آیا بعد از نزديكي برای بارداری چقدر بخوابيم

بعد از نزديكي برای بارداری چقدر بخوابيم؟

تا مدت‌ها هیچ کس نمی‌دانست که به پشت خوابیدن پس از مقاربت، برای جلوگیری از خروج اسپرم‌ها می‌تواند احتمال این‌ را که یک اسپرم با تخمک شما برخورد کند، افزایش دهد. حال دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد قرار گرفتن بدن در وضعیتی افقی می‌تواند به بارداری کمک کند. آیا بالا نگه داشتن پاها برای بارداری بعد از رابطه لازم است؟ بعد از نزديكي چقدر بخوابيم تا اسپرمها به رحم برسد و بارداری صورت بگیرد؟

بعد از نزديكي چقدر بخوابيم؟

برخی از پزشکان توصیه می کنند برای سرعت گرفتن حرکت اسپرم حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پاها را با یک بالش کمی بالاتر از سطح زمین نگهدارید و سریع بلند نشوید و کمی دراز بکشید تا اسپرمها خود را به دهانه رحم برسانند. اسپرمها در عرض یک تا ۲ دقیقه خود را به دهانه رحم می رسانند و زمان رسیدن اولین اسپرم به لوله های رحمی زن (لوله فالوپ) بعد از نزدیکی ۵ دقیقه است که تخمک را در آنجا ملاقات کند.

در سال ۲۰۰۹ محققان در آمستردام دریافتند زن‌هایی که به مدت ۱۵ دقیقه بعد از مقاربت دراز می‌کشند احتمال بارداری‌شان تا حدود ۵۰ درصد از آن‌هایی که به سرعت بلند می‌شوند افزایش می‌یابد. این روش هنگام مقاربت نیز خوب است. مطالعات نشان می‌دهد که اگر اندکی پس از مقاربت در آن وضعیت بمانید باعث می‌شود تا اسپرم‌های همسرتان به جلو پیش روند. در هر صورت امتحان‌اش ضرری ندارد.

مطلب مرتبط: پوزیشن های جنسی برای پسر دار شدن

احتمال موفق بودن تلاش برای بارداری و بست شدن نطفه

  • دور اول: در طول یک ماه ۳۰% از زوج ها موفق میشوند.
  • دور دوم: در طول سه مته ۵۹% از زوج ها موفق میشوند.
  • دور ششم: در طول شش ماه ۸۰% از زوج ها موفق میشوند.
  • دور دوازدهم: در طول یکسال ۸۵% از زوج ها موفق میشوند.
  • در دور سی وششم: در طول ۳ سال ۹۱% از زوج ها موفق میشوند.
  • در دور چهل و هشتم: در طول ۴ سال ۹۵% از زوج ها موفق میشوند.

البته بهتر است که افراد با سن بیشتر از ۳۵ سال ، اگر بعد از ۶ماه تلاش به نتیجه نرسیدند به پزشک متخصص ناباروری مراجعه کنند.

بعدازنزدیکی چگونه بخوابیم

عواملی که احتمال بارداری را کم می کند

  1. افزایش دفعات نزدیک: با افزایش تعداد نزدیکی در یک بازه زمانی کیفیت اسپرم ضعیف میشود و احتمال بارداری را کاهش میدهد.
  2. پوزیشن های نادرست برای بارداری: اگر در حین نزدیکی زن به پشت بخوابد، واژن در جهت رو به پایین است و کار برای اسپرم برای رسیدن به رحم آسانتر می شود.
  3. توجه نداشتن به زمان تخمک گذاری: برای تشخیص درست زمان تخمک گذاری بهتر است از کیت های مناسب را از داروخانه تهیه کنید. احتمال بارداری در روز تخمک گذاری زیاد است.
  4. استفاده کردن از مواد روان کننده: استفاده از موادی مانند روان کننده می توانند بر کیفیت اسپرم اثر بگذارند. و توصیه میشود برای نزدیکی از روان کننده های طبیعی مثل روغن زیتون و یا روغن بچه استفاده کنید.
  5. توجه نداشتن به وضعیت عمومی بدن: عواملی مانند استرس و خستگی، افزایش و یا کاهش وزن و همچنین مصرف دخانیات می توانند بر احتمال بارداری تاثیرگذار باشد.

مطلب مرتبط: ۸ باور اشتباه درباره برقراری رابطه جنسی برای باردار شدن

توصیه های بسیاری درباره بهترین پوزیشن های رابطه زناشویی که می تواند شانس باردار شدن را برای خانم ها بیشتر کند وجود دارد اما همه این ها فقط در حد توصیه است و هیچ مدرک علمی واقعی که تاثیر این پوزیشن ها را بر سرعت باردار شدن تاکید کرده باشد، وجود ندارد. البته در موارد بسیار نادر، ممکن است که رحم زن در وضعیتی قرار گرفته باشد که بودن در یک پوزیشن خاص در هنگام رابطه زناشویی می تواند بر روند باردار شدن او تاثیر بگذارد اما در موارد سایر خانم ها با وضعیت رحم معمولی خیلی فرقی نمی کند که رابطه زناشویی شان در چه پوزیشنی انجام شده باشد. البته پوزیشن هایی که در جهت جاذبه زمین باشند، از جمله پوزیشن های نشسته می تواند تا حدی در رسیدن اسپرم ها به رحم تداخل ایجاد کند.

وقتی مایع منی داخل واژن تخلیه می شود، اسپرم ها به سرعت شنا کرده و در عرض کمتر از ۲ دقیقه خودشان را به داخل دهانه رحم می رسانند. وقتی داخل دهانه رحم شدند، دیگر جاذبه زمین تاثیر چندانی در خروج آنها نخواهد داشت. اما مسلما بقیه اسپرمها و مایع که به دیواره واژن ریخته شده اند، همراه با ترشحات خود خانم، (که حین دخول ایجاد میشه) بیرون می ریزد.
پس نتیجه میگیریم بیرون ریختن مایع منی پس از نزدیکی کاملا طبیعی است.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. چند بار آب منی دروس زن بریزیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *