اگر تنبلی تخمدان دارید بخوانید!/ عوارض تخمدان پلی‌کیستیک/ آیا درمانی دارد؟!

اضافه وزن، موهای نازک و کم پشت، اضطراب و افسردگی، تمایل به شرینی جات و … از نشانه های سندرم تخمدان پلی کیستیک است …

تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی‌کیستیک
در پزشکی و در تخصص زنان و زایمان، اصطلاحی به نام تنبلی تخمدان نداریم. تنبلی تخمدان یک اصطلاح عامیانه است و در مورد افرادی به کار برده می‌شود که دچار عدم تخمک‌گذاری هستند یا تخمک‌گذاری‌های خوبی ندارند.
یک گروه عمده از این افراد هم، مبتلایان به تخمدان پلی‌کیستیک یا PCO هستند. در واقع می‌توان گفت که تخمدان پلی‌کیستیک اصطلاح پزشکان و تنبلی تخمدان اصطلاح مردم عامه است.
هورمون‌های مترشحه این افراد از هیپوتالاموس، هیپوفیز و تخمدان، دچار اختلال است و در نتیجه عملکرد مناسبی هم ندارد.

علل تنبلی تخمدان
این عارضه شامل تخمدان ‌هایی می ‌‌شود که به دلایل مختلفی از کار افتاده ‌‌اند.
سابقه این بیماری، در بستگان (خواهر، مادر، عمه، خاله و…) نیز مهم است.
ولی مهم ترین اختلال مربوط به غدد درون ریز است که در آن افزایش هورمون های مردانه یا آندروژن ها دیده می شود.

علائم تنبلی تخمدان
– مهم ترین علامت این بیماری، تخمک گذاری های کم و نامنظم، عدم تخمک گذاری به مدت طولانی و حتی طی ماه هاست که این مشکل خود را به صورت پریودهای دیر به دیر و گاهی، هر چند ماه یک بار نشان می دهد.
 – افزایش آندروژن های تخمدان و غده فوق کلیوی باعث بروز پرمویی، چرب شدن پوست و آکنه در زنان بیمار می شود.
افزایش آندروژن غالباً به قدری زیاد است که موجب عضلانی شدن اندام ، کلفت شدن صدا و ریزش موهای شقیقه می شود. لذا در صورت پیشرفت سریع و شدید علائم فوق، باید به فکر بیماری های دیگری مثل بدخیمی و مشکلات غده فوق کلیه بود.
– چاقی‌های غیرمتقارن و به اصطلاح مردانه در خانم های بیمار دیده می شود. چاقی موجب افزایش هورمون تستوسترون آزاد و نیز تولید دائمی استروژن از آندروژن می شود. همچنین ضایعات پررنگ پوستی که قهوه ای مایل به سبز و قرینه هستند و در لمس ظریف به صورت مخمل حس می شوند را ایجاد می کند. چاقی بیشتر در گردن، زیربغل و کشاله ران دیده می شود.
– مهم ترین علامت این بیماری، دیده شدن کیست های متعدد کوچک در تخمدان ها در سونوگرافی است که برخلاف کیست های بزرگ تر و منفرد تخمدان، طی ۲ تا ۳ ماه بعد از بین نمی روند.

درمان تنبلی تخمدان
درمان بیماران مبتلا به تنبلی تخمدان، شامل درمان پرمویی، آکنه، عدم تخمک گذاری و ضخیم شدن لایه درونی رحم ( آندومتر) است. در افراد چاق، کاهش وزن می تواند در در درمان تمامی این موارد کمک کند.
در درمان پرمویی باید نکات زیر را مد نظر قرار داد:
– موهایی که در بدن وابسته به آندروژن هستند و به درمان طبی پاسخ می دهند، عبارتند از: موهای صورت، سینه، شکم و کشاله ران. موهای سایر نقاط بدن نظیر: اطراف سینه، بازوها، پشت و ساق پاها پاسخ مناسبی به درمان طبی نمی دهند.
– حداقل مدت زمان لازم برای مشاهده اثرات درمانی دارو، حدود ۶ ماه است.
– در بیش از نیمی از بیمارانی که معالجه شده اند، پس از قطع دارو موها مجدداً رشد می کنند.
– تا حصول نتیجه مطلوب، بهتر است از روش مکانیکی (دکلره کردن، تراشیدن و کندن مو) نیز استفاده شود.
– موهایی که مدت های مدیدی است رشد کرده و دارای ضخامت زیادی هستند، به درمان طبی پاسخ مناسب نمی دهند و باید به روش فیزیکی آنها را از بین برد.

عوارض تنبلی تخمدان
سبب رشد بی‌رویه مخاط داخلی رحم می‌شود که می‌تواند در طولانی‌مدت باعث بروز سرطان رحم شود.
افزایش مقدار انسولین و هورمون مردانه در این بیماری باعث می شود، تخمدان ها هورمون مردانه بسازند و باعث پیدایش آکنه (جوش) و موهای ضخیم و تیره رنگ بر روی بدن شود.
دیگر عوارض این بیماری شامل: دیابت، حملات قلبی و چاقی می باشند.
زنان بیمار مستعد ابتلا به دیابت و فشارخون بالا هستند.

داشتن اضافه وزن، دلیل نمی شود که سالم نباشید
یکی از بزرگ ترین برداشت های اشتباه درباره زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک که اضافه وزن دارند این است که آنها زیاد می خورند و ورزش نمی کنند. این درست نیست! زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک از یک مشکل متابولیسمی به نام مقاومت انسولینی رنج می برند. انسولین، هورمون رشدی قوی است که نقش آن در بدن، افزایش ذخیره چربی می باشد.
این زنان باوجود داشتن تغذیه سالم از نظر کالری و ورزش منظم، همچنان وزن اضافه می کنند. همچنین، مقاومت انسولینی حتی با ایجاد تغییراتی در برنامه غذایی و ورزش، فرایند کاهش وزن را دشوار می سازد. اما این دلیل نمی شود که زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک از سلامت برخوردار نباشند. باوجود کاهش وزن بسیار اندک و یا حتی هیچ کاهش وزنی، آنها می توانند با تغییراتی در سبک زندگی شان، علائم شان را بهبود داده و سلامت شان را به بیشترین حد ممکن برسانند.
آن همه مو کجا رفتند؟!
ریزش مو یکی از نگرانی های زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است که از آن رنج می برند. نگرانی مداوم بابت نازک شدن موها و امکان کچلی در آینده، اضطراب آور و وحشتناک است.
راهکار: داروی اسپیرونولاکتون می تواند تاثیر چشمگیری در پیشگیری یا کاهش ریزش مو داشته باشد.
تمایل بسیار شدید به شیرینی جات
در بیشتر زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، اشتهای زیادی به خوردن شیرینی مشاهده می شود؛ حتی بعد از صبحانه، ناهار، و یا شام. چرا؟ انسولین به عنوان یک محرک اشتها عمل می کند که ما را به خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات وا می دارد.

با مصرف پراکنده کربوهیدرات ها، در طول روز به جنگ ولع شدید به شیرینی جات بروید، وعده های غذایی تان بیشتر بر پایه پروتئین ها باشد، به طور مرتب ورزش کنید، و از مکمل ها و داروهای کاهش دهنده هورمون انسولین استفاده نمایید.
بابت حرفی که هنگام گرسنگی زدم متاسفم!
نوسانات نامنظم قند خون و میزان انسولین می تواند موجب شود میزان قند خون ناگهان افت کند. قند خون پایین هم می تواند منجر به تاثیرات جانبی ناخوشایند مانند سردرد، گیجی، آسیب پذیری و خشم شود که به آن"عصبانیت ناشی از گرسنگی" می گویند.
تغییرات شدید خلق و خو
یک دقیقه احساس خوبی دارید و سپس عصبانی، مضطرب و یا افسرده می شوید؟ عجیب نیست. زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک نسبت به زنانی که این سندرم را ندارند، بیشتر در معرض اضطراب و افسردگی هستند. اگر احساس می کنید نمی توانید تغییرات خلق و خوی تان را کنترل کنید، از یک متخصص اعصاب و روان کمک بگیرید.
ماه ها طول می کشد تا دو کیلو وزن کم کنم، ولی یک روزه می توانم دو کیلو اضافه کنم!
روند کاهش وزن در این زنان بسیار کُند می باشد. آیا رژیم لاغری را با یکی از دوستان تان که مبتلا به این سندرم نیست شروع کرده اید و او موفق شده وزن کم کند اما برای شما اتفاقی نیفتاده؟ آیا وزنی که به سختی کم کرده اید می تواند به سرعت برگردد؟ این تاثیر همان انسولین است.
رویای بچه دار شدن
حتی اگر در حال حاضر تصمیمی برای بچه دارشدن نداشته باشید، بازهم کنجکاو هستید که بدانید آیا می توانید بچه دار شوید یا نه. سندرم تخمدان پلی کیستیک، دلیل اصلی ناباروری تخمک گذاری است. گاهی این زنان برای متقاعد کردن خودشان می گویند که پزشک شان بنا به تشخیصی که داده گفته است اگر بارداری شان غیرممکن نباشد، بسیار دشوار خواهد بود. این اطلاعات می تواند موجب استرس و آشفتگی در زنانی شود که خودشان هم اکنون به اندازه کافی مضطرب و تحت فشار هستند.
حقیقت این است که پیشرفت های جدید در داروهای باروری، باعث می شود نسبت به گذشته، تعداد بیشتری از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک امکان مادر شدن پیدا کنند. هرگز امیدتان را از دست ندهید.
من دیگر نوجوان نیستم، اما همچنان جوش می زنم!
فکر می کنید دیگر دوران نوجوانی را پشت سر گذاشته اید و جوش های آن دیگر نباید بازگردند، اما به عنوان یک فرد بزرگسال هنوز هم به شدت دچار جوش و آکنه هستید؟ دلیلش میزان بالای هورمون تستوسترون می باشد. تغییراتی در رژیم غذایی و داروهای مهارکننده اندروژن می تواند به کاهش این جوش ها کمک نماید.
نمی توانید از دستشویی زیاد دور شوید!
اگر متفورمین مصرف می کنید می دانید این جمله یعنی چه! یکی از عوارض شایع داروی معروف دیابت یعنی متفورمین، اسهال بعد از خوردن یک وعده پرکربوهیدرات است.
کیستی وجود ندارد!
زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، در واقع کیست ندارند! چیزهایی که در سونوگرافی مشاهده می شوند کیست نیستند، بلکه فولیکول های کوچکی هستند که تخمدان ها را محاصره کرده اند. البته پیشنهاد شده که نام" سندرم تخمدان پلی کیستیک" تغییر کرده و نامی جایگزین شود که اشاره ای به کیست نداشته باشد.
شما تنها نیستید
دست کم ۱۰ درصد از جمعیت زنان در ایالات متحده مبتلا به این سندرم هستند که موجب شده رایج ترین اختلال غدد درون ریز در میان زنان در سن باروری باشد. بنابراین اگر احساس می کنید که تنها هستید، اینطور نیست!

اشتراک‌گذاری
114 نظر
  1. سلام منم متاسفانه چند ساله این مشکل را دارم تو رو خدا واسم دعا کنید چند سال زیر نظر یه دکتر ماما بودم جواب نداد تا چند روز پیش که خودش مجبور شد دکترمو عوض کنه و یه متخصص بهم پیشنهاد کرد الان زیر نظر اون رفتم میگه کیست نمیشه اسمشو گذاشت ولی چاقیت خیلی بد وباید لاغر بشی اخه من یکم اضافه وزن دارم شوهرمم دیگه خسته شده از این چاقیم و درمان نشدنم تو رو خدا واسم دعا کنید منم مامان بشم به حق امام حسین ع و پنج تن که انشاالله شماهم مادر بشید واگه هستین سالم باشه کوچولوتون همیشه
    دوستون دارم ممنون از سایت خوبتون??

    1. سلام من هم چند سالی بود این مشکل رو داشتم ولی الان به مدت ۲سال میشه که هروز به صورت ناشتا پودر رازیانه رو دم میکنم و ویک لیوان میخورم وضعیتم خیلی بهتر شده پریودم کاملا منظم شده و وزن کم کردم و پوستتمم خیلی خوب شده.به نظر من عالیه استفاده کنید هیچ عارصه ای هم نداره.فقط ناشتا ببخورید اگه از طعمش خوشتون نیومد اگه قاشق عسل اضافه کنید حتما عسلی استفاده کنید که شکر کمتری داره.خداییش جواب میده من خودمم باورم نمیشه هر ۶ ماه یه بار پریود میشدم ولی الان منظم میشم.

  2. سلام.من ۱۸ساله هستم.چن ساله این مشکلو دارم و این اواخر تشدید هم شده خبلی اذیتم از پریودی فقط درد دارم و اصلا پریودم شروع نمیشه همه علایم ک عرض کردید دارم.خیلی عذاب میکشم?

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا با انجام ازمایشات هورمونی و سونوگرافی علت مشکل شما بررسی شود.

  3. منم همینجوری هستم همش خونریزی دارم درماه فقط چند روز پاکم دوتا بچه هم دارم دارم افسرده میشم راهنمایی کن

  4. سلام دختری ۱۸ساله هستم دوساله وقتی پربود میشم خیلی درد دارم ولی پریدیم منظمه رفتم دکتر زنان گفتن کیست ۴میلی و تنبلی تخمدان داری قرص ضد باردای هم استفاده کردم چنتا قرص دیگه هم دادن ولی متاسفانه به دلیل مشکل مالی دیگه نتونستم به دکتر مراجعه کنم ??احتمال ایکنه باردار نشم هست؟؟برا درمان باید چیکار کنم ترو خدا راهنماییم کنین ??

    1. سلام نگران نباشید شما مشکل جدی ندارید با مصرف یک تا دو دوره قرص جلوگیری کیست تخمدان برطرف می شود با توجه به منظم بودن پریود شما جای نگرانی وجود ندارد.

  5. سلام و خسته نباشید من سنوگرافي دادم و جوابش ابعاد هر دو تخمدان بزرگ تر از از حد نرمال است استرومايتخمدانبرجسته بوده و فوليکول های ریز پريفرال در هر دو قسمت مشاهده میشود که به نفع تغييرات Pco میباشد

  6. سلام من یه دختر ۱۸ساله هستم پریودم خیلی دیر به دیره مثلا سالی یه بار یا حتی دوسال یه بار دکتر رفتم دارو مصرف کردم ولی واقعا فایده ای نداشت موقع پریود هم اصلا تا حالا درد نداشتم تورو خدا بگید چیکارکنم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما با انجام سونوگرافی و آزمایش های هورمونی بررسی شود.

  7. سلام خسته نباشید ، من ۲۱ سالمه و دوساله که ازدواج کردم برای اولین بار ۱۵ روز عقب افتاد بعدازاینکه ردکتر و آزمایش دادم پزشک بهم گفت که میزان Lh بالاس و تنبلی تبعدازبالاسخمدان دارم دوتا آمپول استروژن و ی بسته قرص مدفورما ۵ بهم دادن تروخدا الان چی میشه یعنی نمیتونم باردار بشم یا خیلی خطرناک؟این اولین باره که پریودم عقب افتاده ….خیلی ممتون

    1. سلام نگران نباشید خیر خطرناک نیست اما بهتر است طولانی مدت جلوگیری نداشته باشید.

  8. سلام و وقت بخیر. من سه ماه پیش به دکتر مراجعه کردم. برای چکاپ قبل از بارداری مشکلی حادی نداشتم به جز اینکه گفت یه مقداد تنبلی تخمدان دارم که اونم حاد نیست. گفت زمانی که نزدیکی همیق دارم زیر باسنم تا صبح بالشت بزارم و ترجیحا بعد از نزدیکی از جام تکون نخورم.. این کار کردم. ولی صبحها وقتی بیدار میشم و میرم wc یه مایع سفید رنگ لزج از بدنم خارج میشه. این مشکلی ایجاد نمی کنه؟؟؟ من خیلی نگرانم.

    1. سلام این مسئله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  9. سلام من ۲۸سالمه و تمام این علائمو که گفتید دارم سالها تحت نظر پزشک بودم ولی ۸ساله پریودم منظم شده فقط ۳ روز قبل و بعد از پریودم لکه بینی دارم یعنی همون سالهای اول نامنظم بود که با دارو مرتب شد و تو سونوگرافی که انجام دادم کیست ندارم ولی قبلا داشتم فقط گفتن فولیکولها ضعیفه صورتم جوش زده و الان متفورمین و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم

  10. سلام من۲۲سالمه چن روز پیش رفتم دکتر هم اینکه صورتم جوش داشت زیاد هم اینکه پریودام نامنظم بودش.الان واسه جوشم قرصه راکتان مصرف میکنم.و واسه تنبلی تخمدانم ک سه ماهه دارم ال دی میخورم.تو روخدا راهنماییم کنید اگه من بچه دار نمیشم ازدواج نکنم خواستگار دارم نمخوام ی ادمه دیگه رو بدبخت کنم با این مشکلم

    1. سلام خیر شما مشکل جدی ندارید می توانید ازدواج کنید.

  11. سلام میشه بگید آیا مشکل منم جدیه یا ن توضیح دادم قبلا

  12. سلام خسته نباشید من دو سال تنبلی تخمدان دارم یک هفته بعد از پریودم لکه بینی شروع میشه و دوباره پریود میشم دیگه کلافه شدم همش پریودم توروخدا کمکم کنید ایا درمان نمیشه و همیشه ماندگار این وضیعت؟

    1. سلام با مصرف قرص های جلوگیری مشکل شما درمان می شود.

  13. سلام خسته نباشید من دو سال تنبلی تخمدان دارم یک هفته بعد از پریودم لکه بینی شروع میشه و دوباره پریود میشم دیگه کلافه شدم همش پریودم توروخدا کمکم کنید ایا درمان نمیشه و همیشه ماندگار این وضیعت؟
    ۳۱ سالمه و مجردم

  14. سلام من ۲۰سال دارم مجرد .
    غلضت خون من ۱۶ هست و اینک من جوش زیادی میزنم اکنه. روی گونه بیشتره. رفتم دکتر قرص راکوتان میخورم سه ماه.

    واینک بعد سه ماه ازمایش و سونوگرافی از کبد وکلیه دادم.
    سونوگرافی من همه چیزش طبیعیی و نرماال بود بجز اینک میگفتن تخمدان پلی کیستیک شدید دارم.
    دکتر سونوگرافی گف ک با مصرف قرص رفع میشه نگران نباش.

    و همیشه پریودم منظمه
    ولی حدود ۳۰ یا ۴۰ روز میشه ک‌نشدم.
    یااگرم نمیشدم فقط‌چن روز عقب جلو‌میشد اونم ن زیاد.

    البته این احتمال هم میدادم ک شاید واس قرص راکوتان نامنظم شدم.

    ریزض موی شدیدی هم دارم ک فک کردم شاید بخاطر غلظت خون و راکوتان باش.

    بااین مطلبهایی ک خوندم میترسم امکان ناباروری درمن هس؟ مشکلم‌حل میشه ایا.

    1. سلام بله مشکل شما درمان دارویی دارد.

    2. سلام من ۲۲سالمه همین مشکل رو دارم ازدواج کردم تو بارداری پوچ داشتم ایا میتونم مادر بشم

  15. سلام من ۲۰سال دارم مجرد .
    غلضت خون من ۱۶ هست و اینک من جوش زیادی میزنم اکنه. روی گونه بیشتره. رفتم دکتر قرص راکوتان میخورم سه ماه.

    واینک بعد سه ماه ازمایش و سونوگرافی از کبد وکلیه دادم.
    سونوگرافی من همه چیزش طبیعیی و نرماال بود بجز اینک میگفتن تخمدان پلی کیستیک شدید دارم.
    دکتر سونوگرافی گف ک با مصرف قرص رفع میشه نگران نباش.

    و همیشه پریودم منظمه
    ولی حدود ۳۰ یا ۴۰ روز میشه ک‌نشدم.
    یااگرم نمیشدم فقط‌چن روز عقب جلو‌میشد اونم ن زیاد.

    البته این احتمال هم میدادم ک شاید واس قرص راکوتان نامنظم شدم.

    ریزض موی شدیدی هم دارم ک فک کردم شاید بخاطر غلظت خون و راکوتان باش.

    بااین مطلبهایی ک خوندم میترسم امکان ناباروری درمن هس؟ مشکلم‌حل میشه ایا.

  16. سلام من نوزده سالمه دوساله ازدواج کردم من تا نه ماه جلوگیر کردم پارسال دی ماه تا حالا جلوگیری نمیکنم رفتم پیش مام گفت تنبلی تخمدان داری اختمال سرطان رحمم هست ی سری قرص جلوگیری بهم داد گفت تا س ماه این قرص هارو بخور تا پریودیت منظم بشه شش ماهه پریود نشدم تا دیروز ک پریود شدم اونم با قرص های جلوگیری ک خوردم خیلی میترسم بوه دارنشم لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد.

  17. سلام من ۲۳ سالمه از وقتی که پریود شدم پریود های نامنظمی داشتم تقریبا هر ۳ ماه یکبارپیش متخصص های زنان زیادی رفتم بهم گفتن تنبلی تخمدان دارم موی سرم بشدت ریخته (خالی شده)اضافه وزن دارم وبشدت عصبی وافسرده شدم دکترا همش توی این چند سال برام قرص ld تجویز می کنند .خسته شدم از مصرف این دارو چند ساله مداوم دارم مصرف می کنم .نگرانم از عوارض طولانی مصرف کردن این دارو .خواهش می کنم راهنماییم کنید.

    1. سلام می توانید از داروهای گیاهی که قاعده آور هستند استفاده کنید می توانید از قطره ویتاگنوس نیز استفاده کنید ضمنا اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید.

  18. مشکلی نیس ینی اینک گفتید بله مشکل شما درمان دارویی دارد.
    منظور شما از بله چی بود
    ینی میتونم بچه دار شم.
    مشکلم حل میشه
    اینا عوارضه قرص راکوتانه؟؟؟
    احازه قطع ندارم
    اینک دکتر پوستم گفتن ب محض قطع کردن قرص حل میشه عوارضا برمیگرذه.

  19. سلام من ۱۸ ساله هستم درد زیر شکم زیادی دارم و فولیکول کوچک هم در تخمدانم دارم اما پریوددی هام منظمه و زیر شکمم یه خورده یه طرفش ورم کرده قرص ضد بارداری هم مصرف میکنم آیا با این قرص برطرف میشه؟؟

    1. سلام بله با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود.

  20. خیلی ممنون ببخشید فقط ورمی که کرده سمت چپ زیر شکمم چیز خطرناکی نیست اخه دوماه که با تجویز پزشک قرص مصرف میکنم ولی ورمش کم نشده تغییر نکرده فقط هم یه طرفه

  21. ببخشید دوماهه که قرص ضد بارداری مصرف میکنم اما هنوز کمی درد دارم و ورم زیرشکمم کم نشده یه طرف زیرشکمم ورم کرده فقط هم یه طرفه و کم هم نشده باید چیکار کنم ورم اون هم یک طرف طبیعیه…؟

  22. سلام من ۲۱ سالمه الان ۸ ماه هست که عروسی کردیم و تنبلی تخمدان دارم و پریودیم نامنظمه می خواستم بدونم اگه تا چند ساله دیگه جلوگیری کنم ممکنه به دلیل تنبلی تخمدان بچه دار نشم ؟

    1. سلام بهتر است طولانی مدت جلوگیری نداشته باشید.

  23. سلام ۲۵ سالمه تنبلی تخمدان دارم .موهام چربه و موی زاید توصورت دارم .واژنم مثل قبل دیگه خیس نمیشه بخاطر تنبلی تخمدان هستش؟؟؟ممکن هس بعداززایمان مشکلم حل بشه؟قرص متفورمین واسمیرولاکتون هم مصرف میکنم

    1. سلام خیر خشکی واژن ربطی به تنبلی تخمدان ندارد .

  24. سلام من ۲۴سال دارم پریودهام ی چندوقته سیکل هاش طولانی مدت شده بود رفتم سونو گفتن فولیکول های متعدد ریز داری و دکتر زنان گفت تنبلی تخمدان.گفت ۶ماه قرص ال دی بخورم و وزن کم کنم.میخواستم بپرسم اگر نخوام قرص ال دی مصرف کنم میتونم از داروی گیاهی استفاده کنم که هم پریودیهام منظم بشه هم در کنارش اقدام به بارداری کنم و اینکه من روز ۱۴پریودیم از کیت تخمک گذاری استفاده کردم و دو خط نمایان شد امکانش هست تخمک گذاری داشته باشم؟

    1. سلام بله می توانید از داروهای گیاهی استفاده کنید با توجه به اینکه قصد بارداری دارید برای شما قرص ال دی مناسب نیست.

  25. سلام من یه ماه پریودنشدم رفتم دکتر بعدسونوگرافی گفت تنبلی تخمدان داری بدقرص ال دی داد بهم بامتورمین من شیش ماه ازشون مصرف کردم اون موقع پر بودیم منظم شده بودبعدشیش ماه دوباره رفتم پیشش یه قرص دیگه داداونوازشب چهاردهم بدپریودیم گفت شبی دوتا بخور منم همین کارروکردم ولی دیدم یه ماه پریودنشدم دیگه قرص نخوردم سرازخودبدپریودشدم ولی الان دوباره پریودنشدم.من ۱۸سالمه ومجردم ترخدابگین باید چی کارکنم ایاواقعامشکلم حل شدن یه ؟؟؟

  26. سلام من ۲۷ سالمه یه بچه ۶ ساله دارم دوساله برا دومی اقدام کردم ولی نتیجه نگرفتم پریودام نامنظمه ولی دو یا سه هفته تاخیر داره نه بیشتر دو بار از داروهای کمک بتروری استفاده کردم ولی دچار ohssشدم میشه راهنمایی کنین چکار باید بکنم

    1. سلام با توجه به اینکه نازائی ثانویه دارید بهتر است عکس رنگی از رحم ولوله های رحمی بیاندازید.

  27. سلام
    ببخشيد من سه ماه قرص ضدبارداري مصرف كردم پريود هام نامنطم شدن و متوجه شدم تخمدان پلي كيستيك دارم
    قبل از مصرف اين قرص ها هم هيچ مشكلي نداشتم
    الان يك ماهه كه متفورمين ميخورم
    ايا مشكل من جديه؟ و طول درمان همون شش ماه تا يك ساله؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکل جدی وجود ندارد طول درمان در افراد مختلف متفاوت است و بستگی به بدن شما در پاسخ به درمان دارد.

  28. سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه قاعدگی های نامنظم و دیر به دیر دارم معمولا روزای اول دردی ندارم اما روزه سوم چهارم دردای شدیدیو تحمل میکنم نزدیک به ۵ماهه پریود نشدم و دو ماه پیش لکه بینی داشتم که به خاطرش رفتم دکتر و سونوگرافی انجام دادم سونوگرافیم فولیکول های ریزیو تو تخمدانم نشون میداد ولی سونوگرافیرو وقت نشد ببرم به دکتر نشون بدم
    ترشحاتم تقریبا زیاده و الان بدون اینکه پریود باشم درده خیلی زیادی دارم و ضعف در پاهام
    این مدضوع خطرناکه؟

    1. سلام بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  29. سلام ۴۰ سالم ۵سال ازدواح کردم این مدت همسرم راضی به بچه دار شدن نبود از مرداد ۹۶ اقدام کردیم متاسفانه جواب نگرفتیم هر ماه که سنو میدم اندازه فولیکولم تغییر میکنم بین ۶ تا
    ۱۷، اسنفدماه بنا به نظر ماما دوتا امپول تزریق کردم متاسفانه ایناردوچار کیست فولیکولی شدم شدم با نظر مامایکماه قرص ال دی مصرف کردم این ماه سنو دادم کیست برطرف شد،روز ۱۲ پریدی فقط یک فولیکول ۶ میلی داشتم با توحه به وضعیت ایجاد شده امکان دار که من تنبلی تخمدان یا نازایی داشته باشم خیلی نگرانم و مضطربم کازم شده گریه و بیقراری لطفا رهنمایی کنید

    1. سلام باید سریعتر به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما دارو های کمک باروری تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  30. سلام من ۲۳ سالمه یک ساله اقدام به بارداری کردم ۶ ماه قرص خوردم جواب نداد رفتم عکس رنگی لوله هام بسته بود یکیش باز شد ولی ماه بعد خارج از رحم حامله شدم و بعد سقط. بعد برای باز کردن لوله لاپاراسکوپی کردم الان از اسفند بعد عمل پریود نامنظم دارم و ماه بعد از عمل سه مرحله آمپول گرفتم فولکیکولم ۲۴ شد ولی باز حامله نشدم و تنبلیه تخمدان هم دارم
    لطفا راهنمایی کنید .

    1. سلام باید صبور باشید زیرا پروسه درمان نازائی زمان بر است باید زیر نظر مرکز تخصصی ناباروری درمان خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  31. سلام
    زنی ۳۶ ساله هستم. در ۲۲ سالگی ی زایمان داشتم. الان قصد بچه دار شدن دارم. دکتر گفته تنبلی تخمدان دارم. اما پریودم منظمه. فقط هر چند ماه یکبار سه تا چهار روز عقب میفته. به عنوان مثال چهار ماه گذشته ۲۵ هر ماه پریود شدم. دکترم هم متعجب هست که چرا پس پریودم منظمه. امکان داره تشخیص سونوگرافی اشتباه بوده باشه؟ من چقدر شانس باردار شدن دارم؟ در حال حاضر دوفاستون و گلوکوفاژ و ویتامین ای مصرف میکنم. متشکرم

    1. سلام ممکن است شخص پریود منظمی داشته باشد اما تخمک گذاری نداشته باشد که به آن هم تنبلی تخمدان اطلاق می شود با مصرف داروهای تجویز شده شانس باردار شدن شما افزایش می یابد.

  32. سلام متاهل هستم۱۷سالمه. یکساله ازدواج کردم اوایل پیشگیری داشتیم الان حدودا ۱۰ ماه هستش که باردار نمیشم دکتر ماما رفتم میگه تنبلی تخمدان داری دوره های پریودیم هم منظمه با یه روز دو روز زودتر و دیر تر دور قبلی پریودیم ۵روز دور کرده بودم قرص های دکتر مصرف میکنم قرصهای ویتامین ای و قرص جین سین و قرص متفورمین و اسیدفولیک خیلی استرس دارم خیلی هم شدید هوس شیرینی میکنم دختر عمو پسر عمو هم هستیم مامانمم میگه من دیر حامله میشدم راهنمایم کنید ممنون ??

    1. سلام اگر تا ۳ ماه دیگر باردار نشدید آن وقت بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم بدهند.

  33. سلام من۳۱ سالمه تقریبا یک ساله ک ازدواج کردم۷ماه جلوگیری طبیعی داشتم .چون پریودام عقب میفتاد رفتم سونو وآزمایش دادم کیست ۶ سانتی داشتم سه ماه قرص ال دی مصرف کردم بعد سه ماه دوباره سونو دادم کیستم برطرف شده جواب سونو نوشته شده ک تخمدانها نمای PCO دارند و هریک حاوی تعداد زیادی فولیکول نارس محیطی میباشند فولیکول غالب تخمدانها رویت نشد تطبیق با علائم آزامایشگاهی توصیه میشود..دکتر گفت ک تنبلی تخمدان دارم و برام قرص متفورمین تجویز کرد. میخواستم ک فولیکول نارس و توضیح بدین و اینکه چه مدت طول میکشه تا من با این قرص باردار شم.و ابنکه من هیچکدوم از علائم تنبلی رو(چاقی و موی زائد جوش و آکنه ) ظاهرا ندارم جزء اینکه نامنظمی پریود دارم. خیلی نگرانم فقط فکرم اینه ک یه وقت مشکلم حاد تر بشه و نتونم باردار بشم لطفا راهنمائیم کنین.

    1. سلام بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید اگر بعد از ۳ ماه از مصرف قرص مت فورمین باردار نشدید آن وقت باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو های تحریک تخمک گذاری تجویز شود.

  34. سلام و خسته نباشی من ۳۷ سالمه و تنبلی تخمدان دارم الان ۷ ماهه ازدواج کردم پریودیم منظم شده و جلوگیری هم نمیکنم یعنی میشه من خب شده باشم لطفا راهنماییم بکنید چون من با قرص پریود میشدم

    1. سلام با توجه به سن شما بهتر است تحت نظر پزشک از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  35. سلام و خسته نباشی من ۳۷ سالمه و تنبلی تخمدان دارم الان ۷ ماهه ازدواج کردم پریودیم منظم شده و جلوگیری هم نمیکنم یعنی میشه من خب شده باشم لطفا راهنماییم بکنید چون من با قرص پریود میشدم

  36. سلام خسته نباشید من سه ساله ازدواج کردم و حدود ٦ ماه بعد با دردهای شدید و نامنظمی پریودی رفتم دکتر و دکتر گفت ک کیست های ریز دارم و تنبلی تخمدان هم دارم و دارو تجویز کرد و گفت سه ماه بعد باید سونو بدم من تا یه مدت دارو ها رو مصرف کردم اما بعد تحمل کردن خورون دارو ها واقعا برام سخت شده بود و دیگه حاظر نشدم برم دکتر مادر شوهرمم خیلی حرف میزد و برا همین دوست نداشتم دیگه دکتر برم و نرفتم الان همه موقع پریودی هنوز خیلی درد دارم و موهای پیشونیم و شقیقه هام خیلی کم شده روز به روز دارم کم مو تر میشم و صورت و سرمم چرب شده چاق هم شدم اما ن خیلی و اضافه وزن ندارم الان حدود سه ساله جلوگیری میکنم ایا ممکنش هست نتونم بچه دار بشم شوهرم راضی به بچه دار شدنمون نیست تو رو خدا یه راه حل به من بگید.

  37. فاطمه السادات پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من نزدیک سه ساله که ازدواج کردم و پیشگیری میکردم پنج ماهی هستش که اقدام کردم اما باردار نشدم… از همون اولین پریودی ای که داشتم پریودیم نامنظم بود و هر ده روز یه بار پریود میشدم و همیشه میگفتن تنبلی تخمدان داری
    جدیدا دکتر برای سه دوره قرص های ویتامین دی و ای و متفورمین و لیفرم و یه پودر اسیدفولیک و یه آمپولی که روز ۱۵ قاعدگی باید بزنم رو بهم داده
    دو ماهه که مصرف کردم و این سری از آخرین پریودیم ۲۵ روزه که میگذره به شدت سینه هام درد میکنه و ته شکمم درد میکنه و همش حس پریودی دارم … تست بارداری دادم منفی بود … ممکنه تست اشتباه باشه؟
    در کل ممنون میشم اگه راهنماییم بکنین

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  38. سلام دختری۱۷ ساله هستم رفتم دکتری pcod تشخیص داده شد ۴ میلیمتره برای ۲ماه متوفورمین داد من خیلی میترسم در اینده بچه دار نشم کمکم کنید ایا درمان میشم

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود .

  39. سلام. من چند روز پیش رفتم سونوگرافی، فهمیدم که تنبلی تخمدان دارم، میخوام ببینم درمان داره؟ میخوام بدونم همیشه باید قرص بخورم یا یه مدته و بعد از تموم شدن قرصا خوب میشم؟؟

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید نگران نباشید با مصرف یک یا چند دوره دارو مشکل شما برطرف می شود .

  40. سلام.من ۲۱ سالمه و مجردم.چند وقت پیش رفتم سونوگرافی و تازه فهمیدم که تنبلی تخمدان دارم.دکتر برام قرص متفورمین و سیپروترون کامپاند نوشتند که به مدت دو ماه مصرف کنم.قاعدگی های نامنظمی دارم معمولا چند روز دیرتر پریود میشم.ولی هر از گاهی به موقع پریود نمیشم و میره تا ماه بعدی که در واقع باید سیکل بعدی قاعدگیم شروع بشه.ضمنا تا حالا بیشتر از دوماه دوره ی قاعدگیم عقب نیفتاده.میخواستم بپرسم ایا جای نگرانی برای اینده و باروری ام هست یا خیر؟اخه واقعا نگرانی زیادی دارم.ممنون

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو علائم بیماری شما رفع می شود بهتر است بعد از ازدواج به مدت طولانی جلوگیری نداشته باشید.

  41. سلام،من ٢٥ سالمه و تقريبا اولين بار دكتر ١٨ سالم بود گفت تنبلي تخمدان دارم، از اون موقع تا الان دايم دارم چاق ميشم، بعضي وقتا پريوديام منظم گاهي اوقات نه، نميدونم بايد چيكاركنم؟
    دكتر هم كه ميرم قرص جلوگيزي ميده كه تا ميخوري خوبه بعدش ولشدكني دوباره همونجور تورو خدا راهنماييم كنيد خيلي چاق شدم

    1. سلام اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا شرح حال کاملی از شما گرفته و راهنمایی شوید.

  42. سلام خسته نباشید من یه دختر ۱۷ساله هستم این اواخر بخاطر ریزش مو و دردهای شدید پریودی رفتم سونو دادم رحمم مشکلی نداشت فقط تخمدان هام بزرگ شده بودن و دکتر گفت پلی کیستیک هستم و تنبلی دارم پریودامم همه منظمه.الان دکتر میگه تا وقت ازدواج باید دارو مصرف کنم لطفا بگید من نازام؟یا دیر بچه دار میش؟خاهش میکنم جواب بدید دارم دیوونه میشم

    1. سلام نگران نباشید خیر نازا نیستید با توجه به اینکه پریود منظمی دارید جای نگرانی وجود ندارد خیر نیازی به استفاده از دارو تا موقع ازدواج نیست بهتر است بی جهت به خود استرس وارد نکنید شما فقط برای درمان ریزش موی خود باید به طور موقت دارو مصرف کنید.

  43. سلام خدمت شما.
    من ۲۲ ساله هستم و ۲ ساله ک جلوگیری ندارم و بچه میخوام.پریودیم ماهی ۲ بار بود و تخمک گذاری نداشتم.تا اینکه رفتم دکتر و لتروزول و هاش سی جی و اینا بهم داد.الان پریودیم تقریبا تنظیم شده و ماهی یکباره.تخمکگذاری هم دارم با تخمک ۲۱ میل و۲۵ میل و اینا.ولی باردار نمیشم.شوهرمم خییییلی کم کم تحرکی داره ک اونم گفتن مشکلی نیس.دکترمو عوض کردمو گفت تخمدان پلی کیستیک داری و قرص گلوکوفاژ بهم داد.میخوام ببینم تا چه حد مشکلم جدیه ک با مصرف ۸ ماه لتروزول و هاش سی جی با وجود تخمک خوب باردار نشدم؟

    1. سلام باید زیر نظر کلینیک تخصصی نازایی عکس رنگی از رحم و لوله های رحمی خود بیاندازید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  44. سلام دختری ۱۹ساله ام مجردم مشکل کم کاری تیروعیدهم دارم ک دارومصرف میکنم دوره های قاعدگیم طول میکشیدوتا۱۴روزلکه بینی داشتم پزشکم گفت ک تنبلی تخمدان دارم وقرص ترانگزامیک اسیدبرام تجویزکرده ولی نگفته من ازکی بایداینومصرف کنم فقط نوشته هر۱۲ساعت توروخداراهنماییم کنیدمن این۳۰قرصوازروزی ک پریودمیشم شروع کنم به خوردن؟؟وقتی تموم شدقرصم بایدبازبه پزشکم مراجعه کنم؟اصن این قرص تاثیری بردرمان تنبلی تخمدانم داره؟درمورد مصرفش راهنماییم کنیدانقدرازترس نازایی گریه کردم چشمام پف کرده

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد نگران نازائی در آینده نباشید قرص ترانگزامیک اسید برای کسانی است که خون ریزی های شدید دارند برای کاهش خون ریزی و کاهش درد تجویز می شود این قرص برای درمان تنبلی تخمدان نیست اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا راهنمایی شوید

  45. با سلام و وقت بخیر.
    من ۲۰ ساله و مجردم.تنبلی تخمدان دارم.تقریبا ۲ماه هست که داروهای متفورمین و سیپرترون کامپاند استفاده میکنم.تا اینکه قرص سیپرترون برام عوارض شدیدی داشت و دکتر به جاش برام قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کردند.۵ الی ۶ روز از پاکیم گذشنه بود که گفتند از همون شب مصرف قرص مدروکسی پروژسترون اغاز کنم.به مدت ۲۰ شب.شبی ۱ عدد.ببخشید الان سوال داشتم که بعد از ۲۰ شبی که گذشت بایدبه مدت چند روز مصرف دارو قطع کنم؟

    1. سلام باید دارو را قطع کنید تا تا پریود شوید بعد مجدد از شب ۱۵ سیکل قاعدگی به مدت ۱۰ شب شبی دو عدد شروع به مصرف قرص کنید .

  46. سلام من ۲۲سالمه مجردم تازه با سنو گرافی فهمیدم کیست های ریز دارم دکتر بهم قرص دوفاستون داده آیا خوب میشم یا از داروهای گیاهی هم استفاده کنم ایا برا بچه دار شدنم به مشکل بر میخورم لطفا راهنمیایی کنید

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود.

  47. سلام من یک ساله که جلوگیری نداشتم و باردار نشدم رفتم دکتر که گفتن تنبلی تخمدان دارید من پریودام منظمه خیلی میترسم که نتونم حامله شم کلا هم ۵ماه جلوگیری داشتیم بنظر شما باردار میشم ؟؟؟

    1. سلام باید تحت نظر مرکز تخصصی ناباروری پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  48. سلام من ۱۷سالمه وقتی ۱۳سالم بود برای اولین بار پریود شدم و دیگه نشدم تا چند ماه پیش که سو نو دادم و فهمیدم تنبلی تخمدان شدید دارم دکتر برام آمپول نوشت موقر ص اتیسترون که از پنجم قاعدگی مصرف کردم دو ورق ازاین قرص مصرف کردم بعداز تموم شدن قرص پریود شدم اما این ماه که باید شیشم هفتم میشدم پریود نشدم من باید چیکار کنم یعنی خوب نمیشم

    1. سلام نگران نباشید تا یک هفته دیگر برای پریود شدن زمان دارید.

  49. سلام دختری ۱۷ ساله هستم وقتی سیزده چهارده سالم بود خیلی دیر به دیر پریود می شدم تا اینکه به پزشک مراجعه کردم و متوجه شدم تنبلی تخمدان دارم وبه مدت یک سال قرص جلوگیری مصرف کردم اما دکتر گفت بعد از اتمام این قرص ها اگر زمان پریودیت دو هفته عقب افتاد عیب نداره اما الان یک ماه عقب افتاده و توی این مدت دو با ر لکه بینی داشتم خیلی ناراحتم و نمی دونم باید چی کار کنم در ضمن اضافه وزن و آکنه هم دارم لطفا کمکم کنید

    1. سلام باید با انجام ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید واز داروهای گیاهی قاعده آور استفاده کنید.

  50. سلام من ۱۵روز از وقت پریودیم گذشته امروز رفتم سونو گفت تنبلی تخمدان دارم در ضمن بار اولمم هست که پریودیم عقب افتاده ۲۳سالمه و ۳ماه هست عروسی کردم الان قصد حامله شدن ندارم بنظرتون تا ی سال دیگه جلوگیری کنم مشکل بوجود میاد؟؟؟اگه بخوام دارو مصرف نکنم و دارو گیاهی مصرف کنم پیشنهادتون چیه؟؟

    1. سلام بهتر است بیشتر از یک سال جلوگیری نداشته باشید.

  51. سلام من سونو دادم افزایش حجم تخمدان با فولیکول های متعدد به قطر ۵ میلی دارم ضخامت اندومترم ۸ میلی هست با دارو خوب میشم ؟خیلی هم استرسی هستم ورزش هم میکنم
    خیلی خطرناک هست یا خوب میشه؟

    1. سلام نگران نباشید با انجام ورزش و مصرف دارو مشکل شما درمان می شود.

  52. سلام خسته نباشید من۲۱سالمه یک سالو چهار ماهه ازدواج کردم تا الان جلوگیری طبیعی داشتم،الان۴۵روزه ک پری نشدم رفتم سونو همه چی نرمال بودبجزاینکه نوشته بود فولیکول های ریز و متعددوپریفرال در هر تخمدان دیده میشود.اکوی پارانشیمال تخمدان ها افزایش یافته میباشد.ولی حجم هردوتخمدان نرمال است.احتمالpcodراباید درنظرگرفت.من دکتررفتم برام ازمایش خون وادرار نوش هنوز جوابش اماده نشده،من خعلی میترسم باردار نشم تاحالامهم اقدام نکردم،دکترم گف جواب ازمایشو بیار تابگم اقدام کن یان.بنظر شما طول میکشه تا باردار شم?

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود.

  53. سلام خوب هستین من پریود نامنظم بود یعنی هر دوسه ماه یه بار مریض میشدم تا این که رفتم پیش دکتر بهم دارو داد و دو سه ماه پریودم منظم شد ولی بعدش هر یک ماه دو سه بار مریض میشدم تا این که دوباره رفتم پیش دکتر گفت که تنبلی تخمدان داری و گفت با دارو به مدت ۶ الی یک و نیم سال خوب میشی ولی من خیلی غصه میخورم به نظرتون من مادر میشم؟؟تو رو خدا جوابمو بدین

    1. سلام نگران نباشید با مصرف داروهای تحریک تخمک گذاری شانس بارداری شما افزایش می یابد.

  54. سلام،من مجرد هستم و دختر هستم دچار تنبلی تخمدان شدم نزدیک۶ماهه زیر نظر پزشکم و هردفعه هم ک میرم قرص میده و پریود میشم پریودی من فقط با قرصه ولی ایندفعه ک رفتم قرص متفورمین داده ولی دو ماهه دارم میخورم هنوز پریود نشدم،لطفا بگین باید چیکارکنم خسته شدم از این وضع چه ورزشایی مناسبه برام انجام بدم ک زودتر خوب بشم؟لطفا راهنمایی کنین ممنون

    1. سلام می توانید با انجام ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید ورزش خاصی مد نظر نیست می توانید از داروهای گیاهی قاعده آور نیز استفاده کنید.

  55. سلام.من سالمه ماه پیش به خاطر ریزش شدید موهام و کوتاه شدن خود به خودی موهام و جوش های دردناک در پشت گوش هام و صورتم و سینه پیش دکتر رفتم و گفتن تنبلی تخمدان دارم۶ ماه از داروهای گلومت واسپرونولاکتون و فیناید استفاده کردم ریزش موهام قطع شد تا اینکه موهام سشوار کشیدم و دوباره ریزش شدید مو گرفتم باید دوباره دارو هام مصرف کنم یا به خاطر ضعیف بودن موهام که سشوار کشیدم میریزه.دارویی یرای ریزشم وجود نداره؟موهام روز به روز کمتر میشه و چربی موهام به قدری که هرروز باید بشورمشون.تو رو خدا کمکم کنید

  56. سلام
    من ۲۳سالمه حدود یک ساله نازایی ثانویه دارم ولی از همین ماه شروع کردم واسه درمان و الان زیر نظر پزشک هستم. واسه بچه اولم هیچ مشکلی برای حاملگی نداشتم و خیلی زود حامله شدم. الا دکترم آزمایش هرمون و عکس رنگی رخم برام نوشته و آزمایش اسپرم برای همسرم
    گفتن تنبلی تخمدان دارم و اینفولیک برام تجویز کردن
    این ممکنه مشکل حادی برای حاملگیم به وجود بیاره؟ واینکه آیا لازمه حتما عکس رنگی بگیرم؟ چون تو شهرهای اطرافمون هرجا زنگ زدم پزشک مرد بوده و همسرم راضی نیست.
    و میخواستم بدونم این تنبلی تخمدان به خاطر چی میتونه باشه؟
    درضمن پریودم هم کاملا منظمه

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است اول همسر شما آزمایش اسپرم انجام بدهند اگر مشکلی نبود از داروهای تحریک تخمک گذاری باید استفاده کنید در مرحله آخر عکس رنگی از رحم باید بیاندازید.

  57. سلام من ۱۷ سالمه ولی دوساله بیماری تنبلی تخمدان رو دارم وچاق نشدم ولی جوش های زیادی میزنم مخصوصا ناحیه چانه دوره سه ماهه هم قرص مصرف کردم و داروهای گیاهی هم کم ولی میخوام بدونم این بیماری همیشه باهام هست یا امکانی که کاملا از بین بره هست ؟یامیتونم به نسل های بعدی هم منتقل کنم ؟؟

    1. سلام بله امکان درمان وجود دارد اگر مشکل شما ژنتیکی باشد احتمال انتقال ژنتیکی وجود دارد.

  58. سلام خسته نباشید.تورو به خداوندی خدا جوابمو بدید من دارم دیوونه میشم… من سی و یک سالمه و مجردم.دو ساله بعد پرید لک بینی داشتم که رنگش هم روشنه هم تیره من نمیدونستم مهمه,پریدمم سر وقت میشم درد هم ندارم جز چند روز بعد پریدم که بخاطر ازاد شدن تخمک یه لحظه دردی حس میکنم بعد دیگه درد نمیگیره,تازه دکتر رفتم سونو انجام دادم که هیچ مشکلی نبود ولی تو ازمایش هورمون دکترم گفتن که کی تنبلی تخمدان دارم,بهم قرص ضد بارداری دادن که سه ماه بخورم,من لاغرم اما بشدت ادم استرسی هستم ,انقد تو این چند روز درباره لکه بینی تو گوگل سرچ کردم که دارم دیوونه میشم…مخصوصا که خوندم لکه بینی یکی از نشانه های سرطانه دهانه رحمه که بخاطر دختر بودنم نمیتونم معاینه بشم..تورو به خدا این لکه بینی فقط بخاطر تنبلی تخمدانه؟؟؟من بعد ازدواج میتونم باردار شم؟؟تورو خدا جوابمو بدید دارم میمیرم از استرس….

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد در زمان تخمک گذاری داشتن درد ولکه بینی طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

  59. سلام
    من ۲۸ سالمه و از اول کار تنبلی تخمدان داشتم.
    نزدیک ۵ سال هست که ازدواج کردم و جلوگیری کردم.کیست هم دارم
    برای بارداری میخوام اقدام کنم.شرایطم سخت هست؟؟
    لطفا راهنماییم کنید
    پریودم بعضی وقت ها ۲ماه تاخیر داره و باید آمپول بزنم

    1. سلام بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید اگر پریود شما هر ماه بیشتر از ۱۰ روز تاخیر دارد باید برای منظم شدن پریود خود تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  60. سلام من تنبلی تخمدان شدیددارم یکسال واسه بارداری اقدام کرده نشده هردوتخمدانم بزگترازحدنرماله چاقم نیستم ۵۱کیلوام چیکارکنم ایانمیتونم باردارشم؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو های تحریک تخمک گذاری شانس باروری دارید.

  61. سلام.من ۱۹ سالمه ن چاقم ن جوش زیادی دارم .فقط هر۳ یا ۴ ماه یک بار پرید میشم رفتم سونو گفت کیسته و تنبلی تخمدان داری.ایا با وجود این ک بقیه علائمو ندارم میشه مطمئن بود ک تنبلی تخمدان دارم؟با خوردن قرص درمان میشه؟چ ورزشی باید انجام داد؟

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید باید با ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید و دو تا سه دوره از قرص های جلوگیری استفاده کنید تا پریود شما منظم شود.

  62. سلام خستە نباشید، من ۲۹سالمە ۱سال ۷ماە ازدواج کردم واوایل ازدواجم یک سقط داشتم الان از سقطم یک سال و نیم میگذرە و حالا ۲ماە اقدام بە بارداری کردم، از فروردین امسال پریودم نامنظم شدە کە هر ماە ۱۰روز عقب میوفتە، پیشە دکتر هم رفتم سونو برام نوشت گفت تنبلی تخمدان داری، یە سری قرص های ویتامینE، B1، فولیک اسید برام نوشت و قرص مدروکسی پروژسترون هم بهم داد کە از شب ۱۵پریودم شبی ۲تا میخورم، با مصرف این داروها چند ماە طول میکشە کە باردار بشم، الان من خیلی نگرانم میترسم حاملە نشم یا دوبارە اگە شدم مثلە اولی سقط بشە ممنون میشم جوابمو بدید خیلی میترسم

    1. سلام اگر تا سه ماه آینده باردار نشدید آن وقت باید از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید .

  63. سلام خسته نباشید من هفت ماهه عروسی کردم پنج ماه ب روش طبیعی جلوگیری کردم الان میخوام برای بارداری اقدام کنم دکترم برام سونوقبل بارداری نوشت ک انجام دادم گفت تنبلی تخمدان دارم وقرص جلوگیری از بارداری نوشته بنظرتون من میتونم باردار بشم

    1. سلام خیر نیازی به مصرف قرص جلوگیری ندارید می توانید برای بارداری اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *