آیا می توان باکاپ قاعدگی خوابید؟!

من به دلیل خونریزی زیاد شبانه تصمیم گرفتم کاپ قاعدگی بخرم. روزهای دوم و سوم پریودم خیلی شدیده و هر کاری می کنم موقع خواب شبانه خون به لباسم پس میده. آیا می تونم با کاپ قاعدگی بخوابم برای طولانی مدت؟

پاسخ مشاور:

اکثر کاپ ها یا فنجان های قاعدگی بین ۸ تا ۱۲ ساعت می توانند در واژن بمانند. بنابراین قبل از خواب می توانید کاپ را استفاده کنید و نیازی هم نیست در طول شب برای تخلیه آن از خواب بیدار شوید.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. چقدر خوب!!!! من با تامپون و نوار بهداشتی خیلی اذیت میشم. اما کاپ قاعدگی عالیه اگر بتونی خوب جاساز کنی اصلا وجودش را احساس نمی کنی و انگار پریود نیستی!!! راحت هم می تونی بری استخر و…

  2. بیشتر برندها کاپ های قاعدگی را در سایزهای کوچک و بزرگ تولید میکنند. سایز کوچکتر برای زنان زیر۳۰ سالی که زایمان طبیعی نداشته اند توصیه میشود. سایز بزرگ برای زنان بالای ۳۰ سال و کسانی که زایمان طبیعی داشته اند یا خونریزی شدید دارند توصیه میشود. کاپ های سایز کوچک برای دختران کم سن و سال و همچنین زنان و دخترانی که از نظر بدنی فیت هستند و یا عضلات لگنی قوی دارند مناسب تر است. طول این کاپ ها نیز باید درنظر گرفته شود: اگر دهانه ی رحم شما پایین است بهتر است از کاپ های کوتاه استفاده کنید. گنجایش کاپ ها نیز برای افرادی که خونریزی شدیدی دارند بسیار حائز اهمیت است. به طور میانگین هر کاپ قاعدگی حدود ۲۰ میلی لیتر گنجایش دارد. بعضی از کاپ ها در سایز بزرگتر طراحی شده و ۳۷ تا ۴۲ میلی لیتر حجم دارند. بیشتر سایزهای مختلف گنجایش بیشتری نسبت به تامپون های معمولی که ۱۰ تا ۱۲میلی لیتر است دارند.
    نکته ی اخر در تصمیم گیری برای انتخاب کاپ، سفت و محکم بودن یا انعطاف پذیری آن است. برخی از کمپانی ها طیف های مختلفی در میزان استحکام کاپ های خود ارائه میدهند. کاپی که سفت تر است بعد از قرارگیری راحت تر باز میشود و به دیواره ی واژن بهتر میچسبد (که از پس دادن جلوگیری میکند)، اما بسیاری از زنان کاپ های نرم تر را ترجیح میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *