تنقلات سالم سوپرمارکت برای کودکان کدامند؟

تنقلات سالم سوپرمارکت برای کودکان کدامند؟

انتخاب تنقلات مفید برای کودکان می‌تواند به رشد کودک و تامین مواد مغذی بدن آنها کمک کند. کودکان سرشار از انرژی هستند و برای تامین این انرژی در طول روز باید از تنقلات سالم و خوراکی‌های مفید استفاده کنند. این موضوع نه تنها روی رشد کودک موثر است، بلکه می‌تواند به حفظ سلامت او در بزرگسالی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها نیز کمک کند. اما کدام تنقلات سوپرمارکتی برای کودکان مفید است؟ در این مقاله می‌توانید با لیستی از تنقلات سالم سوپرمارکتی آشنا شو

۱- مغزها

مغزها مفیدترین و خوشمزه‌ترین انواع تنقلات در سوپرمارکت‌ها هستند که معمولا به صورت بسته‌بندی‌های کوچک و بزرگ به فروش می‌رسند. آجیل‌ها فیبر و آنتی‌اکسیدان فراوانی دارند و سرشار از چربی‌های سالم هستند، از همین رو مصرف آجیل در طول روز می‌تواند به حفظ سلامت کودک و افزایش انرژی او در طول روز کمک کند.

اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ برای کودکان بسیار مفید هستند و در رشد و توسعه مغزی کودکان نقش دارند و به بهبود حافظه و تمرکز آن‌ها کمک می‌کنند. آجیل‌ها حاوی مواد معدنی ارزشمندی مانند منیزیم، فسفر، پتاسیم، و ویتامین‌های مختلف مثل ویتامین E و ویتامین B هستند که به سلامتی کودکان کمک می‌کنند. با این حال، باید به خاطر داشت که مغزها و آجیل‌ها ممکن است برای برخی کودکان حساسیت‌زا باشند، از همین رو بهتر است مراقب علائم هشداردهنده پس از مصرف انواع آجیل در کودکان باشید.

۲- کورن فلکس

 

کورن فلکس یکی از سالم‌ترین انواع صبحانه برای کودکان است که اتفاقا جذابیت زیادی هم برای آن‌ها دارد. امروزه کورن فلکس‌ها با مزه‌ها و طعم‌های مختلف و بسته‌بندی‌های جذابی در سوپرمارکت‌ها ارائه می‌شوند. می‌توانید یک کورن فلکس با میزان شیرینی کم و دارای تکه‌های میوه و غلات سالم را برای کودک خریداری کنید. سپس آن را با شیر مخلوط کنید و ببینید که کودک چقدر از خوردن این خوراکی به عنوان عصرانه لذت می‌برد.

۳- اسموتی میوه

کورن فلکس

اسموتی یکی دیگر از مفیدترین انواع نوشیدنی در سوپرمارکت‌ها است که می‌توانید از آن به عنوان یک میان وعده برای کودک استفاده کنید. ازآنجایی‌که اسموتی ها معمولا غلظت بیشتری نسبت به آبمیوه‌ها دارند و درصد میوه آن‌ها نیز نسبت به آبمیوه بیشتر است، پیشنهاد می‌شود به جای انواع آبمیوه‌های سوپرمارکتی از اسموتی‌های بسته‌بندی شده استفاده کنید.

۴- ماست و لبنیات

محصولات لبنی یکی دیگر از سالم‌ترین انواع تنقلات در سوپرمارکت‌ها هستند که می‌توانید برای کودک تهیه کنید. خرید انواع شیر، شیرکاکائو، شیرهای میوه‌ای و گیاهی و ماست‌های میوه‌ای می‌تواند به حفظ سلامت استخوان‌های کودک کمک کند و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن کودک شود.

شیر سرشار از پروتئین، چربی، کربوهیدرات، و ویتامین‌ها و مواد معدنی است که تمام نیازهای مورد نیاز بدن کودکان را برآورده می‌کند. پروتئین موجود در شیر به رشد و توسعه عضلات و بافت‌های بدن کمک می‌کند. همچنین، چربی‌های موجود در شیر مهم برای توسعه مغز و عملکرد اعصابی کودکان هستند.

۵- آدامس

آدامس یکی از خوراکی‌های محبوب کودکان و بزرگ‌ترها است و کودکان نیز مانند خیلی از ما بزرگ‌ترها با جویدن یک آدامس توت فرنگی لذت زیادی را تجربه می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد اما مصرف آدامس در کنار جذابیتی که دارد، می‌تواند به تقویت عضلات فک و دهان کودک کمک کند. مکث و چرخش آدامس در دهان می‌تواند تمرین مناسبی برای عضلات دهان باشد و به بهبود توانایی جویدن و گفتار کودک کمک کند. جویدن آدامس موجب کاهش استرس و اضطراب در کودکان می‌شود و به بهبود تمرکز کودک نیز کمک می‌کند. به‌طورکلی، فعالیت‌هایی مثل جویدن آدامس می‌تواند به افزایش هوشیاری و تمرکز کودک کمک کند.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که جویدن آدامس برای کودکان زیر ۴ سال مناسب نیست و نباید به میزان زیاد توسط کودکان استفاده شود.

۶- کشمش

کشمش یک میوه خشک و فوق‌العاده مفید سوپرمارکتی است که فواید زیادی برای سلامت کودکان دارد. کشمش انرژی زیادی به کودک می‌بخشد و حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و پلی‌فنل‌ها است که به کاهش آسیب‌های اکسیداتیو در بدن کودکان کمک می‌کند و سیستم ایمنی آن‌ها را قوی‌تر می‌کند. کشمش دارای مقدار قابل توجهی فیبر است که به تنظیم گوارش کودکان کمک می‌کند و ممکن است در پیشگیری از مشکلاتی مثل یبوست نیز موثر باشد.

۷- تخمه

تخمه یکی از خوراکی‌های محبوب برای کودکان است که سرشار از ویتامین A، ویتامین D و ویتامین B است که برای رشد و توسعه مناسب کودکان بسیار مهم هستند. تخمه یک منبع عالی از پروتئین است که برای رشد و نمو سلول‌ها و بافت‌های بدن کودکان بسیار مهم است. پروتئین‌های موجود در تخمه به افزایش توانایی جسم در ترمیم بافت‌ها و ساخت آنزیم‌ها کمک می‌کنند.

آهن، فسفر و سلنیوم موجود در تخمه به حفظ سلامت عمومی بدن کودک کمک می‌کند. تخمه حاوی مقدار زیادی کالری است که به کودکان انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه و بازی دارد. اگر شکستن پوست تخمه برای کودک سخت است، بهتر است از بسته‌بندی‌های انواع تخمه بدون پوست برای کودک استفاده کنید.

۸- پاپ کورن

پاپ کورن

در لیست خوراکی‌های مفید برای کودکان پاپ کورن جایگاه ویژه‌ای دارد. پاپ کورن طعم فوق‌العاده جذابی برای کودکان دارد و اکثر بچه‌ها از خوردن آن لذت می‌برند. بهتر است بیشتر اوقات ذرت را از سوپرمارکت بگیرید و خودتان در خانه درست کنید. اما گاهی وقت‌ها نیز می‌توانید از پاپ کورن‌های آماده در کنار مقداری استیک پنیری برای کودک استفاده کنید.

سخن نهایی

انتخاب تنقلات سالم و مفید برای کودکان می‌تواند به سلامت بدن، تقویت سیستم ایمنی و بهبود رشد کودک کمک کند. سعی کنید در رژیم غذایی کودک بیشتر از مغزها، سبزیجات، لبنیات و غلات سالم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که غذاهای فرآوری شده و خوراکی‌هایی که در آن‌ها از مواد نگهدارنده، رنگ‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی استفاده می‌شود، برای سلامت کودک مضر هستند و باید در کمترین مقدار ممکن مصرف شوند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *