تاخیر در پریود و حاملگی/ چند روز تاخیر در پریود نشانه بارداری است؟

سلام من ۴روز از پریودیم گذشته ۴ بار تست زدم یه خط پررنگ و یه خط کمرنگ شده ایا من باردارم و چرا خط دوم همش کمرنگه!!!!

پاسخ مشاور:

سلام بهتر است ۳ روز دیگر مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

*** از نشانه های طبیعی که امکان دارد باردار بودن زنی را به اطلاع او برساند، از بین رفتن دوره قاعدگی در بدن او می باشد. در واقع، به یاد داشته باشید در صورتی که برای زنی امکان انجام آزمایش ادرار و خون وجود نداشته و کیت های تست بارداری خانگی نیز در دسترس او نباشد، خانم می تواند با استناد بر از دست دادن دوره ماهانه در بدنش از حاملگی خود مطمئن شده و خبر به دنیا آمدن عضو جدید را به اطرافیانش بدهد.

اما در بسیاری از موارد، پس از این که وضعیت بارداری زنی با استناد به از دست دادن دوره قاعدگی در بدن او مشخص شد، فرد نیاز دارد تا برای اطمینان بیشتر با یک دکتر متخصص زنان و زایمان ملاقات کرده و گزارش بالینی را برای تایید آغاز دوران بارداری در بدنش، از او دریافت کند.

 برای انجام آزمایش به منظور به دست آوردن جواب درست و دقیق در مورد وضعیت بارداری در بدنتان، حداقل باید ۷ تا ۱۰ روز از زمان حذف دوره ماهانه شما بگذرد، تا بتوانید مطمئن شوید که حامله هستید. 

 بهترین راه تشخیص بارداری ، آزمایش خون :
اولین و بهترین روش مطمئن برای دانستن این که زنی باردار است و یا نه، گرفتن نمونه خون و انجام آزمایشات لازم بر روی آن می باشد. اگر نمونه خون گرفته شده از یک زن شامل هورمون HCG و یا هورمون بارداری باشد، جواب تست مثبت شده و بارداری او را تایید خواهد نمود. برای اطمینان از پاسخ به دست آمده از آزمایش خون، فرد می تواند این تست را پس ازگذشت ۱۰ روز از زمان تخمک گذاری در بدن خود انجام دهد، به این معنی که باید ۳ تا ۴ روز از لانه گزینی تخمک بارور شده در دیواره رحم زن بگذرد، تا آزمایش خون بتواند حکم قطعی در مورد بارداری او بدهد.

آزمایش ادرار راهی برای تشخیص بارداری:
هر زن جوانی که در حال برنامه ریزی برای داشتن یک نوزاد جدید است، می تواند در طی چند روز بعد از زمان حذف دوره ماهانه خود، تست بارداری ادرار را انجام دهد، تا با این آزمایش بتواند باردار بودن خود را به اطرافیان اعلام کند. در واقع، زمانی که هورمون HCG در ادرار زنی شروع به ترشح کند، می توان از باردار بودن او مطمئن شد و گزارش بارداری این خانم را به همه اعلام نمود.

در نهایت، لازم است بدانید که معمولا، برای به دست آوردن نتیجه دقیق و درست، این نوع آزمایش پس از گذشت ۶ تا ۷ روز از عمل لانه گزینی تخمک بارور شده و یا بعد از گذشتن ۱۲ روز از عمل تخمک گذاری در بدن زنان انجام می شود.

 انجام تست بارداری با استفاده از بی بی چک:
اگر شمادر حال تلاش برای باردار شدن هستید و به کلینیک و یا یک بیمارستان انجام آزمایش خون و یا تست ادرار دسترسی ندارید، می توانید آزمایش های تشخیص بارداری را خودتان در خانه انجام دهید. فراموش نکنید کیت های مختلف تشخیص بارداری در بازار موجود هستند، که می توانند به راحتی در خانه و یا حتی در محل کار، باردار بودن زنان را تأیید کنند.
به یاد داشته باشید که در هنگام استفاده از کیت های تست بارداری، شما باید به منظور آزمایش ادرار خود، چند قطره ادرار را در قسمت آزمایشی کیت وضعیت بارداری ریخته و ظرف چند دقیقه وضعیت بارداری در بدن خودتان را مشخص کنید. اما به یاد داشته باشید که این روش، گاهی اوقات نتایج نادرستی را به فرد استفاده کننده ارائه می دهد. به همین دلیل است که پزشکان متخصص زنان و زایمان استفاده از کیت های تست بارداری خانگی را زیاد قابل اعتماد نمی دانند. یک هفته بعد از تاخیر در پریود بهترین زمان برای استفاده از تست بیبی چک است.

 به یاد داشته باشید که در تمام موارد، بهتر است در صورت امکان برای تشخیص وضعیت بارداری در بدن خود به یک پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید، چون در طول فاز اول از دوران بارداری، رشد و توسعه کودک صورت می گیرد. فراموش نکنید که اگر نقصی در روند رشد فرزند داخل رحم شما روی دهد، پس از تولد دیگر شانسی برای به دست آوردن سلامتی دوباره او وجود ندارد. به همین دلیل، لازم است زنان بلافاصله بعد ار مطلع شدن از وضعیت بارداری در بدن خود در اولین زمان ممکن به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده و از دستورالعمل های او برای حفظ سلامتی خود در دوران بارداری و رشد مناسب فرزندشان استفاده کنند.

اشتراک‌گذاری
17 نظر
  1. با سلام و خسته نباشید من ۸ماه قبل زایمان طبیعی داشتم که بعد از سه ماه بعد دوباره پریود شدم دو ماه پشت سر هم پریود شدم ماه بعدش منتظر بودم بشم اما نشدم ولی بعد از اون دو ماه دیگم پریوود شدم ولی خیلی بی نظم و همیشه جلو مینداختم بار اول ۴ تاریخ بود ماه بعدش ۲ تاریخ بعدیش ۲۹ و اخرین باری که پریود شدم ۲۶ ماه قبل بود که امروز ۳۰ این ماه هست که الان منتظر بودم ۲۶ این ماه پریود بشم اما نشدم البته ۲۸ بی بی چک استفاده کردم منفی بود و ناگفته نماند که در زمان تخمکگزاری نزدیکی صورت گرفته الانم زیر دلم و پهلوی راستم و کمی پهلوی چپم درد خفیفی داره و ترشح سفید و رشته ایی در ادارام دیده میشه لطفا بگین با اینکه بی بی چک منفی نشون داد ایا امکان اشتباه بی بی چک هست ایا امکان داره من باردار باشم؟ خیلی منتظرم دکتر محترم لطفا اگه میشه سریع جوابمو دریافت کنم ممنون میشم.

    1. سلام اگر قصد بارداری ندارید باید یک روش جلوگیری مطمئن انتخاب کنید با توجه به اینکه جلوگیری نداشته اید باید تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  2. باسلام و خسته نباشید،۲۳سالمه و ۷ماهه ازدواج کردم،شیوه جلوگیریم طبیعیه و پریودی کاملا منظمی دارم،مردادماه۱۱ پریودشدم،شهریور۹ و مهرماه باید ۷ میشدم نشدم،بعد از ۷روز تاخیر بیبی چک زدم منفی بود ولی روز هشتم افتادم رو خونریزی،ممکن باردار باشم؟این خونریزی مال چیه؟

    1. سلام خوب طبیعی است خون ریزی مربوط به پریود شما است.

  3. ت روخداکمکم کنید حالم افتضاحه دراخر مرداد ماه رابطه ای داشتم و بعداز آن سرتاریخ پریود شدم ولی ماه بعدی شیش روز عقب انداختم ولی بازم پریود شدم واین ماهم همینطور ولی دوماهه حالت تهوع و احساس تکون خوردن چیزی ت شکممو دارم انگار ی چیزی تکون میخورع قشنگ دوبارم تست بی بی چک زدم منفی بود من کاردارم یعنی اگ نیستم این تکون خوردن زیردلم چیع کمکم کنییید

    1. بهتر است سو نوگرافی انجام بدهید .

  4. سلام خسته نباشین من ۱۱روز از پریدیم گذشته قرص اضطراری ام مصرف داشتم تست ام الان چند بار میزنم منفیه به نظرتون باردارم بچه ام داره که شیر میخوره

    1. سلام اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت باید تست بارداری انجام بدهید.

  5. سلام.. ببخشید من ۱ماه و نیم قبل با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم بعدش دوتا قرص ld خوردم . یه هفته بعدش پریود شدم (پریودم منظمه ولی اینبار دو هفته زودتر شروع شد و فقط پنج روز ) الان یک ماه و ۱۰ روز گذشته و پریود نشدم .. آیا من باردارم ؟

  6. سلام خسته نباشید از وقتی نامزد کردم والان هم ۴ماهه عروسی کردم نامنظم عادت میشم وخیلی دیر عادت میشم ماه پیش ۵شدم و الان ۱۱فروردينه هنوز عادت نشدم بيبيچک هم ۴روز پیش گذاشتم ولی منفی بود اياميتونه نشانه حاملگی باشه

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  7. سلام وقتتون بخیر
    من ۳۰ سالم هست ۷ سال ازدواج کردم اخرین پریودیم ۲۶ اسفند بوده ولی همیشه پریودی نامنظمی داشتم الان پریود نشدم . از نزدیکی مطمعن هستم . سوالم اینه با پیش آب هم حامله میشیم ؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  8. سلام خسته نباشین من الان سیزده روزه عقب انداختم و بی بی چک منفی بود،احتمال بارداری هست ؟

    1. سلام اگر ۱۷ روز از رابطه شما گذشته باشد خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  9. سلام من ۶ روز پیش نزدیکی داشتم بدون دخول و الان از زمان پریودیم ۴ روز میگذره یعنی باردار هستم خواهشا کمکم کنید

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت پیگیری نمایید ‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *