل از هر وعده اصلی یک لیوان آب بنوشید تا کمتر غذا بخورید. شاید از خود بپرسید خوردن آب چطور باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن میشود. یک لیوان آب سرد بنوشید. بدن باید این آب را گرم کند بنابرین کالری میسوزاند به این شکل است که سوخت و ساز بالا میرود.

افزایش انرژی با آب

اگر احساس خستگی و بی حالی دارید یک لیوان آب بنوشید. کم شدن آب بدن باعث میشود احساس خستگی کنید. تامین آب کافی برای بدن باعث میشود قلب خون را به صورت بهتری به جریان درآورد. همچنین آب کمک میکند که خون اکسیژن و مواد مغذی ضروری را راحت تر به سلولها برساند.

آب باعث کاهش استرس میشود

حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از مغز را آب تشکیل میدهد اگر بدن کم آب شود مسلم است که مغز دچار استرس میشود.اگر احساس تشنگی میکنید بدن شما مقداری کم آب شده. برای اینکه همیشه سطح استرس را پایین نگه دارید همیشه روی میز خود یک لیوان آب قرار دهید و یا با خود یک بطری آب حمل کنید تا در صورت تشنگی استفاده کنید.

با آب عضله بسازید

نوشیدن آب از کشیدگی عضلات جلوگیری میکند و مفاصل را روان میکند. وقتی خوب آب بدن را تامین کرده باشید میتوانید به مدت و شدت بیشتر ورزش کنید و عضله بسازید.

با آب پوست خود را تقویت کنید

خطوط و چین و چروک های ریز وقتی آب بدن کم است عمیق تر میشوند. آب مانند کرم زیبایی عمل میکند. نوشیدن آب سلولهای کم آب را سیراب میکند و صورت جوان تر میشود. هم چنین نوشیدن آب از گر گرفتگی جلوگیری میکند ، جریان خون را بهبود میبخشد و باعث درخشش پوست میشود.

با آب متعادل بمانید

در کنار فیبر آب نیز برای کسانی که رژیم دارند مهم است. آب سیستم گوارشی بدن را تصفیه میکند . اگر آب بدن کم شود بدن تمام آب را جذب میکند و روده ی بزرگ خشک میشود این اتفاق باعث میشود روند تصفیه مشکل شود. آب خطر سنگ کلیه را کاهش میدهد یکی از دلایل بالا رفتن خطر بروز سنگ کلیه این است که افراد بزرگسال و کودکان آب مورد نیاز بدنشان را تامین نمیکنند. آب به صورت ادرار نمک و مواد معدنی بدن را رقیق میکند. اگر ادرار رقیق باشد سنگ کلیه تشکیل نمی شود پس با خوردن آب کافی این خطر را کاهش دهید.

آیا به اندازه کافی آب مینوشید؟

بسیاری از بزرگسالان اجازه میدهند تا احساس تشنگی کنند سپس آب بنوشند.اما مقدار آبی که باید مصرف شود به اندازه ی فرد ، سطح فعالیت ، آب و هوا و همینطور میزان سلامت فرد بستگی دارد. مثلا اگر ورزش میکنید یا زیاد عرق میکنید باید بیشتر آب بخورید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *