تخمک گذاری بعد از سقط جنین/ بارداری موفق بعد از سقط جنین

سقط جنین تجربه ای بسیار شخصی است و احساس شما پس از این رویداد کاملا به شرایط شما بستگی دارد. ممکن است پس از سقط مشتاق باشید تا سریعا بطور مجدد باردار شوید تا با احساسات منفی خود مقابله کنید. یا ممکن است ترجیح دهید چند ماهی صبر کنید تا با احساس فقدان خود کنار بیایید.

هیچ زمان خاصی برای بارداری مجدد پس از سقط وجود ندارد. این مساله ای است که شما و شریک زندگیتان باید در مورد آن تصمیم بگیرید. در هر صورت، زمانی که از نظر احساسی آماده بودید می توانید از نتایج آخرین تحقیقات بهره ببرید:

چه زمانی می توانم مجددا باردار شوم؟
 در اکثر موارد شما می توانید به سرعت مجددا باردار شوید. ولی برخی پزشکان توصیه می کنند که تا سیکل قاعدگی بعدی خود صبر کنید، زیرا بدین ترتیب تاریخ گذاری و زمان بارداری شما بهتر مشخص می شود. برخی پزشکان بر این عقیده اند که برای بارداری دوباره، بهتر است کمی صبر کنید. این مساله به توصیه ی پزشک یا موقعیت خاصی شما بر می گردد. همچنین می توانید از پزشک خود در مورد این محدودیت زمانی سوال کنید. براساس تحقیق منتشر شده در مجله ی پزشکی بریتانیا، بهترین شانسی برای بارداری موفق، پس از گذشت شش ماه از سقط جنین است. این تحقیق نتیجه می گیرد که (در مقایسه با وقفه ای ۶ تا ۱۲ ماهه) بانوانی که طی شش ماه پس از اولین سقط، مجددا باردار می شوند بهترین نتایج را از باروری مجدد می گیرند و کمترین میزان ریسک در بارداری را خواهند داشت. این مساله تنها به آمادگی روحی برنمی گردد، بلکه شما کمی زمان نیاز دارید تا از نظر فیزیکی نیز برای بارداری مجدد آماده شوید. اگر بار گذشته از طریق آی وی اف باردار شده بودید و یا سقط زودرس داشته اید، خواهید دید که دو هفته پس از سقط مجددا تخمک گذاری خواهید کرد. اگر سقط جنین دیرتر رخ دهد چند ماهی زمان می برد تا هورمون ها و سیکل قاعدگی شما به حالت طبیعی برگرداند. پزشک شما بهترین کسی است که می تواند مشخص کند بهترین و مطمئن ترین زمان برای بارداری مجدد چه زمانی است. اگر توصیه ی پزشک این بود که صبر کنید باید همین کار را انجام دهید. اگر توصیه ی پزشک این نبود بنابراین هر زمان که از نظر روحی آماده بودید می توانید مجددا تلاش کنید.

نکات مفید برای بارداری مجدد پس از سقط جنین
 برای بالا بردن شانس بارداری موفقیت آمیز، لطفا پیش از بارداری مجدد این تغییرات را در سبک زندگی خود لحاظ کنید:

۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید

از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید

از استعمال دخانیات پرهیز کنید

میزان کافئین مصرفی خود را کاهش دهید

زمان زیادی را به استراحت و کسب آرامش اختصاص دهید

از رژیم غذایی متعادل و سلامت استفاده کنید (تا حد ممکن ارگانیک)

بطور منظم ورزش کنید

سطح استرس خود را پایین نگه دارید.

از محصولات شوینده خانگی طبیعی استفاده کنید (در معرض مواد شیمیایی نباشید)

آیا ممکن است مجددا سقط تکرار شود؟
تجربه سقط جنین بدین معنی است که شما مجددا دچار آن خواهید شد. قابل درک است که زمانیکه مجددا باردار شدید ممکن است این نگرانی به سراغ شما بیاید. ولی بهتر است در مورد نگرانی های خود با پزشک صحبت کنید. پزشکان به شما کمک می کنند و اطمینان خواهند داد تا احساسی بهتری داشته باشید. اگر نگران بارداری خود هستید باید در این مورد خانواده یا دوستان خود در مورد نگرانی های بوجود آمده صحبت کنید. آن ها در دوران سختی شما را حمایت خواهند کرد. اما اگر کسی در دسترس نبود از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. بهتر است بجای سکوت کردن حتما با کسی صحبت کنید. با این حال با پیشرفت بارداری میزان نگرانی شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد. معمولا خانم ها پس از انجام اولین سونوگرافي خود دیگر کمتر احساس نگرانی می کنند. اگر مجددا دچار سقط شدید می توانید آزمایش جهش ژن MTHFR بدهید. این آزمایش نحوه ی استفاده ی بدن از اسید فولیک و سایر فرم های فولات را نشان و سایر مشکلات بارداری شود. اگر MTHFR داشته باشید نباید اسید فولیک مصرف کنید. در عوض باید فولینیک اسید و متیل فولات استفاده کنید. 

اشتراک‌گذاری
237 نظر
  1. سلام .من ۳ساله ازدواج کردم حدودا ۸ماه پیش در هفته نهم بارداری بدون دلیل خاصی سقط داشتم.الان دو ماهه اقدام کردم اما باردار نشدم.هم پریودی منظمی دارم و هم تخمک گذاریم مشکلی نداره چون دقیقا ۱۴روز بعد از پریودیم دچار درد شدید در ناحیه چپ و راست شکمم میشم.لطفا راهنماییم کنین چرا باردار نشدم تواین دو ماه؟خیلی نگرانم و استرس دارم

    1. سلام شما تا ۴ ماه دیگر برای باردار شدن زمان دارید فعلا نیازی به مداخله پزشکی نمی باشد.

  2. سلام خانم من۱۷ارديبهشت كورتاژ كرده هفته ششم بعد ۱۵خردادهم رابطه داشتيم بدون جلوگيري احتمال داره باردار شده باشه؟

    1. سلام باید صبر کنید تا زمان پریودی شما فرا برسد اگر تاخیر در پریود داشتید ان وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

    2. از کیت تخمکگذاری استفاده کن تا روز دقیق رو پیدا کنی

  3. سلام خانم من۱۷ارديبهشت كورتاژ كرده هفته ششم بعد ۱۵خردادهم رابطه داشتيم بدون جلوگيري احتمال داره باردار شده باشه؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اگر تاخیر در پریود داشتند تست بیبی چک انجام بدهند.

  4. تو اين مدت پريود نبودن فقط يكبار هم رابطه داشتم بازم امكانش هست باردار شده باشن؟

    1. اگر در تایم تخمک گذاری رابطه داشته اید احتمال بارداری وجود دارد.

  5. ديروز ازامايش خون دادن منفي بوده خواستم بدونم صدرصدديگه باردارنيستن؟

    1. سلام اگر تاخیر در پریود داشتند و آزمایش دادند منفی شده احتمال بارداری وجود ندارد.

  6. سلام.من در تاریخ٫۳٫۲۰ کورتاژ شدم. تا الان پریود نشدم رابطه داشتم ولی طبیعی جلوگیری کردم.ایا با این وجود امکان بارداری هست یا خیر؟ ایا بدون پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد؟ لطفا جواب دهید خیلی نگرانم.چون دوبار پشت سر هم سقط داشتم.

    1. سلام با توجه به اینکه جلوگیری داشته اید احتمال بارداری وجود ندارد.

  7. سلام و خسته نباشید
    من در تاریخ ۳۰ خرداد سقط داشتم شدت خونریزی کم شده اما قطع نشده
    کی قطع میشه؟
    در این مدت احتمال بارداری هست؟
    از چه زمان میتونم قرص ضدبارداری مصرف کنم؟
    بسیار ممنون و سپاسگذار

    1. سلام بعد از سقط باید سونوگرافی انجام بدهید.

  8. با سلام. من درهفته ششم بارداری سقط طبیعی جنین به علت نداشتن قلب داشتم . الان یازده روز از اولین روز سقط میگذره و یک نزدیکی مشکوک داشتم. میخواستم بدونم احتمال بارداری هست و ایا لازمه قرص اورزانسی بحورم

    1. سلام خیر نیاز نیست.

  9. سلام من ۲۵ روز از سقطم در ۱۳ هفتگی میگذره هنوز لکه بینی زرد و قهوه ای دارم نزدیکی مشکوک هم داشتم احتمال بارداری وجود داره؟؟؟؟؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیفه اما باید روش جلوگیری مطمئنی داشته باشید.

  10. سلام من ده روز بعد از سقطم نزدیکی داشتم و فردای اون روز دوتا قرص اورژانسی مصرف کردم الان بعد از چهار روز دور نافم احساس سفتی میکنم ولی هنوز خونریزی سقطم ادامه داره ایا ممکنه دوباره باردار باشم؟؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد اما با توجه به عوارض قرص اورژانسی بهتر است از این روش دیگر استفاده نکنید .

  11. سلام من در ۳۴روز حاملگیم سقط داشتم ۵ تا ۶ روز خونریزی نسبتا زیاد داشتم اما بعد خونریزیم خیلی کم شد و ۲روزه لکه بینی دارم که قرمز مایل به قهوه ای…در این مدت رابطه جنسی ام داشتم میخواستم بدونم احتمال بارداری وجود داره در این زمان؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد اما باید حتما تا ۳ ماه جلوگیری داشته باشید.

  12. سلام من در ۱ماهگی سقط کردم بعد از ۹روز سونو رفتم که گفتن ۱۳ mm مونده..تا دوروز بعدش یعنی ۱۱روز خونریزی داشتم که شدتش کم بود..الان ۲روزه لکه بینی قهوه ای روشن دارم و تخمدانم درد میاد و امروز کمی خون تیراه ازم رفت و درد پریودی و کمر دارم..میخواستم بدونم علتش چه چیزی میتونه باشه؟و اینکه من در روزه ۱۱ خونریزیم رابطه جنسی داشتم..لطفا راهنماییم کنین خیلی نگرانم..آیا ۱۳mm ممکنه خودش دفع شه در پریوده بعدی و نیازی به کورتاژ نباشه؟

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع بدهید .

  13. سلام من در تاریخ ۷ شهریور در هفته ششم بارداری سقط خودبخود داشتم بعد از مراجعه به پزشک برام روزی ۲ساشه پودر اینوفولیک و از روز ۱۴ سقط شبی ۲ عدد دوفاستون تجویز کردن و گفتن چون سقط در سن پائین خودبخود بوده نیازی به صبر کردن برای بارداری مجدد نیست و من یک رابطه در روز ۲۴ شهریور داشتم میخواستم بدونم چقدر احتمال بارداری وجود داره و آیا تخمک گذاری به این زودی انجام میشه آخه من ۳۷ سالمه و احساس میکنم زیاد فرصت ندارم . ممنونم از راهنمایی هاتون

    1. سلام اگر در تایم تخمک گذاری خود اقدام به بارداری داشته اید احتمال بارداری وجود دارد.

  14. سلام من شش روز پیش در ۱۲ هفته بچم به دلیل نداشتن ضربان و توقف رشد در ۱۰ هفته بدون دارو و کورتاژ سقط شد و سونو هم تایید کرد که بقایا ندارم خون ریزیم رو به کاهشه اولا خواستم بدونم کی قطع میشه و بادتوجه به سن بارداری کی تخمک گذاریم شروع میشه و کی پریود میشم و اینکه چقدر دیگه میتونم باردار بشم مجددا؟

    1. سلام شما ۳ ماه دیگر می توانید برای بارداری اقدام کنید از ماه آینده شما پریود می شوید و تخمک گذاری دارید .

  15. سلام وقت بخیر،من تو هفته ۱۴ که برای سونوی غربالگری رفتم تشخیص توقف رشد جنین تو هفته یازدهم دادن،دو روز بعد یعنی ۶ مهر تو بیمارستان با شیاف سقط کردم . گفتن مرگ جنین دلایل زیادی میتونه داشته باشه ولی تو سقط اول نیاز بررسی زیاد نیست.چون من و همسرم هر دو تالاسمی مینوریم پایان هفته ۱۱ آزمایش cvs دادم ،این آزمایش میتونه دلیل مرگ جنین باشه؟

    1. سلام خیر نمی توان صد در صد گفت زیرا مرگ‌جنین علت های مختلفی میتواند داشته باشد .

  16. سلام وقت بخیر خانم دکتر،ببخشید میخواستم بپرسم میشه آزمایش CVSرو اردبیل انجام داد و نمونه رو واسه آزمایشگاه تبریز فرستاد؟

  17. سلام وقت بخیر خانم دکتر،ببخشید میخواستم بپرسم میشه آزمایش CVSرو اردبیل انجام داد و نمونه رو واسه آزمایشگاه تبریز فرستاد؟

  18. سلام من درهفته ۶ سقط داشتم حالا ۲ ماه مگذره ولی حمل نگرفتم داکتر گفت مشکل ندارین پس دلیلش چی است؟

  19. لطفا برم بگوین پریود منظم دارم تخمه فعال میشه ولی حمل نمیگیرم

  20. سلام من تو هفته ١١ كورتاژ داشتم بعد از ٤ هفته درد پريودي دارم ولي فقط الان كه روز اول چند قطره قهوه يي ديدم
    لازمه برم دكتر؟

    1. سلام نگران نباشید طبیعی است و مشکلی ندارد .

  21. باسلام ببخشید من ۲۱روزسقط کردم دیروزپاک شدم بعداازپاک شدنم نزدیکی داشتم که شک دارم احتمال باردارشدن هست

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  22. سلام خسته نباشید من ۱۹سالمه و تو چهار هفته چهار روز سقط شد ساک بارداری بود من میتونم ماه دیگ اقدام کنم چون میگن جنین نبوده میتونی اقدام کنی ؟؟؟

    1. سلام بهتر است از ۲ ماه دیگر اقدام به بارداری داشته باشید.

  23. سلام خسته نباشید من بعد از ۱۲ روز که سقط جنین داشتم به روش ساکشن رابطه ی جنسی داشتم جلوگیری به روش طبیعی الان ۲ هفته میگذره احساس گرفتگی زیر دل و درد سمت چپ و راست شکمم دارم ایا احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام با توجه به اینکه جلوگیری داشته اید احتمال بارداری وجود ندارد .

  24. سلام خسته نباشید ، من در هفته دوازده سقط داشتم ، سونوگرافی دادم بقایای حاملگی به قطر ۳۲mm داشتم ، دکتر یک هفته فرصت دادن تا خودش دفع بشه وگرنه احتیاج به کورتاژ هست دردهای زیر دلم شدید بود ولی بعد از چند روز که تکه های بزرگی دفع شد دل دردم کم شده فقط سمت چپ و راست دلم درد دارد که قبل از دفع این تکه ها دردی نداشت آیا میشود بقایا دفع شده باشد

    1. سلام بله امکان دفع شدن بقایا وجود دارد وجای نگرانی ندارد.

  25. سلام خسته نباشید ، من دو هفته پیش سقط کردم هفته پیش سونوگرافی گرفتم اندازه بقایا ۳۲mm بود ، بعد از اینکه چند تکه دفع شد دوباره امروز بعد از یک هفته به سونوگرافی رفتم الان اندازه بقایا ۹mmشده آیا باید کورتاژ کنم یا ممکن هست بقایای باقی مانده دفع شود

    1. سلام خیر نیازی به انجام کورتاژ نیست با خون ریزی پریودی دفع می شود .

  26. سلام خسته نباشید ، من پنج سال ازدواج کردم سال اول یه بچه به دلیل نداشتن قلب توهفته هشتم کورتاژ کردم، یه بچه هم پارسال خارج از رحم بود باآمپول سقط شد الانم نه ماه برای بارداری اقدام کردم فعلا حامل نشدم خیلی میترسم که به نازا بشم یا دیگه نتونم مادر بشم.

    1. سلام نگران نباشید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو های کمک باروری تجویز شود شانس بارداری شما به این شکل افزایش می یابد .

  27. سلام خسته نباشید ، ببخشید اگر بعد از سقط بقایای باقی مانده ۳۲mm باشد و بعد از دو هفته بقایای به ۹mm کاهش پیدا کند آیا احتیاج به کورتاژ هست یا امکان دارد باقی مانده خودش دفع شود

  28. سلام من ۹/۹ سقط داشتم و امروز ۹/۱۵بعد از ۶ روز خونریزی قطع شد و رابطه داشتم، میخواستم ببینم تخمک گذاری م از کی شروع شده یا میشه؟ و اگ الان از قرص اورژانس استفاده کنم چه اتفاقی میوفته؟

    1. سلام زمان تخمک گذاری بستگی به سیکل های قاعدگی شما دارد که چند روزه باشد زمانی که شما تخمک گذاری دارید ۱۴ روز بعد پریود می شوید معمولا از روز ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل در کسانی که پریودی منظمی دارند روزهای پر خطر محسوب می شود بهتر است از قرص اورژانسی استفاده نکنید .

  29. سلام خسته نباشید ، من سقط کردم هنوز بقایا دارم ۹mm تا موقع پریودی صبر کنم تا با پریودی دفع بشه امکان عفونت ندارم ، چون هنوز بچه ندارم نگرانم که باعث نازایی بشه چون میگن ممکن باعث عفونت و چسبندگی رحم بشه

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  30. باسلام من ۹سال پیش سقط باکورتاژ داشتم ۶ماه بعد باردارشدم ویه دختر ۸ساله دارم اسفند۹۵باردارشدم که پوچ بودوفروردین خودش سقط شد شهریورماه مجددباردارشدم که در۸هفته سقط شده بود دکتر دستور مصرف قرص سایتوتک رودادن مصرف کردم وجنین سقط شدولی خونریزی زیادی نداشتم ولی ضخامت دیواره رحمم ۱۷mmهست که میگن با پریودی دفع میشه حالا میخوام بدونم توی این مدت بعدازسقطم که جلوگیری نداشتم امکان بارداری بوده؟اگرنه من میتونم بلافاصله دوباره اقدام کنم؟

    1. سلام ۳ ماه بعد از سقط می توانید مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  31. سلام وقتتون بخير من هفته گذشته سقط درماني داشتم در آخر هفته ١٦، بعد هم رحم شستشو داده شد توسط پزشكم الان هم خونريزيم بسيار كم شده ميخواستم ببينم از كي دوره پريودم آغاز ميشه و از كي ميتونم اقدام به بارداري كنم، آيا نياز به سونو گرافي هست يا خير؟

    1. سلام بعد از ۳ ماه می توانید زیر نظر پزشک معالج خود برای بارداری اقدام کنید اگر پزشک معالج شما نیاز ببیند برای شما سونوگرافی درخواست می دهد .

  32. سلام خسته نباشید من ۹.۷.۹۶سقط۲۳هفته ای به علت پارگی کیسه آب داشتم وازهمون موقع دارم قرص آهن ویدوفولیک مصرف میکنم و یه هفته ای میشه خونریزی ام قطع شد ه بود ولی الان دوباره باز لکه بینی دارم کی میتونم برای بارداری اقدام کنم

    1. سلام از ۳ ماه بعد زیر نظر پزشک می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  33. سلام صبح بخیر خانم دکتر
    میخواستم بپرسم ازمایش نمونه برداریcvs میتونه باعث دکولمان جفت بشه و اینکه ازمایش رو اردبیل داد و نمونه رو ازمایشگاه تبریز فرستاد؟
    خیلی ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام بستگی به وضعیت و شرایط جنین دارد که به تشخیص پزشک معالج با توجه به شرح حال شما باید انجام شود .

  34. سلام خسته نباشید من ۲۱ ۹ ۹۶ توی هفته ۵ بارداری افتادم رو خونریزی ولی خونریزیم دائم نیست طبق نظر دکتر پروژسترون رحمی استفاده میکنم آیا امکانش هست که هنوزحامله باشم

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

  35. سلام. من بیشتر از سه هفته است که جنینم رو سقط کرده ام. اگه حالا نزدیکی بدون جلوگیری داشته باشم آیا احتمال بارداری هست؟ الان واقعا دیگه روحیه باردار شدن رو ندارم از طرفی هم هیچ نوع روش جلوگیری رو هم تحمل ندارم. لطفا منو راهنمایی کنید.

    1. سلام بله اگر جلوگیری نداشته باشید احتمال باردار شدن وجود دارد باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید اگر از قرص های جلوگیری نمی توانید استفاده کنید می توانید از کاندوم برای جلوگیری استفاده کنید.

  36. سلام
    من هفته ششم بارداری بودم
    به علت نزدیکی بدی که داشتم جنینم سقط شد
    قبل از بارداری پریودهای منظمی داشتم
    اما زمان تخمک گذاریمو نمیتونم تشخیص بدم ؟
    ۲۴ این اتفاق برام افتاد و من همچنان درد زیر شکم و خونریزی دارم ، زمان تخمک گذاری من کی میشه ؟

    1. سلام زمان تخمک گذاری شما بستگی به سیکل های قاعدگی شما دارد که چند روزه باشد زمانی که تخمک گذاری دارید دقیقا ۱۴ روز بعد اگر باردار نباشید پریود می شوید.

  37. سلام
    من هفته ششم بارداری بودم
    به علت نزدیکی بدی که داشتم جنینم سقط شد
    قبل از بارداری پریودهای منظمی داشتم
    اما زمان تخمک گذاریمو نمیتونم تشخیص بدم ؟
    ۲۴ این اتفاق برام افتاد و من همچنان درد زیر شکم و خونریزی دارم ، زمان تخمک گذاری من کی میشه ؟

  38. سلام خسته نباشید من ۸/۲۰ سقط داشتم و در ماه بعد از قرص اورژانسی استفاده کردم و ۹/۹ پریود شدم … در این مدت به صورت طبیعی جلوگیری کردم ..
    اما الان کمر درد و ورم سینه دارم و دقیق نمیدونم باید از کی سیکل بعد رو حساب کنم ! احتمال بارداری هست ؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد اگر سیکل های قاعدگی شما ۳۰ روزه می باشد باید نهم دی ماه را زمان پریودی خود حساب کنید.

  39. باسلام .من ۱۲ روز بعد از سقط یعنی ۳ روز بعد از قطع شدن خونریزی نزدیکی داشتم و یک ساعت بعد از نزدیکی دوعدد قرص اورژانسی خوردم .آیا احتمال باردار شدن هست؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  40. سلام من ۳۲سال هستم بعد ۱۴سال نازایی باروش IVF دوقلوها دارشدن ولی متاسفانه درهفته ۱۷به دلیل پاره شدن یکی از کیسه ابهام مجبور به زایمان شدم وبه دلیل باقی موندن جفت مجبوربه کورتاژ شدم خواستم بدونم از کی میتونم برای کاشت جنین مجدد اقدام کنم

    1. سلام باید زیر نظر پزشک کلینیک تخصصی ناباروری باشید تا در صورت داشتن شرایط و وضعیت جسمانی نرمال از ۳ ماه دیگر شروع به مصرف دارو کنید .

  41. من ی سقط ۶ هفته داشتم و ب مدت هفت روز خونریزی داشتم من دو روز بعد از قطع خونریزی رابطه داشتم احتمال بارداری چقد هست با سپاس

    1. اگر نزدیکی بدون جلوگیری در حوالی تخمک گذاری سیکل شما بوده باشد احتمال بارداری وجود دارد.

  42. سلام
    من ١٠ روز بعد از كورتاژ نزديكى داشتم و طبيعى جلو گيرى كردم الان بعد از ١٤ روز كمر و دلم درد ميكنه احتمال بارداي وجود داره ؟در ٥ هفتگي كورتاژ كرم.

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  43. سلام
    من ١٠ روز بعد از كورتاژ نزديكى داشتم و طبيعى جلو گيرى كردم الان بعد از ١٤ روز كمر و دلم درد ميكنه احتمال بارداي وجود داره ؟در ٥ هفتگي كورتاژ كردم.

  44. سلام.من ۲۲/۸ سقط جنین ۴هفته داشتم بعد از اتمام خونریزی سونو رفتم و مشخص شد ک جنین کاملا دفع شده.۱۷/۹پریود شدم.در این مدت پیشگیری با کاندوم داشتم.الان سی روز گذشته و هنوز پریود نشدم آیا احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  45. سلام من ٢٨سالمه و ٦روز پيش سقط داشتم،بارداري اولم بود،،جنين از ٦هفتگي به بعد رشد نكرد و قلب هم نداشت،من هفته ١٠بارداري بودم اما جنين هفته ٦ بود و سقط كردم اول با قرص بعد هم كورتاژ شدم همه مراحل تو بيمارستان انجام شد.الان هنوز كمي خونريزي دارم…خيلي دوس دارم دوباره واسه بارداري اقدام كنم،چند وقت بايد صبر كنم؟

    1. سلام ۳ ماه بعد می توانید مجدد برای بارداری اقدام کنید .

  46. سلام من ۲۸ سال دارم سه ماه قبل بخاط ر توقف رشد جنین در شش هفتگی وعدم قلب جنین در هشت هفتگی کورتاز شدم البته بعداز دوسال پیشگیری با یکبار اقدام باردار شده بودم .سر چهل روز پرید شدم دفعه. دوم پریود هشت روز عقب افتاد ولی قبلا خیلی منظم ودم الان سر وقت پریود شدم برای بار دوم .ولی هنوز باردار نشدم چرا؟

    1. سلام اگر تا ۲ ماه دیگر باردار نشدید به پزشک مراجعه نمایید.

  47. سلام من ۴۰ سالمه و ۴۰ روز پیش سقط داشتم بارداری اولم بوده .با توجه به سونوگرافی در هفته شش ساک حاملگی تشکیل شده ولی بدون جنین بوده که توسط قرص در بیمارستان سقط کردم .یر ۲۸ روز مجدد پروید شده لطفا راهنمایی کنید چقدر باید صبر کنم تا مجدد باردار بشم . با توجه به اینکه سنم زیاده عجله دارم

    1. سلام زیر نظر پزشک می توانید ۲ ماه دیگر برای باردار شدن اقدام کنید.

  48. سلام من اول اذر کورتاژ شدم به علت نداشتن ضربان جنین شش هفته ای،بیست و پنج اذر اولین پریود به صورت طبیعی و مثل سابق داشتم ،سه هفته بعد از اولین پریودی ،مجدد پریود شدم که اوایل لکه قهوه ای بود بعد به شکل خونریرزی پریودی شده ،الان بیست روزه که من پریودم ،ایا مشکل خاصی هست ؟یا طبیعیه ؟لطفا جواب بدین

    1. سلام خیر طبیعی نیست باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود .

  49. خانم من ٤٠روزه سقط کرده خونریزی خیلی کمی داشت و حال میخوام بفهمم چند روز بعد احتمال بارداری دوباره هست

  50. سلام من یک ماه پیش سقط شیش ماهه داشتم ولی تا الان بریود نشدم طبیعیه

    1. سلام بله طبیعی است .

  51. سلام من تنبلی تخمدان داشتم قرص مصرف میکردم برای بارداری اقدام کردم ولی به علت عدم رشد جنین در هفته ۵ مانده بود در تاریخ ۱۵ مهر سقط داشتم بعد از اون پریود هام روز ۲۸ انجام شد ولی به این صورت که سه روز لک بینی بعد هفت روز عادی. آیا طبیعیه؟ واینکه برای بارداری اقدام کردم روز تخمک گذاری ولی در موعد پریود ۵ روز لک بینی داشتم آزمایش بارداری دادم منفی بود بعد پریود شدم.روز ده پریود( خونریزی قطع شد. )نزدیکی داشتم چند ساعت بعد لخته خون سیاه خارج شد. آیا طبیعیه یا رحمم نیاز به بررسی داره؟

    1. سلام بله طول دوره پریودی تا ۱۰روز طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  52. سلام من تنبلی تخمدان داشتم قرص مصرف میکردم برای بارداری اقدام کردم ولی به علت عدم رشد جنین در هفته ۵ مانده بود در تاریخ ۱۵ مهر سقط داشتم بعد از اون پریود هام روز ۲۸ انجام شد ولی به این صورت که سه روز لک بینی بعد هفت روز عادی. آیا طبیعیه؟ واینکه برای بارداری اقدام کردم روز تخمک گذاری ولی در موعد پریود ۵ روز لک بینی داشتم آزمایش بارداری دادم منفی بود بعد پریود شدم.روز ده پریود( خونریزی قطع شد. )نزدیکی داشتم چند ساعت بعد لخته خون سیاه خارج شد. آیا طبیعیه یا رحمم نیاز به بررسی داره؟

  53. سلام من ۲۵برج ۹ سقط طبیعی داشتم تو هفته ۸بارداری و بعدش بلافاصله ناخاسته باردار شدم سونوگرافی واژینال رفتم چهار روز پیش گفت ۶mmهست و به جنین پوچ نمیخوره اما الان یک روز نصفه لکه بینی همراه با ترشح قرمز دارم ایا این نشونه خطر سقط مجدد؟؟لطفآ اگه میشه سریع جواب بدید که استرسم کم بشه

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  54. سلام من شیش هفتگی کرتاژداشتم بعدازیک هفته رابطه جنسی داشتم بعدازده روزتست بارداری گرفتم دوخط امدن احتمال داره باردارباشم لطفا جواب بدیدممنونم

    1. سلام برای اطمینان مجدد ۳ روز دیگر از تست بی بی چک استفاده کنید.

  55. سلام من دوماه پیش سقط کردم سونو انجام دادم دکتر گفت یک تیکه خیلی کوچیک مونده با پریودی دفع میشه بعد بهم قرص متیل ارگونوین داد زمان پریودی مصرف کنم یک ماه بعدش زمان خودم لکه بینی داشتم قرصو مصرف کردم پریود شدم و هفت روز خونریزی داشتم یک شبشم با درد وحشتناک که یک تیکه لخته افتاد الان که زمان پریودی بعدیم هست پنج روز عقب انداختم وای هنوز پریود نشدم میخواستم ببینم ممکنه مشکلی باشه یا هموز بقایا مونده باشه؟

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد.

  56. سلام وقت بخیر
    من حدود سه هفته پیش بدلیل دفورمه شدن ساک بارداری توی هفته ۵بارداری از طریق ساکشن اقدام به سقط کردم.توی این سه هفته خونریزی داشتم به صورتی که قطع میشد و وصل میشد روز شنبه فکر کردم پاک شدم و رابطه داشتم و مقداری از منی داخل ریخته شد اما از فرداش دوباره ب مقدار کمی خونریزی داشتم روز چهارشنبه و پنجشنبه گاهی سمت چپ و گاهی سمت راست شکمم دردمیکرد دکترم گفت احتمالا تخمک گذاریه.مقدار خیلی خیلی کمی هم خونریزی داشتم میخواستم بدونم با این اوصاف امکان بارداری وجود دارد؟
    خیلی ممنون میشم جوابمو بدین خیلی استرس دارم.باتشکر

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  57. سلام من تاریخ ۷ دی ماه سقط داشتم به روش ساکشن و در تاریخ ۲۶یه رابطه ی مشکوک داشتم که بلافاصله قرص اورژانسی استفاده کردم،احتمال بارداری چند درصده؟ ممنون میشم کمک کنین.

    1. سلام نمی توان دقیق درصد تعیین کرد اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  58. سلام من در ۵ هفته سقط داشتم وبعد کورتاژ کردم بعد ده روز رابطه بدون جلوگیری داشتم احتمال بارداری است؟؟وهنوز ۲۴ ساعتم نگذشته میتوانم قرص اورژانسی مصرف کنم

  59. سلام من سه هفته پیش سقط جنین چهارهفته داشتم هفته پیش دارم نزدیکی داشتیم فکرمیکردم چهل روزبعدازسقط حامله نمیشم .فعلا هم کم کم علائم بارداری دارم به پریودم هم یک هفته مانده آیا من باردارم؟اگه هستم میشه سقط کرددوتابچه کوچیک دارم شوهرم بی بچه نمیخواد لطفا اگه باردارم راهنمایی کنیم چی کار کنم.

  60. سلام من ۵/۱۱ سقط درمانی داشتم و ۴ /۱۲ یک معاشقه چند دقیقه ای با همسرم البته دو سه روزی بود که زیر دلم درد میکرد .بنده از تری همون ۴/۱۲ قرص اورژانس خوردم احتمال بارداری هست؟

  61. سلام من سق در هفته نوزده بارداری داشتم سه روز قبل از سقط هم غربالگری رفته بودم که همه چی خوب بود جفتمم بالا جنین سالم ولی یهو بعد سه روز بدون هیچ فعالیتی یا استرسی دردی مثل پریودی اومد سراغم و به سه ساعت نکشید طبیعی زایمان کردم که میگن زایمان زودرس بوده یه تیکه کوچیک از بقایا مونده بود که کورتاژ کردم دکترم گفت با دست دراورده چون کوچیک بوده دستگاه لازم نبوده الان ۳۵روز میگذره و من هنوز خونریزی دارم خیلی شدید نیست ولی اندازه لکه بینی هم نیست و بیشتر از لکه اس یه یک هفته ای بود انگار پاک شده بودم که باز شروع شد سونو گرافی هم رفتم مشکلی نبوده میخواستم بدونم طبیعیه که تا این همه مدت بیش از یک ماه خونریزی دارم؟ و اینکه کی میتونم باردار شم چون خیلی دوست دارم دوباره باردار بشم ؟

    1. سلام بعد از ۳ ماه از سقط می توانید برای بارداری مجدد اقدام نمایید زیر ۲۰ هفته سقط تلقی می شود بهتر است برای کاهش خون ریزی از قرص جلوگیری زیر نظر پزشک استفاده کنید .

  62. سلام من هفته ۱۹بارداری بودم که سه روز قبل رفتنم غربالگری دوم و دکتر همه چی سالم بود جفتمم بالا با جنین پسر سالم ولی یهو یه دردی مثل پریودی اومد سراغم و بعد دوساعت به طور طبیعی زایمان کردم و فقط یه تیکه کوچیک مونده بود که دکتر با دست کورتاژ کرد و گفت با دستگاه لازم نیست چون خیلی کوچیکه الان نزدیکه چهل روز میگذره و من هنوز خونریزی دارم فقط ده روز پیش به مدت تقریبا یک هفته انگار پاک شدم ولی باز ددوباره شروع شد البته مقدار خونریزیم کمه ولی از لکه بیشتره سونو گرافی هم رفتم بعد از ۲۰روز که سقط کرده بودم همه چی خوب بود فقط رحم یکم از حد طبیعی بزرگتر بود که گفتن واسه بارداریته که طبیعیه الان میخواستم بدونم به نظر شما چرا خونریزیم قطع نشده ؟این طبیعیه؟و یکی دیگه اینکه به نظر شما چرا زایمان زودرس داشتم دهانه رحمم ۳۵بود و همه چی نرمال هیچ کاری هم نکرده بودم نه کار نه نزدیکی نه استرس؟و اینکه کی میتونم دوباره باردار شم بهتره؟ چون خیلی بچه میخوایم .ممنونم از تون

  63. سلام من ۱۱ بهمن سقط جنین ۷ هفته ای با قرص داشتم حدود ۱۲ روز خونریزی داشتم ک قطع شد حدود اوایل اسفند رابطه نزدیکی داشتم که سریع قرص اورژانسی مصرف کردم بعد چند روز احساس دل درد و کمر درد و حالت تهوع دارم و هنوز که ۹ اسفند هست من پریود نشدم احتمال بارداری هست خیلی نگرانم

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  64. سلام من در بارداری اولم تو هفته ۱۱ خونریزی کردم که رفتم سونو دادم دکتر گفت تو ۹ هفته قلبش از کار افتاده بعدشم با قرص دفع شد ، یک ماه هم پی از سقط پریود شدم ، بعد از چن تا پریودی میتونم دوباره اقدام کنم خواهشا جوابمو بدید چون شرایط روحیم خیلی بده

    1. سلام ۲ ماه دیگر مجدد زیر نظر پزشک می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  65. من اول بهمن سقط از روی عمدا داشتم که به خواست خودم وشوهرم بودالان ۱۰ اسفند شده ومن هنوز پریود نشدم واینکه دردهایی شبیه به تخمک گذاری در ناحیه پهلو ها وزیر شکم حس می کنم لطفا پاسخ دهید علت پریود نشدنم چیست وچرا درد تخمک گذاری دارم ممنون میشم چون واقعا ترس از بارداری دوباره استرس شدیدی به من وارد کرده با تشکر از شما

    1. اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید .

  66. درود خسته نباشید.من سه ماه پیش کورتاژ شدم.بعد از اون دو بار پریود شدم.شروع آخرین پریودم ۱۰ فوریه بوده.یعنی دقیقا ۲۰ روز پیش.
    امروز به خاطر درد و اسپاسم زیر شکم بی بی چک استفاده کردم و مثبت بود خیلی هم پر رنگ.نزدیکی هام هم با جلوگیری کامله همسرم بوده.میخوام بدونم ممکنه من باز هم باردار باشم؟با وجود جلوگیری و این که زمان طبیعیه پریودم ۱۰ مارس هست یعنی ۸ روز دیگه؟
    ممنون میشم جواب بدین.
    سپاس

    1. باید تا ۸ روز دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  67. سلام من ۲۴ آذر سقط داشتم یعنی درست ۳ ماه قبل حالا نزدیکی آزاد داشتم به نظر شما شانس بارداری من چقدره

  68. سلام من ۲۴ آذر سقط داشتم یعنی درست ۳ ماه قبل حالا نزدیکی آزاد داشتم به نظر شما شانس بارداری من چقدره

  69. سلام من يه سقط خودبخودي دركمترازپنجً هفته درتاريخ١٠/٥داشتم خونريزيم بعدازيه هفته تموم شد درتاريخ ١٢/٣پريودشدم .جلوگيري طبيعي.كي ميتونم دوباره برأي بارداري اقدام كنم.

    1. سلام می توانید این ماه مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  70. سلام من تو ۴ هفتگی بارداری با قرص سقط کردم بعد از یک روز خونریزی کاملا قطع شد سونوگرافی سقط کامل و تایید کرد ولی هنوز احساس سنگینی در سینه ها و زیر شکم دارم ؟ وچرا خونریزی زود قطع شد, ممنون میشم پاسخگو باشید

  71. سلام من ۲۳ بهمن سقط عمد در ۸ هفته داشتم. ودر ۱۹ اسفند نزدیکی بدون دخول داشتم اما مشکوک بودم وفرداش ترشح لزج و لغزنده داشتم که خیلی میترسم از حاملگی باشه و من هنوز پریود هم نشدم آیا امکان حاملگی هست

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  72. سلام. من سقط درمانی در هفته ی ۱۸ داشتم، بچه اولم بوده. دوتا سوال دارم، کی برای بچه ی دوم اقدام کنم؟
    سقط درمانی به دلیل سندرم داون بوده، بارداری بعدی چقد احتمال تکرار ان وجود دارد؟ با توجه به اینک سابقه ی ارثی و سن بالا هم نیستیم

    1. سلام می توانید ۳ ماه دیگر برای بارداری اقدام کنید احتمال تکرار آن ضعیف است.

  73. با عرض سلام و خسته نباشيد،من در هفته ٩و٦روزسقط به وسيله شياف داشتم ،اما كامل دفع نشد وبعد از دو هفته خونريزي و سونومجبور شدم كوتاژ كنم،دو روز بعد كوتاژم نزديكي مشكوك داشتم،كامل مطمئن نيستم كه مني ريخت ولي ميترسم باردار باشم ،بعد از دوهفته از كوتاژم خونريزي ٤روزه داشتم رفتم پيش پزشك برام سونو و قرص مترونيدازول تجويز كرد،سونو دادم گفت بقايا نمونده و مربوط سقطت بوده ،و تو بايد دوهفته ديگه پريود بشي ،ايا من با اين وصف باردارم ،خواهشمندم جواب بديد

    1. سلام خیر باردار نیستید.

  74. سلام من هفته ۱۸ سقط داشتم گفتن زایمان زودرسه هیچ دلیلی هم نداشت غربالگری دوم هم رفته بودم همه چی خوب بود بعد از ۳۵روز به مدت یک هفته خونریزی قطع شد در حد لک خیلی کم شد ولی باز شروع شد تا الان که ۶۵روز میگذره البته الان پنج روز خیلی کم شده باز در حد لک شده بعد از ۶۵روز نزدیکی بدونجلوگیری داشتم سوال داشتم میخواستم بدونم چرا خونریزی اینقدر طولانی شده ایا بعد اون پاکیه ماه اول این پریودی بود؟با توجه به اینکه ۲۰روز بعد سقط سونو رفتم هیچی نمونده بود فقط گفت رحم از حالت طبیعی بزرگتره که اونم به خاطر بارداریه ،و اینکه الان من نمیدونم کی تخمک گذاری دارم و امکانش هست با این نزدیکی باردار بشم؟

  75. سلام من هفته ۱۸ سقط داشتم گفتن زایمان زودرسه هیچ دلیلی هم نداشت غربالگری دوم هم رفته بودم همه چی خوب بود بعد از ۳۵روز به مدت یک هفته خونریزی قطع شد در حد لک خیلی کم شد ولی باز شروع شد تا الان که ۶۵روز میگذره البته الان پنج روز خیلی کم شده باز در حد لک شده بعد از ۶۵روز نزدیکی بدونجلوگیری داشتم سوال داشتم میخواستم بدونم چرا خونریزی اینقدر طولانی شده ایا بعد اون پاکیه ماه اول این پریودی بود؟با توجه به اینکه ۲۰روز بعد سقط سونو رفتم هیچی نمونده بود فقط گفت رحم از حالت طبیعی بزرگتره که اونم به خاطر بارداریه ،و اینکه الان من نمیدونم کی تخمک گذاری دارم و امکانش هست با این نزدیکی باردار بشم؟ضمنا یک هفته پیش یه ازمایش خون تخصصی دادم که لوپوس خونم بالا بود میخواستم نظرتنو بدونم که چه عوارضی داره یا چه ربطی به سقط میتونه داشته باشه

    1. سلام باید ۳ ماه بعد از سقط برای بارداری اقدام کنید باید زیر نظر متخصص دارو مصرف کنید.

  76. سلام ببخشید من روز ۱۳ اسفند ۹۶ سقط داشتم و بعد از حدود ۲۲ روز بعد جورتاژ شدم و پنج روز بعد از کورتاژ نزدیکی مشکوک داشتم میخواستم بدونم نیازی هست قرص اورژانسی بخورم؟ به هیچ عنوان نمیخوام باردار بشم لطفا کمکم کنید

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  77. سلام من ۵فروردین سقط با قرص داشتم دکترم برای دفع بقایا قرص مدروکسی پروژستون تجویز کردهمی روز ۱۷فروردین نزدیکی سطحی داشتم منی داخل واژن ریخته نشد ولی از پیشاب میترسم
    ایا احتمال حاملگی هست!؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  78. سلام من تو هفته هشت بارداری بودم که دوتا سونو دادم یکیش قلبش تشکیل شده بود و یکیش هم زده بود مشاهده شگساک یا جنین مرده سقط خودب خودی داشتم ولی سونو ندادم موندم پریود بشم بعد از پاک بودنم سونو بدم الان تقریبا ی ماه میشه پریود نشدم.خواستم ببینم چن وقت باید بمونم تا دوباره باردار شم.نکنه دوباره سقط داشته باشم تو رو خدا راهنمایی کنید خیلی میترسم

    1. سلام دو ماه دیگر می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  79. سلام من براتون توزیح دادم ک هفت ۱۹سقط داشتم و ۶۵روز خونریزی داشتم توضیحات کاربر مادر
    تا الان سه بار نزدیکی بدون جلوگیری داشتم ولی بی بی چک زدم منفی بود با توجه به اینکه من با ای یو ای باردار شدم همون بار اول و داوطلبانه چون تنبلی تخمدان داشتم ولی همون ماهی ک امپول زدم و ای یو ای و اقدام باردار شدم الان بعد سقط بازم تنبلیم احتمالش زاده؟امکانش نیست ک خوب شده باشه و طبیعی بلردار بشم ؟ازنزدیکیم که جلوگیری نداشتم ۷روز میگذره بی بی چک نشون میده اگه باردار باشم ؟احتمال بارداریم چه قدره؟

  80. سلام من ۱۷ روز قبل سقط با کور تاژ داشتم در ۹هفته به علت عدم ضربان قلب جنبن. دیروز نزدیکی بدون کنترل داشتم خواستم بدونم احتمال بارداری هست ؟ دوره های سیکل ماهانه ام ۲۵ روزه هست .

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  81. سلام. من در هفته ششم سقط با سایکوتیک داشتم. دو هفته خونریزی داشتم. سونو دادم باقیمانده داشتم.روز۱۵ باقیمانده دفع شد. دو روز بعد نزدیکی داشتم حفاظت نشده.یعنی روز ۱۷ بعد از سقط .احتمال بارداری وجود داره؟

  82. باسلام من درهفته هشتم بارداری سونو دادم جنین سالم بود ولی در هفته ۱۲بارداری مجدداسونو دادم ولی جنین فاقد رشد و حرکت بود ،یعنی مرده بود و همون شب سقط طبیعی داشتم و جنین سقط شد و دوروز بعد جفت هم سقط شد والان یک هفته از خونریزی ام میگذرد و تک وتوک لکه بینی دارم آیا با نزدیکی بدون جلو گیری احتمال باردارشدن هست؟

    1. سلام بهتر است اول به پزشک مراجعه نمایید تا آزمایشات چکاب برای شما درخواست شود اگر مشکل خاصی نداشتید آن وقت مجدد برای بارداری اقدام کنید .

  83. سلام من دوروز پيش به علت ايست قلبي جنين در هفته ١٢ بارداري كورتاژ كردم دكتر گفتن بعد از اولين پريودي ميتوني براي بارداري اقدام كني ، چون رحم آمادگي داره و هيچ علائمي نداشتم بعد از مرگ جنين، بعد از كورتاژ هم اصلا خونريزي نداشتم، به نظر شما چه كنم؟

    1. سلام زیر نظر پزشک می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  84. سلام من هفتي چهارم بارداري بودم كه بخاطر سونگرافي داخلي سقط كردم يه يك ماهي پريود نشدم بعد رفتم سونگرافي فهميدم حباب هاي ريزي تو بدنم هس بهد دكترم قرص جلوگيري داد تا حباب ها از بين برود الان نزديك سه ماه نزديكي دارم ولي باردار نميشم بايد چكار كنم ايا اين ماه ميشم ممنونم

    1. سلام اگر تا ماه آینده باردار نشدید بهتر است آن وقت به پزشک مراجعه نمایید.

  85. سلام من در هفته چهارم سقط داشتم و بدون کورتاژ و دارو به طور خودبه خودی سقط شد بعد تقریبا سی و پنج روز بعد پریود شدم اولین بارداری و اولین سقط بود درضمن ۲۲سالمه میخواستم بدونم میشه بعد اولین پریود برای بارداری اقدام کرد؟؟؟؟ با تشکر از سایت خوبتون

    1. سلام بله زیر نظر پزشک می توانید مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  86. سلام من سه ماه قبل سقط داشتم یه ماه از قرص ال دی برای جلو گیری استفاده کردم بعد برای بارداری اقدام کردم الان نزدیک ب دوماه ک جلوگیری نمیکنم ولی حامله نشدم میخواستم ببینم ایا امکان داره دیگه بچه دار نشم درضمن اسپرم همسرم قوی هست تخمک من هم هیچ مشگلی نداره پریود هامم منظم هست ولی باردار نشدم

    1. سلام نگران نباشید تا ۴ ماه دیگر برای باردار شدن زمان دارید.

  87. سلام من در هفتهي چهارم سقط داشتم الان نزديكه چهار ماه هس نزديكي دارم اما نشده دكترم رفتم چند تا قرص داد وگفت تو پريودت بخور ولي نشده الان بايد چكار كنم ممنونم

    1. سلام بهتر است همسر شما زیر نظر پزشک آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  88. سلام من امروز یه سقط داشتم در شش هفته قلبم تشکیل شد حالا کی اقدام کنم برا بارداری

  89. سلام من امروز یه سقط داشتم در شش هفته قلبم تشکیل شد حالا کی اقدام کنم برا بارداری

  90. سلام خسته نباشید ببخشید من امروز ۵روز هست ک از سقطم میگذره و خونریزی هم دارم مقداری منی روی واژنم ریخت آیا احتمال بارداری هست ؟قرص ورژانسی بخورم ؟

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص اورژانسی نیست اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  91. سلام من درهفته چهارم دچار خونریزی شدم.ویک سونو انجام دادم که ساک حملگی رویت نشد.و همش سه چهار روز خون ریزی داشتم.والا ن پانزده روز ازش مگذره ویکی دوبار نزدیکی بدون جلو گیری داشتم ایا مکانش هست باردار شوم

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  92. ساحل کیانمهر پاسخ

    سلام من ده روز عقب افتاد پریودم رفتم ازمایش دادم مثبت بود شرایط بارداری نداشتم با قرص سقط کردم تا ۴روز خونریزی نداشتم بعد۴روز یه لخته خون ازم دفع شد بعدشم ۵روز خونریزی با دفع لخته های کوچیک تر داشتم سن بارداریم زیر ۱ماهم بود میخام بدونم کامل انجام شده ینی دیگ باردار نیستم یا امکانش هس هنو باشم

  93. سلام‌.خسته نباشید.من اخرای اسفند سقط در سه هفتگی داشتم . ۲۸ فروردین خونریزی تموم شد اما الان که ۲۸ اردیبهشت است پریود نشدم البته رابطه هم داشتم ولی حفاظت نشده بود.الان کمی احساس درد سینه میکنم.ایا احتمال بارداری هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  94. سلام من صبح چهارشنبه بدون جلوگیری باشوهرم نزدیکی داشتم فردای اون روز که پنج شنبه باشه کورتاژتشخیصی داشتم می خوام بدونم باردارمیشم یانه توی کورتاژاز بین رفته

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است اما به صفر نمی رسد .

  95. سلام. من ۲۵ روز پیش توی هفته ۷ سقط داشتم. ۱ سانت و نیم بقایا داشتم. قرص متیل بهم دادن. بعد از قرصا چند روزی یه بار ترشحات کدر داشتم. ۲بار رابطه با جلوگیری طبیعی داشتم. حالا ترشحاتم شبیه لخته های نخ مانند بود و حالا خیلی کوچیک شده. امکان داره باردار باشم؟! رحمم بعد از قرصا هم کمال پاک نشده بود و گهگاهی ترشحات کدر و قهوه ای روشن داشتم. از پیشاب میترسم.
    نمیدونم موقع رابطه تخمک گذاری کرده بودم یا نه. سیکلهام ۲۸ روزه است. ممنونم از پاسختون.

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد .

  96. و ترشحاتم اصلا لزج نیست. کلا واژنم زیاد مرطوب نیست این مدت. لخته های ریز ریز قهوه ای دارم. گاهی هم حالت خونابه رقیق میاد که اونم کمه و رنگش همون قهوه ایه. لخته یا خونابه قرمز ندارم اصلا.

  97. سلام وقتتون بخیر. سونوی واژینال من ۲۶ روز بعد از سقط و مصرف ۲۰تا مترژن ۳ سی سی بقایا نشون میده شامل یه کلاف عروقی با فلو عروقی. (مقدار بقایا توی سونوی قبلیم ۱۴*۶*۱۵ میلی متر بوده. نمیدونم الان کمتر شده یا نه) بهم گفتن ۲تا مزوپروستول زیرزبانی استفاده کنم به فاصله ۴ ساعت. خواستم ببینم واقعا لازمه برای این مقدار بقایا همچین قرصی مصرف کنم؟ راه دیگه ای نیست؟ گفتن مقدار عروق خونی بقایام زیاده و جریان خونش زیاده. ممنونم از پاسخگویی همیشگیتون.

  98. سلام من هفتم اردیبهشت سقط داشتم ازاون روزهنوزپریودنشدم ادرارم زردرنگه نزدیکی مشکوکی هم داشتم زیردلم احساس سنگینی میکنه دلیلش چیه ممنون

    1. سلام بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  99. سلام من ۲۶ فرورین با شیاف وکورتاژ سقط داشتم ۸ هفته بودم و جنینی تشکیل نشد ساک خالی بود تا الان دو بار پریود شدم ایا میتونم برای بارداری اقدارم کنم؟

    1. سلام بله می توانید مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  100. سلام من ۲۶ فروردین ماه سقط و کورتاژ شدم ۸ هفته بودم بخاطر این ک ساک خالی بود از اون موقع دو بار پریود شدم. ایا میتونم برای بارداری اقدام کنم ؟ دکترم هم بعد از سقط هیچ قرصی نداد.

  101. سلام من ۹اردیبهشت اولین روز آخرین پریودیم بود در۲۵اردیبهشت اقدام ب بارداری کردم و بعداز آن علائم بارداری را در خود احساس کردم باید۵ خرداد پریود میشدم ولی عقب افتاد باانجام آزمایش بتا در۱۲خردادمتوجه شدم که باردارم عدد بتا۲۵۰ بود ۱۳خرداد لکه دیدم ولی قطع شد و دوباره در ۱۷خرداد لکه دیدم ک از قبلی بیشتر بودکه به خونریزی افتادم در۱۹ خرداد سونوگرافی انجام دادم ک دکتر گفت متاسفانه جنین بطور کامل سقط شده و من در همان شب جنین رادیدم که ازبدنم خارج شد.
    از۱۹خردادتا۲۶خرداد خونریزی داشتم و بعداز آن کامل قطع شد.پزشکم ب من گفت در هفته ۵بوده ام.حال سوال من این است من بعدازچندوقت میتوانم باردارشوم وآیامیتوانم سریعادوباره اقدام کنم؟چون جنین کوچک بوده و ب طور کامل دفع شده ؟و اینکه بعداز چند مدت پریود میشوم؟
    خواهش میکنم جواب من را بدهید سریع تر چون چند باری پیام دادم ولی جواب ندادید…باتشکر.اگر میشود به ایمیلم پیام بدهید و باتوضیحات کامل ممنون و سپاس گذار…

    1. سلام می توانید از ۲ ماه دیگر برای بارداری اقدام کنید.

  102. سلام روزرتون بخیر من۳۸ سالمه یک فزرند سالم ۱۴ ساله دارم و ۴سال پیش یه کورتاز در ۱۳ هفتگی بعلت اینکه جنین در ۹/۵ هفتگی رشدش متوقف شده بود و مرده بود داشتم ویار شدید هم در هر دو حاملگی داشتم الان در اردیبهشت حامله بودم ودر شش هفتگی خود به خود سقط شد دقیق یک ماه بعدش پریود شدم ازمایشهای هورمونی خودم در سوم پریودی دادم مثل LH Fsh پرولاکاین تستسترون توکسو روبلا و CBC Tsh T4همه نرماله
    البته من الان ۱۷ ساله که قرص لووتیروکسین واسه تیرویید مصرف میکنم لطفا راهنماییم کنین که چه اقدامی یا ازمایشی بدم وکی حامله بشم ولطفا بگید چی مصرف کنم واسه تقویت تخمک
    باتشکر فراوان

    1. سلام بهتر است زیر نظر مرکز تخصصی سقط های مکرر مجدد برای بارداری اقدام کنید وزیر نظر پزشک مرکز بهتر است از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر باردار شوید .

  103. سلام روزرتون بخیر من۳۸ سالمه یک فزرند سالم ۱۴ ساله دارم و ۴سال پیش یه کورتاز در ۱۳ هفتگی بعلت اینکه جنین در ۹/۵ هفتگی رشدش متوقف شده بود و مرده بود داشتم ویار شدید هم در هر دو حاملگی داشتم الان در اردیبهشت حامله بودم ودر شش هفتگی خود به خود سقط شد دقیق یک ماه بعدش پریود شدم ازمایشهای هورمونی خودم در سوم پریودی دادم مثل LH Fsh پرولاکاین تستسترون توکسو روبلا و CBC Tsh T4همه نرماله
    البته من الان ۱۷ ساله که قرص لووتیروکسین واسه تیرویید مصرف میکنم لطفا راهنماییم کنین که چه اقدامی یا ازمایشی بدم وکی حامله بشم ولطفا بگید چی مصرف کنم واسه تقویت تخمک
    باتشکر فراوان

  104. سلام من جنین ۵ هفته ای را بدون کورتاژ در۲۰خردادسقط کردم و ۷روز بیشتر خونریزی نداشتم میخواستم بدونم اگر آزمایشات پیش از بارداری را بدهم و مشکلی نداشته باشم میتوانم دوباره اقدام به بارداری کنم؟؟

    1. سلام بله می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  105. سلام من دربارداری اولم جنین ۵هفته ای را بطورخودبخودو بدون کورتاژ سقط کردم و۷روزبیشترخونریزی نداشتم میخواستم بدونم بعدچندمدت میتوانم دوباره باردارشوم و اینکه صبرکنم تاپریودشوم یا قبل ازپریودی هم میتوانم اقدام کنم الان ۱۷روزاز سقط میگذرد و من هنوزپریودنشده ام…باتشکر

    1. سلام بهتر است از ماه آینده برای بارداری اقدام کنید.

  106. سلام
    خداقوت خانم دکتر
    من در۲۷خرداد درحالیکه ۶هفته بودم سقط داشتم و بعد از انجام سونوگرافی در ۴تیر متوجه شدم که بقایا کاملا دفع شده
    و الان که ۱۳روز میگذره هنوز لکه بینی دارم
    درضمن طی این مدت هم چند بار نزدیکی مشکوک داشتم
    احتمال بارداری هست یا خیر؟
    حتی علائمی شبیه به زمان بارداریم مثل درد سینه و گر گرفتگی و حالت تهوع هم دارم

    1. سلام در این شرایط احتمال بارداری به صفر نمی رسد.

  107. سلام من ۲۰ خرداد سقط عمدی داشتم به مدت ۷ روز خونریزی داشتم بعد سونو رفتم که کاملا دفع شده بود..الان ۲۰ تیرماه هست و هنوز پریود نشدم و نزدیکی داشتم که ۲ساعت بعدش اورژانسی خوردم..آیا امکان بارداری هست؟

  108. با سلام خدمت شما . دو تا بارداری موفق داشتم و یه سقط که خودم در حدود چهار سال پیش انجام دادم با استفاده از قرص. اسفند ماه متوجه بارداری مجدد شدم که از هفته نوزدهم دچار ابریزش شدم و گفتن کا کیسه آبم پاره شده و ختم بارداری رو اعلام کردن. تا هفته بیست و چهارم دوباره آبریزش همراه با خونریزی داشتم که آزمایشات خون نشان از بالا رفتن عفونت میدادن و دو روز پیش مجبور به زایمان زودرس با استفاده از قرص و آمپول فشار در روزهای آخر هفته بیست و چهارم شدم . الان از نظر روحی فوق العاده در بحرانم و قصد بارداری مجدد دارم . به نظر شما احتمال مجدد پاره شدن کیسه اب وجود داره یا میتونم بارداری بی خطری داشته باشم؟ و بهترین زمان برای اقدام بارداری مجدد چه زمانی هست؟

    1. سلام باید تحت نظر پزشک آزمایشات چکاپ کامل را انجام بدهید تحت نظر پزشک می توانید ۳ تا ۶ ماه دیگر برای بارداری اقدام کنید .

  109. با سلام
    من ۲۵ خرداد در هفته ۷ سقط خود بخودی داشتم.
    خونریزی تا ۴۰ روز ادامه پیدا کرد.
    دومین روز بعد از اتمام خونریزی رابطه کنترل نشده داشتیم.خواستم بدونم امکان بارداری وجود داره؟

    1. سلام احتمال بارداری به صفر نمی رسد اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  110. سلام خانوم دکتر با قرص در هفته هفتم سقط داشتم الان دو هفته میگذره رابطه داشتم آب منی داخل واژنم ریخته نشد امکان بارداری هست با پست آب لطفا جواب بدین ممنون

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  111. سلام من ۵شهریور لکه بینی داشتم دو روز بعد رفتم دکتر سونو انجام داد و گفت سقط شده فقط با لکه بینی بدون خونریزی اما یک هفته بعد یعنی ۱۱خونریزی شدید پیدا کردم و بیمارستان بستری شدم ده روز بعد خونریزیم تموم شد و سه روز بعدش نزدیکی مشکوک داشتم،اصلانم تاریخ پریودیم نمیدونم الان چطوریه قبلشم تقریبا اکثر اوقات نامنظم بود،الان احتمال بارداری وجود داره قرص اورژانسی مصرف کنم؟

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید قرص اورژانسی عوارض جانبی دارد.

  112. من الان نمیدونم فاصله دوهفته از سقط ک امکان بارداری وجود داره برای من از زمان لکه بینی شروع شد یا از یک هفته بعدش ک خونریزی خیلی شدید داشتم؟

  113. سلام من در تاریخ ۲۵ مرداد در هفته ۶ بارداری سقط داشتم تقریبا ۴ روز خون ریزی داشتم رفتم دکتر سونو دادم بقایا مونده بود قرص متیل ارگونوین دادن مصرف کردم ولی باز لکه بینی داشتم و بعد از ۳ روز لک بینی قطع شد هفته بعد دوباره واسه سونو رفتم که دوباره بقایا مونده بود ولی دکتر گفتن با پریود بعدی دفع میشه الان ۴ مهر شده من هنوز پریود نشدم نزدیکی داشتم و جلوگیری طبیعی داشتم ممکنه دوباره حامله شده باشم؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری ضعیف است تا ۱۰ روز آینده برای پریود شدن زمان دارید .

  114. سلام .من ۲شهریور سقط داشتم چهارماهو پنج روزم بود طبیعی بچمو بدنیا اوردم اما جفتمو کورتاژ کردن.بعداز عمل دوهفته خیلی کم خونریزی داشتم بعدش قطع شد بعداز اون رابطه داشتم میخواستم بدونم امکان بارداریم وجود داره یا نه چون جلوگیری نداشتم.ممنون

    1. سلام در هر سیکل قاعدگی ۳۰ تا ۴۰ درصد احتمال بارداری وجود دارد.

  115. سلام خسته نباشيد من ٢بار سقط داشتم به فاصله ٦ماه تقريبا خودم خواستم جنين سالم بود ولي شرايطشو نداشتم بعد ٨ماه خودم خواستم و باردار شدم اما در هفته پنجم خودش سقط شد چون ساك تشكيل شده بود اما جنين نبود من ميتونم باردار شم؟سقط نميشه ديگه؟

    1. سلام مشکل شما می تواند از عوارض سقط های عمدی باشد می توانید دو ماه دیگر مجدد برای بارداری اقدام کنید اگر مجدد سقط شد باید بررسی های دقیق تری صورت بگیرد .

  116. سلام من در روز ۲۰مهر سقط داشتم و در روز های ۶و ۷ ابان نزدیکی بدون جلوگیری داشتم ایا امکان بارداری وجود دارد؟؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  117. سلام ببخشید باراداری اولم هست رفتم سو نگرافی گفتن جنین رشد نکرد و رشد ۶هفته داره و کیسه اب اندازه ان ۷هفته ای هست دکتر گفت دوهفته صبر میکنیم ببینیم رشد داره یا نه به نظر شما امکان رشد جنین هست ممنونم اگر پاسخ بدین

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود مجدد سونوگرافی انجام بدهید تا بتوان نظر قطعی را داد.

  118. سلام خسته نباشید من حدودا یکماه و ۱۶ ۱۷ روز پیش سقط داشتم که بعد از اون تا ۷ روز پریود بودم و تا حدودا ۴۰روز هم لکه بینی بعد از اون مجددا پریود شدم،قبل از بارداری دوره های پریودم منظم بود و سیکل تخمک گذاریمم ۲۹ ۳۰روز همه میخواستم بدونم بعد از اتمام دوره پریودم زمان تخمکگذاری من کی هست؟؟و یا چطوری بفهمم؟ممنونم

    1. سلام بهتر است از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید می توانید از کیت تخمک گذاری نیز استفاده کنید.

  119. سلام و خسته نباشید.۴۵ روز پیش سقط جنین ۱ماهه داشتم وسونو گرافی هم رفتم هیچ مشکلی برای بارداری بعدی نبود ولی پریود هم نشدم از سقط جنین تا به الان که ۴۵

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید .

  120. سلام
    من یه دختر ۲ساله دارم و چند روز پیش در ده هفته بارداری متاسفانه سقط خود خواسته با قرص داشتم.
    دکترم برای ۷ روز بعد از سقط قرص ld نوشتند تا پریود بشم.چند روز بعد اتمام قرص پریود میشم؟
    و زمان تخم گذاریم حدودا چند روز بعد از سقطم هست..احتمال این هست که بعد از این سقطم سقط ناخواسته داشته باشم؟

    1. سلام بله سقط عوارض زیادی دارد باید روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  121. سلام! سه هفته قبل خانمم سقط خود خواسته، با استفاده از قرس داشت. تاهنوز هم خون ریزی خفیف دارد. در این مدت در هژده روزگی بعد از سقط نزدیکی داشتم. آیا در این زودی احتمال بارداری مجدد میرود؟
    تشکر

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید.

  122. سلام من تنبلی تخمدان داشتم و با دارو باردار شدم که در هشت هفته به دلیل توقف رشد سقط خود به خودی داشتم و خونریزی من دو هفته ادامه داشت چند روز بعد از سقط از طریق سنو گرافی مشخص میشود هنوز pcoهستم یا نه؟با تشکر

    1. سلام سونوگرافی بعد از سقط برای اطمینان از نبودن بقایا باید انجام شود برای درمان تخمدان پلی کیستیک باید ورزش کنید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  123. سلام من ۵/۹سقط ۵ هفته ای داشتم بارداری دومم بود قسط با قرض سایتوتیک انجام گرفت همچنان ۱۰ رو بعداز خوردن قرص خونریزی داشتم بعداز اتمام خونریزی ی شوند دادم که گفتم افتاده اما کمی لخته مونده که با پریود بعدی از بین میره متخصص ی سری قرص داد که گفت اگه میخوای زودتر خلاص شیو خونریزی تموم شده اینو بخور تا بقیه لکه ها بیاد،خلاصه من ی مدت کمی از قرصه خوردم و به زمان پریدیم که ۱۸ هر ماه بود نزدیک شدم باز طبق روال پریود شدم اما خونریزی سیاه داشتم بعد از اتمام این دوره تقریبا۵ روز بعد نزدیکی مشکوک داشتم که برای جلوگیری از دوباره حامله شدن قرص اضطراری مصرف کردم و روز بعد دوباره به خونریزی افتادم و تا الان که ۱۰ روزه همچنان خیلی شدید داره ازم خون میاد،این همه ازم خون میره برای بدنم ضرر نداره و چطوری جلوی ادامه خونریزی رو بگیرم به نظرتون؟؟؟؟؟

    1. سلام این مشکل شما از عوارض سقط عمدی است باید به پزشکی که این دارو را برای شما تجویز نموده مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود .

  124. سلام من در هفته شیشم هفتم بارداریم ساکشن کردم هشت روز خونریزی داشتم و پاک شدم و روز دهم رابطه داشتیم و جلوگیری هم نکردیم امکان بارداریم هست؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  125. مچکرم بابت پاسخگوییتون ،سوال دیگم اینه که الان هنوز بیبی چکم مثبته چند روز دگ باید چک کنم یا سونو برم که مطمین شم باردار شدم دوباره یا نه؟

    1. باید ۳ هفته دیگر سونوگرافی انجام بدهید.

  126. سلام مرسی که پاسخم رو دادین،من امروز سونو دادم که هفده روز بعد از سقطم و هشت روز بعد از نزدیکیم میشه دیگه توی سونو چیزی معلوم نبود یعنی امکان نداره دوباره باردار باشم؟

  127. با عرض سلام
    من مشکل پی سی او دارم به اندازه یکی ۱۵و یکی۱۳سیسی و به صورت ناخوسته باردار شدم و دوماه پیش با فرص سقط کردم و میخواهم دوباره اقدام کنم شنیدم بعد از پریود سومم احتمال بارداریم هست اما با وجود کیستم تخمکم ازاد میشود یا همچنان دنبال راه درمان پی سی او باشم؟چقدر طول میکشه با وجود این کیست ها دپباره باردار شم؟ممنون میشم بابت پاسخگوویتون?

  128. سلام خانم دکتر من‌ ۵هفته و ۵روزم بود که به علت رشدنکردن جنین ۲۹بهمن لکه بینی داشتم و ۵بهمن سقط خودبه خودی اتفاق افتاد ۱۰بهمن هم خونریزیم کاملا بنداومد
    میخواستم بدونم کی میتونم مجددا باردار بشم چون به شدت دوست دارم سریع باردار بشم

    1. سلام اگر در آزمایشات مشکل جدی نداشته باشید می توانید از ماه آینده مجدد برای بارداری اقدام کنید.

  129. سلام من در هفته پنجم باردارى ساكشن داشتم
    ١٦ روز بعد از سقط ( ٢ روز بعد از قطع خون ريزى كه لكه بينى داشتم ) به صورت طبيعى جلوگيري كردم ولى مشكوك بودم و كمتر از ٢٤ ساعت بعد اورژانسى مصرف كردم آيا احتمال باردارى هست؟

    1. سلام اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  130. سلام…
    من حدود ۲۵ روز پیش سقط با قرص داشتم.دقیقا دوهفته خونریزی داشتم .بعد اتمام خونریزی یعنی ۵ روز پیش رابطه داشتم.احتمال بارداری هست؟الان کمرم درد خفیف داره و یک بار حالم به هم خورده.آیا سونوگرافی معلوم میکنه که باردارم؟

  131. سلام خسته نباشید من یه دونه سقط داشتم در هفته سوم بارداریم دلیل شم گفتن بخاطر چیز سنگین برداشتم
    بعد از سقطم دوبار پریود شدم حالا که جلوگیری هم نکردیم
    چرا دوباره حامله نشدم ایا امکانش هس کی زمانش خوبه اقدام کنیم؟؟؟

    1. سلام باید در زمان تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  132. سلام خدمت شما عزیزان
    راستش میخواستم بدونم ایا ممکنه پریودی اتفاق بیفته ولی تخمک گذاری وجود نداشته باشه یا برعکس؟
    وسوال دیگه ای هم داشتم
    من چهل روز پیش سقط داشتم ولی هنوز پریود نشدم تنبلی تخمدان هم دارم،ایا طبیعیه و یا داروی یا امپول خاصی بزنم پریود شم نشون از تخمک گذاری داره؟

  133. سلام اگه مایه منی رو نریزن داخل بازم احتمال بارداری هست یانه ?

  134. سلام خسته نباشید
    من بیستم بهمن تو هفته هفتم بودم یه خواب خیلی بد دیدم و خیلی ترسیدم تو خواب و فرداش جنین خود به خود سقط شد.میخواستم ببینم دلیلش خواب بد میتونه باشه؟
    و اینکه کمر درد های خیلی وحشتناک داشتم بعد از یک هفته بهتر شدم.خون ریزیمم قطع شده بقایا هم ندارم.میخواستم ببینم آیا خونه ای که پله داره برای زن حامله خطرناکه که هی از پله ها بالا و پایین بره؟

  135. با سلام و خداقوت.
    من در هفته ششم بارداری سقط داشتم بعد یه هفته خونریزی رابطه مشکوک داشتم تا سه روز بعداز رابطه ام خونریزی سقط داشتم هنوز بعد قطع شد.
    میخواستم ببینم احتمال بارداری هست؟؟

    1. سلام باید سونوگرافی انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *