تخلیه کیست پارااوارین با بی حسی انجام میشه؟!

سلام قراره کیست پارااوارین از طریق واژن تخلیه بشه… راجع بهش توضیح بدید که چجوریه؟ می خوام بدونم بی حسی داره؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام نگران نباشید بله بی حسی دارد.

کيست پارااوارين کيستي با منشا پريتونيال يا لوله اي و يا بقاياي مجاري ولف است. اين کيست معمولا خيلي کوچک است و قطر آن حداکثر ۲ cm مي باشد که در بيشتر موارد به طور اتفاقي در حين عمل مشخص مي شود. اين کيست ها در سونوگرافي، مشخصات کيست هاي خوش خيم تخمدان را دارند با اين تفاوت که معمولا کوچکتر و پايدار بوده و در کنار تخمدان قرار دارد. ممکن است گاهي اوقات مانند کيست هاي ديگر دچار چرخش، پارگي يا خونريزي گردند؛ اما اين کيستها به طور نادر ممکن است بزرگ شوند.

 مهم‌ترین علائم بالینی در موارد كیست‌های بزرگ معمولاً احساس درد و فشار در ناحیه لگن است.

"خارج كردن كیست از طریق لاپاروسكوپی و ارسال نمونه جهت پاتولوژی توصیه می‌گردد" 

اگر در سونوگرافی خصوصاً نوع واژینال هر دو تخمدان مشاهده گردد و كیست در كنار تخمدان اما جدا از آن دیده شود تشخیص كیست پارااوارین داده می‌شود.

در موارد مشاهده کيست لگني در بررسي سونوگرافي، در صورتيکه تخمدانها در کنار کيست لگني مشاهده شوند، تشخيص کيست پارااوارين مي تواند يکي از اولين تشخيص ها باشد و بر اين اساس مي توان روش درماني را به روش تخليه کيست و سپس لاپاراسکوپي و يا لاپاراتومي انتخاب کرد.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. خانمها نگران نباشید کیست های پارااوارین خوش خیم هستند و در کیست های بزرگ تر از ۵cm ممکن است بد خیمی مشاهده شود.

  2. اکثر کسانی که دچار کیست تخمدان می شوند سبک زندگی خوب و تغذیه خوب ندارند. سه راهکار اصلی که اغلب پزشکان در درمان کیست های تخمدان آنها را توصیه می کنند عبارتند از
    – عدم مصرف یا محدودیت مصرف مواردی نظیر: انواع شیرینی جات و کیک و کلوچه، ماکارونی و پاستا، غذاهایی که شکر به آنها اضافه شده است، آبمیوه های شیرین صنعتی، نوشابه، نان های سفید و بدون سبوس.
    – افزایش مصرف میوه، افزایش مصرف سبزیجاتی مثل هویج، فلفل، کاهو، کلم، اسفناج و…
    – مصرف داروی ضد دیابت گلوکوفاژ(متفورمین) قبل از هر وعده غذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *