ازدواج مجدد بعد از طلاق؛ این ۷ نکته را در نظر بگیرید!

افراد بسیاری وجود دارند که پس از یک بار تجربه ناموفق و طلاق سعی می‌کنند دیگر ازدواج مجدد نکنند و شاید تصور کنند که ازدواج به آن‌ها نیامده و به قول خودشان دوست ندارند از یک سوراخ دو بار گزیده شوند. اما لازم است بدانید که حتی اگر ازدواج اولتان به طلاق ختم شده باشد دلیل نمی‌شود که از ازدواج دوم خودداری کنید. شما می‌توانید با در نظر گرفتن یک سری نکات مهم و کاربردی همسر جدید و مناسب خود را برای ازدواج مجدد پیدا کنید و به زندگی خوبی که انتظارش را دارید برسید. 

برای یک انتخاب مجدد و موفق پیش نیازهایی لازم است که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره شده است:

ازدواج مجدد بعد از طلاق

ازدواج مجدد بعد از طلاق

۱- جوانب مختلف را در نظر بگیرید

این که دوست ندارید دوباره دچار شکست شوید درست؛ اما از طرفی مواظب باشید که وسواس زیاد هم شما را دچار مشکل نکند. یک مشکل اساسی در ازدواج‌های دوم این است که افراد دقیقا به دنبال نقطه مقابل همسر قبلی خود هستند؛ به این معنی که نمی‌خواهند فرد جدید ویژگی‌های همسر قبلی را داشته باشد و این باعث می‌شود که با تمرکز بر مشکلات محدود قبلی، روی مشکلات اساسی دیگری که ممکن است وجود داشته باشند چشم پوشی شود و این می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بزرگ‌تر باشد.

۲- وسواس به خرج ندهید

شما حق این را دارید تا از درس‌هایی که از ازدواج قبلی گرفته‌اید برای پیدا کردن همسر جدید استفاده کنید اما مواظب باشید به این صورت نباشد که این مسئله به شکلی وسواس گونه بروز کند و ذره بین به دست دنبال ایرادهای همسر قبلیتان در فرد جدید باشید که این خود می‌تواند باعث آزار و اذیت همسر دوم و حتی بروز همان مشکلات در زندگی جدیدتان شود.

۳- به خودتان فرصت بدهید

اگر می‌خواهید دوباره دچار شکست نشوید و این بار به خوشبختی واقعی برسید به خودتان فرصت بدهید و ابتدا به آرامش روانی دست پیدا کنید تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. اجازه ندهید که فشارهای اطرافیان و خودتان فرصت فکر کردن را از شما بگیرند. در این مدت زمان به اتفاق‌هایی که برایتان پیش آمده نگاهی بیاندازید و مشکلات خود و فرد قبلی را به خوبی مرور کنید تا اگر مشکلی هم از سوی شما وجود دارد آن را برطرف کنید.

۴- دفتر گذشته را ببندید

زندگی مشترک یا نامزدی قبلی شما تنها بخشی از گذشته‌تان است که پایان یافته است و شما باید این موضوع را بپذیرید. قبل از این که برای ازدواج دوم قدم بردارید سعی کنید هر مشکلی که با همسر قبلیتان وجود دارد را حل کنید تا دیگر هیچ دلیلی برای برخورد دوباره شما با هم وجود نداشته باشد. همچنین هر درگیری ذهنی‌ای که در رابطه با ازدواج قبلی وجود دارد را به طور کامل رفع کنید و تمام شدن زندگی قبلی را کاملا بپذیرید تا بتوانید به خوشبختی برسید.

۵- از عجله کردن بپرهیزید

فشارهای اطرافیان، گریز از تنهایی، نیازهای عاطفی، مالی و جنسی از جمله مواردی هستند که ممکن است باعث عجله کردن شما در ازدواج دوم شوند. اما اگر می‌خواهید دوباره دچار اشتباه نشوید و به زندگی و همسر جدید خود برسید به هیچ عنوان در این کار عجله نکنید. برای فراموش کردن مشکلات گذشته لازم است که حداقل ۶ ماه تا یک سال به خود زمان بدهید تا هم از درگیری‌های ذهنی رابطه قبلی خلاص شوید و هم این که برای ورود به یک زندگی جدید و یک انتخاب صحیح آماده شوید.

۶- پخته‌تر وارد رابطه شوید

یک تجربه ناموفق می‌تواند تاثیر زیادی روی طرز تفکر شما داشته باشد. شما به این مسئله پی می‌برید که هیچ انسانی بدون عیب نیست بنابراین با سازگاری و گذشت بیشتر برای ازدواج دوم آماده می‌شوید. عیب‌ها و مشکلات خود را در رابطه با فرد قبلی مرور کنید تا مبادا آن‌ها را دوباره تکرار کنید و به راحتی بتوانید با شرایط زندگی جدیدتان هماهنگ شوید.

۷- ازدواج قبلی را پنهان نکنید

بسیاری از افراد از ترس این که مورد سرزنش خانواده همسر جدیدشان قرار بگیرند ازدواج قبلی خود را از آن‌ها پنهان می‌کنند اما بهتر است بدانید که خانواده همسرتان قسمت بزرگی از زندگی جدید شما هستند پس پنهان کردن گذشته از آن‌ها به معنی پنهان کردن بخش مهمی از هویتتان است. علاوه بر این، ممکن است که این مسئله خواه ناخواه روزی برملا شود و اگر خانواده همسرتان نتوانند آن را بپذیرند مشکلات به مراتب پیچیده‌تری گریبان گیرتان خواهد بود پس چه بهتر که از قبل نظر آن‌ها را در این باره بدانید تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

پیدا کردن همسر جدید و دلخواه

پس از این که سعی کردید پیش نیازهای لازم برای ازدواج مجدد را فراهم کنید لازم است که برای پیدا کردن همسر جدید خود قدم بردارید. راهنمایی‌های زیر در این مورد می‌توانند کمک کننده باشند:

۱- هدف دقیق خود را مشخص کنید

یک قلم و کاغذ بردارید و هر خصوصیتی که مد نظر دارید را روی آن یادداشت و به هر کدام از آن‌ها به خوبی فکر کنید. تصور کنید که اگر طرف مقابل شما هر کدام از این ویژگی‌ها را نداشته باشد چه می‌شود. این موارد را در دسترس قرار دهید و در هنگام انتخاب روی آن‌ها تمرکز کنید.

۲- جذاب باشید

نگذارید مشکلاتی که برایتان پیش آمده روی روحیه‌تان تاثیر بگذارد. سعی کنید همیشه جذابیت خود را حفظ کنید زیرا هر یک از دو جنس زن و مرد جذب جذابیت‌های رفتاری طرف مقابل می‌شوند. به عنوان مثال اگر شوخ بودن یکی از خصوصیاتی است که همسر جدید شما باید از آن برخوردار باشد سعی کنید این ویژگی را در خودتان نیز پرورش دهید و علاوه بر این تعدادی از ویژگی‌هایی که از او انتظار دارید را خودتان هم داشته باشید.

۳- به خودتان برسید

برخورداری از زیبایی ظاهری در روابط اهمیت بسیار زیادی دارد به همین دلیل سعی کنید به خودتان برسید، لباس‌های شیک بپوشید، عطر بزنید و ورزش کنید تا علاوه بر سلامت روحی از نظر ظاهری نیز جذاب و زیبا به نظر برسید. این کارها باعث می‌شوند که راحت‌تر بتوانید فرد دلخواه خود را جذب کنید.

۴- محکم و قوی باشید

ایجاد رابطه جدید و جذب همسر مناسب نیازمند داشتن روحیه‌ای شاد است. شاد بودنتان را تنها به خودتان متکی کنید و سعی کنید حس شوخ طبعی و سرزندگی را در خود زنده نگه دارید. لبخند ریز روی لبان شما جذابیت ظاهریتان را چند برابر می‌کند و امواج انرژی مثبت را به سمت فرد مقابل می‌فرستد که این خود موجب جذب فرد دلخواه می‌شود.

۵- کارهای جدید انجام دهید

اگر تا کنون به خاطر مسائل پیش آمده نتوانسته‌اید زیاد برای خودتان وقت بگذارید اکنون که به دنبال همسر جدید هستید وقت آن رسیده است که روش زندگی خود را تغییر دهید. سعی کنید در اماکن عمومی بیشتر ظاهر شوید و روابط اجتماعی خود را توسعه دهید تا راه را برای شناختن افراد جدید باز کنید.

۶- از یک مشاور کمک بگیرید

این که شما در زندگی گذشته‌تان شکست خورده‌اید می‌تواند مانع بزرگی برای تصمیم گیری و پیدا کردن همسر جدید باشد در این مورد می‌توانید به جای تصمیم گیری فردی از یک مشاور و فرد متخصص کمک بگیرید تا نتیجه مطلوب‌تری به دست بیاورید.

۷- واقع بین باشید

باید این واقعیت را قبول کنید که در جامعه ما انتخاب‌ها برای افراد مطلقه محدودتر هستند پس توقع خود را پایین‌تر بیاورید و انتظار نداشته باشید انتخاب‌هایی که پیش از ازدواج برایتان فراهم بود را پس از طلاق نیز داشته باشید.

۸- دیدگاه منفی را از خود دور کنید

فردی که یک بار شکست خورده است ممکن است همه افراد جنس مخالف را بد و نفرت برانگیز بداند اما بهتر است بدانید که همه مثل هم نیستند و شما تنها یک انتخاب نامناسب داشته‌اید که از رابطه با او خارج شده‌اید. این حالت مخصوصا زمانی که فرزند داشته باشید عواقب بسیار بدی به دنبال دارد زیرا شما با این کار او را نیز نسبت به جنس مخالف بدبین و بی اعتماد می‌کنید پس سعی کنید که افکار منفی را کنار بگذارید و با دیدی مثبت با افراد جدید آشنا شوید.

۹- روش خود را تغییر دهید

اگر با افراد مختلف قرار ملاقات گذاشته‌اید اما به نتیجه دلخواه دست پیدا نکرده‌اید دل سرد نشوید مدتی به خود زمان بدهید، بیشتر فکر کنید سپس روش دیگری را در پیش بگیرید. به عنوان مثال اگر خانمی هستید که بیشتر وقت خود را در خانه سپری می‌کنید از این پس بیشتر بیرون بروید، به ورزش‌های دسته جمعی بپردازید و در بیرون از خانه به دنبال شناختن افراد جدید باشید.

۱۰- اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

یک تجربه تلخ می‌تواند احساس بی لیاقتی و بی‌ارزش بودن را در شما به وجود بیاورد اما شما باید بدانید که این احساس پس از جدایی یک مسئله طبیعی است و نباید اجازه بدهید که چنین افکاری شما را از تجربه یک زندگی جدید بازدارند. پس اعتماد به نفس خود را بالا ببرید زیرا اعتماد به نفس بالا می‌تواند باعث جذب افراد جدید شود.

منبع خبر : takamoleman

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *