دعا برای ایجاد درد زایمان

برای شروع درد زایمان چه باید کرد؟!

دعا کردن و توسل کردن به درگاه خدا تحت هر شرایطی می تواند انسان را به آرامش برساند و دردهای روحی و جسمانی را کاهش دهد. درد زایمان که صبر و قرار مادرهای باردار را می برد و آنها را تحت فشار قرار می دهد می تواند با دعا قابل تحمل شود و به مادر در هنگام زایمان کمک کند و تسکین دهنده برای شروع درد های زایمان باشد. در روایت ها و احادیث دعا برای شروع شدن درد زایمان آمده است. ما در ابتدای این مطلب چندین دعا برای شروع شدن درد زایمان به شما پیشنهاد می کنیم و به شما خواهیم گفت که برای شروع درد زایمان چه کنید. با ما همراه باشید.

دعا برای شروع شدن درد زایمان

 دعای امام صادق برای شروع درد زایمان

«اللَّهُمَّ یَا فَارِجَ الْهَمِّ وَ کَاشِفَ الْغَمِّ وَ رَحْمَانَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ رَحِیمَهُمَا ارْحَمْ فُلَانَةَ بِنْتَ فُلَانَةَ (نام دختر و پدرش گفته ‌شود) رَحْمَةً تُغْنِیهَا بِهَا عَنْ رَحْمَةِ جَمِیعِ خَلْقِکَ تُفَرِّجُ بِهَا کُرْبَتَهَا وَ تَکْشِفُ بِهَا غَمَّهَا وَ تُیَسِّرُ وِلَادَتَهَا وَ قُضِیَ بَیْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ‏ وَ قِیلَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‏».

در روایت ها نقل شده است که برای شروع درد زایمان این دعا را بر روی کاغذ بنویسید.

همچنین نقل از امام صادق (ع) است که نوشتن سوره آل عمران و به همراه داشتن آن توسط مادر باردار می تواند تسکین دهنده درد زایمان باشد و به راحت زایمان کردن خانم باردار کمک کند.

دعای امام رضا برای شروع درد زایمان

برای راحت شدن زایمان این دعا را بر کاغذ بنویسید.

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ بِسْمِ اللهِ بِسْمِ اللهِ بِسْمِ اللهِ إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً.

(يُرِيدُ اللهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلى ما هَداكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ * وَإِذا سَأَلَکَ عِبادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُوْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ)

(وَيُهَيِّئْ لَكُمْ مِنْ أَمْرِكُمْ مِرفَقاً)

(وَيُهَيِّئْ لَكُمْ مِنْ أَمْرِكُمْ رَشَداً وَعَلَى اللهِ قَصْدُ السَّبِيلِ وَمِنْها جائِرٌ وَلَوْ شاءَ لَهَداكُمْ أَجْمَعِينَ)

(ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ)

(أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّماواتِ وَالاَْرْضَ كانَتا رَتْقاً فَفَتَقْناهُما وَجَعَلْنا مِنَ الْماءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلا يُوْمِنُونَ)

(فَانْتَبَذَتْ بِهِ مَكانًا قَصِيًّا * فَأَجاءَهَا الْمَخاضُ إِلى جِذْعِ النَّخْلَةِ قالَتْ يا لَيْتَنِي مِتُّ قَبْلَ هذا وَكُنْتُ نَسْياً مَنْسِيًّا فَناداها مِنْ تَحْتِها أَلّاَ تَحْزَنِي قَدْ جَعَلَ رَبُّکِ تَحْتَکِ سَرِيًّا وَهُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُساقِطْ عَلَيْكِ رُطَباً جَنِيًّا فَكُلِي وَاشْرَبِي وَقَرِّي عَيْناً فَإِمَّا تَرَيِنَّ مِنَ الْبَشَرِ أَحَداً فَقُولِي إِنِّي نَذَرْتُ لِلرَّحْمنِ صَوْماً فَلَنْ أُكَلِّمَ الْيَوْمَ إِنْسِيًّا فَأَتَتْ بِهِ قَوْمَها تَحْمِلُهُ قالُوا يا مَرْيَمُ لَقَدْ جِئْتِ شَيْئاً فَرِيًّا يا أُخْتَ هارُونَ ما كانَ أَبُوکِ امْرَأَ سَوْءٍ وَما كانَتْ أُمُّکِ بَغِيًّا فَأَشارَتْ إِلَيْهِ قالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا قالَ إِنِّي عَبْدُ اللهِ آتانِيَ الْكِتابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا وَجَعَلَنِي مُبارَكاً أَيْنَ ما كُنْتُ وَأَوْصانِي بِالصَّلاةِ وَالزَّكاةِ ما دُمْتُ حَيًّا وَبَرًّا بِوالِدَتِي وَلَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّاراً شَقِيًّا وَالسَّلامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا ذلِکَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ)

(وَاللهُ أَخْرَجَكُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهاتِكُمْ لا تَعْلَمُونَ شَيْئاً وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالاَْبْصارَ وَالاَْفْئِدَةَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ)

(أَلَمْ يَرَوْا إِلَى الطَّيْرِ مُسَخَّراتٍ فِي جَوِّ السَّماءِ ما يُمْسِكُهُنَّ إِلّاَ اللهُ إِنَّ فِي ذلِکَ لآَياتٍ لِقَوْمٍ يُوْمِنُونَ كَذَلِکَ أَيُّهَا الْمَوْلُودُ اخْرُجْ سَوِيّاً بِإِذْنِ اللهِ عَزَّوَجَلَّ).

دعای حضرت عیسی راحت تر شدن زایمان

«یَا خَالِقَ‏ النَّفْسِ‏ مِنَ‏ النَّفْسِ‏ وَ مُخَلِّصَ النَّفْسِ مِنَ النَّفْسِ ِ فَرِّجْ عَنَّا وَ خَلِّصْنَا مِنْ شِدَّتِنَا».

دعا برای ایجاد درد زایمان

براساسی پژوهشی، طول مدت میانگین از تخمک گذاری تا زایمان حدود سی و هشت هفته (۲۶۸ روز) است، و فقط ۴٪ از بانوان در زمان پیش بینی شده زایمان می کنند.

طب سوزنی و فشار درمانی هر دو برای مادر آرامش بخش است و به شروع درد زایمان کمک می کند. به علاوه، آمیزش جنسی حواس پرت کن خوبی است تا زایمان شروع شود.

مایع منی مردانه حاوی پروستو گلاندین است که دهانه ی رحم را برای زایمان آماده می کند و وقتی خانمی به اوج لذت جنسی رسید، اکسی توسین تولید می شود و این روند می تواند شروع انقباض های رحم را سرعت بخشید.

راههایی برای شروع درد زایمان

۱) طب سوزنی را امتحان کنید.

در آسیا،طب سوزنی برای مدت زیادی،راهی پرطرفدار برای القای زایمان بوده است و تاثیرات آن در ایالات متحده بررسی شده است.در تحقیقی در دانشگاه کوچکی در شمال کارولینا برای زنانی در هفته ی ۴۰-۳۹.۵ بارداری،نشان داده شد که ۷۰% آنهایی که فقط ۳ جلسه طب سوزنی انجام دادند و با ۵۰% کسانی که طب سوزنی انجام ندادند مقایسه شدند، زایمان طبیعی آن ها با موفقیت انجام گرفته شده است.

۲) رابطه ی جنسی برقرار کنید.

در رابطه ی جنسی موادی هورمون مانند،مشابه به داروهایی که برای القای زایمان استفاده میشود،آزاد میشود. نکته ی مهم این است که مطمئن شوید انزال داخل واژن اتفاق می افتد. مایع منی حاوی آن ماده ی هورمون مانند به نام prostaglandins است.prostaglandis به نرم شدن دهانه ی رحم و تشویق به باز شدن آن کمک میکند. سایر نظرات بیان میکنند که ارضا شدن نقش مهمی دارد، زیرا حین اُرگاسم، هورمون اُکسی توسین آزاد میشود. این هورمون نیز مسئول تحریک انقباضات زایمان است.

۳) تحریک کردن نوک سینه ها را امتحان کنید.

تحریک نوک سینه ها نیز اُکسی توسین، هورمونی که انقباضات زایمان را تحریک میکند، تولید میکند. سعی کنید هر بار نوک یکی از سینه هایتان را به روشی که نوزاد آن را میمکد، تحریک کنید. تقریبا ۵ دقیقه آنها را ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ببینید انقباضات شروع میشوند یا نه.اگر شروع نشدند، دوباره امتحان کنید. راه دیگر این است که اگر نوزادی دارید که هنوز شیرمیخورد، بگذارید نوزادتان شیر بخورد و ببینید نتیجه میدهد یا نه. اگر انقباضات شروع شدند، تحریک سینه ها را متوقف کنید.

راههای خانگی برای شروع درد زایمان

برای ایجاد درد زایمان از نوعی ماساژ چینی استفاده کنید.

این نوع ماساژ میتواند برای ایجاد انقباضات و تشویق باز شدن دهانه ی رحم کمک کند. و باعث شروع درد زایمان شود. اگر بارداریتان به مرحله ای رسیده است که مقدمات پزشکی دستور داده شده است، یک دوره این ماساژ،۳ روز قبل از انجام مقدمات پزشکی، میتواند کمک کند. زایمان ممکن است خود به خود شروع شود، اما حتی اگر نشد، ماما ها گزارش کرده اند که این ماساژ به زنان اجازه میدهد که در طول مقدمات، با کمترین دخالت، زایمان را انجام دهند.

از فشار انگشت استفاده کنید. اتصالات کف دستتان، بین انگشت شست و اشاره تان را محکم برای ۱ دقیقه فشار دهید و سپس آن را رها کنید. عضله ی بزرگ بین گردن و شانه تان را بمالید یا فشار دهید. نقطه ی دیگری برای فشار، بالای باسن و پشتتان است. در انتها،نقطه ی فشار داخل پایتان، بالای زانو یا بیرون زانو،درست پشت برجستگی استخوانی را پیدا کنید.
این ماساژ برای همه ی زنان جواب نمی دهد و برای بعضی ممکن است راحت نباشد. اگر این ماساژ دردآور بود، فورا آن را متوقف کنید.

چه بخوریم درد زایمان بگیریم؟

گیاه توت مار را بررسی کنید.

۲ نوع توت مار وجود دارد.آبی و سیاه که هردوی آنها برای القای زایمان در زنان استفاده میشوند. استفاده از توت مار آبی به صدها سال قبل برمیگردد. توت مار سیاه اصولا برای برای کنترل علائم یائسگی استفاده میشود. استفاده از آنها بعضی پزشکان را متوقف میکند، زیرا این گیاهان حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که ممکن است در بدن مانند استروژن عمل کنند. این گیاهان را فقط تحت نظر پزشک مصرف کنید.

غذاهای تند و به مقدار زیاد از آنها بخورید.

ممکن است باعث زایمان یا فقط باعث سوءهاضمه شود. اگرچه مدرک پزشکی برای حمایت از این مورد وجود ندارد، بسیاری از زنان باور دارند که خوردن غذاهای تند باعث القای زایمانشان شده است. سایر غذاهایی که زنان گزارش داده اند که باعث القای زایمانشان شده است شامل اُرگانو و ریحان، فلفل تند، آناناس و شیرین بیان هستند.

از روغن پامچال عصرانه استفاده کنید.

شواهد گفتاری پیشنهاد میدهند که این روغن برای شروع درد زایمان مفید است زیرا حاوی موادی است که در بدن به prostaglandins تغییر میکند که دهانه ی رحم را نرم و آماده ی زایمان میکند. هرچند، مدرک محکمی برای حمایت از این نظر وجود ندارد، و نظرات مخالف با انجام این کار برای زنان باردار، این کار را بیهوده یا صرفا خطرناک در نظر گرفته اند.

به پیاده روی بروید.

اگر بدنتان آماده ی زایمان است،پیاده روی میتواند به القای زایمان یا انقباضات قویتر و منظم تر هنگام زایمان،کمک کند.پیاده روی از نیروی جاذبه برای پایین کشیدن نوزاد و فشار آرام روی دهانه ی رحم که باز شدن آن را تشویق میکند،استفاده میکند و باعث شروع درد زایمان میشود بعلاوه همچنین به حرکت نوزاد برای قرار گیری در پوزیشن مناسب تولد،کمک میکند. پرستاران در بخش زایمان، شما را به پیاده روی زیاد برای کمک به زایمان، تشویق خواهند کرد.

راه حل برای شروع درد زایمان

مزایا و معایب روغن کرچک را در نظر بگیرید.

روغن کرچک روی رحم زنان هیچ تاثیری ندارد. در عوض، روده ها را تحریک میکند که روی رحم تکیه دارند. اگرچه ممکن است فقط باعث شروع زایمان شوند، ممکن است باعث اسهال مزمن نیز بشود که منجر به خشکی آب بدن میشود که برای زنان باردار خطرناک است.

روغن کرچک خوش مزه نیست، پس ممکن است بخواهید آن را با یک نوشیدنی کربناتی، آب پرتغال یا آب سیب گرم مخلوط کنید یا با ۳-۲ تخم مرغ با آن املت درست کنید. اگر از قرص آن استفاده میکنید،میزان پیشنهاد شده ۲ کپسول ۵۰۰ میلی گرم است.

ماساژ انجام دهید.

ماساژ برای ریلکسیشن بسیار خوب است و برای زنانی که منتظر تولد نوزاد هستند، یک بدن آرام و نفس عمیق و دیفراگمِ بازی که توسط آن ایجاد میشود، میتواند ایجاد احساس امنیت کند و شرایط را برای شروع طبیعی زایمان آماده کند.

تحقیقات جدید در هلند نشان می دهد که افزایش طول بارداری باعث بروز مشکلات رفتاری در کودک می شود.

این تحقیقات حاکی است نوزادانی که دوره طولانی تری را در رحم مادران خود زندگی می کنند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به مشکلات رفتاری در طفولیت قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه آراسموس شهر روتردام هلند در تحقیقات خود دریافتند: کودکان متولد شده بعد از گذشت ۴۲ هفته بارداری، بیشتر در معرض مشکلات رفتاری در دوره طفولیت خود نسبت به کودکان متولد شده بعد از دوره طبیعی بارداری قرار دارند.

این تحقیقات از بیش از پنج هزار کودک بعمل آمد و همچنین مشخص شد کودکان متولد شده بعد از بیش از ۴۲ هفته بارداری دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکل تمرکز پایین و بیش فعالی قرار دارند.

پژوهشگر حنان المارون مسئول این تحقیقات گفت: طولانی شدن یا کوتاه شدن دوره با بروز مشکلات سلامتی طولانی مدت در کودکان در ارتباط است.

وی افزود: هر مادر بارداری می داند که تولد نوزاد زودتر از دوره طبیعی بارداری مفید نیست بنابراین چرا بدنبال طرح این پرسش نباشیم که تاثیرات تولد دیرهنگام چه تاثیری در دراز مدت بر کودک دارد؟

برپایه این گزارش، طولانی شدن دوره بارداری همچنین خطر تولد کودکان مرده یا بروز مشکلات به هنگام تولد کودکان بزرگتر از حجم طبیعی را به دنبال دارد.

چه مدت از موعد زایمان باید گذشته باشد، دیر میشود؟

باید دو هفته از موعد تخمینی گذشته باشد تا بارداری را پس از دوره ی کامل بدانند. در این مرحله دهانه ی رحم باید کاملا آماده یا نازک شده باشد و احتمالا فشار سر بچه به آن باعث احساس دردی شود که می آید و می رود، مشابه آنچه هنگام آزمایش پاپ اسمیر احساس می کنید. وقتی از موعد زایمانتان گذشت، باید سابقه ای از حرکات و فعالیتهای بچه یادداشت کنید و اگر دگرگونی چشمگیر وجود دارد (یا ظاهراً بچه حرکت نکرد)، فورا به پزشک خبر دهید.

آیا گذشتن از موعد زایمان به بچه آسیب می رساند؟

گرچه اکثر بچه ها سالم می مانند، ولی به سبب خطر “تنش جنینی” یا “مرده زایی” پس از هفته ی چهل و دوم بارداری خصوصا برای نومادران، پزشکان اندکی احساس نگرانی می کنند – اما هر دو خطر هنوز بسیار ناچیزند. به گفته ی دکتر جاشی ماتامبو، متخصص زنان و زایمان، این خطر وجود دارد که فرزندتان بیش از حد بزرگ شود و زایمان واژنی را پیچیده سازد. امکان دارد میزان مایع آمنیوتیک کاهش یابد و در نتیجه وقتی فرزندتان حرکت می کند یا رحم منقبض می شود، مسیر بند ناف بسته شود. در نهایت، بچه ی از دوره کامل گذشته به احتمال بیشتری مواد دفعی (مکونیوم) را تنفس می کند که این امر باعث مشکل تنفسی یا عفونت پس از زایمان می شود.

اگر بارداری از موعد بگذرد، چه باید بکنیم؟

بسیاری از بانوان خصوصا اگر بچه ی اول را حامله باشند و بارداری بدون مشکل نیز داشته باشد، نگرانی خاصی نخواهند داشت. اما عموماً در هفته ی چهل و دوم بارداری ترجیح دهند که زایمان القایی داشته باشد. اگر مطمئن نیستید، یک یا دو روز برای بررسی گزینه ها صبر کنید.

پس از گذشتن از موعد زایمان چند بار باید معاینه شوم؟

اگر خطری وجود ندارد و تصمیم گرفته اید که زایمان القایی نباشد، هر دو یا سه روز نظارت می شوید تا وضعیت بچه بررسی شود. پزشک یا ماما به تپش قلب فرزنداتان گوش می دهد و ممکن است برای بررسی حرکت فرزنداتان و نظارت بر میزان مایع آمنیوتیک رحم از اولتراساوند استفاده کند.

در حالی که انتظار میکشم. چه کار می توانم انجام دهم؟

در هفته ی چهلم بارداری، اکثر بانوان از باردار بودن بسیار خسته اند و این صبوری از نظر روانی کلافه کننده است. بنابراین، مطمئن شوید که به جای شمارش دقایق، ترجیحاً خود را سرگرم نگه دارید. فریزر خود را پر کنید. با همسرتان به گردش بروید. کارهای اتاق بچه را تمام کنید. با دوستان و خانواده ملاقات کنید تا آنها را نیز از اخبار آگاه سازید. این فرصت طلایی شما برای استراحت و آرام کردن و خوابیدن است تا برای شروع زایمان آماده باشید.

برای زایمان راحت ورزش کنید

در صورتی که زنان باردار پیاده روی کنند زایمان راحتی خواهند داشت. تصور نکنید که دراز کشیدن، به سقف خیره شدن و زور زدن، تنها کاری است که باید برای به دنیا آمدن کودک انجام دهید. چرت زدن، راه رفتن، نشستن بر روی صندلی و تکان خوردن و حتی رفتن در داخل وان (بسته به جایی که زایمان انجام می دهید) هم گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای کمتر شدن درد زایمان انجام دهید.

برای شروع درد زایمان چه باید کرد

متناسب بودن برای آسان شدن زایمان طبیعی

خانم های بارداری که متناسب تر هستند درد زایمان کوتاه تری تحمل می کنند. تناسب اندام باعث افزایش استقامت بدن و تحمل راحت تر درد زایمان می شود. در طول بارداری، پیاده روی کنید، شنا کنید و در کلاس های دوران بارداری شرکت کنید.

شرکت در کلاس های زایمان برای آسان شدن زایمان طبیعی

با مراحل زایمان آشنا شوید و پیش از زایمان، تمرین کنید. این کار باعث کاهش نگرانی و راحت تر شدن زایمان می شود. سعی کنید کلاس های کم جمعیت پیدا کنید.

حامی مناسب برای آسان شدن زایمان طبیعی

همسر شما احتمالا در تمام مراحل در کنار شما خواهد بود. اما ممکن است به کمک اضافه نیاز داشته باشید. مطالعات نشان می دهد خانم هایی که توسط یک فرد متخصص و آموزش دیده مراقبت می شوند حدود ۵۰% کمتر نیاز به زایمان سزارین دارند. همچنین حدود ۳۰% کمتر نیاز به داروهای مسکن دارند و ۲۵% کمتر از دیگران درد زایمان تحمل می کنند. بنابراین با پزشک خود صحبت کنید و از او بخواهید فردی متخصص به شما معرفی کنید.

پرت کردن حواس خود برای آسان شدن زایمان طبیعی

درد زایمان اول معمولا ۱۲ تا ۱۴ ساعت به طول می انجامد. بنابراین هنگامی که انقباضات شروع می شود، در ابتدا آن ها را پشت یا به صورت گرفتگی های پایین شکم احساس می کنید. سعی کنید برای رفع نگرانی، تعداد انقباضات را بشمارید و نفس عمیق بکشید. خود را مشغول کاری دیگر کنید به عنوان مثال پیاده روی کنید، دوش بگیرید یا کیک بپزید. هر کاری که باعث آرامش شما می شود مناسب است.

برای شروع درد زایمان چه بخوریم؟

یک خوراکی سبک در ابتدای درد زایمان به شما کمک می کند انرژی لازم داشته باشید. اما از خوراکی های چرب یا دیر هضم بپرهیزید زیرا شکم پر باعث حالت تهوع و استفراغ در ابتدای درد زایمان می شود. انقباضات عضلات و تنفس سریع در هنگام درد زایمان باعث کاهش آب بدن می شود. سعی کنید در هنگام درد زایمان آب زیاد بنوشید.

حمام برای آسان شدن زایمان طبیعی

درد باعث گرفتگی عضلات شما می شود. حمام آب گرم به کاهش درد زایمان کمک می کند.

ماندن در وان برای آسان شدن زایمان طبیعی

دراز کشیدن در آب گرم به کاهش درد کمک می کند همچنین مادر می تواند به هر جهتی می خواهد تغییر جهت دهد و این کار باعث کاهش درد پشت می شود.

ماساژ برای آسان شدن زایمان طبیعی

ماساژ باعث کاهش درد و نگرانی می شود. مطالعات نشان می دهد هنگامی که جایی که درد می کند را تحریک می کنید، چه با فشار یا گرما، پیغام ها به مغز می رود. به همسرتان بگویید ماساژ به شما حس بهتری می دهد. در ابتدا ماساژ گردن، سپس ماساژ پشت به کاهش درد کمک می کند.

دراز نکشیدن برای آسان شدن زایمان طبیعی

ایستادن به زایمان کمک میکند. فشار سر جنین به دهانه رحم باعث گشاد شدن آن می شود. ایستادن، زانو زدن و چمباتمه زدن باعث کاهش درد می شود. حرکت باعث گشاد شدن لگن و خروج راحت تر جنین می شود.

راههایی برای شروع درد زایمان

قرص برای آسان شدن زایمان طبیعی

اگر درد زایمان دارید و دهانه رحم فقط سه سانتی متر گشاد شده است پزشک به شما قرص اپیدورال می دهد. متخصص بیهوشی این ماده را به شما تزریق می کند تا عضلات شل شوند و دهانه رحم گشاد شود. مقدار کمی از دارو به جنین می رسد زیرا دارو پیش از رسیدن به جفت از بین می رود. اپیدورال باعث کاهش تحرک می شود. این ماده درد را به طور کامل از بین نمی برد بلکه باعث احساس درد مبهم می شود.

نفس کشیدن برای آسان شدن زایمان طبیعی

نفس کشیدن نه تنها به تمرکز در طول انقباضات کمک می کند بلکه باعث آرامش شما می شود. در طول درد زایمان هر کاری که باعث آرامش شما در زندگی روزمره می شود انجام دهید، می توانید نفس عمیق بکشید، موزیک گوش دهید یا چیزی که دوست دارید را تجسم کنید. به یاد داشته باشید هر دردی پایان می یابد و پایان درد زایمان تولد زندگی جدیدی است.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *