برای تثبیت رنگ مو چه کنیم؟!

چه موهای خود را هایلایت کرده باشید چه رنگ، حفظ طول عمر رنگ شما بسیار مهم است. استفاده از محصولات مناسب و استاندارد اولین گام در داشتن رنگ موی مناسب است. 

شامپو و حالت دهنده خود را درست انتخاب کنید
اکثر شامپو ها و حالت دهنده ها رنگ مو شما را تحت تاثیر قرار نمی دهند، اما هنگامی که در در سردرگمی به سر میبرید که چگونه رنگ موی خود را حفظ کنید باید به شما بگویم که انتخاب شامپو یا حالت دهنده درست امری مهم می باشد. شامپو و حالت دهنده مو های شما باید محافظ رنگ مو باشند. سولفات ها واقعا می توانند رنگ را از بین ببرند و همچنین شامپو های شفاف کننده، بنابراین باید از آنها اجتناب کرد.

آب سرد استفاده کنید
شستن موهایتان با آب گرم اشتباه بزرگی است. هنگامی که حفاظت رنگ موهایتان برایتان مهم است بهتر است با استفاده از آب سرد و یا ولرم موهای خود را شستشو دهید. آب گرمتر، رنگدانه بیشتری از موهای شما را آسیب میزند، و شما ممکن است زودتر از آنچه لازم باشد به تقویت کننده های رنگدانه مو نیاز پیدا کنید.

از آب فیلتر شده استفاده کنید
هر روز هنگام شستن موهایتان ، باید کاملا اطمینان حاصل کنید که آب باعث نابودی رنگ موی شما نشود. آهک، آهن، منیزیم و کلر می توانند رنگ موهای شما را از بین برده و یا موهای شما را راکد کنند.فیلتر دوش می تواند کمک زیادی به حذف بسیاری از این مواد معدنی داشته باشد، و هچنین اطمینان حاصل کنید که بعد از شستشوی موهای خود با حوله آن را سایش ندهید. به آرامی نوازش کردن مو، جدا از اینکه باعث جلوگیری از مجعد شدن موهای شما میگردد همچنین از رنگ موی شما نیز حفاظت میکند.

از وسایل گرمایشی کمتر برای مدل دادن استفاده کنید
مسلما مادامی که از وسایل گرمایشی برای مدل دادن به موهای خود استفاده میکنید، در حفاظت از رنگ موهای خود به مشکل خواهید خورد.حتما از محافظ کننده بهتری برای موهای خود استفاده کنید و همچنین کمتر از این وسایل گرمایشی استفاده کنید.بدیهی است که مواد لازم را در محافظ حرارتی خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که فاقد سولفات باشد.

براق کننده ها را امتحان کنید
حتی با استفاده از آب سرد و شامپو و حالت دهنده مناسب، هر بار که موهایتان را شستشو می دهید کمی از رنگ موی خود را از دست می دهید. بعد از رنگ کردن موهای خود بهتر است تا ۳ روز آن را خشک نگاه دارید تا تاثیرپذیری رنگ موهایتان بیشتر شود ، برای حفظ رنگ مو سعی کنید تا مدتی بعد از شامپوهای خشک و یا انتخاب شامپو هایی که حاوی رنگ نیستند استفاده کنید.

از محصولات حاوی الکل دوری کنید
استفاده از محصولات مناسب بخش بزرگی از پاسخ به سؤال چگونگی حفظ رنگ مو است و همچنین بدان معنی است که شما باید مطمئن شوید که الکل جزء مواد اصلی در محصولاتی که شما برای مدل دادن موهای خود استفاده میکنید نیست. هیچ کدام از انواع الکل نباید جز ۵ عنصر اصلی محصولی که با موهای رنگی شما مرتبط است، استفاده شده باشد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *