احتمال بارداری بدون دخول چند درصد است؟!

ببخشید یه سوال داشتم با وجود کیست تخمدان و پرده بکارت و شستشو دادن واژن در صورت رسیدن منی و پیشاب به واژن … چند درصد احتمال بارداری وجود دارد؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام بستگی به این دارد که زمان تخمک گذاری شما بوده است یا خیر. و اینکه نوع کیست تخمدان چگونه است؟ سایز آن چقدر است؟ محل آن کجاست؟

***

کیست تخمدان جایی درون تخمدانتان است که پر از مواد مایع است. کیست تخمدان معمولا در اثر تخمک گذاری رخ می دهند. در بیشتر موارد این کیست ها یا پاره شده یا مجددا باز جذب می شوند، گاهی اوقات یک کیست تخمدانی منجر به ایجاد مشکلاتی چون درد و نفخ می شود. در بعضی موارد هم ممکن است بیش از اندازه رشد کند، در بیشتر زنانی که زیر ۳۵ سال سن دارند، دارای کیست تخمدانی غیر توموری هستند.

کیست تخمدان چه علائمی دارد؟
در بیشتر موارد حتی در صورت ابتلا به کیست تخمدانی متوجه هیچ علامت خاصی نخواهید شد. با این حال اگر این کیست بزرگ تر باشد یا پاره شده یا جریان خون به تخمدان هایتان را مختل کرده باشد، نشانه های زیر را تجربه خواهید کرد:
• دفعات نیاز به ادرار کردن در شما افزایش می یابد
• احساس خستگی مفرط خواهید داشت
• متوجه تغییراتی در چرخه قاعدگیتان خواهید شد که در این حالت قاعدگیتان شدیدتر، ملایم تر یا نامنظم خواهد شد.
• دفع کردن مدفوع با مشکل مواجه خواهد شد
• ممکن است از سوء هاضمه رنج ببرید
• ممکن است احساس نفخ یا پر بودن معده داشته باشید

چه زمانی زنان به راحتی می توانند باردار شوند؟
به خاطر داشته باشید که تمام زنان در هر دوره از چرخه قاعدگی خود تنها دو الی سه روز قادر به باردار شدن هستند.

تخمک گذاری در کسی که دوره های وی ۲۸ روز طول می کشد معمولا در روز ۱۴ دوره قاعدگی (۱۴ روز پس از شروع پریود) به وقوع می پیوندد. این تخمک پس از آزادسازی حدود ۱۲ تا ۴۸ ساعت قابلیت باروری دارد و پس از آن این قابلیت را از دست داده و دفع می شود. در این محدوده زمانی بیشترین احتمال باروری وجود دارد.

نشانه های تخمک گذاری

افزایش ترشحات واژن
زمانی که بدن تخمک گذاری می کند میزان ترشحات واژن افزایش می یابد. زنان بسیاری در میانه دوره ی قاعدگی خود حس می کنند که رطوبت واژن آن ها بیشتر شده است. برخی زنان حس می کنند نیاز است از پدهای بهداشتی کوچک استفاده کنند تا خشک بمانند. در این زمان رابطه ی جنسی اغلب برای شما ساده تر خواهد بود و نیازی ندارید از لوبرکانت ها استفاده کنید.

دهانه ی رحم به سمت جلو آمده است
شما می توانید به سادگی محل دهانه ی رحم خود را چک کنید. دست هایتان را شسته و یک یا دو انگشت را داخل واژن کنید، دهانه ی رحم را حس خواهید کرد. زمانی که تخمک گذاری نداشته باشید متوجه می شوید دهانه ی رحم سخت تر بوده و باز نیست. سفتی دهانه ی رحم شما مانند انتهای بینی تان خواهد بود. در زمان تخمک گذاری دسترسی به دهانه ی رحم ساده تر است، همچنین کمی نرم تر و بازتر می باشد تا اسپرم بتواند از آن عبور کند.

درد یک طرفه در زمان تخمک گذاری
این حس دردی است که قبل یا همزمان با تخمک گذاری در تخمدان ها ایجاد می شود. برخی زنان درد کمی دارند و برخی درد شدیدتری را تجربه می کنند. همه ی زنان متوجه این درد نخواهند شد. اما احساس این درد نشانه ی خوبی است تا نتیجه بگیرید که شما تخمک گذاری می کنید.

دمای پایه ی بدن تغییر می کند
اگر دمای بدن خود را مرتب اندازه گیری کنید می بینید دمای بدنتان پایین آمده و باز ناگهان بالا می رود. این نشانه ای از تخمک گذاری است. برای نتیجه گیری از روی دمای بدن باید هر روز دمای بدن خود را اندازه گیری کنید.

اندازه گیری میزان LH
برای این کار باید از تست های پیش بینی تخمک گذاری استفاده کنید. برای این کار باید هزینه ای را صرف خرید یک کیت اندازه گیری کنید تا میزان LH در ادرار شما مشخص شود. این کیت ها برای کسانی که دوره های نامنظم دارند و علائم دیگر را حس نمی کنند مفید هستند. 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. در حالی که برخی از خانم‌ها نگران این موضوع هستند که در مقاربت‌های بدون دخول دچار بارداری شوند، برخی دیگر می‌خواهند بدانند که آیا می‌توان برای بارداری از این روش نیز اقدام کرد یا خیر. این افراد معمولاً کسانی هستند که در طول رابطه جنسی دچار درد می‌شوند و به مشکلاتی نظیر واژینیسموس مبتلا هستند. درد در حین رابطه باعث می‌شود که زن نتواند برای بارداری به اندازه کافی دخول را تجربه کند و به همین خاطر به دنبال راه و روش‌های جایگزین باشد.
    در این شرایط در وهله اول باید به دنبال درمان پزشکی مشکل خود باشید و علت این امر را کشف کنید که چرا در حین رابطه دچار درد می‌شوید. در بسیاری از موارد این امر ناشی از مشکلات روانشناختی است و با دریافت رابطه درمانی بهبود می‌یابد و پس از آن شما می‌توانید رابطه جنسی بدون درد و لذت بخش را تجربه کنید. با این حال اگر همچنان به دنبال روشی برای بارداری بدون دخول هستید باید گفت که این مسئله ممکن است. به شرطی که انزال در نزدیک دهانه واژن صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *