ایا قرص ضد بارداری باعث لکه بینی می شود؟!

با مصرف قرص ضدبارداری خونریزی بین ماه یا لکه بینی امری طبیعی محسوب میشود؟

این موضوع یعنی «لکه بینی بعد از مصرف قرص ضد بارداری» یا خونریزی بین ماه، برای یک یا دو ماه اول طبیعی است. اگر بیش از این طول کشد یا باعث دردسر شما شود، با پزشک خودتان مشورت کنید.

آیا قرص های ضدبارداری موجب تنظیم قاعدگی می شوند؟

آری، این قرص ها قاعدگی ماهانه ی زنان را منظم تر می کنند، برخی زنها که در ایام قاعدگی گرفتار درد زیر دل می شوند، پس از خوردن قرص دردشان آرام می شود یا به کلی از میان می رود.

با مصرف قرص های ضد حاملگی خونریزی بیشتر خواهد شد؟

خیر، بیشتر زنان به خونریزی کمتری گرایش پیدا می کنند زیرا بدنشان به تولید خون قاعدگی بیشتر، احتیاج پیدا نمی کند.

آیا این قرص ها موجب تهوع یا بی حالی اول صبح می شوند؟

بعضی زنها اوایل که شروع به خوردن قرص می کنند، گرفتار این عارضه می شوند ولی پس از آنکه بدن به قرص عادت کرد، تهوع و بی حالی برطرف می شود.
در صورت پیش آمدن این عوارض برای رفع ناراحتی می توان با مراجعه به پزشک داروهای ضد اسیدی خورد. همچنین قرص را می توان درست قبل یا بعد از غذا یا قبل از خواب مصرف کرد.

آیا مصرف قرص های ضدبارداری موجب درد پستان می شوند؟

خیر، ولی بعضی از آنها معمولا درست قبل از شروع قاعدگی دچار درد پستان می شوند. دانشمندانی که این پدیده را تحت تحقیق قرار داده اند، اعلام کرده اند که خوردن قرص درد پستان را زیادتر نمی کند.

چرا بعضی از آنها احساس می کنند که خیلی سنگین و ورم کرده هستند؟

این احساس از این جا ناشی می شود که بدن این گونه زنها درست قبل از آغاز قاعدگی مقداری آب جذب می کند ولی خوردن قرص، این حالت را شدیدتر نمی کند. 

آیا قرص موجب بالا رفتن اشتها می شود؟ آیا زنها را چاق می کند؟

اشتها در اثر خوردن قرص زیاد نمی شود ولی بعضی از زنها وقتی شروع به خوردن قرص می کنند اندکی چاق می شوند. این امر موجب نگرانی نیست، در حقیقت بسیاری از زنها هم در اثر خوردن قرص لاغر می شوند.

بی حالی و افسردگی در اثر خوردن قرصهای ضدبارداری طبیعی است؟

معمولا وقتی زن افسرده باشد باید علت دیگری برای افسردگی وجود داشته باشد، اما زنی که قبلا چنین باشد ممکن است پس از خوردن قرص افسرده تر شود. در عین حال برای بسیاری از زنها، قضیه برعکس است. یعنی اغلب پس از خوردن قرص سرحال تر می شوند زیرا ترس از حاملگی فکرشان را آشفته نمی کند و بدین جهت احساس رضایت و خرسندی می کنند.

آیا قرص های ضدبارداری موجب سردرد می شوند؟

خیر، تعداد زنان مبتلا به سردرد در میان مصرف کنندگان قرص و آنها که مصرف نمی کنند به یک اندازه است. دانشمندان عقیده دارند که خوردن قرص موجب بروز سردرد نمی شود. اگر مکرر دچار سردرد می شوید حتما به یادتان باشد که هنگام مراجعه به پزشک برای گرفتن دستور قرص، راجع به این موضوع هم با او صحبت کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *