استفاده از ژل روان کننده لوبریکانت در بارداری/ آیا برای جنین خطرناک است؟!

ببخشیدخانم دکتر استفاده از ژل روان کننده و ضدخشکی واژن لوبریکانت توسط همسرم در دوران بارداریم مشکلی ایجاد نمیکنه و عوارضی برای جنین داره؟

ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ مشاور:

استفاده از ژل روان کننده لوبریکانت در بارداری مشکلی برای جنین ایجاد نمی کند. برای واژن، ژل لوبریکانت پایه آب بهترین انتخاب است. ژل لوبریکانت پایه روغن هرگز نباید به عنوان روان کننده واژن استفاده شوند. آنها pH واژن را تغییر خواهند داد و رشد باکتری را افزایش می دهند.

اگر می خواهید بعد از رابطه جنسی احساس بهتر و تمیز تری داشته باشید از انواع مبتنی بر آب آن استفاده کنید. نکته مهم دیگر، ادرار بعد از رابطه جنسی است. با این کار باکتری های این ناحیه را تمیز کرده و خطر ابتلا به عفونت ادراری را از بین می برید.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. “روان کننده ها”
    این محصولات ممکن است که اولین راه درمانی باشند که از ایجاد درد در رابطه جنسی جلوگیری می کنند. روان کننده ها به صورت مایع یا ژل می باشند و به خشکی های ملایم و خفیف کمک می کنند. روان کننده‎ ها با کاهش اصطکاک درد را از بین می برند. می توانید درست قبل از ایجاد رابطه آن را درون واژن یا بر روی آلت تناسلی همسر خود بمالید.
    اگر به طور کامل دچار یائسگی نشده اید یا از کاندوم استفاده می کنید، می توانید از روان کننده های آبی استفاده کنید. روان کننده های روغنی کاندوم را تخریب می کنند و تاثیر آن ها را کاهش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *